Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel broodjes *verjaardag*

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jan 2014 11:02

Hoeveel broodjes *verjaardag*

Zondag wordt Louise 2 jaar (nu al). We nodigen familie uit om het mee te komen vieren. We hadden graag broodjes (pistolets en sandwiches) geserveerd. We zullen met ongeveer 12 mensen zijn. Hoeveel broodjes zouden jullie bestellen? Ik heb hier werkelijk geen idee van. En wat is lekker voor op de broodjes en wat speciaal, maar niet te duur/teveel werk (eisen stellen, he)?

Jullie experts kunnen mij vast wel antwoord geven :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jan 2014 11:11

Re: Hoeveel broodjes *verjaardag*

Is het voor de lunch of voor avond eten? En heb je naast de broodjes nog iets van soep ofzo? Als het voor het avond eten is en je hebt verder niks voor er bij, zou ik zeker wel 3 broodjes per persoon rekenen. Als het alleen voor de lunch is 2 tot 2,5.

Je kan ook gewoon een soort lopend buffet maken, waarbij mensen zelf hun broodjes smeren. Dan zorg je gewoon dat je kaas / hesp / préparé / paté / wat franse kazen / kipfilet etc hebt, en sla en gesneden komkommer en ei etc, zodat mensen zelf hun broodjes kunnen beleggen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jan 2014 11:43

Re: Hoeveel broodjes *verjaardag*

Het is voor de avond. Voordien wat voor te knabbelen (chips, zoute koekjes) en nadien is er taart.

Ohja, dat kan ik doen, ja. Lijkt me gemakkelijk zo.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jan 2014 11:54

Re: Hoeveel broodjes *verjaardag*

Ik zou dan ook wat warme dingen doen, zoals warme gehaktballetjes ofzo en een pan soep. Alleen wat broodjes voor het avondeten is voor sommigen misschien niet voldoende.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 06 Jan 2014 19:13

Re: Hoeveel broodjes *verjaardag*

Ja wat Tuktuk zegt is een leuk idee om het als buffet te doen en dan inderdaad een pan soep of iets anders warms erbij serveren. Zo kan iedereen zijn broodje zelf beleggen zoals ze zelf willen en heb jij er minder werk aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem185

Bericht 06 Jan 2014 19:38

Re: Hoeveel broodjes *verjaardag*

Ik zou voor iedereen twee pistolets en voor iedereen twee sandwiches rekenen. Dan heb je waarschijnlijk wel te veel, maar ik heb persoonlijk altijd liever iets te veel dan iets te weinig. Ik denk dat ze ook eerder sandwiches laten liggen dan pistolets en dan kun je die sandwiches de volgende dag nog eten (pistolets zijn eigenlijk - naar mijn mening - alleen de dag dat ze afgebakken zijn lekker).

En ik zou er dan wat verschillende salades bij zetten (kip-kerrie, krab, beenham o.i.d.), wat kaas (ook roomkaas) en wat 'toppings' (komkommer/tomaat/sla/ei/geraspte wortel/augurk/ui/zilverui). Oh en als er kindjes komen ook een pot chocopasta of ander zoet beleg.

En makkelijk en warm: knakworstjes! Doen het altijd goed.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers