Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdieren en vuurwerk

<<

Anoniem14

Bericht 31 Dec 2013 15:53

Huisdieren en vuurwerk

Hoe gaat het met jullie dieren?

Een van mijn katten is een beetje uit haar doen. Ze weet niet wat ze met al die knallen moet volgens mij. Soms dan rent ze door het huis heen, laag bij de grond, kont laag en staart naar beneden. Soms zit ze rustig te wassen. Dan kijkt ze weer verschrikt om zich heen. Of rent ze naar me toe en komt naast me liggen als een bang muisje. En net beet ze me opeens, uit het niets! Is dat ook een angstreactie? De andere kat is er lekker nuchter onder, die heeft er niet zoveel last van.
<<

Anoniem291

Bericht 31 Dec 2013 16:02

Re: Huisdieren en vuurwerk

De mijne verblijft vandaag onder het bed, doodsbang. Heb een kleedje neergelegd kan die daar op liggen en ik laat hem maar gewoon z'n ding doen
<<

Anoniem253

Bericht 31 Dec 2013 16:03

Re: Huisdieren en vuurwerk

Aah wat sneu :(.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 31 Dec 2013 16:05

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn katten kijken soms een beetje op van de harde knallen, maar verder merk ik nog weinig aan ze. Ik geef zelf geen aandacht aan de knallen en volgens mij helpt dat wel wat.

De deur naar de badkamer staat open, als ze echt bang zijn denk ik dat ze daar wel gaan zitten.
03/2019
11/2020
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Dec 2013 16:13

Re: Huisdieren en vuurwerk

Ik heb 2 honden waarvan 1 doodsbang de laatste weken. Hij wil al 3 weken niet meer naar buiten en zit inmiddels al de hele dag trillend in een hoekje. Gelukkig wordt het met een week wel minder want een leuke hond is het niet zo (eerder vals).
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 31 Dec 2013 16:16

Re: Huisdieren en vuurwerk

Vind het zo sneu voor alle dieren.

Hier nog geen knallen gehoord maar volgens mij mag je hier (België) nog niks afsteken. En tijdens nieuwjaarsnacht valt het ook heel erg mee, meestal is het snel gedaan en nooit echt in de buurt ofzo.
Mijn kat, die normaal echt snel bang is, trekt zich er (voorgaande jaren was het toch zo) niks van aan. Ben benieuwd hoe onze andere kat er op reageert, we hebben haar pas sinds september maar denk niet dat ze bang gaan zijn ofzo.

Onze katten komen trouwens niet buiten, momenteel komen ze ook niet in hun kattenren.
Laatst gewijzigd door Vanya op 31 Dec 2013 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem122

Bericht 31 Dec 2013 16:24

Re: Huisdieren en vuurwerk

De ene kat is nog niet zo bang, zal vanavond wel komen, de andere is al paar dagen uit zijn doen. Hij ligt meeste van de tijd onder het bed, heb een deken er bij gelegd, eten en water, en heb aan de zijkanten en bij het voeteneind extra dekens gehangen tot de grond zodat hij echt een eigen holletje heeft en hopelijk komen de knallen dan ook minder hard binnen.

Hou ze ook al 2 dagen binnen. Las net op internet dat een kat overleden is nadat ze vuurwerk in zijn anus hadden gestopt en aangestoken :cry:
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 31 Dec 2013 16:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Dec 2013 16:27

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn kat doet er de ene keer nonchalant over, de andere keer schiet ze toch wel in de stress. De deken waar ze normaal op ligt, ligt nu even onder bed (ze heeft nog twee of drie andere slaapplekken in huis) en daar maakt ze toch wel gebruik van.
L2014 & H2017
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 31 Dec 2013 16:45

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn kater wil steeds naar buiten. Het is een echt buitenbeestje. Hij loopt de hele dag te mauwen voor de deur. Maar hij mag niet van mij. Ze lopen nogal eens over de rand van het balkon. En hij zal er van schrik maar vanaf vallen. Hij blijft lekker binnen. De poes is ook wat schrikkerig. Maar dat zit ook in haar aard dus ik zie niet zoveel verschil.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 17:13

Re: Huisdieren en vuurwerk

Zolang er geen hele harde knallen zijn slaapt onze kat gewoon lekker op de bank of in z'n mand. Maar anders schiet hij onder de tafel van schrik. Vanavond zal hij ook onder de tafel vluchten en de volgende ochtend pas weer z'n koppie laten zien. Hij komt alleen op het balkon en gaat vaak over het randje kijken. Maar nu wil hij echt niet naar buiten.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2013 20:38

Re: Huisdieren en vuurwerk

Onze pup is bijna een jaar, maar heeft nergens moeite mee. Verbaasd me, ze is anders zo'n beetje bang voor alles.
<<

Anoniem12

Bericht 31 Dec 2013 20:41

Re: Huisdieren en vuurwerk

Onze poes is buiten. Ze was wel binnen, maar ze wou er weer uit. Prima. :yes:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Dec 2013 20:49

Re: Huisdieren en vuurwerk

Onze oude kat is echt bang en al vanaf vanmorgen schrikt die steeds en slaapt niet. De jongere kat is niet bang die kijkt steeds naar buiten. We hebben ze nu op de slaapkamer met de gordijnen dicht en muziek aan. Zo hebben ze om 12 uur er weinig last van
Afbeelding
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 31 Dec 2013 20:58

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn hond is bang, ik kan hem niet eens normaal uitlaten zonder dat hij vluchtdrang krijgt. Vanmorgen was het helemaal drama met blaffen, rennen en piepen. Vanmiddag heb ik hem zijn speeltje gegeven (hij mag eigenlijk niet binnen spelen, maar buiten is geen doen) en nu gaat het goed. Hij zoek wel veel bevestiging en als er veel lawaai is, komt ie ff op schoot opgekruld tegen me aan liggen (hond van 50 kilo) totdat de knallen weg zijn en dan gaat ie ook weer zijn eigen gang. Straks om kwart voor 12 krijgt ie een mega kluif.
<<

Anoniem151

Bericht 31 Dec 2013 22:01

Re: Huisdieren en vuurwerk

De konijnen zitten knus in hun hokje, heb ze nog niet veel buiten gezien vandaag.

De kittens laat ik iedere dag even buiten lopen aan een tuigje, maar vandaag maar niet. Dus ze zijn een beetje druk. Soms zijn hier knallen waar de ramen van rammelen, dan zoeken ze een veilig plekje. Noortje zat net achter de CV..
Met haar zal het nog wat worden om 12 uur, ben benieuwd waar ze zich verstopt. Guus is vrij relaxt, denk dat hij bij mij in de buurt blijft. Z'n favo plekje is op schoot, dus ik blijf maar lui op de bank zitten.
<<

Anoniem 53

Bericht 31 Dec 2013 23:48

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn kat is niet bang, eigenlijk nooit geweest. Ze schrikt wel van harde knallen, maar dat doen wij mensen zelf ook. Ik laat haar alleen niet buiten op oudejaarsdag, ook een beetje voor haar veiligheid. Als ze een keer flink schrikt en wegschiet en niet meer terug durft te komen, dat vind ik echt niet leuk.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Jan 2014 02:27

Re: Huisdieren en vuurwerk

Wij hebben drie katten en onze oudste kater is echt doodsbang. Gisterenavond was hij al helemaal uit z'n doen, grote ogen, verstoppen. Vanochtend en vanmiddag ging het best goed, hij lag op de vensterbank en bleef wel erg op z'n hoede en sliep nauwelijks. Sinds het begin van de avond is het mis, hij ligt nu panisch onder ons bed. De andere twee waren om 0:00 uur wel even bang en gingen ook onder bed, maar inmiddels zijn zij gewoon weer bij ons. De poes vindt het allemaal wel best, de jongste kater is nog wel schrikkerig.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 01 Jan 2014 02:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Jan 2014 02:27

Re: Huisdieren en vuurwerk

Geen vuiltje aan de lucht. Om 11 uur de hond nog even uitgelaten, ze vond het prima. Ze was alleen verbaasd dar de kinderen weer van bed kwamen. Ze gaat er zo nog een keertje uit, en dan de bijkeuken in.
<<

Anoniem38

Bericht 01 Jan 2014 10:36

Re: Huisdieren en vuurwerk

Ze waren aardig relaxed. Maar toen het echt losbarstte was de jongste kat wel aan het hijgen van stress. Door hem op schoot te nemen werd het minder. Nu zijn ze weer de oude. Ze willen graag naar buiten...maar ik vind vandaag nog niet zo'n goed idee!
<<

Anoniem178

Bericht 01 Jan 2014 10:59

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn katten waren niet heel erg onder de indruk, Henk ging zelfs op zijn dooie gemak in de vensterbank zitten kijken. Kleine poes was vooral uit haar doen omdat we bezoek hadden, al deed ze het voor haar doen heel erg goed. Ze is vrij schuw, maar na anderhalf jaar trekt dat steeds beter bij. De kater van mijn vriend is rond de jaarwisseling onder de tafel gekropen. De eerste dagen deed hij dat ook al bij losse knallen, maar doordat die van mij zo relaxed waren ging hij daarin mee.
<<

Anoniem28

Bericht 01 Jan 2014 12:40

Re: Huisdieren en vuurwerk

De hond was alleen vlak na twaalf uur toen iedereen vuurwerk af stak even bang, verder merken we er weinig anders aan.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 02 Jan 2014 22:02

Re: Huisdieren en vuurwerk

Hier is het gelukkig ook allemaal rustig verlopen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem14

Bericht 04 Jan 2014 13:45

Re: Huisdieren en vuurwerk

Mijn kat werd helemaal gek. Ze zat te miauwen als een gek, heel sneu. Maar op een gegeven moment was het over en toen was het wel weer oké. Het was een stressvolle dag voor haar.

De andere kat had nergens last van.
<<

Anoniem14

Bericht 04 Jan 2014 13:49

Re: Huisdieren en vuurwerk

Vanilla Queen schreef:Mijn hond is bang, ik kan hem niet eens normaal uitlaten zonder dat hij vluchtdrang krijgt. Vanmorgen was het helemaal drama met blaffen, rennen en piepen. Vanmiddag heb ik hem zijn speeltje gegeven (hij mag eigenlijk niet binnen spelen, maar buiten is geen doen) en nu gaat het goed. Hij zoek wel veel bevestiging en als er veel lawaai is, komt ie ff op schoot opgekruld tegen me aan liggen (hond van 50 kilo) totdat de knallen weg zijn en dan gaat ie ook weer zijn eigen gang. Straks om kwart voor 12 krijgt ie een mega kluif.


Dat laatste heb ik eigenlijk bewust niet gedaan. In mijn geval dan iets lekkers geven (beetje nat voer) aan de katten, omdat ik bang ben dat ze 'iets krijgen' gaan koppelen aan 'eng/angst/gevaar'. Of gaf je die kluif met een andere bedoeling dan als een 'extraatje'?
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Jan 2014 14:09

Re: Huisdieren en vuurwerk

Die van ons rende naar de vensterbank als er knallen non flitsen waren om te kijken! Rond 00:00 lag ze lekker te slapen en keek niet op of om. Ik vind dit wel prettig.
Vroeger met mijn paard reed ik de 31ste ook gewoon nog buiten, in de buurt van een ophaalcentrum waardoor er veel geknalde werd. Hij vond het ook niet erg.
De hond van mijn ouders daar en tegen die kreeg je amper naar buiten met oud&nieuw die was doodsbang, logische als er een paar eikels een keer rotjes tussen je benen gegooid hebben..

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers