Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 02 Jan 2014 10:16

Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

S. is 7 maanden en een goede slaper. Thuis slaapt ie zeker 3 (soms 4) keer minimaal 2u op een dag. Na hoogstens 1,5u wakker zijn gaat ie alweer naar bed. Bij de gastouder slaapt ie hooguit 1x 45 min. ofzo... Wanneer ie dan thuis is, gaat ie eerst weer naar bed (om 17u) want eerst eten en dan naar bed lukt echt niet.
Moet/kan ik hier iets mee? Heb natuurlijk al vertelt hoe wij het thuis doen, maar naar mij idee wordt daar niet echt wat mee gedaan. Wel is het zo dat S. heel erg gebaat is bij ritme/regelmaat die op 2 van de 3 dagen bij de gastouder gewoon niet gevolgd kunnen worden omdat ze dan andere kids naar school moet brengen/halen en hij dus niet op tijd naar bed kan.
Vind het heel lastig...
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 02 Jan 2014 10:22

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Hoe is je verdere gevoel bij de gastouder, is dat inmiddels beter?
Als voor S ritme belangrijk is en dit bij deze gastouder niet gewaarborgd kan worden zou ik toch op zoek gaan naar een ander denk ik.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem115

Bericht 02 Jan 2014 11:36

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Op welke tijden slaapt hij thuis ?
Ik snap heel goed dat een gastouder niet aan alle tijden kan houden.
Zij is alleen en heeft meerdere kinderen die ook van school moeten worden gehaald.
Als je naar een kdv gaat heb je meerdere leidsters en kan een kleintje blijven slapen als de ouderen van school worden gehaald.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Jan 2014 11:44

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Dat is ook een van de redenen dat mijn jongste dochter naar een kinderdagverblijf gaat, ik wil niet dat ze steeds ergens mee heen moet om bijvoorbeeld kindjes van school te halen of met oudere kinderen mee naar buiten om die gaan spelen. Ik vind genoeg slaap ook belangrijk voor mijn kinderen. Op een dagverblijf zijn er meer mogelijkheden om dat ritme er in te houden. Mijn oudste gaat wel naar een gastouder, want voor haar zie ik de voordelen juist wel weer.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 02 Jan 2014 11:56

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Eens met voorgaande stukjes. Als regelmaat belangrijk is voor hem en zij hem dat niet kan bieden, zou ik me eens achter mn oren krabben of er geen andere oplossing is...

Maar heeft ie wel eens bij anderen geslapen? Bijvoorbeeld bij een opa/oma? Mijn dochter sliep altijd mega goed thuis, maar bij anderen sliep ze nooit lang/niet/nauwelijks. Opa's en oma's, kinderdagverblijf.. Het was altijd max 45min/uur, ook al kwam ze daar wekelijks en heb ik er ook het vertrouwen in dat zij het deden zoals ik aangaf... Mijn dochter is gewoon gevoelig kind dat alles in zich op wil nemen.. Tja, dat kan niet als je heel veel leuke dingen ziet...
Er was bij L gewoon weinig aan te doen. Uiteindelijk mega blij dat ik andere dagen ging werken, zodat de dagen dat ze nauwelijks sliep wat beter verdeeld waren en niet allemaal na elkaar... Want ik zat elke keer met een ziek/gewoon totaal oververmoeid kind.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Jan 2014 12:13

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Mijn zoon sliep ook altijd korter op het kdv. Wel hielden ze zich aan zijn tijden. Bij andere sliep hij ook nooit erg goed dus wij hebben er nooit een probleem van gemaakt. Nu heeft hij gaan slaapjes meer en op het kdv doen ze nu iets rustigs met hem als de kindjes slapen. Of ze laten hem rusten.
M:21072011
J :08012014
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 02 Jan 2014 12:18

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

MrsMath:
Ja het gevoel is opzich wel goed, maar af en toe twijfel ik opeens weer... Kan er alleen niet de vinger opleggen waarom precies.

Randall: zijn slaaptijden zijn meestal 8.15-10.30/11.00, 12.30-15.00u, 16.00-18.00u, 20.00-7.15u

snoezel: Bij anderen slaapt ie ook zo veel, alleen bij de gastouder niet. Het lijkt erop dat als ie z'n eerste mist/te laat naar bed gaat, dat het de rest van de dag niet meer goed komt. Wanneer we 'm 's middags rond 17u ophalen, wil ie dus eerst naar bed en slaapt ie van 17.15-18.30u, dan groente en eigenlijk vlak erachteraan de fles en ligt ie er vaak voor 20u weer in...
<<

Anoniem57

Bericht 02 Jan 2014 14:20

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Kinderen groeien als ze slapen, dus ik vind dat wel degelijk belangrijk inderdaad.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 02 Jan 2014 14:49

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Onze zoon heeft in het begin heel slecht geslapen op het kdv. Maar dat kwam meer omdat we er maar geen slaapritme in kregen. Nu gaat het juist heel goed. Bij opa en oma heeft hij eigenlijk altijd slecht geslapen. Wil daar ook niet alleen in bed slapen. M'n moeder moet er altijd bij gaan liggen. Geen idee waarom.

Persoonlijk vind ik een gastouder die ook oudere kindjes heeft, die dus van school gehaald moeten worden, niet handig. De kleintjes moeten dan meegesjouwd worden. Ik zou dan kijken naar een kdv of een gastouder die alleen maar kleine kinderen opvangt en zelf geen oudere kinderen heeft.
<<

Anoniem115

Bericht 02 Jan 2014 15:00

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

MissBitchy schreef:MrsMath:
Ja het gevoel is opzich wel goed, maar af en toe twijfel ik opeens weer... Kan er alleen niet de vinger opleggen waarom precies.

Randall: zijn slaaptijden zijn meestal 8.15-10.30/11.00, 12.30-15.00u, 16.00-18.00u, 20.00-7.15u

snoezel: Bij anderen slaapt ie ook zo veel, alleen bij de gastouder niet. Het lijkt erop dat als ie z'n eerste mist/te laat naar bed gaat, dat het de rest van de dag niet meer goed komt. Wanneer we 'm 's middags rond 17u ophalen, wil ie dus eerst naar bed en slaapt ie van 17.15-18.30u, dan groente en eigenlijk vlak erachteraan de fles en ligt ie er vaak voor 20u weer in...


8:15 is al niet haalbaar inderdaad. Om 8:30 moeten de oudere kids op school zijn.
Dus ik begrijp heel goed dat dat pas 9:00 wordt.
Misschien toch naar een kdv zoeken.
<<

Anoniem115

Bericht 02 Jan 2014 17:39

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Maar buiten dit alles om .... Wat slaapt hij veel op een dag !!!
Hij is van de 24 uur maar maximaal 6 uur wakker.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 02 Jan 2014 19:55

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Randall schreef:Maar buiten dit alles om .... Wat slaapt hij veel op een dag !!!
Hij is van de 24 uur maar maximaal 6 uur wakker.


Heerlijk hoor, daarnaast kan ie zich ook prima alleen vermaken in de box en issie altijd vrolijk. Vriend en ik zeggen ook wel eens tegen elkaar dat we bijna niet voor een 2e durven gaan, omdat we nu zo enorm verwend zijn :heart: Dat kan haast niet nog een tweede keer lukken volgens mij :laughcry:
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jan 2014 19:58

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Ik denk ook dat je dan de verkeerde vorm van opvangt hebt. Als je naar een gastouder gaat, moet er nu eenmaal rekening gehouden worden met de andere kinderen ook.
Wij hebben ook naar een gastouder gekeken toen de jongste geboren werd, maar het uiteindelijk niet door gezet omdat ze beide dan door weer een wind mee moesten de andere kinderen van school halen.
Als je je er niet prettig bij velt, zou ik ook zeker om me heen kijken naar een andere vorm van opvang.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 02 Jan 2014 21:00

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

En een gastouder aan huis? (of je moet vooral een gastouder gekozen hebben zodat hij met andere kindjes leert omgaan, dan is die optie niet handig haha)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Jan 2014 21:44

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

MissBitchy schreef:
Randall schreef:Maar buiten dit alles om .... Wat slaapt hij veel op een dag !!!
Hij is van de 24 uur maar maximaal 6 uur wakker.


Heerlijk hoor, daarnaast kan ie zich ook prima alleen vermaken in de box en issie altijd vrolijk. Vriend en ik zeggen ook wel eens tegen elkaar dat we bijna niet voor een 2e durven gaan, omdat we nu zo enorm verwend zijn :heart: Dat kan haast niet nog een tweede keer lukken volgens mij :laughcry:


Ik heb drie enorme slaapkoppen. Al werd de middelste altijd wel tig keer per nacht wakker tot best wel een leeftijd, maar ze slapen alledrie heel veel uren per etmaal.
<<

Anoniem20

Bericht 02 Jan 2014 22:00

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

De jongste hier slaapt ook best veel, en dat link ik eigenlijk ook wel aan zijn ontwikkeling. Want hij heeft door het vele slapen, minder tijd om zich te ontwikkelen. Het is dan ook geen snelle jelle :)
Kan natuurlijk andere redenen hebben, maar zie best een logisch verband tussen beide.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Jan 2014 22:49

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

Ik dacht altijd net andersom, mijn oudste dochter is vrij vlot met veel dingen en ik dacht dan dat het misschien wel kwam omdat ze alles ook goed kon verwerken door het vele slapen. Maar mijn middelste dochter slaapt net zoveel en is eigenlijk met alles uitgezonderd motorische ontwikkeling vrij langzaam. En nu de derde doet alles (behalve rollen) zo'n beetje gemiddeld, dus nu weet ik het ook niet meer haha.
<<

Anoniem16

Bericht 02 Jan 2014 23:00

Re: Zoon slaapt (bijna) niet bij gastouder...

N slaapt ook op de opvang vrijwel niet. En dat terwijl ze thuis vaak 2x2 uur slaapt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers