Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groupon, ik snap er niks van.............help!

<<

caribbeanlover

Bericht 06 Jan 2014 16:12

Groupon, ik snap er niks van.............help!

Normaal gesproken snap ik het wel, maar nu niet. Er staat het volgende.

* Maximaal 1 groupon per persoon te gebruiken, maar groupons te koop als cadeau.

Het gaat om een groupon waarbij je voor 1 prijs uit eten kan voor 2 personen (meerdere personen is ook mogelijk, maar het gaat nu even om 2).
Die bon is toch voor 2 personen? Waarom hebben ze het dan over 1 groupon pp?

Kan je er niet meerdere kopen? We willen er misschien meerdere zodat we een aantal keren van die aanbieding gebruik kunnen maken.
Dat het wel als cadeau kan snap ik dus niet. Al koop ik er tig, dan zullen zij (het restaurant) toch niet weten dat ik ze gehad heb of allemaal zelf heb gekocht?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2014 16:18

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Je mag per keer maar 1 bon inleveren. Of je nu met 2 gaat eten of met 4. Er mag dan maar 1 bon ingeleverd worden. Daarom kan je dan wel kiezen om een groupon voor meerdere eters te bestellen.

Je kan er wel meerdere kopen voor jezelf, maar die mag je niet tegeijkertijd inleveren. Je moet dan 2 keer gaan eten.

Hoe het zit met cadeau geven weet ik niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Jan 2014 16:31

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Silly-One schreef:Je mag per keer maar 1 bon inleveren. Of je nu met 2 gaat eten of met 4. Er mag dan maar 1 bon ingeleverd worden. Daarom kan je dan wel kiezen om een groupon voor meerdere eters te bestellen.

Je kan er wel meerdere kopen voor jezelf, maar die mag je niet tegeijkertijd inleveren. Je moet dan 2 keer gaan eten.

Hoe het zit met cadeau geven weet ik niet.


Aha, dus per keer 1 bon inleveren of dat nou voor 2 personen, 4 of 6 is. Da's duidelijk. Omdat het zo fijn geprijsd is vind ik het leuk om er meerdere te kopen, dan kunnen we bijv. in febr. gaan en in mei ook.

Dank je voor de opheldering.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 06 Jan 2014 17:26

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Ik lees het wel zo dat je er zelf maar 1 keer gebruik van kan maken, maar lijkt me sterk dat het restaurant een lijst bijhoudt daarvan en anders reserveer je 2e keer gewoon op naam van je man ;-)
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Jan 2014 18:06

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Zoals Silly One het zegt kan je meerdere keren. Stel ik koop 3x een bon die geldig is voor 2 personen. Dan kan ik toch met mijn man, in bijv. febr. gaan, de 2e keer in april en de 3e keer in mei?

Weet niet of je je adres moet opgeven, want ik heb nooit wat gekocht via hun. Als dat wel zo is, dan schiet het niet op om mijn mans naam te gebruiken als ik ze nog een keer wil kopen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 06 Jan 2014 18:21

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Vaak zit er een maximum aan het aantal Groupons wat je kan kopen, hier ook. Volgens mij moet je bij aanmelden wel je adres opgeven, maar weet k niet meer zeker. Soms moet je ook via de site van Groupon reserveren en dan kunnen ze misschien wel zien dat je al eens geweest ben. Maar dat zou je ook hebben als je hem cadeau geeft, dus vind het beetje raar zoals ze het opgeschreven hebben. Kopen kan volgens mij wel al nu meerdere keren, zou eventueel mis kunnen gaan bij het gebruiken, maar kan het me haast niet voorstellen.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 10:08

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Misschien kan ik ze mailen of bellen om dat te vragen
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Jan 2014 19:05

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Plaats anders even de link van de aanbieding, dan kunnen we meekijken.

Over het algemeen is het een standaard zin, die ze bij veel deals er bij zetten. Er bestaan serieus mensen die dan een bon voor tweede persoon gratis twee keer hebben en dan vinden dat ze allebei gratis mogen :S

In dit geval heeft het waarschijnlijk met de prijs te maken. Je mag een bon voor 2 personen kopen of voor 4 personen. Maar je mag daar niet aankomen met 4 personen en 2 bonnen voor 2 personen terwijl je bij elkaar hoort (maar aan de prijs kan je zien of dat logisch is)
<<

Anoniem130

Bericht 07 Jan 2014 19:11

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Ik lees het ook als dat je per persoon maar 1x zo'n bon mag gebruiken, maar dat je er wel meerdere kunt bestellen om eventueel cadeau te geven. Dat staat er toch ook letterlijk?:
- maximaal 1 groupon per persoon te gebruiken
- maar groupons als cadeau ook te koop

Oftewel: ik denk dus dat wat jij wilt, niet de bedoeling is. De vraag is: komen ze daarachter - dan sowieso de ene keer op jouw naam en de andere keer op die van je man - en wil je dat risico nemen?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 23:33

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Whatever schreef:Ik lees het ook als dat je per persoon maar 1x zo'n bon mag gebruiken, maar dat je er wel meerdere kunt bestellen om eventueel cadeau te geven. Dat staat er toch ook letterlijk?:
- maximaal 1 groupon per persoon te gebruiken
- maar groupons als cadeau ook te koop

Oftewel: ik denk dus dat wat jij wilt, niet de bedoeling is. De vraag is: komen ze daarachter - dan sowieso de ene keer op jouw naam en de andere keer op die van je man - en wil je dat risico nemen?


Er staat idd iets mbt cadeau, maar ik vind het niet duidelijk vandaar dat ik het hier vraag. Zoals ik al zei is dat als je je adres moet opgeven wat ik wel aanneem schiet dat niet op. Dus zal ik voor de zekerheid de 2e op mijn ouders adres laten bezorgen. Maar ga Groupon nog even vragen hoe het zit.
Denk niet dat ze erachter komen, want je kan er meerdere kopen mits ze een cadeau zijn. Maar het restaurant en Groupon zelf kan toch niet weten of ik ze gehad heb of allemaal voor mezelf heb gekocht. Dus zo heel raar is het niet dat ik het niet snap, het staat er nl niet duidelijk genoeg.
<<

Anoniem130

Bericht 08 Jan 2014 00:12

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

caribbeanlover schreef:
Whatever schreef:Ik lees het ook als dat je per persoon maar 1x zo'n bon mag gebruiken, maar dat je er wel meerdere kunt bestellen om eventueel cadeau te geven. Dat staat er toch ook letterlijk?:
- maximaal 1 groupon per persoon te gebruiken
- maar groupons als cadeau ook te koop

Oftewel: ik denk dus dat wat jij wilt, niet de bedoeling is. De vraag is: komen ze daarachter - dan sowieso de ene keer op jouw naam en de andere keer op die van je man - en wil je dat risico nemen?


Er staat idd iets mbt cadeau, maar ik vind het niet duidelijk vandaar dat ik het hier vraag. Zoals ik al zei is dat als je je adres moet opgeven wat ik wel aanneem schiet dat niet op. Dus zal ik voor de zekerheid de 2e op mijn ouders adres laten bezorgen. Maar ga Groupon nog even vragen hoe het zit.
Denk niet dat ze erachter komen, want je kan er meerdere kopen mits ze een cadeau zijn. Maar het restaurant en Groupon zelf kan toch niet weten of ik ze gehad heb of allemaal voor mezelf heb gekocht. Dus zo heel raar is het niet dat ik het niet snap, het staat er nl niet duidelijk genoeg.


Ook als je het als cadeau gehad hebt mag je er maar één gebruiken denk ik, ik denk dat het gebruik an sich maar voor 1 persoon mag. Dus dan kun je een keer op jouw naam en een keer op je mans naam.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2014 10:11

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Maar ik weet dus niet of dat kan, ze zien dan tot 2x toe dezelfde gezichten snap je. Ben nu even de verkoopvoorwaarden aan het lezen, waar ik niet veel wijzer van word.
Wat een lap zeg, ik ga wel bellen :(
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 08 Jan 2014 10:31

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Je krijgt sowieso niets thuisbezorgd als het gaat om eten in een restaurant, je moet gewoon de voucher printen die je op je persoonlijke Groupon pagina terugvindt. Bij reserveren moet je dan je naam, het controlenummer van de Groupon bon enzo doorgeven, dus dat is het enige moment waarop ze mogelijk kunnen checken of er niet al eerder op dezelfde naam is gereserveerd (tenzij ze inderdaad een ijzersterk geheugen hebben en je herkennen haha). Hopelijk kunnen ze het telefonisch wat duidelijker aan je uitleggen dan op de site!
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2014 10:45

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Nou nou nou wat een gedoe. Heb net gebeld en kreeg een surinaams (denk ik) sprekende dame aan de lijn en ik kon haar moeilijk verstaan, maar bleef rustig en beleefd omdat zij dat ook niet kan helpen.
Ze moest wel 2x wat navragen aan een ander, maar oke.

* Ik kan een bon voor 2 personen op mijn naam aanvragen en dan samen met mijn man uit eten gaan.

* Ik kan een bon voor 2 personen op mijn mans naam aanvragen ook al wonen we op hetzelfde adres en dan samen met mijn man uit eten gaan.

* Maar ik kan ook een bon voor 4 personen op mijn moeders naam aanvragen, mijn moeder geeft die bon vervolgens aan mij en ik kan dan met 3 anderen waaronder niet mijn moeder ermee uit eten gaan. Maar die mw zei wel dat ik er een iemand cadeau kan doen en dat ik dan zelf ook mee kan eten op die bon. Maar ja als mijn moeder die weer terug geeft, dus eigenlijk aan mijn cadeau geeft kan het dus ook. Wat een gedoe.............zucht! :bounce:

Toen ik zei dat ik dus eigenlijk onbeperkt bonnen kon aanvragen zei die mevrouw ''ja''.
Ik betwijfel ook of het restaurant in kwestie alle namen gaat onthouden van al die gasten die zo'n bon hebben, lijkt me sterk.
Ik denk dus dat we voor 2x een bon voor 2 personen gaan aangezien dit restaurant vaker een aanbieding bij Groupon heeft.

Wat jammer is dat je niet met een oneven aantal kan gaan. Het kan wel, maar als je met 5 gaat en dus een bon hebt voor 6 betaal je ook voor 6 dus best zonde.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Jan 2014 19:10

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

Je kunt waarschijnlijk gewoon meerdere bonnen halen maar niet in 1x inleveren. Dus dat je 3 bonnen haalt om vervolgens met 6 personen uit eten te gaan. Je kunt ze ook gewoon op je eigen naam bestellen.
Ik doe dat wel eens en dan ga ik gewoon 2x naar dat restaurant uiteten. Met steeds een bon op mn eigen naam.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2014 21:15

Re: Groupon, ik snap er niks van.............help!

We hebben er nu 1 voor 2 personen. Ik wilde er meer voor 2 personen, maar er komt nog drank bij en tikt het toch wel aan vind mijn man. Het is tot juli geldig dus ik dacht we gaan een keer in winter en dan nog in juli dus zit er tijd zat tussen. Aangezien dit restaurant vaker een aanbieding heeft bij Groupon zei mijn man dat we dan beter op de volgende keer kunnen wachten.................jammer.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers