Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scentchips

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 03 Jan 2014 01:35

Scentchips

Sinds kort heb ik een brander voor scentchips. Nu heb ik alleen twee vraagjes:
1. Hoelang kun je met een chip doen? Stiekem vind ik het namelijk wel erg lang duren voordat het op is. En dat brengt mij meteen tot de tweede vraag: Brand zo'n chip helemaal op?

Ik ben nu vanille erin zitten. Die ruikt lekker! Welke is jullie favoriet?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jan 2014 01:59

Re: Scentchips

De chips branden niet op, de geur verdwijnt op een gegeven moment. Ik vind white linnen erg lekker!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem17

Bericht 03 Jan 2014 10:52

Re: Scentchips

Ik doe er één avond mee per chip, als het hard is geworden en je steekt de brander opnieuw aan vind ik het nergens meer naar ruiken. Het brandt dus niet op. Ik haal de hardgeworden chip eruit met een aardappelmesje en doe er daarna weer een nieuwe in.

Ik vond met kerst caramel en creme brulee erg lekker. 's Zomers heb ik een keer in een opwelling pina colada gekocht, maar die was wel erg zoet. Meestal heb ik vanille.
<<

Anoniem 43

Bericht 03 Jan 2014 11:08

Re: Scentchips

Wij doen hem vaak na een uurtje of 1,5 weer uit. Dan is de geur goed verspreid door je huis en kun je hem vaak nog een keer aansteken.

Ik vind white linnen, magnolia, jasmine en sun flower erg lekker!
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 03 Jan 2014 11:11

Re: Scentchips

Wij hebben sinds kort ook scentchips, ergens las ik dat je ze per 3 er in moet doen maar wij hebben er nu 1 in en dat ruikt heerlijk!

Wij hebben nu pina colada, erg zoet maar ruikt heerlijk.
Afbeelding
<<

Anoniem9

Bericht 03 Jan 2014 12:31

Re: Scentchips

Je moet officieel twee of meer chips in een brander doen tegelijk. Je kunt er dan vervolgens (om en nabij) 8 uren mee doen.

Ik doe ze meestal 3 avonden aan (2-3 chips) en dan haal ik hem er uit.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Jan 2014 13:49

Re: Scentchips

Ja, een chip ruikt 8 uur, daarna is hij op.
Je "moet" er meer bij elkaar doen, dan maak je je eigen blend en dat is het lekkerst.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 03 Jan 2014 14:11

Re: Scentchips

Kwak schreef:Ja, een chip ruikt 8 uur, daarna is hij op.
Je "moet" er meer bij elkaar doen, dan maak je je eigen blend en dat is het lekkerst.


Wij hebben de woonkamer verbouwd en alles is gewit, ik vind dat het zo walmt ( vinden jullie dat ook?) nu durf ik het niet meer te gebruiken.....
<<

Anoniem9

Bericht 03 Jan 2014 14:13

Re: Scentchips

Ik kan me niet voorstellen dat er iets van komt hoor...
<<

Anoniem 43

Bericht 03 Jan 2014 14:14

Re: Scentchips

Forti schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er iets van komt hoor...


+1
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 03 Jan 2014 14:15

Re: Scentchips

Forti schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er iets van komt hoor...



Misschien lag het aan de chips die erin lagen, er kwam dan zo'n donkere walm af... Maar misschien valt het inderdaad ook wel mee, het ruikt wel lekker
<<

Anoniem9

Bericht 03 Jan 2014 14:24

Re: Scentchips

Had je er maar een op liggen? En dat die verbrandde ofzo? Maple had dat laatst ook een keer geloof ik.

Ik heb het nog nooit gehad in ieder geval.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Jan 2014 14:36

Re: Scentchips

Mijn favorieten voor de winter zijn creme brulee, caramel, cranberry en pine.
Voor de zomer vind ik de bloemengeurtjes lekker, en white linen.
Vanille erbij kan altijd, sowieso meng ik altijd wel.

En ze branden inderdaad niet op, na ongeveer 3 avondjes branden dan haal ik het eruit met keukenpapier.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 03 Jan 2014 15:42

Re: Scentchips

Ik heb hem ook sinds kort. Ik heb alleen allerlei verschillende scentchips gekocht en kan nu niet meer terugvinden wat welke geur is, haha. Met kerst deed ik steeds kaneel, die vond ik erg lekker ruiken. Nu heb ik (geloof ik) white linen en die ruikt ook heerlijk.

Ik blies laatst het kaarsje erg hard uit, m'n hele witte kast onder de rode spetters! Niet handig dus :wink:
2014 2016 2019
<<

Anoniem14

Bericht 03 Jan 2014 15:49

Re: Scentchips

Elliot schreef:Ik haal de hardgeworden chip eruit met een aardappelmesje en doe er daarna weer een nieuwe in.


Je kunt 'm nog beter uitblazen en gelijk leeg laten lopen in een oud melkpak (of noem het maar op). Dan hoef je niet met een mesje te prutsen.
<<

Anoniem9

Bericht 03 Jan 2014 15:53

Re: Scentchips

Je hoeft maar een mespuntje er tussen te zetten of hij schiet los Gympie. Dat leeglopen gaat bij mij nooit goed. De hele brander komt er vervolgens onder te zitten en dat krijg ik er niet meer af.

Mikado; Tip! De combinaties in verschillende bakjes bewaren :) Of met een plakbandje er om heen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Jan 2014 16:06

Re: Scentchips

Oh haha, lekker slim van me. Ik dacht laatst, gadver die scentchip ruikt heel raar hoe zou dat toch komen. Ik dacht dat ze lekker zouden ruiken tot hij opgebrand is. Heb hem echt al een half jaar erin zitten haha en steek hem af en toe aan. :nerd: Toch maar even een nieuwe erin doen dus.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2014 16:24

Re: Scentchips

Haha, dat dacht ik eerst ook. Er kwam maar geen einde aan! Nu laat ik het hard worden en met een mesje wip ik het er uit.
Ik gebruik ook Little Hotties van de DA, die zijn ook heerlijk en hebben een wat vriendelijker prijsje.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jan 2014 19:12

Re: Scentchips

Haha als er geen geur meer aan zit dan ruikt de was zelf wel wat viezig ja.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jan 2014 19:16

Re: Scentchips

ik vind ze heerlijk. had voor kerst een kerstblend. Die was ook heerlijk. Ik heb laats heel wat scentchips ingeslagen bij de intratuin daar hadden ze tijd geleden 20%korting stickers, en die gelden ook op de scentchips en had nog een kadobon van de intratuin. Zo mooi 3 grote dozen ingeslagen.

Heb nu ook een heerlijke geur. Geen idee welke erin zitten haha. Allerlei frisse geurtjes
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Jan 2014 19:45

Re: Scentchips

Ik bestel ze op internet. Vind de scentchips allemaal niet zo heel boeiend qua geur.

Heb nu wax tarts van Yankee Candle... heerlijk! Maar bestel ze ook bij diverse webshops, gewoon zoeken op soy scents, of soy wax tarts.

Nog een tip voor verwijderen: heel even het kaartje aansteken, 1 minuut ofzo zodat de onderkant van de wax een beetje smelt en dan wip je hem er zo uit.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem75

Bericht 03 Jan 2014 20:38

Re: Scentchips

Ik gebruik altijd maar 1 soort en ik snij ze altijd door de midden zodat het geurtje sneller op is en ik kan wisselen van geur. Ook laat ik het max. maar een kwartiertje branden. Zo heb je toch een subtiele geur in huis maar niet te overheersend.

Mocht ik de olie toch eerder willen wisselen laat ik het kaarsen een paar tellen branden en veeg ik zo de olie eruit met een stukje keukenrol.
<<

Anoniem28

Bericht 03 Jan 2014 20:50

Re: Scentchips

Ik vind ze een klein beetje tegenvallen. Ik vind dat de geur toch wel vrij snel van zo'n chip is.
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 03 Jan 2014 22:09

Re: Scentchips

Haha ik wist dat helemaal niet dat je ze maar heel kort kan gebruiken. Ik heb een zo'n chip erin zitten. Hij brandt nu voor de 3e keer. Maar je ruikt het nog best goed. Ik ga ze zo gelijk vervangen. Weer wat geleerd :)
<<

Anoniem26

Bericht 03 Jan 2014 22:43

Re: Scentchips

Ik brand er meestal 1 soms 2. Na een half uur blaas ik hem meestal uit. Dan vind het het wel sterk genoeg ruiken in huis.
Als ik hem eruit wil hebben dan zet ik hem een minuut in de vriezer en is hij gelijk los. En geen viezigheid.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers