Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reacties op kindernaam

<<

Anoniem57

Bericht 05 Jan 2014 11:56

Re: Reacties op kindernaam

Maar dan is het toch gewoon haar geboortenaam? En haar roepnaam Ninte? Tenminste als er geen streepje tussen staat, want met streepje vind ik het altijd een dubbele naam.

Onze dochter heet bijvoorbeeld Loïs Mila, maar haar roepnaam is Loïs.
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 11:56

Re: Reacties op kindernaam

Hier ook positief alleen willen mensen haar nog wel eens Nina noemen.... Dan vragen ze hoe ze heet, ik geef antwoord en dan zeggen ze ow nina.. nee maar het lijkt er op ;)
<<

Anoniem26

Bericht 05 Jan 2014 12:13

Re: Reacties op kindernaam

.
Laatst gewijzigd door Anoniem26 op 05 Jan 2014 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Jan 2014 12:15

Re: Reacties op kindernaam

Bij de oudste dachten veel mensen ook dat ze een jongetje was. Nu ook nog soms als ik vertel hoe mijn kinderen heten.
Als ze horen dat het een meisje is zijn ze positief verrast en vinden ze het een mooie naam.

Bij de jongste kregen we alleen positieve reacties. Alleen Opa zei " die hebben we al". Mijn aangetrouwde neef heet ook zo namelijk.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 12:26

Re: Reacties op kindernaam

Ja B heet ook nog Antonia Johanna, maar haar roepnaam is B.
Maar op post enzo staat BAJ.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 05 Jan 2014 12:27

Re: Reacties op kindernaam

Hier alleen positieve reacties. Mensen vinden het mooi dat ze alledrie een bijbelse naam hebben en dat het mooi bij elkaar past/staat. Bij de jongste zeggen ze vaak Mi.scha terwijl het Mi.cha is met de g-klank. Denk dat we dat vaak moeten verbeteren. En bij de oudste vergeten ze vaak de H achter haar naam te schrijven.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 05 Jan 2014 12:34

Re: Reacties op kindernaam

Parel schreef:Maar dan is het toch gewoon haar geboortenaam? En haar roepnaam Ninte? Tenminste als er geen streepje tussen staat, want met streepje vind ik het altijd een dubbele naam.

Onze dochter heet bijvoorbeeld

Hoeft niet. Ik weet van Willem-Alexander dat het zijn echte voornaam is, maar door familie en vrienden woedt hij Alexander genoemd.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 05 Jan 2014 12:39

Re: Reacties op kindernaam

Wij schrijven B. z'n naam met een "o" in het midden en spreken het dus uit zoals je het schrijft. Sommige mensen maken er een 'ö' van waardoor ze het uitspreken als en "u".
We krijgen regelmatig te horen dat men het een leuke naam vindt, die je niet zoveel (meer) hoort.
2012 2014
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 05 Jan 2014 12:48

Re: Reacties op kindernaam

Ook alleen maar positieve reacties. Onbekenden willen de naam van mijn oudste dochter nog weleens verkeerd uitspreken. Zoë
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 05 Jan 2014 12:58

Re: Reacties op kindernaam

Heeft dat niet ook gewoon met beleefdheid te maken? Ik hoor regelmatig echt vreselijke namen (ook hier op het forum) en moet me dan ook inhouden om dat niet eerlijk te zeggen, maar uit beleefdheid zal ik altijd zeggen dat de naam leuk, origineel of passend is.
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jan 2014 13:01

Re: Reacties op kindernaam

ellibre schreef:Heeft dat niet ook gewoon met beleefdheid te maken? Ik hoor regelmatig echt vreselijke namen (ook hier op het forum) en moet me dan ook inhouden om dat niet eerlijk te zeggen, maar uit beleefdheid zal ik altijd zeggen dat de naam leuk, origineel of passend is.

Inga dus uit beleefdheid niet liegen, dan zeg ik gewoon niks.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Jan 2014 13:06

Re: Reacties op kindernaam

Alleen maar positief al zijn er wel mensen geweest die bij F. In eerste instantie niet in de gaten hadden dat het een echt Friese naam is. Bij Y. Is dat wat duidelijker, daar kregen we ook wat minder reacties op omdat je die naam mijn inziens ook wat vaker hoort.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2014 13:08

Re: Reacties op kindernaam

Highway schreef:
ellibre schreef:Heeft dat niet ook gewoon met beleefdheid te maken? Ik hoor regelmatig echt vreselijke namen (ook hier op het forum) en moet me dan ook inhouden om dat niet eerlijk te zeggen, maar uit beleefdheid zal ik altijd zeggen dat de naam leuk, origineel of passend is.

Inga dus uit beleefdheid niet liegen, dan zeg ik gewoon niks.


Inderdaad. Als ik het écht een vreselijke naam vind dan zeg ik liever niks dan dat ik lieg.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 05 Jan 2014 13:25

Re: Reacties op kindernaam

Ja hè! Nu ben ik natuurlijk ook benieuwd naar de namen die bij de reacties horen! Haha
Smile, it's free!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Jan 2014 13:29

Re: Reacties op kindernaam

Ooh La La! schreef:
Highway schreef:
ellibre schreef:Heeft dat niet ook gewoon met beleefdheid te maken? Ik hoor regelmatig echt vreselijke namen (ook hier op het forum) en moet me dan ook inhouden om dat niet eerlijk te zeggen, maar uit beleefdheid zal ik altijd zeggen dat de naam leuk, origineel of passend is.

Inga dus uit beleefdheid niet liegen, dan zeg ik gewoon niks.


Inderdaad. Als ik het écht een vreselijke naam vind dan zeg ik liever niks dan dat ik lieg.


En als iemand trots vraagt: en wat vind je van de naam? Dan hoef ik niet super enthousiast te doen maar ik ga ook niet zeggen dat ik het een vreselijke naam vind. En als je dan bv apart zegt weet ook iedereen wel dat je het niet echt mooi vind, ik antwoord dan toch wel dat ik het een leuke naam vind.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 05 Jan 2014 13:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

ChiQ

Bericht 05 Jan 2014 13:35

Re: Reacties op kindernaam

Niets zo persoonlijk als een naam. Ik vind dan ook dat je altijd neutraal moet zijn als iemand je zoiets vraagt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 13:36

Re: Reacties op kindernaam

Bruintje beer schreef:Hier alleen positieve reacties. Mensen vinden het mooi dat ze alledrie een bijbelse naam hebben en dat het mooi bij elkaar past/staat. Bij de jongste zeggen ze vaak Mi.scha terwijl het Mi.cha is met de g-klank. Denk dat we dat vaak moeten verbeteren. En bij de oudste vergeten ze vaak de H achter haar naam te schrijven.


Dus spreek je het dan uit als Miega? Of als Miesjga?
<<

Anoniem75

Bericht 05 Jan 2014 13:42

Re: Reacties op kindernaam

Veel mensen waren positief over zijn naam. Wel wordt hij vaak anders aangeproken. Hij heet Stijn en veel mensen zeggen vaak Thijs. Vooral door oudere mensen.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 05 Jan 2014 13:46

Re: Reacties op kindernaam

Lejow schreef:
Bruintje beer schreef:Hier alleen positieve reacties. Mensen vinden het mooi dat ze alledrie een bijbelse naam hebben en dat het mooi bij elkaar past/staat. Bij de jongste zeggen ze vaak Mi.scha terwijl het Mi.cha is met de g-klank. Denk dat we dat vaak moeten verbeteren. En bij de oudste vergeten ze vaak de H achter haar naam te schrijven.


Dus spreek je het dan uit als Miega? Of als Miesjga?

Als Miega spreek je het uit.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jan 2014 13:47

Re: Reacties op kindernaam

rapa nui schreef:
En als iemand trots vraagt: en wat vind je van de naam? Dan hoef ik niet super enthousiast te doen maar ik ga ook niet zeggen dat ik het een vreselijke naam vind. En als je dan bv apart zegt weet ook iedereen wel dat je het niet echt mooi vind, ik antwoord dan toch wel dat ik het een leuke naam vind.


Oh dan zeg ik denk ik iets in ze zin van 'hij past bij jullie' maar er heeft nog nooit iemand aan mij gevraagd wat ik van de naam vond van zijn/haar kind. Dat doe ik ook nooit, dat is vragen om problemen :p
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jan 2014 14:09

Re: Reacties op kindernaam

Ik kreeg toen Yrsa geboren was op het forum de vraag of de namen op waren, diegene vond het teveel op Ezra lijken, het was zo net een komisch duo. Plus nog wat reacties van mensen die dat ook vonden. Ik vond dat toen echt heel stom en ongepast.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 05 Jan 2014 14:27

Re: Reacties op kindernaam

Susan schreef:Ik kreeg toen Yrsa geboren was op het forum de vraag of de namen op waren, diegene vond het teveel op Ezra lijken, het was zo net een komisch duo. Plus nog wat reacties van mensen die dat ook vonden. Ik vond dat toen echt heel stom en ongepast.


Ja! Die opmerking kwam van TGR. Is mij bijgebleven, maar meer omdat ik toen juist die namen hardop opsprak en tot de conclusie kwam dat ze echt anders klinken.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jan 2014 14:34

Re: Reacties op kindernaam

Wat een rotopmerking Susan en ook idd totaal niet terecht.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem124

Bericht 05 Jan 2014 14:42

Re: Reacties op kindernaam

Wisselend. Naam van dochter vind iedereen over het algemeen wel mooi, naam van zoon vinden sommigen ouderwets en sommigen juist super. Veel mensen reageerden verrast, hadden een ander soort namen bij ons verwacht.
<<

Anoniem85

Bericht 05 Jan 2014 14:43

Re: Reacties op kindernaam

Nooit reacties op de naam gehad, tenminste niet negatief. Van een vriendin weet ik dat ze m vreselijk vindt, maar zij houdt van namen die ik vreselijk vind.

Susan want een nare reactie, ik vind het juist super mooi bij elkaar passen. Ik vind het ook mooi als namen in dezelfde 'lijn' liggen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers