Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mooi en gezond haar

<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Jan 2014 13:34

Mooi en gezond haar

Hoe houden jullie je haar mooi, gezond, glanzend? Ik heb het idee dat het bij mij snel dof wordt of zo, niet gezond meer oogt.
Ik gebruik fructis shampoo en een conditioner. Mijn haar is daarna wel heerlijk zacht en voelt goed.
Ook gebruik ik een serum voor de puntjes voornamelijk.

Ik ben benieuwd naar jullie geheim :)
<<

Anoniem156

Bericht 04 Jan 2014 13:54

Re: Mooi en gezond haar

Ik gebruik sinds kort Moroccanoil en dat vind ik heel fijn spul.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Jan 2014 13:57

Re: Mooi en gezond haar

Dat ga ik eens opzoeken...dat ken ik niet. Wat doet het voor je haar?

Edit: gevonden. Wel boven mijn budget, maar beloofd wel goeds voor je haar.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 04 Jan 2014 14:00

Re: Mooi en gezond haar

ik zet mijn haar 1 per week in het vet; neemolie dr Hauscha. Of kokosolie zonder toevoegingen
Daarna was ik het met Lush met zeezout en dan als conditioner los ik klei op en doe dat over mijn haar en hoofdhuid.
Werkt bij mij er goed, verder was ik het 2 keer per week, in totaal.
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Jan 2014 14:06

Re: Mooi en gezond haar

Zwilling > klei oplossen? Wat voor klei?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 04 Jan 2014 16:06

Re: Mooi en gezond haar

Volgens mij is mooi haar ook grotendeels een zegen :nopompom:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Jan 2014 16:07

Re: Mooi en gezond haar

Dat denk ik soms ook Reva. Maar jij hebt toch ook mooi haar? Of vergis ik mij?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 04 Jan 2014 16:36

Re: Mooi en gezond haar

Nee ik heb drie vlasjes en zodra het ergens in NL regent, mist of vochtig is, ontploft mijn haar.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 04 Jan 2014 17:16

Re: Mooi en gezond haar

Ooh dat is niet tof :(
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 05 Jan 2014 14:43

Re: Mooi en gezond haar

D'n Ibbel schreef:Zwilling > klei oplossen? Wat voor klei?

je kan klei uit de reformwinkel kopen, daar hebben ze ook klei shampoo. Ik gebruik zelf klei die ze verkopen bij de hamam op de hoek.
Ik heb veel last van mijn hoofdhuid, en snel dof, vet, pluis haar. Met een stomme kleur, dus ik verf het weer wel :angel:
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jan 2014 14:49

Re: Mooi en gezond haar

Donker bier :D

Ligt ook aan hoe je haar is, ik zelf kan dus geen olie gebruiken dan is het enorm en snel weer vettig.
<<

Anoniem57

Bericht 05 Jan 2014 15:08

Re: Mooi en gezond haar

Het scheelt bij mij al een heleboel of ik het style/föhn of niet, dit is voor en na.
Verder verf ik mijn haar gewoon met kant en klare verf uit de winkel, knip ik nauwelijks en gebruik ik shampoo/conditioner die in de aanbieding is. Ook was ik elke dag omdat het anders zo vet is, niet te harden.

De gezondheid van je haar komt trouwens grotendeels van binnenuit, er zijn speciale (volgens mij visolie?) vitamines die je daarvoor kunt slikken.
Laatst gewijzigd door Anoniem57 op 05 Jan 2014 22:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Jan 2014 15:27

Re: Mooi en gezond haar

Ik was mijn haar met de rode tubes shampoo en conditioner van John Frieda, doe af en toe een haarmasker, laat het eens in de 3 tot 6 maanden (dat is te lang hoor) knippen en doe er zo min mogelijk slechte dingen mee. Ik föhn het bijvoorbeeld nooit. Maar mijn haar is niet echt het toonbeeld van ubergezond. Ik denk dat dat inderdaad vooral mazzel hebben is haha!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 05 Jan 2014 15:28

Re: Mooi en gezond haar

ja de gezondheid komt ook van binnenuit, ik eet kneiter gezond. en dat is ook te zien aan mijn huid en nagels maar op de een of andere manier vergeet mijn lichaam aan mijn haren te denken. Of misschien ben ik wel gewoon een ouwe zeikneus wat betreft mijn haar.
Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Jan 2014 16:02

Re: Mooi en gezond haar

Zwilling schreef:
D'n Ibbel schreef:Zwilling > klei oplossen? Wat voor klei?

je kan klei uit de reformwinkel kopen, daar hebben ze ook klei shampoo. Ik gebruik zelf klei die ze verkopen bij de hamam op de hoek.
Ik heb veel last van mijn hoofdhuid, en snel dof, vet, pluis haar. Met een stomme kleur, dus ik verf het weer wel :angel:


Oh dat ken ik helemaal niet dat klei shampoo en zo.

Ik verf mijn haar overigens niet, scheelt dat ook met als je het wel verft?

Parel> idd een verschil!

Harrison> wat voor masker gebruik je?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jan 2014 17:48

Re: Mooi en gezond haar

Ja, verven is echt een verschil! Anders heb ik ook echt muiskleurig haar.

En föhnen inderdaad ook, oh zo'n rolfohnding dat is ook mooi!
<<

Anoniem130

Bericht 05 Jan 2014 17:51

Re: Mooi en gezond haar

Mijn haar is wel vrij gezond en mooi. Hoewel het wel snel statisch wordt, dat is het enige nadeel. Hoe ik dat doe? Niet kleuren, niet fohnen, nauwelijks haarproducten. Wel elke dag wassen maar ook elke dag conditioner en af en toe een haarmaskertje. :) Dus eigenlijk gewoon niet teveel mee doen.. :P
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Jan 2014 17:54

Re: Mooi en gezond haar

Tabbie schreef:Ja, verven is echt een verschil! Anders heb ik ook echt muiskleurig haar.

En föhnen inderdaad ook, oh zo'n rolfohnding dat is ook mooi!



Rolfohding bedoel je met zo'n borstel er op zeg maar?
<<

Anoniem130

Bericht 05 Jan 2014 17:57

Re: Mooi en gezond haar

Ik heb met fohnen wel het idee dat je daarmee wel een cirkel start. Mijn haar is ook mooier als ik het föhn (en vooral als de kapper het echt fohnt met een borstel, das echt gewoon polijsten dan). Maar fohnen wordt je haar ook weer droger van en tenzij je van plan bent iedere dag te gaan fohnen, word je daar volgens mij niet blij van.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jan 2014 17:59

Re: Mooi en gezond haar

D'n Ibbel schreef:
Tabbie schreef:Ja, verven is echt een verschil! Anders heb ik ook echt muiskleurig haar.

En föhnen inderdaad ook, oh zo'n rolfohnding dat is ook mooi!



Rolfohding bedoel je met zo'n borstel er op zeg maar?


JAAAA

(er zijn trouwens ook producten om je haar te beschermen tegen de hitte van de föhn en stijltang)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 05 Jan 2014 18:00

Re: Mooi en gezond haar

Ja ik heb een bepaalde spray die ik gebruik als ik fohn. Ik fohn niet elke dag trouwens.
<<

Anoniem130

Bericht 05 Jan 2014 18:00

Re: Mooi en gezond haar

Poubelle schreef:Ik gebruik sinds kort Moroccanoil en dat vind ik heel fijn spul.


Hoe "gebruik" jij het? Ik heb een klein flesje in mijn tas en ik gebruik het een beetje als mijn haar statisch is. To calm fly-aways zeg maar. Maar wat doe jij er verder mee?
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jan 2014 18:29

Re: Mooi en gezond haar

Ik was mijn haar om de dag. Gebruik kerastase shampoo, omdat ik niet tegen de shampoos uit de winkel kan, krijg altijd plekken op mijn hoofd van die shampoos. Verder gebruik ik wax (klein beetje) en daarna föhn ik het wat in model.
Maar er zijn ook dagen dat ik niets aan mijn haar doe.
Borstelen/kammen doe ik nooit, klitten heb ik nog nooit gehad. Kan dan wel zeggen dat ik vrij makkelijk haar heb.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 05 Jan 2014 20:46

Re: Mooi en gezond haar

Harrison schreef:Ik was mijn haar met de rode tubes shampoo en conditioner van John Frieda


Dit is echt een goede tip. Met dank aan Harrison heb ik dit een tijdje geleden ook gekocht en vind het echt heel fijn spul. Soms 'was' ik mijn haar ook met een blikje bier. Daar wordt je haar ook heel erg zacht en glanzend van. :)
Maar zoals de rest hier al zegt is het waarschijnlijk ook een kwestie van geluk hebben met je haar.
<<

Anoniem23

Bericht 05 Jan 2014 21:34

Re: Mooi en gezond haar

Haha fijn Lara!

Ik wissel een beetje van haarmasker Ibbel. Soms laat ik het trouwens een halve dag intrekken met een handdoek op mijn hoofd als ik toch het huis niet uit hoef. Wel goed uitspoelen daarna, maar dat is echt goed om het weer even goed te voeden!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers