Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ooit zin in vrijgezel zijn...

<<

Anoniem199

Bericht 02 Jan 2014 10:27

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Ik denk er ook wel eens aan, maar zou echt niet weer vrijgezel willen zijn. Wij laten elkaar behoorlijk vrij en hebben regelmatig tijd voor onszelf. Heerlijk alleen thuis op de bank met een vrouwenfilm haha of lekker een avondje op stap met vriendinnen. Kan er ook echt wel van genieten als mn vriend een weekendje weg is ofzo, maar ben altijd blij als hij weer thuis is.
<<

Anoniem19

Bericht 02 Jan 2014 11:39

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Nee eigenlijk niet, en dat terwijl hij mijn eerste serieuze vriend is. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om alleen te wonen bijvoorbeeld (ik weet wel dat het dat niet is en dat mensen die vrijgezel zijn heus niet jankend in bed liggen elke avond maar ik zou me echt eenzaam voelen denk ik). Ik droom wel regelmatig dat het uit is met mijn vriend en ik met andere mannen date maar dat ik dan alleen maar terug wil naar hoe het met hem was, heel verdrietige dromen zijn dat.

Ik denk wel eens dat ik te onzelfstandig ben zeg maar, als ik hier lees dat je ook gelukkig moet kunnen zijn in je eentje en je je geluk niet moet laten afhangen van een man. Ik ben helemaal niet zelfstandig. Ja oke ik kan een lamp vervangen en zo maar gevoelsmatig hoor ik bij mijn vriend. Als hij er niet is klopt het niet en als het ooit uitgaat weet ik echt niet hoe dat moet. He nou word ik er nog emotioneel van ook haha!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jan 2014 12:10

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Nope geen behoefte aan.
Wel denk ik nog wel eens met heimwee terug aan de tijd voordat ik mn dochter kreeg.
Ik zou haar voor geen goud willen missen maar die verantwoordelijkheid de hele tijd. Weg is mn onbezorgde leventje.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 12:25

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Haha aww Darcy wat ben je toch ook een schatje.

Ja weet je, ik weet prima dat ik zelfstandig ben en goed alleen kan zijn. Ik kan prima alleen reizen, alleen verhuizen, grote dingen alleen doen. Maar de basis, dáár ben ik niet goed in. Stiekem verkwijn ik gewoon als ik alleen ben. Hoe zelfstandig ik ook ben, ik zorg gewoon niet goed voor mezelf als ik alleen ben. Ik vind het nu nog steeds heerlijk om af en toe alleen te zijn, maar ik weet gewoon intussen dat ik beter 'leef' als ik samen ben. Ik zie mezelf dan maar als afhankelijk onafhankelijk ofzo.
<<

Anoniem 43

Bericht 02 Jan 2014 13:03

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Jan 2014 13:35

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Soms heb ik wel eens zin in de spanning, maar als ik er langer dan één seconde over nadenk besef ik toch dat ik niets anders zou willen dan samen te zijn met mijn vriend.
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Bericht 02 Jan 2014 14:31

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Ik miste het single leven enorm tijdens mijn laatste relatie, en dat is ook echt wel 1 van de redenen waarom ik het heb uitgemaakt. Ik heb vanaf mijn 17e in 2 lange relaties gezeten en bijna geen tijd gehad om echt te genieten van het leven als single zijnde, en dat wil ik nu echt doen, voordat ik mij over een paar jaartjes wil gaan binden aan iemand. Ik ben nu 4 maanden single, en ik geniet er al enorm van. Niet op mannengebied, dat moet nog wel komen, maar vooral het doen en laten wat ik wil, zonder rekening met iemand te moeten houden.
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jan 2014 18:22

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Mag ik even eerlijk zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over wat jullie dan bedoelen met vrijgezel zijn.

Of het is met andere mannen kunnen rotzooien.. nou geloof me dat doet ook niet iedere vrijgezel en eigenlijk vind ik een beetje dat jullie een beetje fantaseren over vreemdgaan. Ok, misschien is dat extreem getrokken, maar toch.

Of jullie willen tijd voor jezelf en geen rekening hoeven te houden met iemand.. nou als ik in een relatie geen ruimte voor mezelf zou hebben, dan zou ik gek worden. Kijk dat je dingen ook moet overleggen, dat snap ik nog. Maar als ik dan en dan op vakantie wil met mijn moeder, zus of vriendin, dan doe ik dat. Echter als ik kinderen zou hebben is dat een ander verhaal, maar je kunt ook moeder zijn en vrijgezel, dus dat telt dan weer niet. En ook een avondje lekker op de bank, dat moet toch kunnen? Of heb ik nu hele optimistische denkbeelden over relaties?

Verder snap ik wel dat als je enorm lang samen bent geweest en dan weer vrijgezel dat je even een "slettenperiode' kan hebben. Echter is dat nu "genieten van je single zijnde"? Ik weet niet hoor. En ik heb in een relatie gezeten dat ik echt vast zat inderdaad en daarna heb ik ook even heel wat afgewerkt. Maar die dingen zie ik niet als de keywords van het single leven. Hopelijk verander ik ook niet veel wanneer ik wel in een relatie ben en dan bedoel ik eigenlijk dat ik het enkel verander dat ik een vaste bedpartner heb waar ik ook tijd mee doorbreng buiten de slaapkamer.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jan 2014 18:24

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Trouwens, de titel is niet goed Nederlands toch? Het moet zijn 'soms zin in vrijgesel zijn' ipv ooit.
<<

Anoniem335

Bericht 02 Jan 2014 18:26

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Soms mis ik die leuke tijd wel ja! Maar meestal ook niet, geeft wel stuk meer rust dit :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jan 2014 18:26

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Carrie schreef:Trouwens, de titel is niet goed Nederlands toch? Het moet zijn 'soms zin in vrijgesel zijn' ipv ooit.


Alleen dan met een z :wink: Maar idd, sowieso wordt het woord 'ooit' hier op het forum op de vreemdste manieren gebruikt (en volgens mij door de Brabanders (en Limburgers) onder ons)!
❤ 7 juni 2018
<<

No. 3

Bericht 02 Jan 2014 18:32

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Dit is mijn derde relatie (en hopelijk de laatste). In de tijd voor mijn twee eerdere relaties genoot ik erg van het vrijgezel zijn. Dat hoorde bij die tijd. Maar na mijn tweede relatie viel het echt zwaar tegen. Ik was inmiddels 27, en mijn omgeving was nu gesetteld, in tegenstelling tot die andere vrijgezelle periodes. En zelf had ik ook veel meer behoefte om te gaan trouwen en over kinderen na te denken. Hoe leuk het soms ook was, de afgelopen drie jaren waren voor mij echt mentaal overleven. Dus nee, daar hoef ik niet naar terug.

Single zijn, én bezet zijn – ze zijn allebei heel anders op verschillende momenten in je leven.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jan 2014 18:33

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Bliss schreef:
Carrie schreef:Trouwens, de titel is niet goed Nederlands toch? Het moet zijn 'soms zin in vrijgesel zijn' ipv ooit.


Alleen dan met een z :wink: Maar idd, sowieso wordt het woord 'ooit' hier op het forum op de vreemdste manieren gebruikt (en volgens mij door de Brabanders (en Limburgers) onder ons)!


Moet ik me gaan schamen? Haha
<<

Anoniem23

Bericht 02 Jan 2014 18:36

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Ik heb dat eigenlijk helemaal nooit. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad toen ik vrijgezel was maar er is nu niks dat ik mis. Ik vind er niks aan om alleen thuis te zijn, ik hoef niet met andere kerels te tongen want mijn vriendje is toch de leukste en ik wil alleen maar met hem zijn. Ik heb ook genoeg vrijheid om te doen wat ik wil met vriendinnen etc. Dus ik zou niet weten wat ik zou moeten missen!
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2014 18:45

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Ik heb dat wel eens gedacht, maar als ik me dan een leven zonder hem voorstel, word ik heel verdrietig. Ik denk dat ik ook nooit weer iemand vind, die met mij kan samenleven en mijn onvoorspelbare buien aankan en tolereert :laughcry:
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jan 2014 19:52

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Bliss schreef:
Carrie schreef:Trouwens, de titel is niet goed Nederlands toch? Het moet zijn 'soms zin in vrijgesel zijn' ipv ooit.


Alleen dan met een z :wink: Maar idd, sowieso wordt het woord 'ooit' hier op het forum op de vreemdste manieren gebruikt (en volgens mij door de Brabanders (en Limburgers) onder ons)!

Hahahaha wat doe ik nou weer?! Waarom schrijf ik dat met een s? Weird.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 02 Jan 2014 19:54

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Lampenkapje schreef:Soms heb ik wel eens zin in de spanning, maar als ik er langer dan één seconde over nadenk besef ik toch dat ik niets anders zou willen dan samen te zijn met mijn vriend.


Dit zouden mijn woorden kunnen zijn. Mijn vriend is veels te leuk om weer vrijgezel te willen zijn, maar af en toe die spanning... Wat niet mag is altijd een beetje aantrekkelijk hé.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 19:57

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Exogenesis schreef:Ik heb dat wel eens gedacht, maar als ik me dan een leven zonder hem voorstel, word ik heel verdrietig. Ik denk dat ik ook nooit weer iemand vind, die met mij kan samenleven en mijn onvoorspelbare buien aankan en tolereert :laughcry:

Haha ik moet er om lachen, maar het is wel heel herkenbaar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jan 2014 20:00

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Carrie schreef:
Bliss schreef:
Carrie schreef:Trouwens, de titel is niet goed Nederlands toch? Het moet zijn 'soms zin in vrijgesel zijn' ipv ooit.


Alleen dan met een z :wink: Maar idd, sowieso wordt het woord 'ooit' hier op het forum op de vreemdste manieren gebruikt (en volgens mij door de Brabanders (en Limburgers) onder ons)!

Hahahaha wat doe ik nou weer?! Waarom schrijf ik dat met een s? Weird.


Gekke meid!
❤ 7 juni 2018
<<

Artemis

Bericht 02 Jan 2014 20:07

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Ik moet er niet aan denken om vrijgezel te zijn. Rotzooien met anderen kan ik zo ook wel, daar hoef ik mijn relatie niet voor op te geven. En verder vind ik het veel te fijn om mijn beste vriendje altijd in de buurt te hebben en samen te wonen met iemand waar ik gek op ben.

Soms is even met niemand rekening hoeven houden wel lekker uiteraard, maar vrijgezel zijn lijkt me niets. Ben ik ook niet goed in. Is eigenlijk nooit voorgekomen sinds mijn 14e, ja 3 maanden :laughcry:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Jan 2014 20:46

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Exogenesis schreef:Ik heb dat wel eens gedacht, maar als ik me dan een leven zonder hem voorstel, word ik heel verdrietig. Ik denk dat ik ook nooit weer iemand vind, die met mij kan samenleven en mijn onvoorspelbare buien aankan en tolereert :laughcry:


Maar zo serieus heb ik de vraag iig ook niet geinterpreteerd! En ook totaal niet over hoe extreem Tabbie het stelt; dat we dan hier met een aantal dames maar aan het fantaseren zijn over vreemdgaan…kom nou haha :D Als ik voor mezelf spreek is het gewoon meer dat je heel soms in een situatie belandt (of dat nou is in een droom, als je uitgaat en een heel leuke/mooie ziet of spreekt, als je in een film een lekker ding ziet etc etc) waarin je heel even denkt: goh, als ik nu vriend niet had, zou ik wel even heel leuk met hem kunnen zoenen/seksen/whatever. En dat idee vind je dan voor even heel leuk. Maar dat houdt dus niet in dat ik dat zou willen terwijl ik vriend ook nog heb, en dat ik dus vreemdga. En het betekent ook niet dat ik alles weg wil gooien wat ik zo mooi heb opgebouwd met vriend.

Gewoon, even lekker fantaseren/dromen. Daarmee denk ik echt niet na over vreemdgaan, en doe ik ook de afgelopen 10 jaar niet tekort of teniet :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem14

Bericht 02 Jan 2014 20:55

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Tabbie schreef:Mag ik even eerlijk zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over wat jullie dan bedoelen met vrijgezel zijn.

Of het is met andere mannen kunnen rotzooien.. nou geloof me dat doet ook niet iedere vrijgezel en eigenlijk vind ik een beetje dat jullie een beetje fantaseren over vreemdgaan. Ok, misschien is dat extreem getrokken, maar toch.



Haha, nou ja zeg!
<<

Anoniem285

Bericht 02 Jan 2014 22:59

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Darcy schreef:Nee eigenlijk niet, en dat terwijl hij mijn eerste serieuze vriend is. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om alleen te wonen bijvoorbeeld (ik weet wel dat het dat niet is en dat mensen die vrijgezel zijn heus niet jankend in bed liggen elke avond maar ik zou me echt eenzaam voelen denk ik). Ik droom wel regelmatig dat het uit is met mijn vriend en ik met andere mannen date maar dat ik dan alleen maar terug wil naar hoe het met hem was, heel verdrietige dromen zijn dat.

Ik denk wel eens dat ik te onzelfstandig ben zeg maar, als ik hier lees dat je ook gelukkig moet kunnen zijn in je eentje en je je geluk niet moet laten afhangen van een man. Ik ben helemaal niet zelfstandig. Ja oke ik kan een lamp vervangen en zo maar gevoelsmatig hoor ik bij mijn vriend. Als hij er niet is klopt het niet en als het ooit uitgaat weet ik echt niet hoe dat moet. He nou word ik er nog emotioneel van ook haha!


Ik ben zo iemand die heel veel waarde hecht aan onafhankelijk zijn, in je eentje gelukkig zijn etc. Ik voel me dus een beetje schuldig dat je er emotioneel van wordt :P Het mooie is dat als je een relatie hebt zoals die van jou, dat je het helemaal niet nodig hebt om onafhankelijk te kunnen zijn! Dus waarom zou je je er druk om maken? Mocht het ooit uitgaan, dan zie je het vanzelf wel weer. Ik ben noodgedwongen onafhankelijk geworden, en daardoor voor mijn gevoel extra gelukkig, maar niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen heeft dat nodig. Ik hecht er zelf heel veel waarde aan, maar ik vind echt niet dat iedereen onafhankelijk moet zijn... Ik zie eigenlijk voornamelijk minder onafhankelijke vrouwen in mijn omgeving, en daar vind ik ook niets mis mee.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Jan 2014 23:18

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Tabbie schreef:Mag ik even eerlijk zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over wat jullie dan bedoelen met vrijgezel zijn.

Of het is met andere mannen kunnen rotzooien.. nou geloof me dat doet ook niet iedere vrijgezel en eigenlijk vind ik een beetje dat jullie een beetje fantaseren over vreemdgaan. Ok, misschien is dat extreem getrokken, maar toch.

Of jullie willen tijd voor jezelf en geen rekening hoeven te houden met iemand.. nou als ik in een relatie geen ruimte voor mezelf zou hebben, dan zou ik gek worden. Kijk dat je dingen ook moet overleggen, dat snap ik nog. Maar als ik dan en dan op vakantie wil met mijn moeder, zus of vriendin, dan doe ik dat. Echter als ik kinderen zou hebben is dat een ander verhaal, maar je kunt ook moeder zijn en vrijgezel, dus dat telt dan weer niet. En ook een avondje lekker op de bank, dat moet toch kunnen? Of heb ik nu hele optimistische denkbeelden over relaties?

Verder snap ik wel dat als je enorm lang samen bent geweest en dan weer vrijgezel dat je even een "slettenperiode' kan hebben. Echter is dat nu "genieten van je single zijnde"? Ik weet niet hoor. En ik heb in een relatie gezeten dat ik echt vast zat inderdaad en daarna heb ik ook even heel wat afgewerkt. Maar die dingen zie ik niet als de keywords van het single leven. Hopelijk verander ik ook niet veel wanneer ik wel in een relatie ben en dan bedoel ik eigenlijk dat ik het enkel verander dat ik een vaste bedpartner heb waar ik ook tijd mee doorbreng buiten de slaapkamer.


Ik zou absoluut niet de slettebak uithangen als ik vrijgezel zou zijn, en ja, ook in mijn relatie ben ik onafhankelijk, doe ik mijn eigen dingen en claimen we elkaar niet. Maar daarom is het nog wel eens lekker om te fantaseren en lijkt het me soms best fijn om een dagje vrijgezel te zijn. Om even niet zijn onderbroeken van de vloer te hoeven halen enzo :laughcry:

Maar ik zou daarvoor natuurlijk nooit deze fijne relatie overboord gooien. En wie weet zou ik dat dagje als puntje bij paaltje komt ook niet eens willen, maar even fijn fantaseren of verzuchten hoe heerlijk het zou zijn als je even zonder vent zat moet toch kunnen.
<<

Anoniem17

Bericht 03 Jan 2014 09:41

Re: Ooit zin in vrijgezel zijn...

Ik vind juist dat de singles in dit topic 'apart' (even tussen aanhalingstekens want het klinkt negatief en zo bedoel ik het niet) reageren. Natuurlijk is iedere bezette vrouw blij met haar vriend en willen ze hem voor geen goud kwijt, anders zouden ze niet bij elkaar zijn. Maar zo af en toe een beetje fantaseren over de vrijheid die je hebt als je single bent, daar is toch niets mis mee? Ik doe dat ook wel eens hoor. Het gras is nou eenmaal altijd groener aan de overkant. Meisjes met stijl (steil?) haar willen over het algemeen allemaal krullen en meisjes met krullen willen juist weer stijl (steil?) haar. Zo gaat dat nu eenmaal in het leven.

En nog even over 'vrijheid'. Als ik voor mezelf spreek laten mijn vriend en ik elkaar heel erg vrij. Ik kan gaan en staan waar ik wil, maar ik vind het wel netjes dat hij gewoon weet waar ik ben. Ik kan niet uit mijn werk gaan eten en stappen met collega's zonder hem even in te lichten over waar ik ben. Als single hoef je in principe niemand in te lichten over wat je doet. En met dagen zoals oud & nieuw stem je als bezette vrouw je plannen ook wel even af met je vriend lijkt mij, dat hoeft als single ook niet. Niet dat ik dat nou allemaal zo erg vind, maar dat is wat ik bedoel met 'vrij om te gaan en staan waar je wil', als ik die zin gebruik. Dat je die verantwoording niet af hoeft te leggen en die overlegmomentjes niet hebt.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers