Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


VS West Coast- Tips and tricks

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 01 Jan 2014 21:04

VS West Coast- Tips and tricks

Op het vorige forum was hier een topic over met allemaal handige praktische info, please share again!

Ik ga in september 4 weken naar de West Coast met mijn vriend. Marin jij had toen geloof ik tips voor goedkope vluchten en autoverhuur? En overnachtingen? En moeten we dingen van tevoren aanvragen of reserveren?

En verder weten we de standaard steden en natuurparken maar welke andere dingen moeten we nou niet missen?
Smile, it's free!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jan 2014 10:09

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Hee wat leuk Lavendel! Ik ga in april/mei dezelfde reis maken. Tot nu toe hebben we alleen de vliegtickets, de auto gehuurd en de eerste drie nachten San Francisco geboekt. Omdat het voorseizoen is gaan we verder niks boeken maar nemen we de I-pad mee om daar steeds een dag of twee vooruit wat te boeken.

We vliegen met SAS naar San Fransicso via Kopenhagen voor 670 euro pp. Je kon voor misschien een tientje goedkoper vliegen met een overstap in de USA, maar dat vonden we niet opwegen tegen de extra douane-stress die dat zou opleveren.

Verder heb ik veel aan het alles Amerika forum. Ik vind het niet super overzichtelijk maar er staat heel erg veel informatie op over routes, autohuur en andere tips.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 02 Jan 2014 11:57

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Wat leuk! Wij zijn ook een keer in het westen van de VS geweest, twee keer in het zuiden en oosten. Je gaat het vast fantastisch vinden :)

Enkele tips:

Autohuur
Die hebben wij gehuurd via www.usareisen.de of www.drive-usa.eu (de laatste is de engelse versie van de eerder genoemde site)

Vliegtickets
In januari zijn er vaak aanbiedingen bij verschillende aanbieders, wij zijn een paar keer goedkoop via British Airways gevlogen vanaf Brussel en Dusseldorf.

Overnachtingen
Voor overnachtingen zou ik aanraden om in de National Parks zelf te overnachten in plaats van erbuiten, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Een aantal parken kun je boeken op www.xanterra.com of even rondkijken op internet. Vooral de overnachting in Monument Valley vond ik geweldig (View hotel) en bij de Grand Canyon (via xanterra.com).

Om te besparen op overnachtingen gebruikten wij www.priceline.com en www.hotwire.com.
Priceline: hierbij bied je op een hotel met aantal sterren in bepaalde wijk, als je bod wordt goedgekeurd weet je dus nog niet welk hotel je hebt maar die krijg je na het goedkeuren gelijk te zien.
Hotwire: hierbij koop je een overnachting bij een onbekend hotel, de naam van het hotel krijg je te zien na het boeken.

Wij hebben met bovenstaande websites heel veel geld bespaard en in prachtige hotels overnacht. Voor tips bij het gebruik van de websites kun je kijken op www.biddingtraveler.com of www.biddingfortravel.com
2014 2016 2019
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 12:31

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Wat leuk!

Wij gaan waarschijnlijk eind 2014 ook naar California, even op bezoek bij m'n gastgezin en wat vrienden van ons :)

De website die Mikado noemde, is ook de website die ik wilde noemen qua auto huur.

Sterre, Alles Amerika kom ik ook al zo'n 8 jaar op, en is inderdaad een erg geschikt forum voor al je vragen. Ik kom er tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar in het off topic gedeelte, omdat ik de mensen goed ken. Het is inderdaad niet super overzichtelijk, maar wel vól informatie.

Hotels kun je in principe prima op de bonnefooi doen, alleen raad ik altijd aan om hotels in/bij National Parks van te voren te reserveren, zeker als je echt in het park wilt slapen.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jan 2014 18:35

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Thanks ladies!! Ik zal die sites en en forum eens bekijken :)
Smile, it's free!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 18:43

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Heb je al enig idee van een globale route, Lavendel? Vier weken is wel lekker lang! Genoeg tijd om alles rustig te bekijken :)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Jan 2014 18:49

Re: VS West Coast- Tips and tricks

De tips van Mikado zijn prima. Ik ben afgelopen september ook naar de Westkust van Amerika geweest. Heb er absoluut de tijd van mijn leven gehad. Wij hebben de huurauto ook via de links van Mikado geboekt. Alles was prima geregeld en ik heb het nergens anders goedkoper kunnen boeken. Ik was helaas nog onder de 25, waardoor we extra kosten moesten betalen. Daardoor werd het alsnog duur, maar dat wist ik van te voren.

Verder zou ik idd ook in de parken zelf een plek boeken om te slapen. Je bent dan lekker dichtbij, kunt de zonsopgang snel meemaken evenals de zonsondergang. Je betaalt dan wel wat meer dan dat je er buiten gaat zitten, maar je hebt tijdswinst, extra sfeer en gemak. Ik weet niet of je naar Yosemite park wil gaan? Neem daar alsjeblieft geen tent. Wij hadden de tent zonder kachel. Maar die was open, hij kon niet helemaal volledig sluiten. Gevolg, kieren en tocht. We hebben het er zo koud gehad!!! Niet normaal.

Wij zijn dus ook in september geweest, 3 weken. Wij hebben van te voren alles geboekt. M.u.v. 2 overnachtingen in nationale parken konden we alles nog gratis annuleren op dezelfde dag of 1 a 2 dagen voor aankomst. Wij hebben hier geen gebruik van hoeven maken. Wij konden ons prima vinden in onze zelfgemaakte route. Hebben alleen een nacht langer in Vegas geboekt, ipv 2 nachten in de buurt van Death Valley. Niet dat we per se in LV wilden blijven, maar we vonden het heerlijk om bij te tanken daar. Achteraf was dit een hele goede keuze voor ons geweest, want 2 nachten in DV was niet nodig geweest.

Wij hebben ervoor gekozen om alles vooraf vast te leggen zodat we zekerheid hadden. Zodat we elke dag wisten wat we zouden doen, waar we zouden overnachten etc. Ik heb dit nooit als vervelend ervaren. Had ook overal 'genoeg' tijd voor. Je moet nou eenmaal keuzes maken en je kunt niet altijd alles doen wat je zou willen.

Wij zijn gevlogen met KLM vanaf Schiphol. Rechtstreekse vlucht voor ongeveer 700 euro p.p. Wij vlogen op LAX, Los Angeles. Hebben een rondje gereden. Volgens mij is dit een hele aardige prijs voor een rechtstreekse vlucht met KLM. Ik heb vanaf januari de prijzen in de gaten gehouden bij KLM en uiteindelijk in april geboekt, omdat ik dacht dat het niet mogelijk was om voor een goedkopere prijs dan dit te boeken. Alle hotels, m.u.v. de xanterra overnachtingen, hebben we via booking geboekt.

Ik weet niet wat je precies wil weten. Ik kan eventueel onze route hier neerzetten, waar we allemaal geweest zijn. Heb je zelf al enig idee wat je precies zou willen doen? 4 weken zijn wel heel relaxt hoor. Daardoor heb je wel iets meer de tijd om overal wat langer te blijven hangen. Willen jullie een auto huren of een camper?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jan 2014 18:51

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Marin schreef:Heb je al enig idee van een globale route, Lavendel? Vier weken is wel lekker lang! Genoeg tijd om alles rustig te bekijken :)


Nee eigenlijk nog niet echt, globaal ongeveer LA, San Fransisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, Joshua, LA
Maar geen idee wat haalbaar is qua afstand (denk eigenlijk Grand Canyon niet?) en wat we nog meer echt moeten gaan zien. Ik wil eerst het vliegticket maar eens geboekt hebben haha, mijn vriend is nogal traag daarmee.
Tips zijn dus altijd welkom!
Smile, it's free!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 18:53

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Winegum schreef:Verder zou ik idd ook in de parken zelf een plek boeken om te slapen. Je bent dan lekker dichtbij, kunt de zonsopgang snel meemaken evenals de zonsondergang. Je betaalt dan wel wat meer dan dat je er buiten gaat zitten, maar je hebt tijdswinst, extra sfeer en gemak. Ik weet niet of je naar Yosemite park wil gaan? Neem daar alsjeblieft geen tent. Wij hadden de tent zonder kachel. Maar die was open, hij kon niet helemaal volledig sluiten. Gevolg, kieren en tocht. We hebben het er zo koud gehad!!! Niet normaal.


Ooh bah! Het kan echt afkoelen daar, je zit toch in de bergen. Ik kan Curry Village aanraden in Yosemite. Vond dat echt een hele leuke ervaring. Toch een beetje in tenten, maar wel gewoon echte bedden. En dat hele gedoe met die bear boxen was irritant maar had ook wel echt wat.
<<

Anoniem100

Bericht 02 Jan 2014 19:00

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Lavendel, wij hebben 2 jaar geleden hetzelfde rondje gedaan als jij nu opnoemt. Alleen begin-eind in San Francisco en dan eerst naar onder en rechtsom naar boven in een (soort) rondje. Grand Canyon erbij is goed te doen hoor, wij hebben ook Death Valley en Lake Tahoe er nog bij gedaan. Die laatste omdat we uiteindelijk ergens een dag minder waren en tijd over hadden. Hebben de hele rondreis in 22 dagen gedaan in september.

Wij hebben toen het eerste en laatste hotel geboekt en de rest ter plekke gezocht en een aantal keer 's avonds geboekt voor de dag(en) erna. Beviel prima.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jan 2014 19:51

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Ik lees mee! Wij gaan in juli bijna 4 weken :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem287

Bericht 02 Jan 2014 19:52

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Marin schreef:
Winegum schreef:Verder zou ik idd ook in de parken zelf een plek boeken om te slapen. Je bent dan lekker dichtbij, kunt de zonsopgang snel meemaken evenals de zonsondergang. Je betaalt dan wel wat meer dan dat je er buiten gaat zitten, maar je hebt tijdswinst, extra sfeer en gemak. Ik weet niet of je naar Yosemite park wil gaan? Neem daar alsjeblieft geen tent. Wij hadden de tent zonder kachel. Maar die was open, hij kon niet helemaal volledig sluiten. Gevolg, kieren en tocht. We hebben het er zo koud gehad!!! Niet normaal.


Ooh bah! Het kan echt afkoelen daar, je zit toch in de bergen. Ik kan Curry Village aanraden in Yosemite. Vond dat echt een hele leuke ervaring. Toch een beetje in tenten, maar wel gewoon echte bedden. En dat hele gedoe met die bear boxen was irritant maar had ook wel echt wat.


:laughcry:
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 20:00

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Hahahaha Siamsa knows...

Tip: Zorg vooral niet dat je pas 's avonds aan komt in Yosemite. Je hele auto uitruimen zodat de beren niet je auto beklimmen in het donker is niet leuk!
<<

Anoniem287

Bericht 02 Jan 2014 20:01

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Lavendel, waarom denk je dat de Grand Canyon niet haalbaar is qua afstand? Kan heel goed juist! Verder zou ik ook Bryce en Zion overwegen. Sacramento en Lake Tahoe ook zijn ook leuk. Je zou dan van Yosemite via Lake Tahoe en Sacramento naar San Francisco kunnen gaan (je komt dan ook een stuk door het Californische wijnlandschap). En je 'moet' eigenlijk ook echt de kustweg van San Francisco naar LA nemen (Highway 1), die is echt prachtig!
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 02 Jan 2014 20:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem287

Bericht 02 Jan 2014 20:03

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Marin schreef:Hahahaha Siamsa knows...

Tip: Zorg vooral niet dat je pas 's avonds aan komt in Yosemite. Je hele auto uitruimen zodat de beren niet je auto beklimmen in het donker is niet leuk!


Ja en probeer voordat je naar Yosemite gaat (dus bij het hotel daarvoor) eigenlijk al ALLES wat een geur heeft bij elkaar te verzamelen. En rij met zo min mogelijk voedselwaren Yosemite in. Wij moesten 's avonds laat onze HELE auto en tassen doorzoeken op etenswaren, drinken, lippenbalsem, deo, shampoo etc. Alles moest uit de auto en er mag ook niets met geur de tent in. Wat een werk was dat!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 20:22

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Ja dat bedoelde ik dus.. Wat een crime was dat!
<<

Anoniem100

Bericht 02 Jan 2014 20:51

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Siamsa schreef:Lavendel, waarom denk je dat de Grand Canyon niet haalbaar is qua afstand? Kan heel goed juist! Verder zou ik ook Bryce en Zion overwegen. Sacramento en Lake Tahoe ook zijn ook leuk. Je zou dan van Yosemite via Lake Tahoe en Sacramento naar San Francisco kunnen gaan (je komt dan ook een stuk door het Californische wijnlandschap). En je 'moet' eigenlijk ook echt de kustweg van San Francisco naar LA nemen (Highway 1), die is echt prachtig!


Hier sluit ik me bij aan! Grand Canyon kan idd juist heel goed in dit rondje! Bryce en Zion hebben wij ook gedaan, vergeten te noemen! Via de weg die Siamsa noemt zijn wij ook gereden...supermooi! :)

Oh, en die boekjes met bonnetjes voor hotels zijn erg handig voor als je ter plekke nog een hotelletje nodig hebt. Die vind je vaak op de hoek van de straat of bijvoorbeeld bij de McDonalds, kan soms best wat schelen.
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 21:03

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Ik zou eerder Bryce en Zion te ver vinden dan de Grand Canyon eigenlijk.
<<

Anoniem29

Bericht 02 Jan 2014 21:23

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Ticketspy.nl in de gaten houden voor tickets!

Echt ik kijk daar iedere dag op. Geweldige website :D
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 21:38

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Intoxicated schreef:Ticketspy.nl in de gaten houden voor tickets!

Echt ik kijk daar iedere dag op. Geweldige website :D


Ik heb ze op Facebook geliked, dus ik krijg sowieso alle berichten binnen. Heel handig.
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 02 Jan 2014 21:38

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Ik heb niet echt tips qua reizen. Ik ben afgelopen jaar met een georganiseerde reis geweest. Super gave reis gehad. Hele mooie dingen gezien. Bryce Canyon zou ik zeker ook doen. En Alcatraz in San Francisco, erg indrukwekkend. Route 66 is ook heel leuk om te rijden. Arches NP is heel mooi. En Yosemite ook zeker naartoe gaan. Las Vegas en San Francisco vond ik echt super. Veel dingen om te zien en te doen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Jan 2014 21:44

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Bryce en Zion, absoluut een aanrader! En het moet zeker lukken hoor in jouw tijd. Dit was mijn reisje:

Los Angeles - (Joshua Tree NP) Needles - Grand Canyon - (Horseshoe bend / Lower Canyon) Page, Bryce, Zion, Las Vegas, (Death Valley) Amergosa, Yosemite NP, San Fransisco, via Highway 1 terug naar LA, Monterey (walvisspotten), Obispo (nog een overnachting op de Hwy1, Hermosa (ligt vlakbij Los Angeles aan de kust

Dit is in vogelvlucht ons rondje. Ik vond zelf Death Valley echt tegenvallen. Het boeide me echt weinig. Verder vond ik alles aan deze reis mooi. Elke plek is weer mooi op een andere manier.Verrassingen waren wel Bryce en Yosemite. Prachtige parken!!

Ik zou sowieso niet zo snel in het donker waar dan ook aankomen. Dat hebben wij ook eigenlijk nooit gedaan. Ik hou daar niet zo van. En je wordt idd doodgegooid met het gevaar voor de beren, maar ik vind dat alleen maar goed eigenlijk. Als je ziet hoeveel beren er ook dood zijn gereden daar, daar moet je gewoon zorgvuldig mee omgaan.
<<

Anoniem20

Bericht 02 Jan 2014 23:09

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Vond death valley ook een tegenvaller. We zijn er ook aan 1 stuk doorheen gereden, ook al hadden we een campground willen benutten daar.

Ik houd het topic ook even in de gaten, we zijn bezig met offertes voor mei. Ben benieuwd!
<<

Anoniem285

Bericht 02 Jan 2014 23:17

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Ik lees ook mee, ben van plan om in mei te gaan!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Jan 2014 09:50

Re: VS West Coast- Tips and tricks

Wow Winegum, jaloers op je directe tickets voor die prijs. Die waren er bij ons niet onder de 940 euro toen we boekten, en de prijzen waren alleen maar aan het stijgen waardoor ik niet durfde te wachten :)

Ons rondje wordt ongeveer:
San Fransisco, Monterey, highway 1 onderweg, Los Angeles, Kingman (route 66), Grand Canyon, Page, Monument Valley, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco.

Maar als we ons dan te gehaast voelen vind ik het ook niet erg om iets te schrappen. Dingen die ik perse wil zien zijn Antilope Canyon in Page, Bryce en Yosemite. En San Francisco, maar daar hebben we in het begin meteen drie nachten dus dat komt wel goed.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin