Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe haal je het in je hoofd!

<<

Anoniem291

Bericht 31 Dec 2013 14:15

Hoe haal je het in je hoofd!

Kat in Amersfoort overleden door vuurwerk in achterwerk

Door: Jeroen de Valk
31-12-13 - 12:13 bron: AD/Amersfoortse
Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

Vuurwerk in achterwerk
Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.

Laten inslapen
'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

Waarschuwen
'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'


Word hier zo verschrikkelijk boos om, hoe krijg je het überhaupt bedacht om dit te doen :cry:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Dec 2013 14:18

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Kotsmisselijk. Ik wil dit soort dingen ook gewoon niet weten.
<<

Anoniem14

Bericht 31 Dec 2013 14:20

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Ohhh, de tranen springen in mijn ogen. Dat is echt niet normaal, wat erg! Ohhh, echt, bah.

'Dat het dier moest worden afgemaakt' vind ik trouwens wel een nare woordkeuze van de journalist.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Dec 2013 14:25

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Oh ik word hier zóó kwaad en verdrietig van.
Misselijke lui.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 31 Dec 2013 14:27

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Verschrikkelijk!! De rillingen lopen over mijn lijf bij het lezen van zo'n bericht. Helaas is zo'n idioot niet te stoppen. Bij ons in de wijk loopt ook een idioot, achter in de 20 vader van 3! Kinderen die gooit ook gerust vuurwerk naar honden als mensen de honden aan het uitlaten zijn. Vervolgens staat heel de familie te lachen. Echt wat bezield zulke mensen!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 31 Dec 2013 14:30

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Verschrikkelijk, snap niet dat mensen tot zulke dingen in staat zijn.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 31 Dec 2013 14:32

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Echt zo sneu voor het beestje. Ik snap echt niet dat mensen zo ziek in hun kop zijn. Bahhh :(
<<

No. 3

Bericht 31 Dec 2013 14:36

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Ongelofelijk. Wat een ziek idee. Ik zal bij jou eens een rotje in je anus steken.

Ik word zó kwaad van vuurwerkvandalen. Net jogde ik mijn rondje en aan het eind zag ik iets in de fik staan. Stond er een hele groep jongens fikkie te stoken op een tafeltennistafel van de buurtkinderen. En niemand durft daar wat van te zeggen natuurlijk, want dan kun je een stomp op je hoofd krijgen. Ik heb dan zo'n zin om die jacks, scooters en petjes ook in de fik te steken.
<<

Anoniem9

Bericht 31 Dec 2013 14:45

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Dit is ook een van de redenen waarom mijn katten vandaag niet meer naar buiten zijn geweest. Hier loopt ook allemaal van dat rotjeugd rond, en ik heb er geen zin in dat ik mijn katten straks kwijt ben omdat ze doodsbang zijn geworden doordat er vuurwerk naar hun wordt gegooid.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2013 14:51

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Zo triest dat dit elk jaar wéér gebeurt!
<<

Kannibaal

Bericht 31 Dec 2013 15:02

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Dader oppakken en precies hetzelfde bij hem doen, kijken of hij dat leuk vindt. Wat een malloten lopen er toch rond :cry:
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 15:02

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Ik moet er gewoon bijna van huilen. Hoe kunnen ze! Vuurwerk moeten ze echt gaan verbieden onder de 21 jaar ofzo en ze allemaal een boete geven als ze het voor 22.00 op de 31ste afsteken.
<<

Anoniem7

Bericht 31 Dec 2013 15:09

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Je mag op de 31e al vanaf 10:00 afsteken, dus die boete heeft dan geen zin. Maar een minimumleeftijd vind ik nog niet eens zo'n gek idee. Ik word verdrietig van dit bericht, ik zag hem ook voorbij komen op FB, maar ik heb hem maar verborgen. Delen op FB heeft toch geen zin. Als je je hart al in je kont en bijna uitgescheten hebt dan blijft je hart toch wel in je kont, die floepert niet ineens naar de juiste plaats na het lezen van zo'n berichtje met bijbehorende foto.
<<

ChiQ

Bericht 31 Dec 2013 15:09

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

En hierom vind ik gewoon dat vuurwerk alleen maar professioneel mag afgestoken worden. Arme poes. En arme eigenaren. Hoe vreselijk. Maar hoe kom je er op? Walgelijk.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Dec 2013 15:13

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Ik vind vuurwerk in goten en brievenbussen al vreselijk, maar welke idioot haalt het in z'n hoofd om het in de kont van een kat te stoppen. Wat bezielt je dan? Echt gadverdamme.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Dec 2013 15:14

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Razz schreef:Ik moet er gewoon bijna van huilen. Hoe kunnen ze! Vuurwerk moeten ze echt gaan verbieden onder de 21 jaar ofzo en ze allemaal een boete geven als ze het voor 22.00 op de 31ste afsteken.


Ik zit gewoon volop te snikken hier! Bah bah bah, wat een schoften!
L2014 & H2017
<<

Anoniem 43

Bericht 31 Dec 2013 15:20

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Hier ook tranen in m'n ogen, wat een idiote mensen lopen er toch rond!
<<

No. 3

Bericht 31 Dec 2013 15:32

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Awww, knuffel voor alle huilerds. :heart:
<<

Anoniem130

Bericht 31 Dec 2013 15:45

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Ik las het ook al op facebook, word er letterlijk misselijk van. En ik vind het ook iets engs hebben. Ik vind mensen die doelbewust dieren mishandelen namelijk écht eng, want dan zitten er volgens mij echt wat anti-sociale steekjes los..
<<

Anoniem23

Bericht 31 Dec 2013 15:46

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Gadver ik vind dat echt zo erg. Als ik er aan denk dat iemand dat bij Poes doet..
Echt ongelooflijk gewoon. Ik zal jou eens een rotje in je anus steken inderdaad.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Dec 2013 15:50

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Wat ontzettend triest idd. Wat lopen er toch idioten rond bah bah. In zo' N situaties denk ik wel altijd, afschaffen dat vuurwerk.
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 16:21

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Maple schreef:Je mag op de 31e al vanaf 10:00 afsteken, dus die boete heeft dan geen zin. Maar een minimumleeftijd vind ik nog niet eens zo'n gek idee. Ik word verdrietig van dit bericht, ik zag hem ook voorbij komen op FB, maar ik heb hem maar verborgen. Delen op FB heeft toch geen zin. Als je je hart al in je kont en bijna uitgescheten hebt dan blijft je hart toch wel in je kont, die floepert niet ineens naar de juiste plaats na het lezen van zo'n berichtje met bijbehorende foto.


Ja klopt maar pas in de avond zou niet verkeerd zijn. Bah echt verschrikkelijk :(
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Dec 2013 16:26

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Ik las het ook al, wat lopen er toch achterlijke mensen rond op deze wereld! Hoe haal je je het in je hoofd. :(
<<

Anoniem122

Bericht 31 Dec 2013 16:32

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Wordt er ook kotsmisselijk van.. Snap het écht niet dat mensen zo iets doen..
Hier houden we de katten sinds zondag al binnen, ben als de dood dat er iets met ze gebeurd.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 31 Dec 2013 16:39

Re: Hoe haal je het in je hoofd!

Wat een naar bericht. De tranen stroomde over mijn wangen toen ik het las. Hoe kan je zoiets nou doen! Ongelooflijk dit.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers