Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

<<

Anoniem119

Bericht 04 Jan 2014 23:08

Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Ja iedereen lacht me altijd uit als ik zeg dat ik door neusspray pijn aan m'n tanden krijg, maar t is toch echt zo.

Ik ben overgevoelig voor neusspray waardoor ik het echt zelden gebruik. Welke neusspray ook, alleen zoutoplossing kan ik tegen, maar dat doet niets. Jaren geen gewone neusspray gebruikt, maar zoals nu als ik echt snot verkouden ben en het echt nodig heb, spray ik een a twee keer per dag. En godsgloeiende wat doet dat toch een pijn. M'n neus slijmvliezen staan direct in brand, maar het vervelende is dat het enorm doorstraalt maar m'n tandvlees. Kan dat? Blijkbaar wel, zal wel soort verbinding tussen zitten. M'n tandvlees doet dan zo'n pijn dat ik de hele tijd met geklemde kaken zit en het liefst m'n tanden tegen elkaar aan duw/knars om de pijn te verlichten. Soms steek ik er zelfs een nagel tussen, dat verlicht de pijn even maar ik merk nu alweer met tanden poetsen dat m'n tandvlees daar door beschadig raakt.

Is dit rare kwaaltje enigszins bekend voor iemand? Niet meer neussprayen is natuurlijk de beste optie, en dat doe ik dan ook zelden, maar ik merk nu direct nu ik eens per dag spray dat m'n tandvlees direct brand. Herkenbaar voor iemand of ben ik echt gek?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 05 Jan 2014 09:10

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Ik herken het ook! Ik heb een sinusitis en kreeg een neusspray voorgeschreven, maar heb toch vriendelijk bedankt. 5 minuten na het sprayen zit m'n neus toch al terug vast. Dus dat is dan pijn lijden en geen oplossing.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jan 2014 09:13

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Wat vervelend, ook dat het zo snel weer dicht zit bij je. Dan heeft dat idd ook geen nut.

Het is voor mij nu zo'n 9 uur geleden dat ik een klein spuitje heb gedaan, maar het prikt nog steeds als een malle, in m'n neus maar ook m'n tanden. Zo stom!
<<

Anoniem122

Bericht 05 Jan 2014 10:16

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Niet herkenbaar, behalve dat mijn neus ook wel heftig reageert op gewone neusspray. Moest laatst neusspray gebruiken op advies van de huisarts, ivm oorpijn en kreeg spontaan bloedneuzen.
Heb je al eens homeopathische neusspray geprobeerd? Dat werkt misschien beter dan alleen een zoutoplossing en is minder heftig dan "echte" neusspray.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Jan 2014 13:49

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Heb je wel eens neusspray met Calendulan gebruikt (Kruidvat eigen merk) of gewone neusdruppels?

Ik kan ook niet tegen neusspray's. Dan gaat m'n neus echt giga pijn doen en ik krijg een drukkend gevoel op m'n voorhoofd. Maar die neusspray die ik ook voor mijn zoontje gebruik is toch iets zachter en daar kan ik wel tegen.
<<

Anoniem87

Bericht 05 Jan 2014 13:58

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Ik zou, als je het dan toch nodig hebt, neusspray voor kinderen gebruiken. Dat is 0.5% in plaats van 1% voor volwassenen. Bij de apotheek kan je zelfs 0.25% halen voor baby's. Misschien heb je er dan minder last van? Ook zou ik goed stomen en bijvoorbeeld 's nachts een ui naast je bed leggen/of bv met luuf smeren. Dat scheelt vaak al een hoop!
<<

Anoniem38

Bericht 05 Jan 2014 14:24

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Ik gebruik een kinderneusspray of een gewone zoutoplossing. Mijn neus staat ook uren in de fik als ik gewone neusspray gebruik.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jan 2014 15:01

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Marin schreef:Ja iedereen lacht me altijd uit als ik zeg dat ik door neusspray pijn aan m'n tanden krijg, maar t is toch echt zo.

Ik ben overgevoelig voor neusspray waardoor ik het echt zelden gebruik. Welke neusspray ook, alleen zoutoplossing kan ik tegen, maar dat doet niets. Jaren geen gewone neusspray gebruikt, maar zoals nu als ik echt snot verkouden ben en het echt nodig heb, spray ik een a twee keer per dag. En godsgloeiende wat doet dat toch een pijn. M'n neus slijmvliezen staan direct in brand, maar het vervelende is dat het enorm doorstraalt maar m'n tandvlees. Kan dat? Blijkbaar wel, zal wel soort verbinding tussen zitten. M'n tandvlees doet dan zo'n pijn dat ik de hele tijd met geklemde kaken zit en het liefst m'n tanden tegen elkaar aan duw/knars om de pijn te verlichten. Soms steek ik er zelfs een nagel tussen, dat verlicht de pijn even maar ik merk nu alweer met tanden poetsen dat m'n tandvlees daar door beschadig raakt.

Is dit rare kwaaltje enigszins bekend voor iemand? Niet meer neussprayen is natuurlijk de beste optie, en dat doe ik dan ook zelden, maar ik merk nu direct nu ik eens per dag spray dat m'n tandvlees direct brand. Herkenbaar voor iemand of ben ik echt gek?


Heb je de neusspray van VSM wel eens geprobeerd? Ik dacht dat het vast niet zou werken, maar die werkt echt een stuk beter dan de zoutoplossing!
Ik ken de tandpijn niet, ik krijg wel soms echt enorme keelpijn of pijn aan mijn neus van binnen!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 05 Jan 2014 15:31

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

ik zou kijken naar een homeopatische middel, en dus morgen even naar de reformwinkel gaan.
Ik gebruik haast geen neusspray, ik stoom of ik snuif een water-zout oplossing op.
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 05 Jan 2014 15:50

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Zwilling schreef:ik zou kijken naar een homeopatische middel, en dus morgen even naar de reformwinkel gaan.
Ik gebruik haast geen neusspray, ik stoom of ik snuif een water-zout oplossing op.


Ze verkopen dat toch ook bij iedere gewone drogist als kruidvat / etos?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jan 2014 17:02

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Bij de etos nysileen van VSM, ik vind echt dat die behoorlijk goed werkt!
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jan 2014 17:46

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Ik wist niet dat er homeopathische neusspray bestond. Dank je, daar ga ik zeker even naar kijken.
Baby neusspray is ook al te sterk voor me, die doet ook al pijn.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Jan 2014 17:53

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Misschien heb je gewoon een allergie voor een van de bestandsdelen?
Ik gebruik sowieso nooit een neusspray, ook niet als ik enorm verkouden ben. Helpt toch niet.
Een keer gebruikt voor oorontsteking aan beide oren. En zelfs toen ben ik eerder gestopt dan moest.

Misschien kan je beter stomen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Jan 2014 20:49

Re: Pijn in tandvlees/slijmvliezen door neusspray

Ik heb het sowieso al als ik verkouden/ grieperig ben. Herken dat gevoel zo, gisteren had ik ook enorm last van mijn tandvlees. Zat de hele tijd met mijn kaken strak op elkaar of inderdaad mijn nagels tussen mijn tanden doen. Niks irritanter dan dat gevoel. Had nog niet het idee dat het door de neusspray kan komen hier, ik sprayde net wel even en dat deed echt ontzettend zeer en beperk het echt zoveel mogelijk.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers