Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar kwamen baby'tjes vandaan?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 02 Jan 2014 00:20

Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Waar dacht jij vroeger dat de baby'tjes vandaan kwamen? Kwam je broertje of zusje uit mama's buik? of werd hij/zij nog door de ooievaar gebracht? Of misschien als je op Urk woonde wel van de Ommelebommelesteen?

Werd jij al op jonge leeftijd voorgelicht door je ouders? en hoe ging dat? of heb je er zelf vrij lang naar lopen gissen hoe de baby in de buik kwam? en wat had je toen zelf bedacht?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem287

Bericht 02 Jan 2014 00:28

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Uit mama's buik. Mijn moeder kwam op een gegeven moment met zo'n kinderboekje aan over hoe baby's ontstaan, maar ik wist het eigenlijk al omdat ik een keer een of ander gezondheidsboek voor volwassenen in een kastje had gevonden waarin 'het verwekken' duidelijk met plaatjes werd verteld :laughcry: Wel op een nette manier hoor, het was een boek het menselijk lichaam. Dat boek heb ik regelmatig stiekem gepakt en bekeken/gelezen.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 02 Jan 2014 00:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 02 Jan 2014 00:30

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik had een boek over de anatomie en waarin conceptie enzo werd uitgelegd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 02 Jan 2014 00:33

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Mijn ouders hebben altijd gewoon antwoord gegeven, ik kan me niet herinneren dat ik een raar idee had daarover.

Mijn zoontje vroeg laatst aan mijn man hoe die baby's dan gemaakt werden die had er een grapje overgemaakt. Toen ik hem 'savonds naar bed bracht vroeg hij aan mij hoe baby's dan gemaakt werden want papa gaf een gek antwoord. Dus ik zat snel te bedenken hoe ik dat nou eenvoudig maar toch eerlijk ging beantwoorden zegt J.: "ja want mama in m'n nachtlampje zitten batterijen maar waar zitten die van mij dan? En ik heb ook geen schroefjes dus hoe ben ik dan in mekaar gemaakt?" Ok... Toen voldeed mijn antwoord over zijn hartje die als batterij werkt.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 02 Jan 2014 00:59

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik kan het me eigenlijk helemaal niet herinneren of ik het doorhad dat mijn moeder zwanger was. Bij mijn ene broer was ik net een jaar dus zal het me niet opgevallen zijn, bij mijn jongste broer was ik ruim 2 1/2 en zullen ze me wel verteld hebben dat ik een broertje of zusje zou krijgen maar ik kan me alleen nog herinneren dat ik perse een zusje wilde en dat ik een broertje in de sloot zou gooien. Volgens mij werd me door mijn oma verteld dat ze uit de kool kwamen.

En volgens mij had ik samen met een vriendinnetje vrij vreemde ideeën over hoe kinderen in de buik kwamen. Ik kan me nog herinneren dat we bij haar thuis buiten aan het schommelen waren en volgens mij dachten dat een baby er eerst ook van beneden werd ingestopt maar dan al op vrij groot formaat, en waar ze dan vandaag kwamen? Weet niet meer of ik daar toen echt bij nadacht. Echt serieuze voorlichting kreeg ik pas op school toen ik al wat ouder was, hebben mijn ouders nooit gedaan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 02 Jan 2014 09:34

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik weet het niet meer precies, maar er werd igg geen raar verhaal opgehangen. Bij mijn broertje was ik nog veel te jong (1) dus toen is er natuurlijk niks over verteld. Toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje was ik 6 en toen heeft mijn moeder volgens mij met behulp van een boek uitgelegd waar babys vandaan komen.
Ik weet wel dat mijn broertje en ik vroeger altijd dachten dat we samen in de buik hadden gezeten en ik er gewoon eerder uit was gegaan.
Mijn dochter weet dat babys uit de buik komen maar heeft verder nog nooit gevraagd hoe het precies zit. Als ze dat doet krijgt ze een eerlijk antwoord.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jan 2014 09:47

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Uit de buik en ik wist ook dat er voor gevreeën moest worden. Nou één ding wist ik zeker, ik wilde later nooit iemands piemel in mij! Ik zou wel een jongetje worden had ik bedacht. Hoewel mijn fantasiepiemel in iemand anders stoppen me ook niet echt wat leek vond ik dat toch net wat minder erg.
Mijn ouders vertelden me gewoon hoe het zat als ik er naar vroeg en ze hadden een boekje waar het in stond uitgelegd met plaatjes.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 02 Jan 2014 09:48

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik heb geen jongere broertjes of zusjes, maar volgens mij wist ik wel dat de baby's uit de buik van de moeder kwamen. ik kan me in ieder geval niet herinneren dat me iets anders wijsgemaakt is.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jan 2014 09:50

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Mijn ouders zeiden altijd als 2 mensen elkaar heel erg lief vinden en heel veel doen knuffelen en een baby in de buik kan groeien als ze dat graag zouden willen. :)
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 02 Jan 2014 12:12

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Razz schreef:Mijn ouders zeiden altijd als 2 mensen elkaar heel erg lief vinden en heel veel doen knuffelen en een baby in de buik kan groeien als ze dat graag zouden willen. :)


Hier hetzelfde.

Ik weet nog dat mijn moeder zwanger was van mijn zusje, ik was toen 8 jaar. Ik heb het heel trots verteld in de klas en toen zei een klasgenootje: 'gatver, dan hebben je ouders geneukt!'. Ik weet nog dat ik geen idee had waarom dat "gatver" was, haha.
2014 2016 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Jan 2014 12:16

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Dat weet ik niet meer, wel weet ik dat mijn moeder stiekem erg moest lachen toen ze er achter kwam dat ik dacht dat een baby uit de bips (achterbips, dus niet de voorbips) van de moeder kwam.
Die wijsheid had ik overigens uit een natuurfilm waar een giraffe staand aan het bevallen was, waardoor het zo leek.. Nou ja, you get the picture.. :nerd:
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Jan 2014 12:35

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Voor mij zat de baby vroeger in de buik. Hoe hij daar in was gekomen of hoe hij er weer uit moest, daar had ik volgens mij geen idee van. Voor mij was het geloof ik redelijk vanzelfsprekend, want ik schijn nooit echt vragen te hebben gesteld over hoe dat dan zat. Mijn ouders hebben dat zo gelaten toen (bij ruim 2 en 7 jaar oud). Op een gegeven moment heb ik wel voorlichting gekregen, maar dat was volgens mij wat later (denk toen ik een jaar of 10 was) en toen wist ik sommige dingen zelf ook al wel.

Voor A nu ook, de baby zit in de buik en dat weet ze. Zolang ze niet vraagt hoe de baby daar gekomen is ga ik daar nu ook nog geen aandacht aan besteden. Wel kwam ze er laatst zelf mee of de baby misschien uit mijn plasser zou komen :laughcry: Daar heb ik maar ja op gezegd, dat de baby eruit komt waar mijn plasser ook zit. Vraag me wel af hoe ze bij die constatering is gekomen, haha.
<<

Anoniem24

Bericht 02 Jan 2014 13:03

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Een van mijn beste vriendinnen is verloskundige en zij heeft ook (het laatste deel van) mijn bevalling begeleid. Dat weet J ook, en elke keer als ze die vriendin (tante T) ziet moet ze ook even vertellen/vragen "jij hebt mij bij mama uit de buik gehaald hè!".
Nou zagen we laatst een ooievaar en toen mijn moeder zei "kijk J. dat is een ooievaar, die brengt de baby's" zei J heel stellig "Nee hoor, babys groeien in mama's buik en dan haalt tante T ze eruit!" (haha net goed :P ik vind het echt vreselijk als mensen kinderen wijs maken dat de ooievaar kindjes brengt of dat ze uit bloemkolen komen of zo...)
<<

Anoniem151

Bericht 02 Jan 2014 14:39

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Razz schreef:Mijn ouders zeiden altijd als 2 mensen elkaar heel erg lief vinden en heel veel doen knuffelen en een baby in de buik kan groeien als ze dat graag zouden willen. :)


Hier hetzelfde. En ik wist ook wel dat meisjes een baby-gaatje hadden, waar de baby dan uit kwam.
Later kreeg ik een boekje over seksualiteit en voortplanting en zo.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Jan 2014 15:00

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik weet dat eigenlijk niet meer.
Mijn zoontje weet al redelijk hoe het zit, hij heeft een boek over het menselijk lichaam en weet dat er een zaadje van de man en eitje van de vrouw voor nodig is en dat er dan een baby in de buik kan groeien die eerst heel klein is enzv.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jan 2014 15:54

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik heb echt geen idee meer wat ik dacht. Ik kreeg toen ik 10 was ofzo dit boek:
Afbeelding
En ik schaamde me echt kapot om dat te lezen waar mijn moeder bij was Ik heb het 1 keer stiekem door gelezen, ik schaamde me echt te erg om dat openlijk te doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 15:59

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Carool schreef:Ik heb echt geen idee meer wat ik dacht. Ik kreeg toen ik 10 was ofzo dit boek:
Afbeelding
En ik schaamde me echt kapot om dat te lezen waar mijn moeder bij was Ik heb het 1 keer stiekem door gelezen, ik schaamde me echt te erg om dat openlijk te doen.

Jaa, dit boek lag bij onze buren op de WC (m`n buurmeisje was 1 jaar ouder) en dan ging ik er daar stiekem in kijken! :^^:
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 02 Jan 2014 17:23

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Baby'tjes groeien bij mama's in de buik, hoe ze erin kwamen wist ik toen volgens mij niet.
Maar als ze groot genoeg zijn gegroeid moet je naar het ziekenhuis en komt de baby door de buiknavel van mama naar buiten... :^^:
Afbeelding
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 02 Jan 2014 17:39

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik dacht dat ze in een boerenkool groeide. Ik dacht dat er een veld vol babies groeide. Want mijn moeder zei altijd als ze het over de tijd had dat ik nog niet was geboren dat ik toen nog in de boerenkool zat. Geen idee hoe ik achter het daadwerkelijke verhaal ben gekomen. Zal wel geweest zijn toen er iemand zwanger raakte in mijn omgeving. Ik ben namelijk ook de jongste van ons gezin. Dus er is ook nooit een broertje of zusje achteraan gekomen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Jan 2014 23:58

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Razz schreef:Mijn ouders zeiden altijd als 2 mensen elkaar heel erg lief vinden en heel veel doen knuffelen en een baby in de buik kan groeien als ze dat graag zouden willen. :)


Dit heb ik inderdaad ook aan mijn oudste verteld. Hij weet (en ziet nu natuurlijk ook) dat er een baby in de buik groeit en hij vroeg laatst ook hoe de baby dan in de buik komt. Toen heb ik hem bovenstaande verteld en dat vond hij prima
Nu nog het mysterie hoe de baby eruit komt oplossen, gisteren zei hij dat hij dacht dat de baby uit mijn mond naar buiten komt :) Nu heeft hij er zelf van gemaakt dat hij straks uit mijn navel komt..
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Jan 2014 02:33

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik heb geen idee wat ik vroeger zelf dacht.
Maar ik kreeg wel vragen van mijn zoon. We hebben er verschillende boekjes over gelezen.
Hij interesseerde zich eigenlijk niet in hoe de baby erin kwam, maar wel hoe ze eruit kwam.
Ik heb verteld dat ze uit mijn plassertje is gekomen. Gewoon eerlijk antwoord dus.
Nu vraagt hij soms nog of mijn plassertje nog pijn doet en of er nog steeds bloed uit komt (hij zag mij wel eens maandverband of inlegkruisjes verwisselen).
Afbeelding
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Jan 2014 04:41

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Gewoon uit papa en mama, en dan voornamelijk mama... Ik had al vrij vroeg bepaalde boeken gezien en ze hebben mij nooit "aparte" verhalen verteld...
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Jan 2014 08:29

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Uit mijn eigen jeugd zou ik het niet weten. Ik was ook de jongste, mijn beste vriendinnetje ook, dus volgens mij was ik daar ook gewoon niet mee bezig.

Mijn dochter nu is alleen maar bezig hoe haar zus eruit gaat komen. Hoe de baby in de buik is gekomen is ze totaal niet mee bezig.
Ze kwam zelf met het verhaal dat Puck hard gaat graven als ze groet genoeg is en dan door een heel klein gaatje komt. Ik weet niet hoe ze eraan komt, maar ik vond het wel schattig en niet ver van de waarheid, dus ik heb het zo gelaten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 03 Jan 2014 09:14

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Mijn oudste dochter is het niet het knuffel verhaal eens..

Welke boeken hebben jullie gelezen met je kinderen?
Ze is net 4. Wil haar toch maar het echte verhaal vertellen.
Ze is er erg mee bezig en misschien is het verhaal zo meer duidelijk.
<<

Anoniem29

Bericht 03 Jan 2014 11:36

Re: Waar kwamen baby'tjes vandaan?

Ik heb allemaal boekjes uit een serie gelezen voor verschillende leeftijden. Volgens mij heette die boekjes gewoon 'seksuele voorlichting' en dan een leeftijd erachter. Zag die eens liggen in de bibliotheek en wilde dat mama die meenam haha.

Volgens mij heeft ze mijn ooit wat verteld, maar heb ik alles uit die boekjes gehaald.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers