Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 14:59

Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Zoals vele van jullie al weten is ons appartement eindelijk verkocht! Waarschijnlijk moeten we er voor 1 April uit zijn en ik ben 20 Maart uitgerekend. Ik krijg een week van te voren een ks dus of ik ga hoogzwanger verhuizen of met een pasgeboren baby verhuizen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe snel we zelf een huisje kunnen vinden.

Maar nu komt het. S. zal in een korte tijd dus een grote broer worden, verhuizen naar een andere omgeving, van de psz afgehaald worden want we verhuizen naar een ander dorp en 4 maanden later gaat hij naar de basisschool. Het is een mannetje dat heel slecht tegen veranderingen kan en dit uit in zijn gedrag en slapen. Ik ben bang dat dit hem allemaal te veel gaat worden. Hoe kan ik hem hier zo goed mogelijk in begeleiden? Iemand tips?
<<

Anoniem119

Bericht 31 Dec 2013 15:11

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Geen echte tips hiervoor, behalve denk ik hem zo veel mogelijk er bij bettekken, zodat het duiding is wat die verandering daadwerkelijk inhoudt. 'Verhuizen' is zo'n groot abstract concept voor hem, dus misschien samen met hem verhuisdozen kopen, en ze samen inpakken, of in elk geval een aantal van zijn spulletjes. Zodat ie begrijpt wat daarmee gebeurt en dat ze niet ineens weg zijn. Desnoods alvast een of twee van zijn verhuisdozen zelf met de auto naar t nieuwe huis brengen, zodat ie snapt wat er gebeurt. En wie weet mag ie wel met de verhuiswagen een stukje meerijden.

Qua baby en hem daaraan wennen heb ik verder niet echt tips. Ook betrekken denk ik.

Maarre, is het een idee dat jullie alvast een maandje eerder uit je appartement zou kunnen als je nog geen nieuw huis hebt gekocht? Even tijdelijk in een huurhuis zitten? Vanaf februari of maart ofzo. Dan kan je rustig de bevalling door komen en ook rustig op zoek naar een nieuw huis echt van jullie dromen, en hoef je niet overhaast iets te kopen omdat je per 1 april uit je huis moet. Dan is de druk voor jou wellicht minder en ook voor je zoontje. Zit je wel even met dubbele lasten twee maanden misschien, maar als het kan, geeft dat misschien rust en is het voor je zoontje ook beter verspreid en niet zo tegelijkertijd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 31 Dec 2013 15:19

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Helemaal gemist dat jullie appartement verkocht is, wat fijn!
Ik sluit me bij Marin aan, lukt het niet om te zorgen dat je uiterlijk per 1 maart al ergens anders woont, al is dat eventueel maar tijdelijk? Het nieuwe huis hebben jullie dus ook a?
Verder helaas geen tips.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 31 Dec 2013 15:52

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Is het ook niet mogelijk om hem op dezelfde psz te houden totdat hij naar de basisschool gaat? Scheelt voor hem ook al denk ik.

Verder sluit ik me bij bovenstaande adviezen aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2013 15:55

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

zonneschijn schreef:Is het ook niet mogelijk om hem op dezelfde psz te houden totdat hij naar de basisschool gaat? Scheelt voor hem ook al denk ik.
Ja dit zou ik ook proberen als het ook maar een beetje te doen is.
#teammaple🍁
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 16:17

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

We hebben nu nog geen huis op het oog en als we voor 1 Februari niks hebben gevonden gaan we idd particulier huren. Mochten we wel een huis vinden proberen we 1 Maart al de sleutel te krijgen. We verhuizen dan alleen maar vast over en klussen doen we dan later dit jaar.

Hem op de psz kan dan helaas niet. Nu hoef ik de straat maar over te steken en ik ben er. Dan moeten we minimaal een kwartier met de auto. Ik krijg een keizersnede en mag dan 6 weken niet autorijden dus ik kan hem dan niet weg brengen. Ik ken verder ook hiemand die hem op die dagen en tijden zou kunnen wegbrengen en kan ophalen helaas.

Betrekken bij het inpakken en oververhuizen gaan we zeker doen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 31 Dec 2013 16:21

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

En hem niet naar een andere psz doen, maar gewoon tijdens je verlof thuishouden tot hij naar school gaat?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 16:22

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Ja dat wilde ik sowieso doen Ieniemienie. Anders moet hij daar ook weer wennen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Dec 2013 16:25

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Idd hem bij zoveel mogelijk betrekken. Zeker ook met het verhuizen....zijn nieuwe kamertje mee dingen laten kiezen bijvoorbeeld. Misschien boekjes lezen ivm verhuizen en de baby die op komst is, samen dingen kopen/maken voor baby (een schilderijtje voor op babykamer of zo). Maar goed ik lees dat je hem er wel bij betrekt dus dat is al goed :)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 31 Dec 2013 16:29

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Razz schreef:We hebben nu nog geen huis op het oog en als we voor 1 Februari niks hebben gevonden gaan we idd particulier huren. Mochten we wel een huis vinden proberen we 1 Maart al de sleutel te krijgen. We verhuizen dan alleen maar vast over en klussen doen we dan later dit jaar.

Hem op de psz kan dan helaas niet. Nu hoef ik de straat maar over te steken en ik ben er. Dan moeten we minimaal een kwartier met de auto. Ik krijg een keizersnede en mag dan 6 weken niet autorijden dus ik kan hem dan niet weg brengen. Ik ken verder ook hiemand die hem op die dagen en tijden zou kunnen wegbrengen en kan ophalen helaas.

Betrekken bij het inpakken en oververhuizen gaan we zeker doen.

Hier wilde ik even op reageren.
Ik ben 2 jaar geleden middels keizersnede bevallen, maar mocht eerder dan 6 weken weer autorijden hoor! De gyn en vk vertelden beide dat het weer mocht, zodra het geen pijn zou doen. Ben dus af en toe eens achter het stuur gaan zitten, om te testen of ik ergens last van had. Ik weet alleen niet wanneer ik zelf ben gaan rijden, want toen F 3 weken was, kreeg ik een acute blindedarmontsteking en werd ik weer geopereerd, wat het allemaal wat vertraagd heeft.
Die 6 weken hebben vooral betrekking op tillen. Je mag maximaal het gewicht van je baby dragen. Als ik dus met de auto weg moest, zette ik eerst de maxicosi in de auto, daarna ging ik F halen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 31 Dec 2013 16:54

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Razz, wat fijn dat jullie je appartement eindelijk verkocht hebben! Wat een fijn gevoel he!?

Hier komen er ook in korte tijd een aantal veranderingen aan. Wij wonen nu bij schoonouders en gaan binnen nu en uiterlijk (!) 2 maanden ook verhuizen. We wonen hier nu bijna een jaar. S. is over 5 weken jarig en gaat dan ook naar school. Ze moet ook nog afscheid nemen op het kdv.
We betrekken, vooral S. zoveel mogelijk overal bij. Ze heeft haar spullen mee ingepakt, gaat regelmatig in het nieuwe huis kijken. Mocht haar kamer daar uitzoeken, etc. Ook met haar uitnodiging maken helpt ze mee, we rijden regelmatig langs haar nieuwe school. Gewoon van alles om haar daar mee voor te bereiden. S. is ook erg gevoelig, maar ik heb het idee dat dit voor haar heel goed werkt.

Over de psz, ik zou hem dan ook niet meer laten gaan en gewoon thuis houden voor die laatste maanden.

Succes met alle voorbereidingen!
💜💜💙💙
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 17:06

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Mickey schreef:
Razz schreef:We hebben nu nog geen huis op het oog en als we voor 1 Februari niks hebben gevonden gaan we idd particulier huren. Mochten we wel een huis vinden proberen we 1 Maart al de sleutel te krijgen. We verhuizen dan alleen maar vast over en klussen doen we dan later dit jaar.

Hem op de psz kan dan helaas niet. Nu hoef ik de straat maar over te steken en ik ben er. Dan moeten we minimaal een kwartier met de auto. Ik krijg een keizersnede en mag dan 6 weken niet autorijden dus ik kan hem dan niet weg brengen. Ik ken verder ook hiemand die hem op die dagen en tijden zou kunnen wegbrengen en kan ophalen helaas.

Betrekken bij het inpakken en oververhuizen gaan we zeker doen.

Hier wilde ik even op reageren.
Ik ben 2 jaar geleden middels keizersnede bevallen, maar mocht eerder dan 6 weken weer autorijden hoor! De gyn en vk vertelden beide dat het weer mocht, zodra het geen pijn zou doen. Ben dus af en toe eens achter het stuur gaan zitten, om te testen of ik ergens last van had. Ik weet alleen niet wanneer ik zelf ben gaan rijden, want toen F 3 weken was, kreeg ik een acute blindedarmontsteking en werd ik weer geopereerd, wat het allemaal wat vertraagd heeft.
Die 6 weken hebben vooral betrekking op tillen. Je mag maximaal het gewicht van je baby dragen. Als ik dus met de auto weg moest, zette ik eerst de maxicosi in de auto, daarna ging ik F halen.


Ik heb bij S. ook een ks gehad. Ik had opzich ook geen 6 weken nodig maar als je net een ongeluk veroorzaakt in die weken ben je wel de sjaak volgens mij. Dat was ook de grootste reden dat ik dat 6 weken heb gelaten.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 17:10

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

meisje schreef:Razz, wat fijn dat jullie je appartement eindelijk verkocht hebben! Wat een fijn gevoel he!?

Hier komen er ook in korte tijd een aantal veranderingen aan. Wij wonen nu bij schoonouders en gaan binnen nu en uiterlijk (!) 2 maanden ook verhuizen. We wonen hier nu bijna een jaar. S. is over 5 weken jarig en gaat dan ook naar school. Ze moet ook nog afscheid nemen op het kdv.
We betrekken, vooral S. zoveel mogelijk overal bij. Ze heeft haar spullen mee ingepakt, gaat regelmatig in het nieuwe huis kijken. Mocht haar kamer daar uitzoeken, etc. Ook met haar uitnodiging maken helpt ze mee, we rijden regelmatig langs haar nieuwe school. Gewoon van alles om haar daar mee voor te bereiden. S. is ook erg gevoelig, maar ik heb het idee dat dit voor haar heel goed werkt.

Over de psz, ik zou hem dan ook niet meer laten gaan en gewoon thuis houden voor die laatste maanden.

Succes met alle voorbereidingen!

Dankjewel meisje!

Hopelijk valt het hier net zo mee als bij jou dochter dan. Wonen jullie nog wel in hetzelfde dorp?
Ik moet volgende week dus ook gaan bellen of er nog ergens plaats is op een school. Hij is hier nu aangemeld op een school en mochten ze geen plek hebben start hij wel op deze school. Ik zou het wel enorm jammer vinden als er geen plaats is want dan moet hij na een tijd dus weer wisselen van school.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 31 Dec 2013 17:13

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Razz schreef:
Mickey schreef:
Razz schreef:We hebben nu nog geen huis op het oog en als we voor 1 Februari niks hebben gevonden gaan we idd particulier huren. Mochten we wel een huis vinden proberen we 1 Maart al de sleutel te krijgen. We verhuizen dan alleen maar vast over en klussen doen we dan later dit jaar.

Hem op de psz kan dan helaas niet. Nu hoef ik de straat maar over te steken en ik ben er. Dan moeten we minimaal een kwartier met de auto. Ik krijg een keizersnede en mag dan 6 weken niet autorijden dus ik kan hem dan niet weg brengen. Ik ken verder ook hiemand die hem op die dagen en tijden zou kunnen wegbrengen en kan ophalen helaas.

Betrekken bij het inpakken en oververhuizen gaan we zeker doen.

Hier wilde ik even op reageren.
Ik ben 2 jaar geleden middels keizersnede bevallen, maar mocht eerder dan 6 weken weer autorijden hoor! De gyn en vk vertelden beide dat het weer mocht, zodra het geen pijn zou doen. Ben dus af en toe eens achter het stuur gaan zitten, om te testen of ik ergens last van had. Ik weet alleen niet wanneer ik zelf ben gaan rijden, want toen F 3 weken was, kreeg ik een acute blindedarmontsteking en werd ik weer geopereerd, wat het allemaal wat vertraagd heeft.
Die 6 weken hebben vooral betrekking op tillen. Je mag maximaal het gewicht van je baby dragen. Als ik dus met de auto weg moest, zette ik eerst de maxicosi in de auto, daarna ging ik F halen.


Ik heb bij S. ook een ks gehad. Ik had opzich ook geen 6 weken nodig maar als je net een ongeluk veroorzaakt in die weken ben je wel de sjaak volgens mij. Dat was ook de grootste reden dat ik dat 6 weken heb gelaten.


Hmmm... ja daar zeg je wel wat. Er was inderdaad iets op verzekeringtechnisch gebied ja..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Dec 2013 18:27

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Ik reed na de keizersnee al binnen 2 weken auto. Verder gefeliciteerd met de verkoop!
M:21072011
J :08012014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 31 Dec 2013 18:54

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Wij hebben dat 2 jaar terug gehad.
En hebben toen om het overzichtelijk te maken en kalender gemaakt.
Wij moesten 2 keer verhuizen omdat ons nieuwbouw huis nog niet klaar was.
We hebben ze een verhuisdoos laten kleuren zodat iedereen wist dat die van hun was.
En in die doos mochten ze zelf hun belangrijkste verhuizen.
Met de verhuizing zelf heben er ze ergens onder gebracht en toen de verhuizing klaar was en alles redelijk aan kant kwamen hun.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 31 Dec 2013 19:29

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Ik heb het toen na gevraagd bij onze verzekering en mocht binnen 6 weken inderdaad zelf rijden, was geen probleem.

Geheel offtopic reactie trouwens :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 31 Dec 2013 19:32

Re: Veel 'grote' dingen in een korte tijd, tips?

Wij zijn verhuisd toen zoon ruim 1,5 was. Wij hebben hem geprobeerd uit te leggen wat we gingen doen, hebben hem veel meegenomen tijdens het klussen en op de avond dat we er voor het eerst gingen slapen hebben we op zijn kamer gegeten en zijn knuffels ed neergezet. Ging hartstikke goed en is nooit een probleem geweest, maar ja hij was natuurlijk wel een stuk jonger en sowieso makkelijk met ergens anders slapen.

Veel verder dan overal bij betrekken kom ik ook niet...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers