Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Melden dat de bevalling is begonnen

<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 04 Jan 2014 16:47

Melden dat de bevalling is begonnen

Even vraagje. ..
Hebben of zouden jullie het melden aan ouders of schoonouders dat de bevalling is begonnen?
Mijn moeder zou t graag willen.. schoonmoeder lijkt dit echt te verwachten want anders sluit ik ze buiten.
Ik heb aangegeven dat ik niks beloof. .. dat ik nog niet weet wat we willen op dat moment. Maar blijkbaar is dat vreemd???
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Jan 2014 16:48

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik had vooraf gezegd dat ik pas zou bellen als ik bevallen was. Maar achteraf blijkt (ik weet het zelf niet meer) dat ik mijn moeder tijdens de weeën heb gebeld dat ik aan het bevallen was.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem113

Bericht 04 Jan 2014 16:51

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mijn moeder heb im gesproken tijdens de weeen. Mijn schoonmoeder wist het toen mijn vriend daar ineens emmers kwam halen :laughcry:
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2014 16:51

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Dat zou ik niet doen. Mijn ouders gaven gelukkig aan dat ze het NIET wilden weten, want dan zaten ze zo in spanning. Schoonouders (vooral moeder) wilde het wel weten, maar ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat niet zou doen.

Echter beviel ik op m'n verjaardag en zouden ze allen op visite komen 's avonds, dus toen moesten we afbellen en wisten ze dus dat het begonnen was. Maar dat was vooraf dus absoluut niet de intentie.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 04 Jan 2014 16:56

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mijn ouders hebben al aangegeven dat ze het niet willen weten als het begonnen is. Vooral mijn moeder vind dat veel te spannend.
Mijn schoonmoeder wil het wel weten, maar denk niet dat wij haar bellen. Pas als het geboren is horen ze het en dat vind ik nog vroeg genoeg.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Jan 2014 16:59

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mijn schoonouders moesten oppassen, dus hebben we meteen laten weten.
Ik heb mijn moeder ook meteen gebeld toen het begonnen was.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 04 Jan 2014 17:00

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij wilden niet melden dat de bevalling begonnen was maar toen ik met 35 weken in het ziekenhuis belandde met gebroken vliezen hebben we toch maar gebeld, dat ik toen al beginnende weeen had heb ik er niet bijverteld, maar toch wisten ze aan beide kanten dat ik aan het bevallen was. Bij de 2de zullen we wel moeten ivm opvang van de oudste, dat gaat waarschijnlijk mijn schoonmoeder doen, mijn moeder wilde dan wel gebeld worden omdat ze het niet eerlijk vind dat alleen mijn schoonouders dan weten dat het begonnen is, dat vind ik prima.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Jan 2014 17:02

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Hier zouden we niemand op de hoogte stellen omdat we dat niet wilde. Maar juist toen de VK controle had gedaan en we naar het ziekenhuis moesten belde mijn moeder opeens, daarvoor mijn schoonmoeder al. Ze hebben wel netjes thuis afgewacht, had wel heel duidelijk gezegd dat ik ze absoluut niet in het ziekenhuis wilde hebben om te wachten. Hier was het dus net of iedereen het al aanvoelde die dag.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 04 Jan 2014 17:15

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Bij onze eerste wist mijn moeder het gelijk want ze was bij de bevalling. Mijn schoonouders wisten het ook dat het begonnen was maar ze waren in spanning en belde regelmatig op. Mijn schoonmoeder was zenuwachtig omdat het haar eerste kleinkind werd en heeft het tegen andere familieleden verteld die ook gingen bellen. En ze kwamen na de bevalling gelijk naar het ziekenhuis allemaal. Ik vond het toen niet zo heel erg maar nu wil ik het niet meer.
Als de bevalling nu gaat beginnen dan gaat onze zoon naar een neef en zijn vrouw van mijn man's kant die wonen op nog geen drie minuten afstand en dan wil ik in aller rusten bevallen en onze zoon na de bevalling als eerste erbij. Dan mogen de volgende dag de andere familieleden komen.
<<

Anoniem162

Bericht 04 Jan 2014 17:17

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

ik heb niemand wat laten weten (behalve mijn man)
maar omdat de bevalling meer dan 24 uur duurde, wij in de nacht naar het ziekenhuis waren vertrokken en al onze rolluiken dicht bleven de hele dag en de auto weg was, was het voor de buurtbewoners en familie niet meer moeilijk gokken dat het was begonnen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Jan 2014 17:22

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Bij Louise had ik de dag voordien een berichtje gestuurd dat ze zouden gaan inleiden en ik ben bij schoonouders nog gaan eten de vorige avond want we moesten 's avonds al binnen en dan was dat even gemakkelijk.

Bij Julie was Louise bij mijn schoonouders gaan slapen omdat ik weeën had, dus ja, zij wisten het gelijk. En mijn mama heb ik in de ochtend verwittigd dat ik weeën had.

Mijn (schoon)ouders zijn wel zo respectvol om alleen te antwoorden als ik hen zelf bel/sms op zo'n moment en me dus niet constant lastig te vallen. Ze hebben ook onze wens gerespecteerd om pas in de avonds langs te komen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Jan 2014 17:38

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij zijn niet van plan om onze ouders in te lichten, pas als ik ben bevallen. Maar goed, dat zou op dat moment totaal anders kunnen zijn natuurlijk.
L2014 & H2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Jan 2014 17:41

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij hielden het ook een verrassing. Nu zal dat niet helemaal lukken, omdat I ondergebracht moet worden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 04 Jan 2014 17:42

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij hadden het niet gemeld, mijn schoonmoeder liet weten erbij te willen zijn en dat wilde ik niet. Nu hebben we geen keus ivm met opvang.
M:21072011
J :08012014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Jan 2014 17:44

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik was er van tevoren nog niet over uit wat ik wilde, maar ik werd ingeleid en eerst geprimed in het ziekenhuis en het duurde 1,5 dag voor ik eindelijk naar de verloskamer mocht. In die tijd hebben we onze ouders wel ingelicht. Mijn ouders en zusje kwamen nog gezellig lunchen met ons in het ziekenhuis toen ik de balloncatheter had, ik voelde me nog prima. En mijn zusje kwam zelfs nog langs toen ik al weeen had, die werkt in dat ziekenhuis :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Jan 2014 18:03

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Beide keren waren we het niet van plan, maar toen toch ingelicht.
Bij Ruben was mijn schoonzus mee naar mijn afspraak met vk. Doe stoorde me Door naar het ziekenhuis omdat de waardes van mijn niet goed waren. Die is ook mee geweest naar het ziekenhuis en dat werd dodelijk dat de bevalling was begonnen. Ik zat met weeën aan tafel bij mijn schoonouders. Ik moest toch eten en voor hun nieuwe bedrijf hadden mijn schoonouders hun nieuwe kok uitgenodigd om voor hun te koken en dat wilde ik niet missen.

Mirthe is op 1e kerstdag geboren en we zouden savonds bij mijn ouders gaan eten, maar dat heb ik afgezegd omdat toen de weeën net goed gingen doorzetten. Mijn familie wist dat ik aan het bevallen was, de familie van mijn man niet. Zijn ouders hebben weer pas gebeld toen we zeker wisten dat het ging doorzetten. Die zijn snachts gelijk gekomen, wat mocht van ons.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 04 Jan 2014 18:10

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik heb ook gezegd dat ik het liever niet beloof. Omdat ik het dan wil beslissen. Het hangt er ook vanaf hoe het allemaal verloopt! Maar helaas kreeg ik niet het gevoel dat schoonmoeder dit respecteert. .ze blef bleef er gewoon op aandringen. Dan denk ik echt: laat ons toch...
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 04 Jan 2014 18:13

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Le Chat Noir schreef:Ik heb ook gezegd dat ik het liever niet beloof. Omdat ik het dan wil beslissen. Het hangt er ook vanaf hoe het allemaal verloopt! Maar helaas kreeg ik niet het gevoel dat schoonmoeder dit respecteert. .ze blef bleef er gewoon op aandringen. Dan denk ik echt: laat ons toch...


Als je het niet wilt gewoon doen niet doen LCN. Gewoon lekker jullie gevoel volgen en bellen als jullie daar klaar voor zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jan 2014 18:15

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Je hebt groot gelijk hoor, dat je niks toezegt. Je bent niemand verplicht ze te melden wanneer jóuw bevalling begonnen is. Dat zullen ze gewoon moeten accepteren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Jan 2014 18:20

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Lady schreef:Je hebt groot gelijk hoor, dat je niks toezegt. Je bent niemand verplicht ze te melden wanneer jóuw bevalling begonnen is. Dat zullen ze gewoon moeten accepteren.


Juist! Ik vond het altijd zo bijzonder dat (schoon) ouders denken dat ze er iets over te zeggen hebben. Natuurlijk niet, ik snap dat nieuwsgierig zijn, maar eisen stellen gaat me wat ver.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem168

Bericht 04 Jan 2014 18:29

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik zou echt niet willen dat iemand het zou weten als ik weeën zou hebben. Ik zou me dan een beetje opgejaagd voelen en het idee hebben dat mensen dan geneigd zijn te bellen of bericht sturen van hoe ver het er nu voor zou staan. Dat staat me gewoon echt niet aan. Ik voel me namelijk altijd verplicht om te antwoorden als iemand bericht stuurt bijvoorbeeld en ik rust dan ook niet voordat ik heb geantwoord.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 04 Jan 2014 19:15

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Onze ouders wilden het ook graag weten. Ik vond dat prima maar op 1 voorwaarde en dat was dat ze ons niet zouden bellen/sms'en, maar gewoon zouden afwachten tot wij weer contact zouden opnemen, ookal zou dat heel.lang kunnen duren. Dat vonden ze goed dus toen de bevalling begon hebben we het ze laten weten.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jan 2014 19:17

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mijn schoonvader wist al dat de bevalling was begonnen omdat hij in een sms vroeg hoe het bij de gyn was. Hij had expres niets tegen mijn schoonmoeder verteld anders was ze zo in staat om te komen. Daar zaten we niet op te wachten.
Later gebeld toen we in het ziekenhuis waren. Toen hebben we ook mijn moeder gebeld. Ze was alleen niet thuis. Pas om 11 uur 's avonds kreeg ik haar te pakken.
<<

Anoniem275

Bericht 04 Jan 2014 19:30

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mij ken je, haha.. Ik wilde niet dat iemand wist dat ik aan het bevallen was, nou was er ook niemand die gevraagd of we het lieten weten of het begonnen was (op ons clubje na, haha)

We hadden bij de 2e wel met onze ouders overlegd dat we evt zouden bellen zodat ze T op konden halen, maar gelukkig was dat niet nodig en konden we bellen toen L geboren was :)
<<

Anoniem11

Bericht 04 Jan 2014 19:34

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij hebben het wel verteld. Maar ik ken mijn schoonouders en moeder ook wel goed genoeg om te weten dat ze ons niet zouden lastig vallen tijdens de bevalling. Dit hebben ze dan ook niet gedaan. Daarbij was er ook wel onzekerheid of de bevalling überhaupt was begonnen omdat ze het in het ziekenhuis ook niet zeker wisten. Uiteindelijk is mijn schoonmoeder zelfs nog langs geweest om de camera te brengen. T boeide me verder ook niet echt wat. Je legt je telefoon aan de kant en hebt geen last van eventuele vragen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers