Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Jan 2014 11:29

Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Nouja, de titel zegt het eigenlijk al een beetje. Deze 3 soorten kwam ik tegen toen ik me in een winkel op behang aan het oriënteren was. Ik heb alleen niet bepaald enige wellicht noodzakelijk kennis van behang :laughcry: Iemand ervaring in de praktijk met de verschillende soorten en waarom wel/niet een bepaalde soort kiezen. Verschil in kwaliteit, makkelijker te behangen, dat soort dingen? Wellicht handig ter info: Het gaat om behang voor een kinderkamer.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2014 11:31

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Kies behang die je er weer makkelijk af kan halen...
Ik ga zo meteen weer behang steken... ben al wel wat uren zoet in die kamer...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem87

Bericht 02 Jan 2014 11:38

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Vliesbehang is super makkelijk behangen, je moet de muur insmeren ipv het behang zelf en het krimpt niet. Met ander behang heb ik geen ervaring.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Jan 2014 11:40

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

MissEnergy schreef:Kies behang die je er weer makkelijk af kan halen...
Ik ga zo meteen weer behang steken... ben al wel wat uren zoet in die kamer...


Ja daar ben ik al achter. Vorige bewoners hebben meerdere lagen behang over elkaar geplakt, ga later deze week met een behangafstomer aan de slag want de onderste laag zit muurvast (haha, letterlijk dus! :razz: )

Elin schreef:Vliesbehang is super makkelijk behangen, je moet de muur insmeren ipv het behang zelf en het krimpt niet. Met ander behang heb ik geen ervaring.


Dat is wel fijn om te weten, want ik heb 0,0 kluservaring :P
<<

Anoniem9

Bericht 02 Jan 2014 18:16

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Papier behang is goedkoop, maar ook heel dun! Bespaar je een hoop frustratie en koop vliesbehang :)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 02 Jan 2014 19:57

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Papierbehang scheurt het snelst, dus zeker zonder behangervaring niet zo handig. Vinyl is veel steviger en gebruik je op dezelfde manier als papierbehang (dus het behang insmeren met lijm). Vlies heb ik geen ervaring mee of is dat hetzelfde als glasweefsel? Dat is namelijk erg stevig en breed, dus sneller klaar.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 02 Jan 2014 20:02

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Nee, vlies is niet hetzelfde als glasweefsel. Dat laatste moet je vaak ook nog weer sauzen oid en is er later lastig vanaf te krijgen (maar wel ideaal voor bepaalde ruimtes). Vliesbehang heb ik zelf geen ervaring mee maar ik hoor inderdaad dat dit heel gemakkelijk zelf te doen is omdat je de muur insmeert ipv het behang.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Jan 2014 20:35

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Ik zou er ook nog op letten hoe dik het behang is, dit wel afhankelijk van hoe je muur eruit ziet. Bij ons die je met het ene behang alle onevenheden van de muur en met het andere behang niets.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jan 2014 20:48

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Wij hebben glasweefsel.
Ze zeggen inderdaad dat het er erg moeilijk weer vanaf gaat. Maar ik zou niet weten waarom ik het weer van de muren af zou willen halen. Je moet het inderdaad dan nog wel sauzen.
We hebben het ook beneden in huis, en daar zit de latexsaus op, ideaal want dat kun je ook afnemen.
De kinderen hebben beide 1 muur in gewoon behang, met kleur/print en de andere 2 muren in glasweefsel.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jan 2014 17:03

Re: Verschillende soorten behang: Papier, vinyl, vlies

Dank voor alle tips :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers