Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te klein huis? Familie-bemoeienis.

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 02 Jan 2014 20:02

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Al woonden jullie op 10m2, ze hebben er geen ruk mee te maken. Wat een onzin zeg.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2014 20:03

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Haha Joan, rondspringen als Kermit is prima mogelijk :bounce:

Brooke, dat is écht onbeschoft zeg. Daar staat je hoofd dan helemaal niet naar. Sommige mensen zijn zó niet tactisch :thumbdown:

Magenta, dat gaat vast en zeker gebeuren ja. Oh, ik heb daar zo'n bloedhekel aan :silent:

Die oma van mijn man was ook continue aan het vissen naar het geslacht en ze vond het maar raar dat wij het niet wisten (want haar kleinkind, nicht van mijn man, wist het wel, dus wij zouden het dan toch ook moeten weten?) en ze heeft zelfs een keer naar de namen gevraagd die wij in gedachten hadden.
Haar wereldje is maar klein, dus kennelijk moet ze wat te vragen en te zeuren hebben, maar ze kan toch wel enigszins nagaan dat wij dat soort informatie voor onszelf houden? Straks komt ze vast en zeker met de opmerking dat het zielig of niet goed is dat we niet binnen nu en 2 jaar een tweede kind krijgen :suspect:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Jan 2014 20:11

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Ik vond jullie huis echt prima qua grootte, ook met een kindje!
Nou heb ik de bovenverdieping natuurlijk niet gezien, maar als N. gewoon haar eigen kamertje heeft is het prima toch?
Het lijkt me heel vervelend dat iedereen er zo moeilijk over doet, maar probeer het links te laten liggen. Jullie huis is gewoon leuk en helemaal prima met z'n drietjes!

Wie weet komen wij ooit in de situatie dat we toch in ons flatje aan een kindje gaan beginnen. Dan is het maar goed dat ik die oma niet heb, haha. Wij hebben al helemaal geen ruimte!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem166

Bericht 02 Jan 2014 22:03

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Wij kregen er niet veel gezeur over, maar wel regelmatig de vraag of we het niet vervelend vinden dat we geen tuin hebben en of het niet lastig is om steeds te moeten sjouwen met de kinderwagen. Tja, natuurlijk heb ik liever een tuin, maar dat is nu eenmaal niet het geval. En een kinderwagen heb ik zelden gebruikt.

Ik denk dat wij, bij een eventuele tweede, wel heel veel commentaar gaan krijgen, omdat ons huis daar eigenlijk wel te klein voor is (naar de maatstaven van tegenwoordig). We zullen dan waarschijnlijk een stapelbed moeten kopen (tweepersoons onder, eenpersoons boven) voor onze dochter, omdat een ledikantje en een gewoon bed niet op haar kamer past, een ledikantje niet op onze kamer past en we geen extra kamer over hebben. Maar ja, ik laat mijn kinderwens niet schieten omdat het huis niet perfect is.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Jan 2014 22:23

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Waar bemoeien mensen zich toch mee he? Lekker niks van aan trekken. Vroeger woonde er in veel kleinere huizen veel grotere gezinnen dan nu 'normaal' is.
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 03 Jan 2014 11:18

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Wat vervelend zeg! Jullie huis klinkt gewoon prima, maar dan nog zeg. :nopompom: Maar zo te lezen hebben ze overal een mening over. Hopelijk leren ze een keer om die voor zich te houden.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 03 Jan 2014 12:15

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Dat is net zo vervelend, als dat je samenwoont, de 30 voorbij bent en niet getrouwd bent en geen kids hebt....
Dan gaat ook iedereen zich met je bemoeien en vragen wanneer je gaat trouwen, wanneer de kids komen.
En dat is echt super irritant!
<<

Anoniem 49

Bericht 03 Jan 2014 12:21

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Trek je er niets van aan!
Jullie hebben gewoon een leuk en gezellig huis! Helemaal perfect!
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2014 13:50

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Inderdaad Gekkie, in elke fase is er wel weer iets. Die verrekte verwachtingspatronen ook altijd :thumbdown:

Thanks Majira :)
<<

Anoniem17

Bericht 03 Jan 2014 13:53

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Bah Exo, dat zou bij mij ook echt verkeerd vallen! Jullie huis is toch prima, en al zou het te klein zijn, dan is dat toch jullie eigen keuze? Ik ben er de laatste tijd ZO klaar mee dat mensen zich altijd met een ander bemoeien. Bah. Echt, ik krijg er de kriebels van. En agressieve neigingen, haha.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2014 13:55

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Ik ook ja. Pislink word ik er van. Maar ja, zo'n oud omaatje van 80+ aanvallen is ook zo wat... :study:
<<

ChiQ

Bericht 03 Jan 2014 13:57

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Snoer ze de mond door te zeggen dat jullie kleiner wonen maar dat je dochter een pracht toekomst staat te wachten met spaargeld. Groter wonen is meer betalen. En als 't je geruststeld, Julian is rustiger en tevredener bij mijn moeder dan hier. Komt echt doordat het bij mijn moeder kleiner en knusser is.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Jan 2014 14:08

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Als jullie het groot genoeg vinden is het toch prima?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Jan 2014 19:15

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Waar bemoeien mensen zich mee? En ik snap het ook niet, want ik vind jullie huis helemaal niet klein eigenlijk. Prima om te wonen met een kindje :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 03 Jan 2014 19:45

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

GeKKiE schreef:Dat is net zo vervelend, als dat je samenwoont, de 30 voorbij bent en niet getrouwd bent en geen kids hebt....
Dan gaat ook iedereen zich met je bemoeien en vragen wanneer je gaat trouwen, wanneer de kids komen.
En dat is echt super irritant!

Oh dit is op dit moment de grootste irritatie in mijn leven. Ik ben net getrouwd en mensen blijven vragen wanneer de kinderen komen :nopompom:
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 03 Jan 2014 22:28

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Ik zou willen dat ik die ruimte had...
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 03 Jan 2014 22:53

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Des te minder hoef je schoon te maken :)
2019
2022
<<

Anoniem286

Bericht 03 Jan 2014 23:53

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Lekker laten gaan. Mocht ze er weer over beginnen evt aangeven dat jullie er niet over peinzen om te verhuizen en dat het nu wel vervelend wordt dat ze het elke keer zegt. Misschien dat het dan binnenkomt?
<<

Anoniem113

Bericht 04 Jan 2014 15:01

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Herkenbaar hoor. Wij hebben twee slaapkamers en nu een tweede op komst. Woonkamer is niet heel groot en bergruimte ook beperkt. Ach komt allemaal wel goed!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 04 Jan 2014 17:30

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Lady starstruck schreef:
GeKKiE schreef:Dat is net zo vervelend, als dat je samenwoont, de 30 voorbij bent en niet getrouwd bent en geen kids hebt....
Dan gaat ook iedereen zich met je bemoeien en vragen wanneer je gaat trouwen, wanneer de kids komen.
En dat is echt super irritant!

Oh dit is op dit moment de grootste irritatie in mijn leven. Ik ben net getrouwd en mensen blijven vragen wanneer de kinderen komen :nopompom:


Wij hebben het net andersom. Ik ben zwanger en wij zijn niet getrouwd. Nu zijn er steeds mensen die vragen wanneer we dan gaan trouwen want ja dat hoort toch eigenlijk wel.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem168

Bericht 04 Jan 2014 19:04

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Femme schreef:Des te minder hoef je schoon te maken :)


Precies, zo denk ik er ook over. Vind het wel fijn zo, dat ik niet al te groot oppervlak hoef te poetsen. Kan ik weer meer tijd aan mijn kind besteden. :nerd:
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2014 19:30

Re: Te klein huis? Familie-bemoeienis.

Brooke schreef:
Femme schreef:Des te minder hoef je schoon te maken :)


Precies, zo denk ik er ook over. Vind het wel fijn zo, dat ik niet al te groot oppervlak hoef te poetsen. Kan ik weer meer tijd aan mijn kind besteden. :nerd:


Helemaal mee eens! En je raakt bovendien je kind minder gemakkelijk kwijt, zodra het mobieler begint te worden.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers