Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikslaper, waar op letten?

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jan 2014 20:44

Buikslaper, waar op letten?

Ik heb het vermoeden dat Mirthe een buikslaper is. Nouja, als ze op dr buik ligt slaapr ze gelijk en op dr rug is het huilen viel me op vandaag, dus ik weet het bijna zeker haha. Maar ik wil dus kijken of ze vanacht op dr buik wil slapen (aangezien ik anders ongeveer 3 uurtjes slaap en zij dus ook maar zo weinig). Maar waar moet ik op letten? Ik heb geen aerosleep namelijk en ze is nog zo klein, dus ik maak me wat zorgen. We hebben wel zonder sensormatje, maar ik was daar lichtelijk panisch over bij Ruben en ik wil daar nu niet weer zo afhankelijk van worden. Moet ik het bedje anders opmaken? Geen hydrofiel onder dr hoofdje of juist wel? Tips?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem66

Bericht 05 Jan 2014 20:46

Re: Buikslaper, waar op letten?

S ligt vanaf een week of 2 op zijn buik. Ik heb het bedje gewoon normaal opgemaakt. Gebruik alleen wel het sensormatje. Hij sliep en slaapt ook niet op zijn rug.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Jan 2014 21:08

Re: Buikslaper, waar op letten?

Mss kun je op mp kijken voor een aerosleepje? Sensormat gaat af als er al geen ademhaling meer is toch?
Doodeng vond ik toen f op z'n buikje ging slapen. Hij was toen wel al een stuk ouder dan jouw dochter nu.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 21:09

Re: Buikslaper, waar op letten?

Beide waren hier buikslapers. Ik heb alleen bij de tweede gebruik gemaakt van de aerosleep. Bij de eerste geen andere dingen gedaan dan anders.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jan 2014 21:18

Re: Buikslaper, waar op letten?

Ja sensormatje gaat af als er geen ademhaling geconstateerd wordt.

Ik ga idd ff op mp kijken voor een aerosleeptopding.

Ruben is ook een buikslaper, maar pas vanaf dat hij in zijn ledikant sliep (vanaf 7 maanden ofzo).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 21:19

Re: Buikslaper, waar op letten?

De jongste is het trouwens nog! Ligt nog altijd met de knieën onder de billen!
<<

Anoniem85

Bericht 05 Jan 2014 21:46

Re: Buikslaper, waar op letten?

Tangerine schreef:De jongste is het trouwens nog! Ligt nog altijd met de knieën onder de billen!

Aaah wat schattig!
<<

Anoniem66

Bericht 05 Jan 2014 21:52

Re: Buikslaper, waar op letten?

Tangerine schreef:De jongste is het trouwens nog! Ligt nog altijd met de knieën onder de billen!


Hier ook, oudste, middelste, jongste, man..en ik. We slapen allemaal op onze buik :). Dus ik snap S wel hoor dat hij niet op zijn rug wil liggen.

Ik ben er niet meer zo bang voor dat het mis gaat, S keert zijn hoofd zelf van de ene naar de andere kant en kan zijn hoofd ook al wel optillen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 05 Jan 2014 21:54

Re: Buikslaper, waar op letten?

Ik heb wel een aerosleep, geeft me een veiliger gevoel, maar aangezien ze duimzuigt ligt ze steeds met haar hoofdje opzij, met d'r knieën onder haar billen. Oudste slaapt ook op haar buik, maar daar hoef ik geen bijzondere meer mee te doen. Die stuitert heel haar bed door 's nachts.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 21:56

Re: Buikslaper, waar op letten?

Weg

Het is een oude foto, maar zo ligt hij nog altijd! Ook begonnen met buikslapen toen hij ongeveer 2 weken oud was!
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 06 Jan 2014 00:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jan 2014 22:14

Re: Buikslaper, waar op letten?

Ooh lief!!

Ja ik ga het gewoon proberen met het matje aan. Als ze inderdaad gewoon wil slapen op haar buik ga ik morgen op zoek naar een aerosleep.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 05 Jan 2014 23:56

Re: Buikslaper, waar op letten?

F. is ook een buikslaper en ligt sinds ze 3 weken oud is zowel overdag als 's nachts op haar buik. Ik heb geen speciaal matje. Ze was meteen vanaf het begin al heel sterk in haar nek en kon goed haar hoofd op tillen dat ik het wel aandurfde.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Jan 2014 00:10

Re: Buikslaper, waar op letten?

Nou ja dat valt me bij Mirthe dus ook op. Ze is heel sterk in de nek, veel steker als Ruben was (of hij waar lui dat kan ook ;)). Maar ze ligt op dr buik en is echt helemaal vertrokken!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Jan 2014 10:02

Re: Buikslaper, waar op letten?

Heerlijk zeg, slapen ;-)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem162

Bericht 06 Jan 2014 10:09

Re: Buikslaper, waar op letten?

Wij hadden vanaf het begin een aerosleep erin liggen (die heb ik nu te koop want hij ligt in een peuterbed).
Verder maakten we het bedje normaal op met lakentje en dekentje maar al snel ging hij het hele bedje door dus kreeg hij vanwege de kou een slaapzak aan (na een paar maanden die dekens maar weggehaald want hij sliep er toch niet onder)
<<

Anoniem261

Bericht 06 Jan 2014 10:21

Re: Buikslaper, waar op letten?

Lekker dat ze zo goed slaapt, al is het op haar buik! M. is ook een buikslaper, er ligt een aerosleep in haar bed. Moet wel zeggen dat ze pas op haar buik ging slapen toen ze zelf kon rollen (met 4/5 maanden geloof ik).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron