Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Melden dat de bevalling is begonnen

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Jan 2014 12:54

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Zoals we er nu in staan, en als de situatie het tzt toe laat, laten we het vooraf aan niemand weten.

We willen sowieso niemand bij de bevalling. En daarna willen we eerst samen aan ons kindje en de nieuwe situatie wennen. Het liefst willen we pas dat ouders en broers de volgende dag langskomen ipv dezelfde dag.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2014 14:19

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Happydobby schreef:
Susan schreef:
Happydobby schreef:Wij hadden het niet gemeld, mijn schoonmoeder liet weten erbij te willen zijn en dat wilde ik niet. Nu hebben we geen keus ivm met opvang.


Maar had je schoonmoeder het dan niet gerespecteerd dat je niet wilde dat ze erbij was als ze het geweten had, was ze dan gewoon binnen komen denderen?


Ze was bij schoonzus gewoon naar het ziekenhuis gegaan, ze mocht niet mee naar binnen dus zat ze op de gang :thumbdown:

Ik gaf aan haar er niet bij te willen maar ze wilde komen zei ze. Vandaar.


Dan zou ik het deze keer ook echt niet zeggen, straks laat ze haar man oppassen en komt ze zelf naar het ziekenhuis. Wat ontzettend onbeschoft trouwens, om je zo op te dringen tijdens zo'n intiem moment terwijl de ouders duidelijk hebben aangegeven je aanwezigheid niet te willen. Ik zou me rotschamen als ik dan toch doodleuk binnen zou stappen. Sommige mensen hebben ook zo'n plaat voor hun kop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Jan 2014 14:19

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij hebben het aan onze ouders laten weten dat we naar het ziekenhuis gingen. Dat vonden we fijn en zij vonden het ook plezierig. De buurvrouw wist ook dat we gingen, zij gluurde door het gordijn. We vertrokken om 04.00 uur snachts namelijk, ja ook op dit tijdstip hebben we laten weten dat we naar het ziekenhuis vertrokken. We wilden niemand bij de bevalling, mijn moeder stond alleen op standby voor als mijn vriend in paniek zou raken.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 05 Jan 2014 14:23

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

ChiQ schreef:Ik heb het niet gezegd, maar meer omdat ik dacht dat dat druk zou geven als er een stoet mensen aan het wachten zou zijn. Mijn moeder belde ook toen ik vollop weeën had en toen loog ik dat ik aan het stofzuigen was haha. Uiteindelijk heeft mijn man iedereen ingelicht toen ik naar de OK ging voor de keizersnee, dus toen ik net uit de OK kwam,half naakt (en nog aan het bibberen.. mijn kamer vol stond met mensen. Wat was ik kwaad op mijn man toen zeg.


Oh wat kan ik me dat voorstellen! Heb man hierover al instructies gegeven. .maar zal t zeker nogmaals benadrukken dat hij pas belt als ik ermee instem!
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 05 Jan 2014 15:35

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Van te voren had ik bedacht dat ik niemand iets zou laten horen, maar toen mijn vliezen braken en ik was helemaal alleen heb ik toch snel mn moeder gebeld :) Tijdens de weeën zelf was ii niet meer in staat om iemand iets te laten weten, maar na de bevalling hebben we wel direct iedereen gebeld.

Ik vind het aan degene die moet bevallen om te bepalen wat je wel of niet laat horen. Natuurlijk is het voor je familie ook spannend, maar dat vind ik zelf geen reden om het ze dan maar te vertellen terwijl dit tegen je eigen gevoel in gaat.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 05 Jan 2014 17:24

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik vind persoonlijk dat vrouwen als ze een kind krijgen om best een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving. Zij krijgt niet als enige een kind.
Ik merk heel vaak dat mannen niets over de bevalling, borstvoeding ed te zeggen hebben. Laat staan dat opa en oma iets te zeggen hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2014 17:29

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ja, maar het is toch niet zo dat je iemand vreselijk tekort doet door pas te bellen als de bevalling voorbij is? Als je pas dagen later belt, oké, maar tijdens de bevalling niks laten weten vind ik absoluut niet raar en niks te maken hebben met geen rekening houden met je omgeving. Er zijn genoeg (schoon)ouders/familie die zoiets wel zien als een startsein om toch te proberen om de bevalling bij te wonen terwijl de ouders dat niet willen, in het ziekenhuis te gaan zitten wachten terwijl de ouders dat niet willen, meteen na de bevalling binnen te stormen, continu te bellen of er al iets is, enzovoort. Rekening houden met elkaar is leuk, maar als kersvers gezin mag je ook best een klein beetje privacy opeisen.

En dat opa en oma niks over de bevalling en de borstvoeding te zeggen hebben vind ik niet meer dan logisch. Ik denk ook niet dat mijn oma's daar vroeger bij mij iets over te zeggen hadden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Jan 2014 17:31

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mijn vriend heeft zeker wel wat te zeggen over de bevalling en de borstvoeding.
Als het aan mij lag zou ik geen bv gaan geven. Hij wil heel graag dat ik dat wel doe, of in ieder geval probeer, dus doe ik dat. Want het is ook zijn kind.

Maar wbt die dingen hebben de opa's en oma's in mijn ogen niks te zeggen. Het is niet hun kind, maar de onze.
Ze mogen advies geven, maar echt niet eisen dat ze tot op de minuut op de hoogte gesteld worden en/of bij de bevalling aanwezig zijn.
Het neemt niet weg dat het voor hen ook spannend is, maar voor ons is het nóg spannender. En wij hebben een ander idee over hoe we de bevalling en de eerste uren erna willen beleven. Ik vind dat anderen dat horen te respecteren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 82

Bericht 05 Jan 2014 17:54

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik heb het wel laten weten aan mijn moeder, maar dat was nogal logisch aangezien ik wilde dat zij erbij zou zijn. In de loop van de bevalling heeft ze met mijn toestemming ook mijn vader ingelicht. Wat we nu gaan doen weet ik nog niet. Ja, mijn moeder zal het weer weten omdat ze er weer bij mag zijn. En er zal nog iemand ingelicht moeten worden om op A te passen. Wat mij betreft mogen mensen als ouders en schoonouders het best weten als de bevalling is begonnen. Zo lang ze maar wel respecteren wat je als ouders wilt, dus bijvoorbeeld thuis wachten tot je gebeld wordt dat je kunt komen. Behalve ouders/schoonouders zou ik zelf denk ik pas andere mensen inlichten na de bevalling, wanneer wij er klaar voor zij. Maar we hebben ook wel het geluk dat onze ouders heel redelijke mensen zijn over het algemeen, dus stel dat wij willen dat ze niet komen tijdens de bevalling, dan zouden ze dat respecteren.
<<

Anoniem28

Bericht 05 Jan 2014 17:58

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Surya schreef:Ik vind persoonlijk dat vrouwen als ze een kind krijgen om best een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving. Zij krijgt niet als enige een kind.
Ik merk heel vaak dat mannen niets over de bevalling, borstvoeding ed te zeggen hebben. Laat staan dat opa en oma iets te zeggen hebben.


mijn man had ook bijzonder weinig over de hele bevalling te vertellen hoor. Ik ben degene die moet bevallen, dus ik bepaal wat er gaat gebeuren. In overleg kan veel, maar ik maak de eindbeslissing.

En mijn moeder en schoonmoeder hebben echt helemaal niks over de borstvoeding te vertellen. Met mijn man overleg ik veel, maar dan nog ben ik degene die de beslissing neemt, aangezien ík degene ben die het moet doen.

Ik vind het een hele bizarre gedachtengang dat opa's en oma's iets te zeggen zouden moeten hebben hierover :confused:
<<

Anoniem25

Bericht 05 Jan 2014 18:52

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Nou, feitelijk gezien is de vrouw natuurlijk wel de enige die dat kind eruit moet persen. En dat wil ik graag doen op de manier die voor mij het prettigst is. Hoe beter ik mij kan ontspannen, hoe soepeler de bevalling zal verlopen. Ik wil niet ondertussen hoeven stressen over mensen die op de gang zitten te wachten, of maar berichtjes blijven verwachten. Dus nee, wat dat betreft ga ik geen rekening houden met mijn omgeving (behalve dan als mijn partner een echt duidelijke wens heeft, dan wil ik het in overweging nemen).

En het zou toch wat zijn als iedereen maar wat te zeggen heeft over borstvoeding e.d... Sommige keuzes zijn alleen met je partner al moeilijk genoeg.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jan 2014 19:07

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Adviezen van opa's en oma's zijn echt welkom, maar zij hebben zeker geen stem over de bevalling of welke voeding er geheven wordt. Dat beslissen mijn man en ik. Mijn man had duidelijke wensen, en thuis bevalling en dat hij de baby mocht aanpakken. Over een thuisbevalling heb ik heel lang getwijfeld en uiteindelijk voor een thuisbevalling gekozen, mede omdat mijn man daae veel waarde aan hechte. Uiteindelijk ging het zo snel dat ik geen keus had en thuis moest bevallen maar ik ben er ook heel blij om! Qua bv mag hij me soms wat meer steunen, maar dat komt omdat hij ziet dat het mij veel energie kost een hij dat vervelend vind.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Jan 2014 19:10

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Nee, ik ben niet van plan om het te melden als ik aan de gang ga/ben. Tenzij het door omstandigheden misschien anders loopt maar daar heb je van te voren natuurlijk geen zicht op.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 05 Jan 2014 19:20

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ooh La La! schreef:Zoals we er nu in staan, en als de situatie het tzt toe laat, laten we het vooraf aan niemand weten.

We willen sowieso niemand bij de bevalling. En daarna willen we eerst samen aan ons kindje en de nieuwe situatie wennen. Het liefst willen we pas dat ouders en broers de volgende dag langskomen ipv dezelfde dag.



Dan bel je toch een dag later?
D was midden in de nacht geboren om kwart voor 5, toen zijn we pas rond 9 uur gaan bellen en dat ze smiddags welkom waren.
J was eind van de middag geboren en hebben we ook rond 8 uur gaan bellen en zeggen dat ze de volgende morgen mochten kijken. Helaas liep dat anders om dat de oudste naar huis wou en niet bij opa en oma wou slapen en mijn schoonouders waren naar mijn zwager en schoonzus gegaan, ze wonen tegenover ons om ook langs te komen.
Gelukkig werd hier wel gerespecteerd dat eerst D kwam kijken en pas toen ze klaar was met kijken mochten de ouders pas komen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Jan 2014 19:22

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Surya schreef:Ik vind persoonlijk dat vrouwen als ze een kind krijgen om best een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving. Zij krijgt niet als enige een kind.
Ik merk heel vaak dat mannen niets over de bevalling, borstvoeding ed te zeggen hebben. Laat staan dat opa en oma iets te zeggen hebben.


Met mijn man wil ik echt wel rekening houden en overleggen, maar verder heeft toch echt niemand iets te zeggen over mijn bevalling, borstvoeding en kind. Dat zou even mooi worden zeg.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Jan 2014 19:32

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Surya schreef:Ik vind persoonlijk dat vrouwen als ze een kind krijgen om best een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving. Zij krijgt niet als enige een kind.
Ik merk heel vaak dat mannen niets over de bevalling, borstvoeding ed te zeggen hebben. Laat staan dat opa en oma iets te zeggen hebben.


Dat zou wat worden als iedereen zich daar maar mee kon bemoeien. Mijn man vindt het gelukkig allemaal prima, het is mijn lijf zegt hij dus ik maak deze beslissing(en).
Opa & Oma mogen tips geven maar grote kans dat ik me er niks van aantrek, ik ben eigenwijs :razz:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 05 Jan 2014 19:34

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik vind het van weinig respect getuigen als je meteen al naar een pasbevallen mama gaat, tenzij dat de mama dat specifiek gevraagd heeft. Een bevalling/geboorte is zoiets ingrijpend, intiem, zwaar, uitputtend, ... Zeker als de mama al op voorhand aangeeft de eerste uren geen bezoek te willen en het toch doen, oh, ik kan mij daar serieus kwaad in maken. Dan ben je gewoon een respectloos, egoïstisch mens. Net zoals bijvoorbeeld al vaste voeding geven als er werd gevraagd dat niet te doen oid.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem31

Bericht 05 Jan 2014 20:27

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik heb bij beide kinderen mijn ouders bij de bevalling gehad. Het was in eerste instantie niet de bedoeling maar is zo gelopen. En ik kijk er met een heel goed gevoel op terug. Mijn vader heeft bij de jongste de navelstreng mogen doorknippen was zo mooi. Maar als ik het allemaal niet gewild had dan hadden mijn ouders dat gerespecteerd. Ik respecteerde hun beslissing dat ze bij de oudste in eerste instantie op de gang wilde wachten maar het ging zo snel inneens en aan me man had ik weinig die klapte totaal dicht. Maar ik vind dat je als a.s ouders zelf de beslissing mag nemen om wie er bij de bevalling aanwezig zijn
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 20:35

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik vind de keuze vaak in dit soort dingen bij de vrouw liggen eigenlijk. Ik was degene die moest bevallen, eventueel bv had moeten geven en weet ik wat meer. We waren het er al snel over uit dat we, maar het liep dus anders, bij de eerste het niemand zouden laten weten omdat ik mijn moeder en schoonmoeder goed genoeg ken dat ze dan gek zouden worden vd spanning. Ook hadden we al snel besloten dat de opa's en oma's gewoon meteen welkom waren na de bevalling mits we ons goed voelden natuurlijk.

Bv had ook mijn man ook niets over te zeggen, ik wilde het niet dus was het klaar.

Ik vind adviezen/ tips oke maar zou bang zijn dat wanneer je bij zulke dingen opa/oma al mee laat kiezen het alleen maar erger wordt. Het zijn de opa's en oma's en niet de ouders.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 05 Jan 2014 20:37

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ilovethe90s schreef:
Surya schreef:Ik vind persoonlijk dat vrouwen als ze een kind krijgen om best een beetje rekening kunnen houden met hun omgeving. Zij krijgt niet als enige een kind.
Ik merk heel vaak dat mannen niets over de bevalling, borstvoeding ed te zeggen hebben. Laat staan dat opa en oma iets te zeggen hebben.


Dat zou wat worden als iedereen zich daar maar mee kon bemoeien. Mijn man vindt het gelukkig allemaal prima, het is mijn lijf zegt hij dus ik maak deze beslissing(en).
Opa & Oma mogen tips geven maar grote kans dat ik me er niks van aantrek, ik ben eigenwijs :razz:


Niet iedereen maar mijn man werd ook vader en dat is ook ingrijpend en misschien had hij daar ook steun bij nodig. Daarbij zijn wij ook nog kinderen van onze ouders en ik kan me heel goed voorstellen dat het ook veel impact heeft als je kind een kind krijgt.
Maar goed ik sta daar dus anders in.
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 20:39

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Surya daar heb je ook gelijk in. En net als waar de bevalling zou plaatsvinden hebben we natuurlijk wel overlegd etc. hij vond thuis eigenlijk heel erg spannend in eerste instantie. Ook over dus grootouders wel/niet bellen hebben we overlegd.
Maar in wel/niet bv geven heeft hij niets te zeggen, vind ik, omdat hij makkelijk praten heeft en er niets voor hoeft te doen.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 20:43

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik sta er ook wel wat zo in als Surya! Ik had ook wel het gevoel dat het heel bijzonder is voor onze ouders ook. Voor mijn schoonouders was onze oudste hun eerste kleinkind. Dus alles is nieuw en spannend. Ik heb ze juist ook in die week als heel lieve betrokken mensen leren kennen. Wat voor alle partijen heel fijn was. Ze hebben me alle dagen bezocht in het ziekenhuis, de dagen vooraf aan de bevalling, en ook de middag zelf was het voor beide partijen prettig dat ze er waren.
Mijn ouders hadden dit al vaak mee gemaakt, maar dat schijnt toch anders te zijn dat hun eigen dochter bevalt. En daar komt bij dat ik het ook heel prettig vond dat mijn moeder er gewoon was!

Maar gelukkig is het ieder zijn eigen keuze.
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 20:46

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik wil ook niet zeggen dat het voor de grootouders niet bijzonder is, maar ik vond wel dat wij, man en ik, op de eerste plaats stonden met onze 'wensen'. Mijn moeder was er de eerste keer ook bij dat kon ook niet anders toen maar was wel heel fijn.

Ik snap dan weer niet inderdaad dat de opa's en oma's niet meteen welkom zijn, dat vind ik dan wel weer erg zielig. Maar goed ieder op zijn manier natuurlijk. Iedereen kent zijn (schoon) ouders het beste om een goede keuze te maken.
<<

Anoniem28

Bericht 05 Jan 2014 20:48

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

maar dat het voor de grootouders bijzonder is, wil toch niet zeggen dat zij iets te bepalen hebben?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2014 20:48

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Natuurlijk heeft dat impact, maar dat wil toch niet zeggen dat ze het recht hebben om erbij te zijn? Als iemand het fijn vindt om de ouders erbij te hebben, prima, voor mijn part is de hele familie erbij, maar zo niet, dan houdt het toch gewoon op? Ik vind het eerder uitzondering dan regel, grootouders erbij, en ik geloof er dus ook echt niks van dat de (schoon)ouders van onze ouders vroeger bij de bevallingen waren. Dus tenzij de aanstaande ouders iets anders beslissen vind ik dat zij zich gewoon moeten schikken in het feit dat ze moeten afwachten tot de bevalling achter de rug is. Zo onredelijk of asociaal vind ik dat nou niet.

En ik vind best dat er rekening kan worden gehouden met de wens van de vader - mits het de bevallende vrouw geen onprettig gevoel geeft. Want een vrouw die ligt te bevallen is op dat moment wel een stukje kwetsbaarder dan de vader die erbij is en zij geeft zich ook een stuk meer bloot. Ja, voor hem is het ook een hele gebeurtenis, maar ik vind het toch echt niet te vergelijken met hoe het voor een vrouw is. Dus ik vind het ook niet gek dat de vrouw de doorslaggevende stem heeft in wie erbij mag zijn. Ik vind het een beetje principieel gedoe om per se te vinden dat je daar allebei evenveel over te zeggen hebt.
Dus als de man zijn zus of moeder erbij wil en de vrouw voelt zich daar niet ongemakkelijk bij, dan prima. Maar voelt ze zich er wel ongemakkelijk bij, dan houdt het op, en dan mag ze evengoed wel haar eigen zus of moeder erbij als dat voor haar als een steuntje in de rug voelt. Ik vind een bevalling nou niet een moment om dat soort dingen per se gelijk te willen trekken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers