Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Melden dat de bevalling is begonnen

<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 21:51

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik vind idd ook de dat wensen vd vrouw boven alles staan. Zij zal het moeten doen en de rest staat erbij en kijkt ernaar, bij wijze van dus he.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 21:53

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Voor mij staat de bijzonderheid voor de a.s. grootouders totaal los van de wensen van mij en mijn man. Ik besef me zeker dat het voor hen ook spannend is, maar ik vind onze wensen iets belangrijker op het moment. We betrekken ze liever op een andere manier. Nogmaals, misschien was het wel anders als we een andere relatie met onze ouders hadden gehad. Mijn man en ik hebben weinig gesproken over het hoe en wat, maar met een half woord hadden wij al genoeg overlegd eigenlijk. We bleken op 1 lijn te zitten.
L2014 & H2017
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 05 Jan 2014 21:55

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Rejoy schreef:maar dat het voor de grootouders bijzonder is, wil toch niet zeggen dat zij iets te bepalen hebben?


Ik vind dit zo negatief klinken. Tuurlijk bepalen ze niet. Maar als je nou weet dat je moeder heel graag wil weten dat haar kleinkind geboren is, Is het dan heel erg om vrij snel na de bevalling te bellen?
Ik heb het niet over rechten of bepalen maar over rekening houden met elkaar. Het zijn je buren niet.
<<

Anoniem83

Bericht 05 Jan 2014 21:57

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Hier wisten onze ouders het wel, maar eigenlijk pas toen ik zo'n 6 a 7 cm ontsluiting had. Van te voren druk om gemaakt (opdringerige schoonouders), maar op dat moment kon het me niks meer schelen. Eigenlijk snapten ze uit zichzelf dat we ook even tijd voor onszelf nodig hadden.
Ik vond wel dat ze het mochten/moesten weten van te voren, ze leven toch al zo mee. En wat Surya zegt voor hun is het net zo spannend, wel zo leuk voor ze om ze snel op de hoogte te brengen...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 21:57

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Inderdaad wat Susan zegt.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 22:00

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Surya schreef:
Rejoy schreef:maar dat het voor de grootouders bijzonder is, wil toch niet zeggen dat zij iets te bepalen hebben?


Ik vind dit zo negatief klinken. Tuurlijk bepalen ze niet. Maar als je nou weet dat je moeder heel graag wil weten dat haar kleinkind geboren is, Is het dan heel erg om vrij snel na de bevalling te bellen?
Ik heb het niet over rechten of bepalen maar over rekening houden met elkaar. Het zijn je buren niet.


Het ging toch meer over het bellen als de bevalling begonnen was? Zo snel mogelijk na de geboorte, als we op adem zijn gaat namelijk hier zeker gebeuren. Ik denk alleen dat we even een momentje nodig hebben.
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 05 Jan 2014 22:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Anoniem83

Bericht 05 Jan 2014 22:00

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

mzcharlotte schreef:Inderdaad wat Susan zegt.


Ik denk dat de meesten het eens zijn met was Susan zegt. Dat is niet meer dan logisch. Maar ik zie niet in waarom naasten niet op de hoogte gebracht mogen worden dat de bevalling is begonnen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 22:02

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mini schreef:
mzcharlotte schreef:Inderdaad wat Susan zegt.


Ik denk dat de meesten het eens zijn met was Susan zegt. Dat is niet meer dan logisch. Maar ik zie niet in waarom naasten niet op de hoogte gebracht mogen worden dat de bevalling is begonnen.


Ik denk dat dat voor iedereen gewoon anders is. Niet mogen weten is het voor mij ook niet, maar er zijn andere redenen voor in ons geval.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jan 2014 22:03

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mini schreef:
mzcharlotte schreef:Inderdaad wat Susan zegt.


Ik denk dat de meesten het eens zijn met was Susan zegt. Dat is niet meer dan logisch. Maar ik zie niet in waarom naasten niet op de hoogte gebracht mogen worden dat de bevalling is begonnen.


Nou ja, als jij de bevalling samen met je man wil doen en je moeder of schoonmoeder geeft herhaaldelijk aan dat ze er toch echt bij wil zijn en je weet dat ze bij je schoonzus doodleuk naar het ziekenhuis is gekomen tegen haar wens in dan vind ik het wel vrij logisch dat je jezelf in bescherming neemt en niks zegt. Dit is wel een wat extreem voorbeeld, maar ik denk dat er ook genoeg aanstaande grootouders zijn die bijvoorbeeld heel erg vaak gaan bellen hoe het ermee gaat. Of dat je van jezelf weet dat je stagneert als je weet dat er mensen nerveus zitten te wachten tot het klaar is. Ik snap die keuze wel hoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 05 Jan 2014 22:03

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik heb het ook meer over reacties waarin wordt gezegd dat er eerst tijd nodig is om aan het nieuwe gezin te wennen en dat ouders niet direct hun kleinkind mogen zien.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jan 2014 22:06

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Misschien is de band met de (schoon)ouders bij die mensen niet zo prettig, dat komt natuurlijk ook voor. Niet iedereen heeft een fijne, positieve, warme relatie met de ouders. Dat is op zichzelf al jammer genoeg, maar ik snap wel dat als je niet goed met je ouders op kan schieten en als het contact met je ouders altijd een bepaalde spanning met zich meebrengt, je dat niet wil net na de geboorte.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 22:08

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Susan schreef:Misschien is de band met de (schoon)ouders bij die mensen niet zo prettig, dat komt natuurlijk ook voor. Niet iedereen heeft een fijne, positieve, warme relatie met de ouders. Dat is op zichzelf al jammer genoeg, maar ik snap wel dat als je niet goed met je ouders op kan schieten en als het contact met je ouders altijd een bepaalde spanning met zich meebrengt, je dat niet wil net na de geboorte.



Mee eens! Al heb ik er zelf geen ervaring mee. Maar kan me wel voorstellen dat het zo werkt!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 05 Jan 2014 22:11

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Dat is wat ik in eerste instantie ook al zei, dat ik het me zo slecht voor kan stellen omdat ik heel close ben met mijn familie
<<

Anoniem83

Bericht 05 Jan 2014 22:11

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Dat ligt dan echt meer aan het fatsoen van die personen, ik snap zeker wat er bedoelt wordt maar ik denk dat er maar weinig opa's en oma's daadwerkelijk zo onfatsoenlijk zijn om zichzelf toegang te verschaffen in de 'bevalkamer' (wat was het Nederlandse woord hier ook alweer voor). Zo'n enorme plaat kan je niet voor je kop hebben toch.

edit: De band met mijn schoonouders is ook niet top en ik keek er niet naar uit hun zo snel na de bevalling te moeten zien. Maar ze snapten gelukkig zelf wel dat ze vooral niet te aanwezig moesten zijn op die momenten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2014 22:37

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Surya schreef:Ik heb het ook meer over reacties waarin wordt gezegd dat er eerst tijd nodig is om aan het nieuwe gezin te wennen en dat ouders niet direct hun kleinkind mogen zien.


Ik heb gezegd dat wij eerst aan ons kindje willen wennen ja. Dat is mijns inziens niet zo gek. Voor ons is het de eerste keer dat we een kind krijgen. En dat wij niet bellen als de bevalling begint of direct na de bevalling heeft 100% te maken met het feit dat wij even willen wennen/ met z'n 3en willen zijn om er van te genieten.

Beide hebben wij een goede band met onze ouders en het heeft niks te maken met 'niet mogen zien' van hun kleinkind, maar ik vind een bevalling behoorlijk intiem. Daar hoef ik mijn ouders - en laat staan m'n schoonouders - niet bij te hebben. Dat is iets van mij en mijn vriend.
Mijn ouders hadden gelukkig ook niet verwacht dat ik ze er bij wilde hebben, maar mijn schoonmoeder zou het wel willen.
Dat hebben we direct afgewezen. Daarentegen weet ik dat als we bellen dat de bevalling begonnen is, dat mijn ouders bij ons thuis zijn voordat wij uit het ziekenhuis komen. Daar zit ik niet op te wachten. Gewoon omdat ik rust wil en op ons eigen tempo/manier willen bijkomen.

Ik ben blij dat onze ouders (tot nu toe) onze wensen respecteren. Dat het voor hun spannend is vind ik ook heel logisch. Het is voor beide kanten het 1e kleinkind. Het lijkt mij voor hun daarom ook relaxter om het achteraf te horen dan dat ze uren in spanning zitten en mijn vriend gaan belagen met smsjes (terwijl hij mij ondersteunt).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 22:45

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ooh lala, ik snap je ook wel, een bevalling is ook intiem en wanneer je me gezegd dat had mijn moeder bij de bevalling zou zijn had ik gezegd no way. hier was helaas geen keuze, en achteraf was het ook fijn en had ze er in feite ook bij de tweede bij mogen zijn. Maar man wilde graag eens een 'normale' bevalling samen hebben en dat gevoel had ik ook wel.

Ik snap dat je ook eerst wilt wennen natuurlijk, maar wennen aan je kind duurt weken ;) Je moet doen wat voor jezelf het beste voelt, misschien wil je wel uiteindelijk meteen je ouders erbij omdat je zo trots bent, misschien ook niet. Die keuze is helemaal aan de ouders, gelukkig maar.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2014 22:56

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Dat dat wennen weken duurt snap ik, maar dat wil toch niet zeggen dat de opa's en oma's er direct met de neus boven op moeten staan?
Mocht de situatie tzt zo zijn dat er geen andere keus is, dan is dat zo, dat gaf ik eerder ook al aan. Maar in eerste instantie willen we beide niemand er bij. En na de bevalling willen we het op ons eigen tempo doen.
En of dat betekent dat onze ouders 'pas' de volgende dag komen of een paar uur later, dat zien we dan wel. Tis niet dat ze pas na een week de baby mogen zien ;)

Wij vinden in ieder geval dat die keus ons ons 2 is en niet aan onze ouders.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 22:57

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Was ook maar een grapje. Wennen is niet met een paar uurtjes goed te maken hhaha. Ik snap je punt echt wel. Als jij er niemand meteen bij wil hebben prima jullie ding toch? Jouw kind, jouw regels.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2014 23:04

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Went het niet zo snel? Haha. :P
Ik zie het al helemaal voor me; wij staan met nieuwbakken baby in de handen te denken 'wat moeten we nu doen?' En dan staan onze ouders er op de neus bij met beide een andere manier van opvoeden 'je moet dit en je moet dat'.
Als ik daar aan denk word ik al zenuwachtig hahah.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 23:08

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

hahaha je zult merken dat iedereen wel een mening heeft over ALLES wat je doet. Maar ene oor in andere uit werkt het allerbeste. Maar bovenal zullen de opa's en oma's enorm enorm trots zijn op hun kleindochter.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 05 Jan 2014 23:26

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Mijn voorkeur ging beide keren uit naar pas bellen zodra ze geboren was maar beide keren liep het anders i.v.m. 2 weken overtijd gaan. Bij N. werd ik met 42 weken opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb toen 's middags mijn moeder en schoonouders gebeld om te zeggen dat ik opgenomen was en dat ik de volgende dag ingeleid zou worden. Ik wist op dat moment geen tijdstip o.i.d. maar had ik dat al wel geweten dan had ik dat niet gezegd. Tegen de verwachting in ben ik die avond nog spontaan bevallen om 23:38 uur. We hebben ze binnen een uur na de geboorte gebeld, maar langskomen kon toen natuurlijk niet meer. Ze hebben haar de volgende middag voor het eerst gezien toen we weer thuis waren.

Bij F. was het afhankelijk van het moment waarop de bevalling zou beginnen of we mijn moeder of schoonouders zouden bellen om N. op te halen. De ander zouden we dan niks laten weten. Maar de bevalling kwam niet vanzelf en ik moest met 42 weken op controle naar het ziekenhuis. Ik ben toen gestript en daardoor begon het wat te rommelen. Ik kreeg weeën die regelmatig waren maar toch steeds weer afzwakten. We hebben toen mijn moeder gebeld of ze bij ons wilde eten en slapen zodat we elk moment naar het ziekenhuis konden. Uiteindelijk zette het niet door dus zijn we de volgende ochtend naar het ziekenhuis gegaan voor inleiding. Mijn schoonmoeder had me die avond ervoor een berichtje gestuurd om te vragen hoe het ging maar daar heb ik niet op gereageerd. Voor we naar het ziekenhuis gingen heb ik wel even een berichtje gestuurd dat we daar heen gingen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jan 2014 23:31

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik had de eerste keer heel erg de behoefte om te delen dat het was begonnen. Mijn familie wist dat dus en kregen tussendoor ook regelmatig een update van mijn moeder. Ik weet nog dat mijn tante (met wie ik heel close ben) zo erg in de zenuwen had gezeten dat ze achteraf zei dat ik voor haar gevoel toch een beetje haar vierde kind ben. Dat vond ik erg mooi.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 06 Jan 2014 09:02

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Bij mij speelt wel mee dat ik niet een hele vertrouwelijke band heb met schoonouders. Kan best met ze overweg. Maar voel me niet helemaal lekker op mijn gemak. Bovendien ben ik een beetje bang hoe ze gaan doen na de bevalling... of ze elke dag willen komen enz. Nouja zit wat een verhaal achter.
Met eigen ouders is dat wel heel anders gelukkig. Maar weet nog niet zeker of ik hun gelijk bel als de bevalling begint. Bovendien moet je ze dan misschien ook weer gelijk behandelen....
We bellen wel redelijk snel als de meisjes er zijn hoor. Maar wil wel even tijd gehad hebben met zijn viertjes!
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jan 2014 09:12

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Wij wouden ook alleen zijn in het ziekenhuis. We hebben toen ook van te voren tegen de (schoon)ouders gezegd dat ze echt niet meteen hoefden te komen, maar pas als we thuis waren. Ik mocht gelukkig snel naar huis. Anders mochten ze gerust 's ochtends komen kijken, maar niet meteen 's nachts.
Ik zou het vreselijk vinden als ik net bevallen ben en er staan meteen 3 trotse grootouders met hun snufferd boven op het kind. Ze hoefden mij echt niet zo te zien daar. Hoe on charmant. Wel hebben we ze meteen gebeld. Want in spanning zaten ze allemaal, dan kun je het goede nieuws maar beter meteen weten.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 06 Jan 2014 09:19

Re: Melden dat de bevalling is begonnen

Ik ben ingeleid en dat hebben we verteld aan onze ouders, broers/zussen en beste vrienden. Op de dag zelf hebben we ook wat updates gedaan. L. Is om 23.32 uur geboren. Alleen mijn ouders en zus zijn 's nachts nog langs gekomen. Van de rest hebben we gevraagd de dag erna te komen. Uiteindelijk mocht ik al veel eerder het ziekenhuis uit dan gepland en is de rest gewoon thuis op visite gekomen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers