Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak ik dit? {traktatie}

<<

Anoniem331

Bericht 03 Jan 2014 21:35

Hoe maak ik dit? {traktatie}

Wat zit er onder? En koop ik dit of bak ik dit?
Wat zit er op? En hoe krijg ik dat in die kleur?
Hoe lang van te voren kan ik dit maken?
Ik kan op internet wel de foto's vinden, maar verder niet echt een beschrijving. Leek me wel een leuke traktatie voor op school als mijn dochter jarig is.

Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 03 Jan 2014 21:39

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Het ziet eruit als plakken chocoladecake met een ijsstokje er in. Gedoopt in de gesmolten gekleurde chocolade en dan versiersels er op.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Jan 2014 21:50

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ik denk ook dat het chocoladecake is. Dat kun je zelf bakken, maar natuurlijk ook gewoon kant en klaar kopen. Net wat je lekkerder/makkelijker vindt.
<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 03 Jan 2014 21:56

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Je hebt bakvormen in de vorm van een ijsje waar je ook een ijsstokje in kunt doen. Ik vermoed dat ze hierin gebakken zijn met gewoon cakebeslag ( of chocoladecakebeslag ;) ) en daarna zullen ze zijn versierd met gekleurd glazuur. Glazuur kan je of kant-en-klaar kopen of zelf maken door het mengen van poedersuiker, water en een kleurstof.

Slechts mijn visie ...
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jan 2014 22:06

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Zijn daar echt vormen voor?? Waar vind ik die?
Ik dacht dat glazuur niet zo mooi zou uitharden eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 04 Jan 2014 23:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 04 Jan 2014 12:02

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Bij de Action kun je smeltchcolade kopen, in verschillende kleuren, ik denk dat ze zoiets gebruikt hebben. Verder inderdaad cake, waarom zo'n bakvorm kopen? Gewoon wat dikkere plakken cake snijden en een stokje erin schuiven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 04 Jan 2014 12:56

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ik zou geen glazuur gebuiken maar smeltsnoep/candy melts. Dat is idd bij oa de Action te koop maar ook bij Xenos, Jumbo en BoerenBond. Het moet een niet te dikke substantie zijn dus evt. verdunnen met crisco, anders heb je kans dat je cake van het stokje valt. Ik zou het stokje ook een stukje in het smeltsnoep dopen en dan in de cake.
En als het smeltsnoep nog een beetje nat is dan versieren! Dat spul heb je ook bij bovengenoemde winkels.

Vind het een leuke traktatie!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem187

Bericht 04 Jan 2014 23:12

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Geen idee hoe het moet, maar ik vind het er erg leuk uitzien!!
<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 06 Jan 2014 12:54

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Op de website zie ik hem nu niet staan, maar ik heb onlangs de mal in haar winkel gekocht dus als je een mailtje stuurt met de foto, weet ze wat je bedoelt en kan ze je vast helpen.

www.shopvanbientje.biedmeer.nl

Succes!
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 13:10

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ik zal straks eerst een op zoek naar stokjes? Xenos?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2014 13:13

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Tangerine schreef:Ik zal straks eerst een op zoek naar stokjes? Xenos?


Bij de pipoos (hobbywinkel) hebben ze stokjes, verder weet ik het niet maar denk niet dat de xenos ze heeft!
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 13:21

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Dan moet ik alsnog naar Assen :(
Kan ze vast online ook wel vinden dan!
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jan 2014 13:42

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ja online zijn die volop te vinden. De eerste link op google bijvoorbeeld al, betaal je 2,55 inclusief verzendkosten voor 50 stokjes.
http://www.joeppiewinkel.nl/a-25346049/ ... s-naturel/
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 16:53

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ik zag het, niet duur! Bestel ik die maar online!

Ik vond dit bij de Xenos

Afbeelding

Leek me wel handig! Kleurstof heb ik nog genoeg, dus ook dat moet lukken.

Ook vond ik dit nog bij de Xenos

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel feestelijk worden! :)
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2014 17:03

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Wat leuk!
Laat je het eindresultaat zien?
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 17:04

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Als ze lukken wel :) Duurt nog een maandje hoor. Ben graag op tijd!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 06 Jan 2014 19:03

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Je zou ook ipv. chocoladecake brownies in het glazuur kunnen dopen en versieren. Dat ziet er denk ik wel een beetje hetzelfde uit.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Jan 2014 19:30

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ziet er leuk uit, maar ik zou echt bang zijn dat het heel snel van het stokje af valt!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jan 2014 20:42

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Wat je ook kunt doen, is gewoon chococake in plakken snijden, dan met een mesje een inkeping maken voor het stokje, en het stokje ook even in de gesmolten 'wat dan ook' stoppen. Dat even laten uitharden. Dan heeft het stokje iets meer grip op het cakeje!
Wat een ontzettend leuk idee trouwens.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 20:58

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ik las inderdaad ergens dat het handig is om de stokjes in de chocolade te dippen.
Ik ben benieuwd of het ook zo mooi word. Er zitten ongeveer 20 kinderen in de klas, dus te veel werkt lijkt me ook niks. Dochter was wild van het plaatje, dus dat zit wel goed! :)
<<

Anoniem7

Bericht 06 Jan 2014 21:06

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Ik zou op school wel even nagaan of er geen traktatiebeleid is :) Het ziet er namelijk wel heel zoet uit. Maar wel heel erg leuk!
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 21:12

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

We zitten er ook al een jaar he! Menig traktatie voorbij zien komen, en geloof me, dan valt dit reuze mee!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jan 2014 23:26

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Denk trouwens inderdaad dat dit icing is wat er op gesmeerd is, maar ik zou zelf voor candy melts gaan en het er dan indippen, net zoals een cakepop.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Jan 2014 23:28

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Lejow schreef:Denk trouwens inderdaad dat dit icing is wat er op gesmeerd is, maar ik zou zelf voor candy melts gaan en het er dan indippen, net zoals een cakepop.


Al vraag ik me af of dat makkelijk gaat, dit is wel een groter oppervlak en cake breekt ook snel he.

Vind het superleuk trouwens!
<<

Anoniem50

Bericht 06 Jan 2014 23:47

Re: Hoe maak ik dit? {traktatie}

Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers