Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand het ooit geprobeerd?

<<

Nyx

Bericht 02 Jan 2014 20:28

Iemand het ooit geprobeerd?

Ik doe momenteel een Roy Dondersje. :^^:

Ik zag een paar dagen geleden Roy vertellen over water met Robijn koken om het huis op te frissen en het leek me wel interessant om te proberen. Dus momenteel kookt het water met een scheut Robijn erin.

Iemand het ooit geprobeerd en werkte het?

Robijn vindt het zelf geen geslaagd plan, omdat ze niet voor niets de spray op de markt hebben gebracht. Maar dit is dan weer vele malen goedkoper. En daar hou ik van.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Jan 2014 20:30

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Ik heb begrepen dat het voor je gezondheid niet zo denderend is, maar waarom precies weet ik niet meer..
Zelf zou ik het nooit uitproberen. Ik vertrouw het niet helemaal en daarnaast hebben we een gesloten keuken, dus dan merk ik het alleen in de keuken en de hal, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Nyx

Bericht 02 Jan 2014 20:37

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Ja, dat heb ik ook gehoord. Maar de reden daarachter zou zijn dat ze dat de wereld in hebben geholpen, omdat ze ook textielspray verkopen.

Ik geloof ook niet dat het zo denderend is voor mijn kleine woning. Ik kom om in de geur haha.
<<

Anoniem122

Bericht 02 Jan 2014 20:40

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Gaat het trouwens om wasmiddel of wasverzachter wat je moet gebruiken? Dan ga ik het ook eens uitproberen :D
Het hoeft toch niet perse met Robijn?
<<

Nyx

Bericht 02 Jan 2014 20:44

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Ik heb het in de winkel nog snel op internet nagezocht haha en het gaat echt om wasverzachter. Ik denk dat elk soort wasverzachter wel kan? Ik heb altijd Robijn Lavendel, omdat deze het beste past bij mijn Dash Lila (anders gaat het echt heel erg stinken), anders had ik denk ik ook gewoon een goedkope meegenomen.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Jan 2014 20:46

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Het zal vast werken.

Het beste waarschijnlijk nadat je een Royke gegeten hebt (een worstenbroodje met spek op)... Want daar stinkt je huis van!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jan 2014 20:52

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Hier heb ik ook veel mensen over gehoord die het met wasverzachter doen. Roy kreeg hier inderdaad commentaar op omdat dit slecht zou zijn voor je gezondheid dus had hij robijn gecontacteerd dat dankzij hem anders wel de schappen van de wasverzachter leeg waren dus dat ze niet moesten zeuren over de gezondheidsredenen. Robijn heeft toen ook een reactie teruggegeven dat ze niet wisten of et slecht is voor de gezondheid omdat ze dit nog niet eerder getest hebben. Maar ze adviseerden dan toch wel de spray ipv wasverzachter in pan (en die spray is duurder)

Je moet hierna trouwens geen eten meer bereiden in het pannetje. Alles wat je hierna in het pannetje klaarmaakt smaakt naar de wasverzachter.
<<

Nyx

Bericht 02 Jan 2014 20:54

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Haha, Lampenkapje. :P

De vriend van mijn moeder komt uit Brabant en at die dingen, weliswaar zonder spek, als ontbijt. Toen ik ze een keer zag liggen heb ik het ook geprobeerd. Maar bah, wat zijn die dingen zo niet lekker. Maar ja, dat zullen Brabanders van onze Metworsten zeggen. Al eten we die niet overdag. ;)

Heb de reactie van Robijn gevonden:
„Beste Diana, dank voor je berichtje. Het koken van wasverzachter is inderdaad schadelijk voor je gezondheid en wij raden dat dan ook zeker af. Voor extra frisheid adviseren wij je om Robijn refreshspray te gebruiken. Groetjes, Robijn”
Laatst gewijzigd door Nyx op 02 Jan 2014 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Jan 2014 20:56

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Nyx schreef:Ja, dat heb ik ook gehoord. Maar de reden daarachter zou zijn dat ze dat de wereld in hebben geholpen, omdat ze ook textielspray verkopen.

Ik geloof ook niet dat het zo denderend is voor mijn kleine woning. Ik kom om in de geur haha.


Het ging er vooral om dat de wasverzachter niet is getest voor dat doeleinde. Je verhit de wasverzachter (op direct vuur, tegen hogere temperaturen dan je wasmachine) en daarbij komen dampen vrij. Welke? Gevaarlijk? Geen idee.
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 02 Jan 2014 20:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Nyx

Bericht 02 Jan 2014 20:57

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Maar misschien nu even een domme vraag... Ik kan het zo snel niet vinden op Google. Maar is het dan ook niet schadelijk als je wasverzachter gebruikt bij de kookwas als het zo zou zijn dat het schadelijk is bij hoge temperaturen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Jan 2014 20:59

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Geen idee. Maar je wasmachine is ook een gesloten systeem. En de verdunning met water is veel groter, denk ik.
L2014 & H2017
<<

Nyx

Bericht 02 Jan 2014 21:22

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Dat is natuurlijk ook zo.

Ik geloof om eerlijk te zijn ook niet dat dit heel erg gezond is, want ik voel me een partijtje raar in mijn hoofd. Volgens mij is dit echt iets voor hele grote huizen. En dan nog...
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 02 Jan 2014 21:40

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Grappig, ik wilde het ook testen nadat wij hadden gegourmet. Maar heb het niet gedaan en maar besloten gewoon de deuren en ramen open te zetten.

Ik denk sowieso wel dat als je dit doet, je maar een klein scheutje moet doen en de rest water en zorgen voor voldoende frisse lucht! Dus ik zou alsnog even gaan luchten Nyx.
<<

Anoniem73

Bericht 02 Jan 2014 22:27

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Ik doe het weleens vaker maar ik wist het al eerder dan roy. Het ruikt wel heerlijk lekker maar tis niet zo dat het weken in je gordijnen blijft hangen ofzo.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 03 Jan 2014 01:37

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Heb het ook eens gedaan. Had een oud pannetje.
Ik heb lenor, denk iets teveel bij het water gedaan.
Huis rook wel lekker! Maarre uh gegeven moment kreeg ik giga koppijn en werd ik kotsmisselijk hoor.
<<

Anoniem 53

Bericht 03 Jan 2014 03:25

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Nooit geprobeerd, denk dat het niet fijn is in mijn kleine huisje. Vond het wel grappig dat hij het steeds over Robijntje had, dacht dat ik de enige was die die afkorting gebruikt. Heb het iig nog niet eerder iemand horen zeggen.
<<

Anoniem9

Bericht 03 Jan 2014 12:33

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Mijn moeder en ik hebben het laatst ook gedaan na het gourmetten. We hadden alleen pure wasverzachter in een pan gedaan. Dat kon ook prima en rook lekker!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 03 Jan 2014 12:55

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Volgens mij is het gezonder om dan een pannentje water met een scheutje azijn te doen!
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jan 2014 15:22

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Jorja schreef:Volgens mij is het gezonder om dan een pannentje water met een scheutje azijn te doen!


Dit heb ik laatst gedaan na het gourmetten, omdat we visite kregen. Nou, ik weet niet wat er meer stonk ;)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 03 Jan 2014 16:59

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Dennenappel schreef:
Jorja schreef:Volgens mij is het gezonder om dan een pannentje water met een scheutje azijn te doen!


Dit heb ik laatst gedaan na het gourmetten, omdat we visite kregen. Nou, ik weet niet wat er meer stonk ;)


Oh haha dat is een beetje jammer dan. Ik doe het zelf nooit, maar hoor het overal. En lijkt me minder schadelijk dan wasverzachter...
Had je niet teveel azijn dan?
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 03 Jan 2014 17:58

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Neem Marseille zeep. Schraap er 40 gram af doe er 2,5 liter water bij. Laat de zeep langzaam vloeibaar worden. Je huis ruikt heerlijk en aan het einde heb je wasmiddel voor de bonte was. Met 40 gram soda erbij heb je wasmiddel voor de witte was.
10-08-2017 ♥
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jan 2014 19:24

Re: Iemand het ooit geprobeerd?

Jorja schreef:
Dennenappel schreef:
Jorja schreef:Volgens mij is het gezonder om dan een pannentje water met een scheutje azijn te doen!


Dit heb ik laatst gedaan na het gourmetten, omdat we visite kregen. Nou, ik weet niet wat er meer stonk ;)


Oh haha dat is een beetje jammer dan. Ik doe het zelf nooit, maar hoor het overal. En lijkt me minder schadelijk dan wasverzachter...
Had je niet teveel azijn dan?

Geen idee, wellicht. Ik had er niet heel veel in. Ik vind het sowieso stinken, dus dan ruik je het ook eerder. Ik las op internet vooral dat je kommetjes met azijn op de kachel kon zetten een nachtje, dat vond ik te lang duren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers