Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kinderverjaardag

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Jan 2014 11:18

kinderverjaardag

Hoe ziet bij jullie een kinderverjaardag eruit?

Wij hebben bij Lottes 1e en 2e verjaardag de gasten na haar middagdutje uitgenodigd en daarna Lotte de kaarsjes uit laten blazen en met zijn allen taart gegeten. Alleen weet ik niet of ik dit wil blijven doen nu ze ouder wordt.
Nu was ik na aan het denken hoe het vroeger bij mij thuis ging, en ik weet het niet meer.

Hebben jullie allemaal een vaste tijd waarop je de gasten uitnodigt, of is het meer de hele dag inlopen. Is er dan ook nog uit kaarsjesmoment, of zijn die er dan meerdere?

Worden de gekregen cadeaus meteen uit de verpakking gehaald om mee te spelen of is dat voor na het feest?

Wie nodig je allemaal uit? Bij ons komen alleen onze eigen broers en zussen, ouders en grootouders, geen vrienden of ooms en tantes e.d. Dan is er een groepje van totaal 15 mensen zonder onszelf.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Jan 2014 11:33

Re: kinderverjaardag

Bij ons is het altijd groot, ik heb een heel grote familie en nog eens gescheiden ouders. We delen de dag in twee delen, ene voor de ene kant van de familie, andere voor de andere kant. Vriend zn familie wordt er ook bij uitgenodigd. Totaal komen er op een dag zo'n 40 man. We geven dus inderdaad tijden aan en versturen verschillende uitnodigingen. Vrienden doen we vaak nog op een dag apart.

Cadeaus blijven zoveel mogelijk dicht, anders wordt het een grote onoverzichtelijke rommel. En het leukste is vaak de dag erna alles uitpakken, in elkaar zetten en spelen. Ze mag een of twee dingen kiezen die ze gelijk uitpakt om mee te spelen, de rest blijft dicht.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 02 Jan 2014 11:53

Re: kinderverjaardag

Voorheen deden we in de ochtend vrienden en na het middagslaapje familie. Over twee weken is D jarig en heb nu gewoon tegen iedereen gezegd vanaf 10u en dan zien we het wel hoe het loopt. We doen dan in de ochtend meteen taart en kaarsjes uitblazen verder niet meer.
Kadootjes mag ze meestal meteen mee spelen, behalve als het nog helemaal in elkaar gezet moet worden. Ik vind het zelf ook altijd leuk als er meteen met het kadootje dat ik geef gespeeld wordt.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Jan 2014 20:42

Re: kinderverjaardag

De afgelopen twee jaar heb ik sochtends familie en de buren laten komen. smiddags vanaf half 3/3 uur vrienden. Zo konden de meiden nog slapen tussen de middag en had ik de drukte een beetje verdeeld.

Het is nu twee keer voorgekomen dat we in de ochtend de taart hebben gedaan met kaarsjes, de gasten smiddags kregen ook nog wel taart hoor, maar hebben we er niet echt een momentje van gemaakt.

De cadeau's laat ik wel zoveel mogelijk in de verpakking, zo dat we de orde een beetje houden en het overzicht. En ik zou het zonde vinden als het meteen stuk gaat door dat andere kindjes er ook mee willen spelen en er misschien niet zo voorzichtig mee zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Jan 2014 20:53

Re: kinderverjaardag

Ik denk dat wij alle visite 's middags laten komen. De ochtend is dan voor onszelf en dan kunnen we met z'n drietjes rustig opstarten. Misschien tegen 11.00 uur onze ouders om met z'n allen de taart te doen en vanaf 13.00 uur de rest van de familie/vrienden.

cadeautjes blijven in de verpakking tot na het feestje.

R. slaapt nooit op vaste tijden, dat is wel wat lastig met plannen.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 03 Jan 2014 20:58

Re: kinderverjaardag

Onze jongste is volgende week jarig, en we vieren zijn verjaardag 's middags na zijn slaapje.
De volgende dag (zaterdag) komen er nog wat vrienden, ook 's middags..
Bij de oudste tot nu toe ook zo gedaan (ook even rekening gehouden met haar broertje die nog wel slaapt tussen de middag), maar als zij weer jarig is, wordt het gewoon inloop met 1x kaarsjes uitblazen..
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 03 Jan 2014 21:03

Re: kinderverjaardag

Vorige week dinsdag is onze dochter 1 geworden. We hebben het gewoon op de dag zelf vanaf 11.00uur gevierd. Ik had op de uitnodigingen gezet dat we rond 11.00uur de kaarsjes uit zouden blazen. Iedereen was er op tijd! De meeste gingen rond 14.00uur weer naar huis. L is rond 15.00uur naar bed gegaan en heeft geslapen tot 18.00uur.

Wij wisten natuurlijk ook niet precies wat ons te wachten stond en hebben het op zijn beloop gelaten, en uiteindelijk verliep alles heerlijk relaxed.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Jan 2014 21:03

Re: kinderverjaardag

Wij hebben op de uitnodiging te tijden gezet wanneer men welkom was. Met de tijd van het middagslaapje erbij. Kaarsjes uitblazen hebben wij 2x gedaan, 1x op de dag zelf en een keer op de zondag dat we het (ook) vierden.
Cadeautjes laten we ingepakt zitten en pakte ik in de dagen na de verjaardag 'gedoseerd' uit. Dus de ene dag maakte ik dit open, de volgende dag dat. Anders weet hij haast niet meer waar hij het eerst mee wil spelen.
Wij hebben onze ouders, broers en zussen uitgenodigd, mijn opa en de oma van mijn vriend, en een paar vrienden et kinderen. Best een grote groep want wij komen ook uit vrij grote gezinnen.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Jan 2014 22:16

Re: kinderverjaardag

Wij houden het feest eigenlijk altijd van 14-17 uur ongeveer. Dan ben ik er ook echt wel weer klaar mee ;)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 03 Jan 2014 22:23

Re: kinderverjaardag

We hebben het na haar slaapje gedaan va 15 tot 19 uur. Iedereen druppelde langzaam binnrn. Cadeaus meeen uitgepakt. Toen iedereen er na een uurtje was, gezongen, kaarsjes uitgeblazen en taart gegeten. Rond half 6 hapjes/tapas buffetje geopend en met zn allen heerlijk gegeten. Rond half 7 gingen ze langzaamaan weer weg. Zou het de volgende keer weer zo doen, beviel goed.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 03 Jan 2014 22:26

Re: kinderverjaardag

Als de jarige wakker word, komen we zingend de kamer in met de rest van het gezin. Dan gaan we naar beneden waar alles versierd is en krijgen ze ons cadeautje en dat van de broer/zus. Daar mogen ze ook gelijk mee spene,

We vieren het feest tot nu toe altijd vanaf 15u.
Dus na de middagslaapjes van ons en de evt neefjes en nichtjes.
De naaste familie (opa's oma's en tante en oom) blijft altijd mee eten.

De cadeautjes worden meteen uitgepakt, met papa of mama erbij. Daarna word het op een tafel gezet en mag het de volgende ochtend pas open (anders is de helft al kwijt)

De taart doen we rond 16u aansnijden. De jarige zit op zn verjaardagsstoel, en terwijl wij met de taart aanlopen, zingt de familie lang zal ze leven.

We nodigen altijd alle familie die we regelmatig zien, en wat vrienden. Meestal rond de 50 personen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem144

Bericht 03 Jan 2014 22:32

Re: kinderverjaardag

Wij hebben het nu 2 x van 14.00- 18.00 gevierd. Ze sliep dan van 11.30 tot 14.00. De taart met kaarsjes deden we als alle opa's en oma's er waren, meestal rond 15.00. Rond 17.00 bied ik iedereen die er nog is, soep met broodjes o.i.d. aan. De eerste verjaardag waren een aantal pas rond 20.00 weg
( ondanks de eindtijd van 18.00 op het kaartje)De laatste keer hebben we wel echt om 18.00 iedereen verzocht te gaan , omdat we haar broertje op mochten halen na 2 weken ziekenhuis. Ook was dit lang genoeg voor mij, want had net 2 weken eerder een keizersnede gehad.

Cadeautjes laten we in verpakking ( het cadeau papier mag er wel af hoor )en zetten we op het dressoir.

Vanaf dit jaar vieren we de verjaardagen van dochter en zoon in 1 keer. Ze zijn 2 en 17 oktober jarig, en zie het echt niet zitten om 2 verjaardagen zo dicht op elkaar , apart te vieren. Over een aantal jaar de kinderfeestjes wel natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 03 Jan 2014 22:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 03 Jan 2014 22:52

Re: kinderverjaardag

Vorig jaar hebben we s zijn verjaardag in 2 dagen gevierd. Dit jaar doen we 1 dag. Vanaf 10 uur tot 7 uur. Zo hopen we dat niet iedereen tegelijk komen want dat kunnen we niet bergen. Mijn familie is er sowieso de hele dag. S gaat gewoon slapen wanneer hij moe word. Kaarsjes en taart doen we zodra de grootouders er sowieso zijn. De kados blijven dicht tot de volgende dag.
<<

Anoniem162

Bericht 03 Jan 2014 22:59

Re: kinderverjaardag

Wij hebben geen kaarsjes op de taart dus die blazen we niet uit. Mocht dat wel zijn dan zou hij dat gewoon 1x doen en daarna de taart aansnijden, ik vind het verder niet bijzonder/speciaal als andere mensen daarbij zijn (ook niet als ik bij iemand anders ben op een verjaardag) dus ik zou er al helemaal geen meerdere kaarsjesmomenten van maken.

Bij ons komen de gasten gewoon wanneer ze willen, maar wel binnen een bepaald tijdsbestek (dus vanaf 12 uur en tot het begin van de avond 18 uur). In de ochtend heb ik zelf nog geen zin in visite en in de avond wil ik wel rust omdat hij zo hyper wordt van de verjaardag zelf.

Wij nodigen ook vrienden uit op verjaardagen, 2 stellen komen al omdat zij peetouders zijn van hem en dan nog een stel vrienden met hun zoontje. En komend jaar krijgt hij ook een kinderfeestje, dus dan worden onder andere de buurkindjes ook uitgenodigd (wij gaan ook altijd naar hun verjaardagen toe en hij kan het goed met hun vinden dus we vinden dat wel gezellig).

alle cadeau's worden direct uitgepakt en mee gespeeld. Niet dat ik dat handig vind en mijn keus is het niet maar wel die van mijn man en zoontje dus daar ga ik dan in mee. Ik bemoei me overigens totaal niet met het uitpakken en de cadeau's, ik ben bezig met de gasten van eten/drinken te voorzien.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip