Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke voedingssupplementen slik jij?

<<

Anoniem253

Bericht 06 Jan 2014 16:34

Welke voedingssupplementen slik jij?

En heb je er baat bij? Ik slik nu magnesium omdat dat een goede werking op je spieren en zenuwen zou hebben. Ik ben net begonnen dus merk nog niet veel. Ik ben nog op zoek naar een goede multivitamine.
<<

Anoniem12

Bericht 06 Jan 2014 16:40

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Geen.
<<

Anoniem87

Bericht 06 Jan 2014 16:46

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Geen, ik ben van mening dat dat niet nodig is als je gezond en gevarieerd eet.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jan 2014 17:05

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Ijzer en Vit B12 op aanraden van de huisarts maar ik vergeet het de laatste tijd weer. Ik weet niet of ik er nou echt baat bij heb.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Jan 2014 17:06

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Ook vitamine B12 op aanraden van de huisarts.
#teammaple🍁
<<

Anoniem23

Bericht 06 Jan 2014 17:08

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Wat doet B12 voor je?

Ik slik: Multivitamines, magnesium, vis/knoflookolie preparaat en nog iets maar ik kan even niet meer bedenken wat haha!
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jan 2014 17:12

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Tegen vermoeidheid etc
<<

Anoniem66

Bericht 06 Jan 2014 17:14

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Elin schreef:Geen, ik ben van mening dat dat niet nodig is als je gezond en gevarieerd eet.



Tegenwoordig wordt er zoveel bewerkt dat je wel heel gezond moet eten om alles uit je eten te halen..

Ontopic:

Ik slik multivitamine van VSM mama, vitamine B tegen kloven bij mijn mondhoeken, L-lysine tegen koortslippen en magnesium-calcium-zink om o.a goed te kunnen slapen.
Mijn lijf is enorm gevoelig, dus als ik 1 van deze niet slik ben ik zo ziek oid. Maar ja, zit ook wel een beetje in de tropenjaren wat betreft kinderen dus denk dat het ook voor een groot deel daar aan ligt dat mijn weerstand zonder zo ruk is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2014 17:15

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Geen, nooit gedaan en ook niet van plan om te doen op folium na als ik aan kinderen ga denken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Jan 2014 17:17

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Elin schreef:Geen, ik ben van mening dat dat niet nodig is als je gezond en gevarieerd eet.
Dacht ik ook altijd, maar kennelijk neemt mijn lichaam de B12 heel moeilijk op. Ik had een groot tekort terwijl ik genoeg fruit, groente, eieren, vis, vlees, granen, zuivel etc eet.
#teammaple🍁
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 06 Jan 2014 17:22

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Vitamine C, vitamine B en echinacea. C en echinacea voor mijn weerstand, B voor mijn haren, nagels en uitgescheurde mondhoeken en dergelijke.

Voordat ik echinacea dagelijks slikte was ik wel 4 keer per jaar verkouden, en dan ook echt lang (2/3 weken). Sinds ik dat slik nog 1 of 2 keer per jaar, en dan ben ik er met een klein weekje ook wel vanaf.

En ik wil eigenlijk ook een multivitaminepil gaan slikken. Volgens mij zijn ze deze week in de aanbieding bij de Etos of Kruidvat, daar even kijken.
<<

Anoniem75

Bericht 06 Jan 2014 17:26

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Multivitamine van Davitamon (compleet mama) en als ik ben bevallen en zijn gestopt met borstvoeding ga ik over op gewone multivitamine van eigen merk Kruidvat. Soms drink ik nog wat extra vitamine C in bruistabletvorm als ik merk dat ik ziek ga worden.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2014 17:31

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Davitamon Compleet Mama tijdens de zwangerschap en nu Mama Fit (en staaltabletten).
<<

Anoniem 49

Bericht 06 Jan 2014 17:35

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Geen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2014 17:57

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Als ik ze neem is het een multivitamine en l-lysine, maar 9 van de 10 keer vergeet ik het in te nemen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Jan 2014 18:06

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Geen, ik eet gevarieerd en gezond. Ik ben ook van mening dat er veel meer toegevoegde stoffen inzitten die niet goed voor je kunnen zijn en vraag me altijd af of het werkelijk goed door je lichaam word opgenomen.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Jan 2014 18:07

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Ijzer slik ik dagelijks omdat ik gewoon nooit genoeg binnen krijg daar van.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Jan 2014 18:11

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

L-lycine heb ik nog nooit van gehoord. Waar zit dat allemaal in?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 06 Jan 2014 18:35

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Ik slik niks. Ik zou eigenlijk ijzertabletjes moeten slikken, maar ze zijn (allang) op en ik ben te laks om nieuwe te halen. Ik red het ook wel zonder, maar dat is gewoon dom natuurlijk :yes:
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 06 Jan 2014 18:41

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Ik ben B8 gaan slikken op advies van mijn kapster, omdat mijn haar snel breekt en dunner is geworden. Ik slik nu elke dag een tablet B complex forte. Ik merk in ieder geval dat mijn haar meer volume krijgt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2014 18:43

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Champagne schreef:L-lycine heb ik nog nooit van gehoord. Waar zit dat allemaal in?
Dat slik ik als ik een koortsblaar voel aankomen (maar dan ben ik eigenlijk al te laat), het zorgt dat mijn blaar niet doorzet of sneller weg is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Jan 2014 18:58

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Thunder schreef:
Champagne schreef:L-lycine heb ik nog nooit van gehoord. Waar zit dat allemaal in?
Dat slik ik als ik een koortsblaar voel aankomen (maar dan ben ik eigenlijk al te laat), het zorgt dat mijn blaar niet doorzet of sneller weg is.

Deze ga ik onthouden, thanks!
<<

Anoniem29

Bericht 06 Jan 2014 19:41

Re: Welke voedingssupplementen slik jij?

Geen. Ik weet niet of iemand wel eens op een doosje van Etos/kruidvat/Davitamon heeft gekeken, maar er zitten zoveel glansmiddelen , antiklontermiddelen, kleurstoffen etc. in. Ik geloof niet dat de pil zelf dan nog gezond kan zijn.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers