Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer hersteld van bevalling?

<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2014 17:07

Wanneer hersteld van bevalling?

Het is nu 4 weken geleden dat ik bevallen ben en ik voel me goed. Alleen heb ik elke dag nog een paar keer een drukkend gevoel 'aan de onderkant'. Alsof de boel flink ontwricht is. Op zich logisch, want er is ook heel wat gebeurd natuurlijk, maar wanneer gaat dit gevoel weg? De hechting voel ik al een paar weken niet meer en het ziet er ook allemaal uit zoals het was verder, maar dat drukkende gevoel vind ik wat 'eng'. Is dit herkenbaar voor iemand?

En dan heb ik direct nog een vraag: met 6 weken schijnt je baarmoeder in originele staat teruggezakt en gekrompen te zijn en je baarmoedermond zit dan weer dicht. Maar hoe weet je dat nu zeker? Straks ga ik zwemmen en blijkt dat 'ie nog openstaat... Wie kan me helpen aan een antwoord?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Jan 2014 17:12

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Bij mij was dat drukkende gevoel na 10-12 weken ongeveer weg, ik was ook bang dat het niet over zou gaan.
Tweede vraag heb ik geen antwoord op.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 04 Jan 2014 17:15

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Dat zware gevoel vanonder alsof er gewichten aan hingen vond ik zelf heeft nog tot een maand of 4 geduurd en had ik sa ar na nog soms tijdens de menstruatie.
Ik denk eigenlijk dat je er gewoon vanuit kunt gaan dat je baarmoedermond na 6 weken gesloten is. Als je niet meer vloeit mag je volgens mij weer zwemmen.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 04 Jan 2014 17:15

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Heb je niet 6 weken na de bevalling een controle afspraak bij de verloskundige? Dan gaan ze ook kijken of je baarmoeder weer zin normale vorm heeft aangenomen enz.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Jan 2014 17:15

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik denk dat als je stopt met vloeien (dus echt volledig) je wel kan veronderstellen dat hij gesloten is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2014 17:28

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Petteflet schreef:Heb je niet 6 weken na de bevalling een controle afspraak bij de verloskundige? Dan gaan ze ook kijken of je baarmoeder weer zin normale vorm heeft aangenomen enz.


Ik heb alleen over 3 weken een nagesprek met de dienstdoende gynaecoloog. Geen idee eigenlijk of hij het dan ook gaat controleren. Dat zal dan wel..
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Jan 2014 17:30

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Je hebt altijd een nacontrole. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat alles na 6 weken hersteld is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Jan 2014 17:38

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik had wel een nacontrole na 6 weken, maar dat was alleen een gesprek, er is niks gecontroleerd. Dat drukkende gevoel heb ik ook nog een tijd gehad, weet eigenlijk niet wanneer dat stopte, maar is nu alweer een tijdje over.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2014 17:39

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik had geen nacontrole. Denk omdat de vk me had overgedragen aan het ziekenhuis ofzo. Na een week of 5 ben ik zelf nog terug gegaan naar de verloskundige en toen bleek er nog een stel hechtingen verkeerd dicht te zijn gegroeid, dat draad heeft ze toen weggehaald.

Ontopic: je bekkenbodemspieren moeten weer herstellen en sterk worden. Zo min mogelijk forceren/belasten, spieren trainen kun je liggend doen.
Bij mij duurde het een maand of 5 voordat ik geen last meer had.
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 04 Jan 2014 20:40

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik heb tijdens mijn menstruatie nog steeds dat drukkende gevoel.
Alsof mijn onderkantje er zo uitvalt.
en mijn jongste is 2.

Ik heb ook nacontrole gehad en volgens mij hebben ze toen met de echo gekeken of alles in orde was.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Jan 2014 20:59

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik was beide keren eigenlijk meteen wel weer hersteld. Kan miet zeggen dat ik ergens last van heb gehad na de bevallingen. Ja van stuwing maar dat was een dag of twee maar verder.

Ik heb beide keren geen nacontrole gehad, ik ben een keer terug geweest om de kindjes te showen maar geen controle gehad.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 04 Jan 2014 21:14

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Dat drukkende, beurse gevoel heb ik ook nog steeds bij een menstruatie.
Bij de nacontrole stelde ze alleen wat vragen en bekeek ze mijn hechting. Ik ben slecht gehecht althans het is losgebartsenen nu dus niet goed geheeld. Bij een tweede laat ik het herstellen.

Ik vloeide overigens in de kraamweek nagenoeg niet. Toen ik echt wat mobieler werd na een week of 5 begon de ellende pas.
Ik dacht eigenlijk dat ik al menstrueerde maar dat was het dus niet.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem66

Bericht 04 Jan 2014 21:27

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Als je niet meer vloeit kun je er vanuit gaan dat je baarmoedermond weer gesloten is. Dan mag je weer sex hebben en zwemmen enzovoort. Daarvoor mag je ook wel sex hebben maar dan met condoom ivm infectiegevaar. Zo is het mij altijd verteld.

Bij de afspraak na je bevalling controleren ze over het algemeen niet hoor, of er moet iets aan de hand zijn, raar vloeien ofzo.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2014 21:34

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Dikkie Dik, is dat niet heel ongemakkelijk voor je, dat die hechting los is gegaan? Heb je daar geen last van, bij seks bijvoorbeeld of bij fietsen enzo?

Ik vloei sinds dag 1, maar het is nu niet veel meer. Gister verloor ik ineens nog een groot stolsel, maar over het algemeen hoef ik slechts inlegkruisjes te dragen.

Printje, het is ook niet zo dat ik het echt als 'last' ervaar. Het doet geen pijn en het belemmert me niet echt, maar het is op de achtergrond wel aanwezig. Als ik opsta vanuit de bank of moet niezen of hoesten, dan voel ik het. Alsof mijn schaambeen naar beneden is gezakt ofzo.

Luce, naast dat ik nog vloei, durf ik ook nog geen seks te hebben. Langs die hechting, brrr... Ondanks dat de hechting al niet meer terug te vinden is (aan de buitenkant zit er al nieuwe huid over heen, de binnenkant weet ik niet). De eerste keer gaat vast heel spannend worden :pale:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Jan 2014 21:52

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik had dat ook Exo, ik had maar 1 hechting en ik vond het super spannend om weer seks te hebben. Ging ook niet goed want de hechting was niet opgelost (na 6 weken). Toen een tijdje niet gedurft en toen uiteindelijk weer seks gehad en ff doorgebeten.. Toen kwam de hechting eruit en had ik nergens last van. Maar dat het niet oplost gebeurd heel erg weinig zei dr vk (voordat ik je bang maak haha).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem32

Bericht 04 Jan 2014 21:54

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Wellicht ben ik nu niet de leukste thuis, maar ik heb na 4,5 jaar nog altijd last van dat drukkend gevoel aan de onderkant. Elke keer met weersverandering en menstruatie is het prijs. Soms zo heftig dat ik amper kan staan omdat dat het druk gevoel vergroot.

Qua lichamelijk herstel na de bevalling was ik vrij snel van het vloeien af. Maar al met al heb ik echt een jaar moeten herstellen.
<<

Anoniem18

Bericht 04 Jan 2014 22:06

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik heb ook nog altijd een drukkend gevoel tijdens de menstruatie. Niet zo erg als Stuiterbal beschrijft, maar toch is de pijn wel aanwezig.

Verder was ik wel vrij snel goed herstelt, met uitzondering van de bevalling van L. Toen had ik 2 liter bloed verloren, en dat was eigenlijk pas na dik een jaar weer goed op orde.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Jan 2014 22:11

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik heb meestal ook nog een drukkend gevoel als ik ongestld ben, meestal de eerste dag alleen.
Dan baal ik echt als ik moet werken omdat het echt zeer doet en dat ik eigenlijk het liefst alleen maar zit.
Moet wel zeggen dat ik dat de afgelopen 2x niet heb gehad sinds ik gestopt ben met de nuva ring
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Jan 2014 22:17

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Wat Dikkie Dik heeft heb ik ook, ik heb er geen last van, met helen wel gehad. Ik vind het alleen wel erg lelijk, gelukkig hoef ik er niet naar te kijken ;)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem28

Bericht 04 Jan 2014 22:22

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Dat drukkend gevoel had ik alleen de eerste weken na beide bevallingen. Bij de eerste duurde het herstel echt wel een paar weken door de hechtingen. Bij de tweede heb ik weinig last gehad van de onderkant omdat ik toen niet uitgescheurd/geknipt ben. Qua lichaam heb ik bij allebei wel een paar weken nodig gehad, bij de jongste had ik eigenlijk te weinig rust door een kutkraamweek en een peuter die niet meer sliep, waardoor het maanden heeft geduurd voor mijn hb weer een beetje bij was.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 06 Jan 2014 13:49

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

@Exo: geen last van met niets. Had ik er wel last van, dan mocht ik altijd de verloskundige bellen. Dan zou zij me doorverwijzen naar de gyn voor een hersteloperatie. En zoals Muppetje zegt: ik hoef er niet naar te kijken.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 06 Jan 2014 14:45

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Voor degene met t drukkende gevoel..google eens op (wand)verzakking na bevalling. T schijnt bij 50% van de bevallen vrouwen voor te komen. Ik heb t ook gehad en t is met fysiotherapie opgelost. Het kan zijn dat je er tijdens de menstruatie meer/weer last van hebt.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Jan 2014 14:51

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik heb geen verzakking, heeft de HA al bekeken.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem83

Bericht 06 Jan 2014 15:05

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Hier de eerste keer zeker 4 maanden last gehad van dat drukkende gevoel. Tweede keer iets korter.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 06 Jan 2014 15:29

Re: Wanneer hersteld van bevalling?

Ik heb dat drukkende gevoel nog steeds als ik ongesteld ben. Wat het nu precies is...
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers