Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermoeidheid door zwangerschap

<<

Anoniem25

Bericht 30 Dec 2013 22:36

Vermoeidheid door zwangerschap

Vinden jullie dat een reden om je gedeeltelijk ziek te melden?

Ik werk onregelmatig tussen 7.00 en 23.00. Op zich gaat dat nog prima, alleen ben ik na een dag werken thuis echt niets meer waard. Op dagen dat ik vrij ben lig ik om 20.00 op bed, slaap ik tot Luuk wakker wordt rond 8.00 en ga 's middags ook nog slapen als hij slaapt. Ik hoopte dat het vanzelf minder zou worden, maar ik lijk juist steeds vermoeider te worden en zie er als een berg tegen op als ik moet werken. Ik kan kortere diensten aanvragen (bijvoorbeeld maar tot 21.00 werken 's avonds of van 7.00-12.00 zodat ik thuis nog kan slapen voordat ik Luuk ophaal van de gastouder), maar voel me zo'n aansteller omdat ik verder echt een prima zwangerschap heb zonder klachten.
<<

Anoniem16

Bericht 30 Dec 2013 22:40

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Als ik je verhaal zo lees heb je idd meer rust nodig en zou ik het eens aankaarten op je werk. Kortere diensten is misschien een goed idee en wanneer je je weer beter voelt, of meer energie hebt in jouw geval, kun je altijd nog gewone diensten gaan draaien lijkt mij.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 30 Dec 2013 23:03

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ik heb toen ook aangegeven dat ik minder wilde werken, omdat ik zo moe was en dat als ik me weer wat fitter zou voelen, ik dat weer laat weten. Dat vonden ze niet erg, dus heb toen ook minder gewerkt.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem113

Bericht 30 Dec 2013 23:17

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Bij Ties ben ik om die reden ook minder uur gaan werken. Ik gaf al mijn energie aan het werk en dat gaat nou eenmaal niet. Je hebt ook je huishouden etc nog. Werd niet moeilijk over gedaan en het heeft me heel goed gedaan.

Gewoon bespreekbaar maken.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 03 Jan 2014 14:33

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ik ben de hele zwangerschap dood moe geweest. Met 20 weken moest ik op aanrader vd verloskundige minder gaan werken en langere pauzes houden. Met 28 weken moest ik helemaal stoppen. Ook in combinatie met dat de baby niet goed groeide. Vanaf toen begon ik me iets beter te voelen. Toen ik alles opt gemakje kon doen. Zou het zeker aankaarten bij je werk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2014 15:55

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ik was ook heel de zwangerschap doodmoe. Op een gegeven moment zat ik er compleet door, ben ik langs de huisarts geweest en hij heeft me een week thuis gezet om bij te komen. Niet veel later werd ik in onderling overleg ontslagen (ik wilde niet meer gaan na de bevalling, maar zij wilden me dan ook niet meer houden) en 2 weken daarna moest ik verplicht rusten.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 03 Jan 2014 16:00

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

IK zou het toch doen, als je zo moe bent. Je moet goed aan jezelf denken en je lichaam vraagt klaarblijkelijk om rust.
Kun je niet bijv alleen maar dagdiensten draaien van 7 tot 15/16? Dan 's avonds lekker op tijd naar bed.
<<

Anoniem144

Bericht 03 Jan 2014 17:00

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ik ben vanaf 21 weken ongeveer, 25 % in de ziektewet gegaan , ik draaide toen 6 uurs diensten en geen slaapdiensten meer. Ik moest het van de gynaecoloog rustig aan doen en vooral geen slaapdiensten werken ivm kans op hevige bloedingen. Ook moet je er bij ons gemiddeld 3x uit met een slaapdienst ( soms wel vaker!). Het is even "vervelend" voor je collega's omdat ze misschien wat diensten moeten aanpassen i.v.m. overdrachten o.i.d. , maar jij en de baby gaan voor!
<<

Anoniem261

Bericht 03 Jan 2014 20:20

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ik ben ook de hele zwangerschap erg moe geweest. Heb ook een redelijk zwaar onregelmatig beroep, dus lag net als jij iedere dag voor 20.00 in bed. En op m'n vrije dag 's middags ook. En dan had ik nog niet eens een kindje rondlopen.
Ben met 26 weken minder gaan werken, om de dag (dus ma-wo-vr) een dagdienst (07.30-16.30). Met 31 weken zijn dat 3 halve dagen geworden. En met 34 weken met verlof (was verplicht). Dit was trouwens om de vermoeidheid, maar ook om erg veel harde buiken. Ik had het geluk dat ik na 12 weken geen avond/nachtdiensten meer hoefde te doen (van 15.30-07.30) en weekenden (12uurs diensten).
Denk goed om jezelf en de baby he :).
<<

Anoniem25

Bericht 04 Jan 2014 13:23

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik zit er momenteel gewoon even helemaal doorheen, zo moe en ook heel angstig voor de agressie op mijn afdeling (vorige zwangerschap geen last van gehad, maar deze cliënt benoemd dat hij mijn baby iets wil doen en dat trek ik slecht). Dus voor maandag een gesprek met de Arboarts aangevraagd en p&o heeft alle managers op het terrein gecontact met de vraag of ik ergens anders tijdelijk kan werken. Ben benieuwd...
<<

Anoniem166

Bericht 04 Jan 2014 13:41

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Aimee, dat van die cliënt vind ik vrij verontrustend als ik dat lees. Goed dat je het hebt aangekaart.
Hopelijk komt er een prettig werkbare oplossing.
<<

Anoniem25

Bericht 07 Jan 2014 20:38

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Pfff er zijn nog steeds geen knopen doorgehakt en ik baal. PO&O wil mij laten overplaatsen naar een ander gebouw waar ik alledaagse klusjes kan doen als cliënten eten geven, koffie drinken, entertainen. De Arboarts is bang dat er dan alsnog te zware klussen in mijn schoenen worden geschoven (toch even een tilletje geven om iemand uit bed te halen o.i.d.) en dat ik me beter gedeeltelijk ziek kan melden en een administratieve functie kan vervullen voor de laatste 11 weken.
Ik voel me echt niet 'ziek' genoeg om de zorg volledig uit te gaan, maar aan de andere kant; als ik nu overgeplaatst wordt naar een vreemd gebouw, moet ik ingewerkt worden, en ga ik er na een paar weken alweer uit. Dus ik weet zelf ook niet goed wat ik wil...

Nu even afwachten tot we met z'n 3en om tafel kunnen.
<<

Anoniem144

Bericht 07 Jan 2014 20:57

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ik ben het eens met je arboarts. Ik snap jou ook helemaal, je bent waarschijnlijk bang dat anderen het overdreven vinden ofzo? Nou ik denk dat je juist goed bezig bent , als je op dit moment voor jezelf en de baby kiest. Toch nog gedeeltelijk in de zorg blijven werkt niet. Het is dan toch "even dit" of " kun je even langer blijven , want de situatie met cliënt x loopt uit de hand" etc.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Jan 2014 03:20

Re: Vermoeidheid door zwangerschap

Ok Ik ben het eens met je Arbo arts. Ik zou echt dat doen! Ik zou het zelf niet op vinden schieten dat ik eerst weer ingewerkt zou moeten worden. Daarnaast ken ik mezelf een ik doe dus idd een tilletje zus en een tilletje zo doen. Hopelijk kunnen jullie gauw om tafel r een knoppen doorhakken.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers