Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als.. (oom/tante)

<<

Anoniem75

Bericht 02 Jan 2014 09:46

Wat als.. (oom/tante)

.. je schoonzus niet wil worden aangesproken als tante en jij eigenlijk vind dat je kind gewoon tante moet zeggen?

Ik vind het belangrijk dat S. oom en tante zegt omdat hij er maar een heeft. Mijn man heeft maar 1 zus en ik ben enigkind. Haar man heeft 2 zussen en die kindjes zeggen wel gewoon tante tegen haar. Iedere keer als S. tante X zegt verbeterd ze hem door bijv. te zeggen. Lust je ranja, dat is goed X zal het voor je pakken. Zo gaat het de hele middag door. Ze zegt ook dat ze tante een vreselijk woord vind :confused: Ze hebben 1 dochter en die spreekt ons ook alleen maar aan bij onze voornaam terwijl ze de die andere wel oom en tante noemt. En mijn schoonzus gebruikt ook altijd mijn voornaam ipv schoonzus.

Ik laat S. gewoon oom en tante zeggen en vaak hoor ik dan *zucht* zeg maar gewoon X hoor.
Het is trouwens niet dat ze erg jong is want dat zou ik enigzins nog begrijpen dat je het dan niet zo leuk is maar ze is 40+..

Wat zouden jullie doen. Gewoon doen wat jij belangrijk vind of aanpassen naar wat zij wil?
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:44

Bericht 02 Jan 2014 09:54

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik (hoogzwanger van 1e kind) zit met hetzelfde, maar dan precies andersom. Ik heb maar 1 broer en schoonzus en vooral schoonzus wil aangesproken worden met Tante (ze is net 30). Ik hou daar helemaal niet van en vind het niet nodig.
Hun kinderen spreken mij ook aan met tante, dat accepteer ik wel, want het is hún kind.
Al hun vrienden heten ook tante en oom voor hun kinderen.

Ik weet nog niet hoe ik dat aan ga pakken, maar eigenlijk vind ik gewoon dat de ouders van het kind het voor het zeggen hebben.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jan 2014 09:54

Re: Wat als.. (oom/tante)

Aanpassen naar wat zei wil, ook al vind ik het wel een raar verhaal.

Mijn ene oma zegt steeds dat ze grootoma zo'n leuk woord vind, vond ik ook wel makkelijk dus dat leek me prima. Maar mijn andere oma wil gewoon Oma J. Genoemd worden zoals ik dat ook doe. Nu heeft L. Dus een grootoma, een oma J. En een gewoon 'oma''. Nou prima hoor, beetje ingewikkeld, maar niet ingewikkelder dan dat iedereen een andere naam heeft.

Wij zeiden alleen oom en tante tegen onze oudooms en oudtantes. Tegen mijn zusje zeg ik wel eens tante L. omdat ze gewoon apetrots is op die titel.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Jan 2014 09:54

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik heb zelf ook nooit tante en om gezegd tegen de zussen van mijn vader.
Ik weet eigenlijk niet waarom. Mijn ander nichtje doet het ook niet. Terwijl mijn neven het wel zeiden tegen mijn ouders en tante.

Ik zou er niet zo'n groot probleem van maken. En tegen je zoontje het wel gewoon over tante x hebben.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem144

Bericht 02 Jan 2014 10:18

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik hou er ook niet van als ze tante x tegen mij zeggen. Van mij mogen mijn neefjes en nichtjes mij bij mijn voornaam noemen. Als mijn schoonzus/broer of broers of zussen dat vervelend vinden, mogen hun kinderen mij ook wel tante x noemen hoor. Mijn kinderen hoeven hun tante's en ooms van ons ook geen tante x of ome x te noemen.

Opa's en Oma's worden bij ons oma ( voornaam) en opa ( voornaam) genoemd.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jan 2014 10:40

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik vind het van beide kanten nogal moeilijkdoenerij geloof ik, en kan me er weinig bij voorstellen. Lijkt me voor je kind ook niet erg leuk, want die kan het dus nooit goed doen. Is het echt zo belangrijk dat je kind haar tante noemt? Ook zonder aanspreektitel is zij echt wel tante hoor.
<<

Anoniem57

Bericht 02 Jan 2014 10:41

Re: Wat als.. (oom/tante)

Zelfde hier als bij star, ik was 17 en mijn zusje 9 toen we oom en tante werden, wij worden gewoon bij onze voornaam genoemd. Zelfde als bij mijn schoonfamilie, mijn vriend zijn oom probeerde het wel eens maar dat heb ik afgekapt, zelfde als bij mijn schoonzusje, gewoon hun voornaam. Hun zijn namelijk (behalve de bloedband) niet meer oom en tante dan bijvoorbeeld onze goede vrienden en vriendinnen die ze veel vaker zien.

En ik zit te denken hoe ik het woord schoonzus in een zin moet gebruiken, ik gebruik namelijk ook altijd gewoon haar naam.
<<

Anoniem57

Bericht 02 Jan 2014 10:42

Re: Wat als.. (oom/tante)

Oh opa en oma (onze ouders) zijn gewoon oma voornaam en opa voornaam, en de overgrootouders die zijn ouwe opa en oma.
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 02 Jan 2014 10:43

Re: Wat als.. (oom/tante)

Onze kinderen krijgen daar de vrije keuze in

Maar als de tante niet aangesproken zou willen worden met Tante **** zou ik daar zelf geen problemen mee hebben
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jan 2014 10:48

Re: Wat als.. (oom/tante)

Caulfield schreef:Ik vind het van beide kanten nogal moeilijkdoenerij geloof ik, en kan me er weinig bij voorstellen. Lijkt me voor je kind ook niet erg leuk, want die kan het dus nooit goed doen. Is het echt zo belangrijk dat je kind haar tante noemt? Ook zonder aanspreektitel is zij echt wel tante hoor.


Nou omdat hij er maar een heeft wel eigenlijk. Ik vind het ook echt jammer dan hun dochter mij geen tante noemt.

Het is van beide kanten idd moeilijkdoenerij maar wie gooit nu de handdoek in de ring? Aan de ene kant denk ik laat maar zitten en dan maar geen tante benoeming. Maar aan de andere kant denk ik waarom doe je nou zo moeilijk? Het is maar een benoeming en als een ander kind het zegt is het geen probleem snap je.. En daarbij ze heeft altijd wel iets te zeiken en ben ik benieuwd wat hierna het volgende zeikpunt is.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 11:00

Re: Wat als.. (oom/tante)

Toen ik tante werd van m`n oudste neefje was ik 16, tante vond ik toen niet echt nodig ondanks dat ik wel een trotse 'tante' was natuurlijk. Zij (hij kreeg later nog een broertje) noemen mij dan ook gewoon bij m`n voornaam. Maar zij noemen m`n oudere broer en vrouw wel Ome en Tante.

M`n oudste broer en zijn vrouw hebben nu ook een kindje. In zijn bijzijn worden wij gewoon oom en tante genoemd, dus ik denk dat hij dat ook wel zo gaat (moet?) zeggen later. Mijn oudere neefjes zeggen nu ook wel eens tante, om me te pesten haha.

Als wij kinderen mogen krijgen later dan zijn onze broers en zussen gewoon ooms en tantes. Bij ons in de familie wordt eigenlijk niemand met de voornaam aangesproken en bij m`n vriend is dat helemaal uit den boze.
<<

Anoniem291

Bericht 02 Jan 2014 11:02

Re: Wat als.. (oom/tante)

Mijn nichtjes noemen mij gewoon bij mijn voornaam, maar mijn nichtje van 6 vindt nu tante heel interessant dus noemt me tante gaat denk ik vanzelf wel een keer over en zo niet ook geen probleem. Ik zou er niet zo'n probleem van maken
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Jan 2014 11:04

Re: Wat als.. (oom/tante)

Wat ik trouwens vroeger wel altijd raar vond is dat ik tante B moest zeggen tegen een kennis van mijn ouders. Mijn ouders hebben dat ook altijd afgekapt en ik zei dat dus niet. Maar die vrouw wilde dat liever wel. Andere kinderen zeiden wel altijd tante tegen haar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Jan 2014 11:06

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik vind het vreemd dat ze jullie geen oom en tante noemen, en de broers en zussen van haar eigen kant wel, dat is niet echt logisch.
Maar ze wil dus én bepalen hoe jullie kind(eren) hen noemen, én ook hoe hun kinderen jullie noemen, eigenlijk klopt dat dan dus ook niet.
Mijn ouders vonden zichzelf ook opa en oma Woonplaats, maar omdat de moeder van mijn man begonnen is met haar en haar man opa en oma Voornaam te noemen. Lotte heeft dit laatste opgepikt en is heel erg met namen bezig, dus nu zijn ook mijn ouders opa en oma Voornaam, maar dat maakt ze ook niet uit.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem19

Bericht 02 Jan 2014 11:13

Re: Wat als.. (oom/tante)

Het dochtertje van een van mijn beste vriendinnen noemt mij tante .... Zo lief! Ik vind het echt leuk om tante te worden genoemd haha (ook al ben ik niet haar tante). Ze zegt ook echt tantaahhhhhh :P (ze is 3). Ik vind het trouwens ook een beetje gezeur van haar Razz. Maar goed, ik kan me dan ook niet echt voorstellen waarom je het niet leuk zou vinden om zo genoemd te worden.

Over al die verschillende namen, wij noemden vroeger onze opa's en oma's "opa/oma "achternaam". Toen ik vijf was zijn mijn ene opa en oma gescheiden. Moesten we ineens haar bij haar meisjesnaam gaan noemen, zo gek! Nou ja, ik snap het van haar wel hoor, ze had natuurlijk ook geen zin om telkens die naam van mijn opa te horen, maar wij waren 5 en 2, what did we know? Pas jaaaaren later waren we eraan gewend.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Jan 2014 11:37

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik vind het juist niet leuk om tante genoemd te worden en ook niet als N. tante of oom zegt. Mijn zusjes willen graag bij naam genoemd worden (ik ook), zijn allemaal ook nog erg jong. Maar mijn schoonmoeder heeft het elke keer, als ze over de broer van mn vriend praat, maar over 'ome ...'. Ik vind het heel gek klinken. N. neemt het niet over, noemt hem gewoon bij naam.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 02 Jan 2014 11:40

Re: Wat als.. (oom/tante)

Wij worden door onze nichtjes ook gewoon bij onze voornaam genoemd, in het begin heb ik schoonzussen verzocht om aan mij te refereren als Pleun en niet als Tante Pleun. Als de meiden er nu voor kiezen om mij tante te noemen is dat hun keuze, voor mij hoeft het alleen niet. Wij laten B. ook geen tante of oom zeggen tegen iemand. Dat vind ik gewoon echt niet nodig, de personen in mijn leven die ik oom en tante noem zijn zo beperkt en staan zo ver van mij af dat het woord tante of oom geen betekenis heeft.

Overigens zijn wij wel heel duidelijk in wie opa en oma zijn, hij heeft twee paar opa en oma en een oude oma. Mijn schoonouders hebben nogal de neiging om iedereen maar oma te laten noemen, van de buurvrouw tot een vriendin of kennis...
<<

Anoniem19

Bericht 02 Jan 2014 11:41

Re: Wat als.. (oom/tante)

Parisienne schreef:Ik vind het juist niet leuk om tante genoemd te worden en ook niet als N. tante of oom zegt. Mijn zusjes willen graag bij naam genoemd worden (ik ook), zijn allemaal ook nog erg jong. Maar mijn schoonmoeder heeft het elke keer, als ze over de broer van mn vriend praat, maar over 'ome ...'. Ik vind het heel gek klinken. N. neemt het niet over, noemt hem gewoon bij naam.


Waarom niet, als ik vragen mag? Vind je het oud klinken?

Oh haha dat laatste vind ik ook wel gek, mijn ouders zijn daar soms helemaal over in de war nu we wat ouder zijn. Dan zegt mijn moeder jaa "naam vader", oh nee ik bedoel papa oh nee ehhhhh :D
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jan 2014 11:48

Re: Wat als.. (oom/tante)

Nooit over nagedacht! Wij zijn zelf oom en tante en R heeft ook een oom en tante. De nichtjes van mijn vriend zijn mosi's, dat is de Surinaamse familie :) Mijn schoonouders heten voor R ook Adji en Adja. Mijn moeder en stiefvader zijn opa en oma en mijn oma is voor hem omi.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 02 Jan 2014 11:55

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik kan me niet druk maken om dit soort dingen.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 02 Jan 2014 12:22

Re: Wat als.. (oom/tante)

Mijn broertje en zijn vriendin willen ook geen oom en tante genoemd worden. Prima vind ik.
<<

Anoniem166

Bericht 02 Jan 2014 12:33

Re: Wat als.. (oom/tante)

Filoria schreef:Ik kan me niet druk maken om dit soort dingen.


Ik ook niet. Ik zou hier echt niet moeilijk over doen. Tante, naam, wat maakt het uit?
Zolang je kind de ander netjes aanspreekt, vind ik het wel voldoende.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jan 2014 12:40

Re: Wat als.. (oom/tante)

Druk maken is hier niet aan de orde. Ik sta gewoon voor een keuze. Laat je je kind zo je schoonzus noemen? Gewoon omdat je het zelf normaal vind en ook wel een beetje belangrijk. En je blijft dat gezucht en dat verbeter aanhoren óf je past je aan aan haar en gooit dus je principes maar weg. Een middenweg is er namelijk niet. Ik vind het ook zo raar als wij straks daar op verjaardag gaan en al die andere kinderen noemen haar tante en je kind niet. Ja wat zeg je dan als hij er naar vraagt?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 02 Jan 2014 12:46

Re: Wat als.. (oom/tante)

Ik vind het vooral van je schoonzus vreemd dat ze het van de andere kant van de familie wel accepteert dat ze haar tante noemen. Als het daar ook voornaam was dan zou ik het van jou kant uit ook accepteren. Nu kan ik me jouw dilemma best wel voorstellen vooral omdat je zelf liever hebt dat ze tante wordt genoemd. Heb je haar trouwens gevraagd waarom ze het van de andere familie wel accepteert?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jan 2014 12:54

Re: Wat als.. (oom/tante)

Nee want dan weet ik toch wel dat ze een hekel heeft aan het woord 'tante' maar die andere schoonzussen het gewoon verplichten aan hun kinderen om het te zeggen :laughcry:

Ik denk dat ze ons anders behandeld omdat ze die andere schoonzussen als langer kent en mij nog maar een paar jaar. Ze heeft ook nooit een vriendin 'geaccepteerd' van mijn man. En ze vind dat ze de broek aan heeft in het gezin (mijn schoonouders en man) Ze is echt heel apart, vind zichzelf geweldig en zit altijd wel over iets te zeiken. Maargoed dat is weer een ander verhaal :wink:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers