Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van ledikantje naar groot bed, hoe?

<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 04 Jan 2014 14:01

Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Mijn zoontje is 2 en klimt uit zijn ledikantje, slaapzak doet hij zelf uit. Dus sinds gisteren heeft hij een groot bed gekregen. Maar nu... slapen! Hoe krijg je je kindje zover dat hij gaat slapen in een groot bed. Gisteravond heeft hij zijn halve kamer afgebroken en vanaxht heeft hij meer bij ons in bed gelegen dan in zijn eigen bed. Nu heeft hij niets anders meer op zijn kamer dan een bed en een kast, waar hij niet in kan, maar slapen ho maar! Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, en misschien ben ik te ongeduldig, maar nu slaapt hij gewoon niet en dat is ook geen optie!
Hoe hebben jullie dit aangepakt en hoelang duurde het voordat het goed ging?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Jan 2014 14:01

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Ik lees mee!
<<

Anoniem97

Bericht 04 Jan 2014 14:06

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Dat is gewoon een kwestie van wennen, hij heeft gister een nieuw bed gekregen, je kan niet verwachten van je kindje dat hij meteen goed slaapt in zijn bed terwijl hij er nu uit kan en alles nieuw is.

Ik zou hem terug leggen in bed en zeggen dat het tijd is om te slapen of bij hem blijven tot hij slaapt en dat later weer afbouwen of hem gewoon even zijn gang laten gaan want die nieuwigheid gaat er wel weer af.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 04 Jan 2014 14:11

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Hier heb ik destijds een meegroei bedje gekocht en dat is vanaf nacht 1 prima gegaan.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Jan 2014 15:14

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Hier is het eigenlijk ook gelijk goed gegaan. Hij mocht meehelpen zijn bed in elkaar te zetten. Hij heeft zijn bed zelf uitgekozen en wij hebben hem verteld dat hij een grote jongens bed krijgt omdat hij al zo'n grote jongen is (haha) en dat al zo'n knuffels (3) dan ook bij hem in bed mochten. Verder heeft hij een overtrek mogen uitkiezen. Hij was zo trots als een pauw en ging die avond gelijk slapen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem75

Bericht 04 Jan 2014 15:19

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Wij waren erg bang dat hij het absoluut niet zag zitten maar hetging eigenlijk gelijk goed. Wat hier denk ik goed heeft geholpen is dat hij heeft mee geholpen met zijn oude bedje uit elkaar te halen en zijn nieuwe bedje mee helpen in elkaar te zetten. Verder staat zijn bedje gewoon ook op dezelfde plaats als ledikantje stond en hij had nog zijn slaapzak aan. Toen we in bed legde vroeg hij nog 1x waar zijn oud bedje lag en hij is er daarna 1x uitgekomen omdat hij zijn oude bedje miste. Goed uitgelegd waarom en daarna ging hij zonder problemen slapen.

S. is 2 maanden voor zijn derde verjaardag overgegaan. Ik wilde hem zo lang mogelijk in zijn ledikant houden.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 05 Jan 2014 13:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem121

Bericht 04 Jan 2014 15:27

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Onze zoon was ook 2 toen hij z'n slaapzak uitdeed en uit z'n bedje klom. Voor een peuterbed was hij nog te klein en deed alles behalve slapen op z'n kamertje. De kasten waren leeg, stond met de deur te klapperen of hij keek de hele avond naar buiten uit het raam en er kon gelijk nieuw behang op de muur.

Wij hebben hem toen nog een paar maanden in z'n ledikantje laten slapen met z'n slaapzak binnenstebuiten aan. Dat kreeg hij niet los want hij kon niet bij de rits. Hij was ruim 2,5 toen hij in z'n peuterbed bleef liggen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Jan 2014 15:39

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Mijn zoontje ging met 2,5 naar een eenpersoonsbed en dat ging meteen goed. Dus kan je geen advies geven.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem162

Bericht 04 Jan 2014 16:27

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Hier brak hij in het begin wel eens de boel af, we hebben toen alle lampen weggehaald (eruit gedraaid) zodat het donker bleef op de kamer, in het donker spookt hij niet maar als hij de lamp aan doet wel.
Hij slaapt wel in een slaapzak in zijn peuterbed zodat, hij heeft het idee dat hij daarmee niet eruit kan. :yes:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Jan 2014 16:38

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Misschien er even naast gaan liggen? Totdat hij in slaapt valt ofzo. En ja, het is denk ik een kwestie van wennen en geduld.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 04 Jan 2014 16:56

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Dat van die lampen is wel een goed idee, hij is vanmiddag uiteindelijk wel in slaap gevallen maar met het grote licht aan. Ik ga vanavond proberen met slaapzak aan, en verder is het denk ik gewoon doorzetten! We hebben hem ook laten helpen met bedje afbreken en nieuwe opzetten en hij vond het allemaal reuze interessant, misschien is hij er nog niet helemaal aan toe maar ik wil wel proberen door te zetten.

CCC ernaast liggen werkt niet want hij duwt mij of mijn vriend uit bed, ben er ook al bij blijven staan maar hij klimt er direct uit wat ik ook zeg of doe.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 04 Jan 2014 17:45

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Hier ging het ook lastig. van de 1 op de andere dag wilde hij er wel in. We zijn er ook naast gaan liggen en we hebben hem slapend overgelegd van ledikant naar groot bed.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem16

Bericht 04 Jan 2014 23:45

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Gewoon, ik ben daar best ' hard' in misschien. Ledikant eruit gewoon bed erin. En klaar.

Hij heeft wel mee het bed uitgekozen en mee in elkaar gezet maar het ledikant was gewoon weg en kwam ook niet terug.

Hij was trouwens ongeveer 2.5 jaar en ik was zwanger vd tweede
<<

Anoniem57

Bericht 05 Jan 2014 00:33

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Wij wachten hier nog even, ze krijgt een nieuwe (andere) kamer eind vd zomer, dan is ze dik over de 2,5 jaar heen en hopen we dat ze ons zo goed begrijpt dat ze lekker daar kan gaan slapen. Het scheelt dat ze hier tussen de middag niet meer slaapt dus wel echt doodop is als het eenmaal een uur of 19 is.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Jan 2014 00:53

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Toen onze dochter ruim 1,5 jr was zijn we overgegaan naar een meegroeibed (liet zich uit bed vallen, deken in hoek, rrop staan en dan zover mogelijk over rand hangen). Ik heb toen 1 of 2 avonden lamg voor haar deur gezeten, elke x als ze eruit ging, nee zeggen en terug in bed. Sinds toen is ze er heel netjes ingebleven!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 05 Jan 2014 08:46

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Printje, maar sliep hij dan meteen braaf in zijn nieuwe bed zonder te gaan spoken? Want wij hebben ook gewoon ledikant eruitgehaald en bed erin gezet, maar het gaat mij erom hoe het daarna gaat.

Hij sliep gisteravond binnen 10 minuten in zijn bed, ik helemaal blij en trots! Toen ik even stiekem om het hoekje keek bleek hij zich te hebben uitgekleed en lag met kippenvel op zijn dekbed. Dus weer aangekleed schone luier en toen is hij verder gaan slapen jeej!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2014 09:03

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Mijn zus heeft toentertijd zijn middagslaapje in het nieuwe bed gedaan. 's Avonds sliep hij nog in zijn ledikantje. Totdat hij ook 's avonds in het 'grote' bed wilde slapen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 12:01

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Romie, ja meteen. We hadden wel zo'n hekje voor zijn bed zodat hij er niet uit kon vallen maar we hebben het gewone avondritueel gedaan, kus-knuffel licht uit en slapen.

Hij komt er nooit zelf uit, wanneer er nu iets is ( hij is inmiddels bijna 4) roept hij ons eerst maar er zelf uit komen doet hij niet.

Ik denk dat hij doorgaans ook wel valt in de categorie zeer braaf haha.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 12:04

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Beide kinderen waren hier ruim 3 jaar geweest voor ze overgingen naar een groot bed. Dus konden we ze ook goed uitleggen dat ze te groot waren geworden voor hun babybed, en dus overgingen naar het grote bed. Met beide kinderen geen problemen mee gehad. Vanaf nacht 1 ging het prima.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Jan 2014 19:19

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

2 is ook wel heel jong natuurlijk.
Dus dat zal gewoon een kwestie van wennen zijn, denk ik.
Hier hoop ik ze pas rond een jaar of 3 naar een groter bedje te doen, maar als ze uit het ledikant gaan klimmen, wordt het een ander verhaal.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 05 Jan 2014 21:18

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Y. sliep heel rot in ons oude huis en werd telkens wakker omdat hij in de knoop lag met zijn slaapzak. We hebben toen zijn peuterbedje erbij gezet, maar hij vond het maar eng. Om in voor te lezen was het leuk, maar daarna moest meneer weer snel zijn kleine bed in.

We zijn 2 weken geleden verhuisd en hebben een tijd daarvoor al aangegeven dat zijn kleine bed naar de baby zou gaan (schoonzus is zwanger) en hij nu een grote jongen was. De 1e paar nachten gingen rot, maar dat kwam ook door het nieuwe huis. Nu gaat het goed en gaat hij zonder problemen liggen. Wel komt hij uit bed als hij wakker is, loopt de gang op en gaat heel zielig staan huilen bij onze deur. :( Onze deur staat gewoon open, maar hij durft niet naar binnen toe.
Hij heeft altijd al een nachtlampje gehad op zijn kamer en sinds we hier wonen wil hij ook dat het ganglicht aanblijft. Daar zit nu dus een LED lamp in en die blijft heel de nacht aan. Beter een lamp die de hele nacht brand dan een kind dat niet slaapt :laughcry:

Zijn ledikantje is trouwens niet naar schoonzus gegaan, maar gewoon naar de schroot :redface:
Afbeelding
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:01

Bericht 05 Jan 2014 21:51

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

K kan zijn kamer niet uit, hij heeft een haakje op z'n deur zodat deze op een kier blijft staan. Dit is niet om hem op te sluiten , maar voor ventilatie omdat hij geen kiepraam heeft. Al is het dus op dit soort momenten wel handig omdat hij er dan niet uit kon haha.

Maar de eerste 3 avonden heeft hij ook feest gevierd en heel z'n kamer overhoop gehaald. We hebben ervoor gezorgd dat hij nergens kwaad kon en hebben hem lekker laten rommelen. Op een gegeven moment is er natuurlijk niks meer aan en ging hij slapen. De vierde avond hoorden we niks meer en sindsdien blijft hij keurig in zijn bed liggen
Laatst gewijzigd door Schism op 05 Jan 2014 21:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:01

Bericht 05 Jan 2014 21:54

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

De eerste paar keren viel hij trouwens zo in slaap :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 05 Jan 2014 22:03

Re: Van ledikantje naar groot bed, hoe?

Haha, Schism! Wat een geweldige foto!

Wij hebben vandaag een paar spijlen uit het ledikantje gehaald, zodat dochter er zelf in en uit kan.
Vanmiddag bij het middagslaapje is ze er zo'n 8 keer uitgekomen voor ze in slaap viel. Nu zijn we al een uurtje bezig met terugleggen. Ze weet al wel dat ze er niet uit mag, want ze blijft voor de deur naar de woonkamer staan en daar gaat ze dan heeeeel zachtjes tegenaan tikken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron