Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de moeders die Rapley voeden

<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 06 Jan 2014 11:28

Voor de moeders die Rapley voeden

Hoe doen jullie het met vlees?
K is nu bijna een jaar en krijgt sinds hij 7 maanden is bijvoeding (eerder kon niet i.v.m. zijn darmen en allergieën)
We zijn begonnen met potjes, eerst zonder stukjes maar nu sinds een paar maanden met stukjes en dat gaat, of eigenlijk ging heel goed.
Echter wil meneer sinds een week "zelf" eten hij weigert een lepel met hapje eten maar eet wel als hij zelf wortel/boontje, stukje aardappel enz in zijn hand mag hebben en daar dus afhapt. Nou prima, dan doen we het zo :yes:
Maar hoe doen jullie het met vlees? Gister aten wij bijvoorbeeld rundervink, die is vrij zout dus ik heb dit niet aan K gegeven. Geven jullie dat dan ook niet of kan dat wel gewoon?
Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 06 Jan 2014 11:38

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Ik geef sinds een week vlees, maar hij heeft alleen nog maar een beetje ongekruid rundergehakt gehad in de pasta.

Maar rapley staan eigenlijk los van het wel/niet geven van (zout) vlees toch?
Wij gaven/geven deels rapley, en eerste half jaar enkel groente + aardappelen/rijst/pasta.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 11:40

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Ravi krijgt tot een jaar geen vlees.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jan 2014 11:47

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Ik gaf gewoon kleine stukjes. Van gehakt draaide ik kleine balletjes. Kipfilet en ander vlees ging in stukjes. En nog steedss wij gaven hem alle soorten vlees, behalve heel taai vlees. Ik gaf hem ook vaak vis.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jan 2014 11:57

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Ik heb niet Rapley gevoed, maar Yrsa at wel al snel met de pot mee. Ik kookte dan wel een beetje aangepast. Ik kocht geen voorgekruid vlees, maar gewoon naturel rundergehakt bijvoorbeeld. Witvis en kipfilet zijn ook erg geschikt. Alleen varkensvlees gaf ik nog niet in het begin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem85

Bericht 06 Jan 2014 12:10

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Vanaf 10 maanden kreeg hij hier vlees, in het begin alleen kipfilet en ongekruid rundergehakt. Sinds dat hij 1 is eet hij alles mee betreft vlees behalve iets wat echt moeilijk te kauwen is. Hij eet altijd een klein stukje ik denk een kwart van een rundervink bijvoorbeeld.gewoon in stukjes, hij stopt het zelf in zijn mond.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Jan 2014 13:08

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Gewoon kleine stukjes zacht vlees/gehakt/vis.

Wij hebben vlees nooit gepureerd.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2014 14:08

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

Wij geven ook pas vlees vanaf 1 jaar.

En dan inderdaad gewoon in stukken. Kipfilet, (runder) gehaktballetjes, gehakt door pasta e.d. Vis uiteraard ook, vooral lekkere vette vis.

Kant en klare schnitzel, slavinken en dat soort dingen hebben we zolang mogelijk niet gegeven. Idd wat je zegt, erg zout (en niet zo gezond).
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Jan 2014 17:28

Re: Voor de moeders die Rapley voeden

N. kreeg nog geen vlees met 11 maanden. Soms wel wat vis en dat legde ik op een bordje en kon ze zelf pakken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom