Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Friezen kussen straks liever niet

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Dec 2013 14:14

Friezen kussen straks liever niet

Van de Telegraaf site:

Gemiddeld zoenen Nederlanders zo'n twaalf mensen vannacht een 'Gelukkig Nieuwjaar'. Alleen in Friesland geeft men liever een hand dan een zoen tijdens de jaarwisseling. Zo blijkt uit onderzoek van een mondverzorgingsmiddel onder ruim 1.100 Nederlanders. In Overijssel ligt het gemiddelde hoger, daar worden ongeveer 15 personen gezoend. In Zeeland zijn dat er een stuk minder, gemiddeld 9.

Daarnaast vermijdt een derde weleens iemand bij het Nieuwjaarszoenen. Hierbij gaat het meestal om collega's en buren. De ondervraagden vinden zoenen te intiem of ze mogen de collega in kwestie niet zo. Daaraantegen ziet 19 procent het juist als de uitgelezen kans om eindelijk die leuke, aantrekkelijke vage collega of verre bekende te zoenen.

Bijna de helft van de Nederlanders beperkt zich tot het zoenen van familie en goede vrienden. 41 procent van de ondervraagden vindt het belangrijk om niemand te vergeten een gelukkig nieuwjaar te wensen.


Voldoe jij aan bovenstaand beeld van de Fries? Wie kus jij vannacht?

En overmorgen of volgende week bij de start van het nieuwe werkjaar: kus jij je collega's? Of geef je ze toch liever een hand?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Nyx

Bericht 31 Dec 2013 14:16

Re: Friezen kussen straks liever niet

Nieuwjaarsdag is de enige dag waarop ik mijn eigen principes overboord gooi en iedereen drie zoenen geef. Of ik ze nu mag of niet mag, of ze nu lekker uit hun giecheltje ruiken of niet. Maar zodra het 2 januari is, dan ben ik blij dat ik weer een jaar zonder mag. Ook op verjaardagen.
<<

Anoniem 48

Bericht 31 Dec 2013 14:20

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik zoen vannacht zo'n 30 mensen denk ik.
<<

Anoniem 52

Bericht 31 Dec 2013 14:21

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik ga verhuizen naar Friesland.

Joanieee, Ruuuush, Ninaaaa, mag ik O&N bij jullie vieren?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Dec 2013 14:24

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik ben blijkbaar geen echte Fries. Ik zoen gewoon.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem321

Bericht 31 Dec 2013 14:26

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik ben voldoe als Friezin wel aan het geschetste beeld. Ik zoen liever niet. Alleen mijn vriend kus ik straks om 12 uur. De rest krijgt een hand.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Dec 2013 14:30

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik haal het gemiddelde van Overijssel echt omlaag. Ik probeer zoenen te vermijden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Dec 2013 14:33

Re: Friezen kussen straks liever niet

Goed plan om het niet te doen. Ik haat dat stomme standaard 3 zoenen gedoe, doe mij maar 2, maar liever 1 en bij bepaalde mensen geen. :P
<<

No. 3

Bericht 31 Dec 2013 14:40

Re: Friezen kussen straks liever niet

Die Friezen hebben het goed bekeken.
<<

Anoniem9

Bericht 31 Dec 2013 14:51

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik pas ook in het plaatje van 'de Fries'. Gelukkig woon ik op de grens, dus mag dat ;) Ik heb er echt een hekel aan.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2013 14:52

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik ben dan vannacht ook een echte Fries!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 31 Dec 2013 14:57

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik (Friezin) vind zoenen op zich niet zo erg, maar op nieuwjaarsdag word ik er op een gegeven moment wel wat simpel van. Er zijn hier mensen die een hand geven, maar de meeste kussen gewoon is mijn ervaring. Voor vanavond / vannacht heb ik verder niet al te veel plannen dus het zal bij een paar kussen blijven.

De meeste collega's geef ik een hand, collega's waar ik meer mee omga kus ik wel.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 31 Dec 2013 14:59

Re: Friezen kussen straks liever niet

Mijn voorkeur is om de echte Fries te zijn, maar ik kom ver over het gemiddelde van Overijssel heen....
We vieren Oud en Nieuw eerst bij de vrienden van mijn vriend (20 man) en daarna bij mijn vriendengroep (12 man).
Verder mag ik morgen nog even de familie af..
Ook mijn collega's zijn wel van het zoenen, dus ik zal ze waarschijnlijk allemaal af moeten gaan en aangezien we komend weekend een personeelsuitje hebben, wordt het een veel gesmak.
Ik heb trouwens wel 2 collega's die altijd een heel gestrekte arm uitsteken. Is meteen duidelijk dat die niet van het zoenen zijn
<<

Anoniem12

Bericht 31 Dec 2013 15:00

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik kus alleen mn moeder en mn vriend.

Mn schoonvader kust nooit, ook niet als je jarig bent haha.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 31 Dec 2013 15:07

Re: Friezen kussen straks liever niet

Nou ik ben niet zo'n kusserd. Ik geef meestal mensen 3 vegen op hun wang met mijn wang :P Maar ja vanavond moet ik er weer aan geloven. Vroeger rende ik altijd weg als ik 3 kussen moest geven haha. En ik ben geen Fries. Maar een Gelderse.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Dec 2013 15:48

Re: Friezen kussen straks liever niet

Vegen? Hoe moet ik dat zien?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 31 Dec 2013 15:54

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik voel me een echte Fries wat kussen betreft! Ik geef het liefst gewoon een hand.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lady1984

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:46

Bericht 31 Dec 2013 16:14

Re: Friezen kussen straks liever niet

Deze Friezin zoent wel maar als ik het over mocht slaan dan graag! Zo ook met verjaardagen enzo. Maar ik ga ook zeker geen uitgestrekte hand geven... hoezo afstandelijk.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 31 Dec 2013 16:23

Re: Friezen kussen straks liever niet

Dan ben ik een echte Overijsselse :wink: Ik zoen iedereen!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Dec 2013 16:23

Re: Friezen kussen straks liever niet

Het hoeft voor mij niet zonodig, die drie zoenen, maar goed, ik doe wel weer mee :wink: Ik woon niet in Friesland, maar ben er vandaag wel.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 31 Dec 2013 16:25

Re: Friezen kussen straks liever niet

Bazinga schreef:Ik ga verhuizen naar Friesland.

Joanieee, Ruuuush, Ninaaaa, mag ik O&N bij jullie vieren?

Haha ja hoor!

Een vriendin van me, super fries (hmm hoe leg ik dat uit?) zoent heel weinig mensen omdat ze het inderdaad niet nodig vindt iedereen te 'zoenen'.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 31 Dec 2013 16:26

Re: Friezen kussen straks liever niet

caribbeanlover schreef:Vegen? Hoe moet ik dat zien?

Ja zeg maar langs de wang wrijven een beetje. Eigenlijk kan ik het beter demonstreren maar dat gaat een beetje lastig.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 31 Dec 2013 17:03

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik denk dat ik er vanavond niet aan ontkom om te kussen met de mensen die komen haha. Maar dat vind ik ook niet erg want het is alleen familie en schoonouders. Ik ben niet zo heel moeilijk met kussen uitdelen alleen mensen die ik niet goed ken (b.v ooms en tantes van mijn vriend) en collega's geef ik liever een hand.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Dec 2013 21:01

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik moest wel lachen toen ik het las. Wij zoenen gewoon. Mijn ouders en vrienden. Zelfs wel onbekende.
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Dec 2013 21:56

Re: Friezen kussen straks liever niet

Ik ben dan vannacht geen echte fries.
2014 2016
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers