Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aan jezelf denken!

<<

Anoniem 49

Bericht 30 Dec 2013 18:14

Aan jezelf denken!

Ik krijg steeds vaker de tip/advies/opmerking: 'Majira, ga is meer aan jezelf denken.'

Maar vertel..
Hoe doe ik dat?
<<

Anoniem 48

Bericht 30 Dec 2013 18:17

Re: Aan jezelf denken!

Wat vind je leuk en doe je te weinig?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Dec 2013 18:18

Re: Aan jezelf denken!

- Dingen doen die JIJ leuk vindt.
- Vaker nee zeggen tegen dingen die je eigenlijk niet wilt, maar wat van je verwacht wordt.
- Af en toe een dagje niksen inplannen
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 49

Bericht 30 Dec 2013 19:20

Re: Aan jezelf denken!

Minx, goede vraag!

Oohlala, vooral die 2e is een goede! Ik wil altijd maar aan iedereen zijn/haar verwachtingen voldoen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 30 Dec 2013 19:32

Re: Aan jezelf denken!

Ja, ik hoor dat ook vaak. Eigenlijk moet je dan dingen gaan doen die voor jezelf op dit moment als egoïstisch voelen. Tenminste, dat gevoel krijg ik erg snel wanneer ik voor mezelf kies. Het moet in het begin in ieder geval heel erg wennen. Wat je kan doen wanneer mensen je iets vragen is niet direct toezeggen maar er later op terug komen. Of wanneer mensen je om je hulp vragen, niet afwijzen maar je hulp aanbieden of een ander moment, wanneer het voor jou beter uit komt. Of met een alternatief komen wanneer mensen je vragen om hulp of iets willen ondernemen. :)
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 30 Dec 2013 21:08

Re: Aan jezelf denken!

Bedenken wat jij echt leuk vindt om te doen en niet bang zijn om nee te zeggen.
Als iemand vraagt of je wat wilt doen, neem dan even de tijd om erover na te denken i.p.v. meteen ja te zeggen. Desnoods zeg je dat je er op terug komt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Dec 2013 21:20

Re: Aan jezelf denken!

Majira schreef:Minx, goede vraag!

Oohlala, vooral die 2e is een goede! Ik wil altijd maar aan iedereen zijn/haar verwachtingen voldoen.


Erg herkenbaar hoor! Ik deed dat ook altijd, maar het laatste jaar heb ik vaker nee gezegd en dat voelt echt goed! De eerste paar keer nee zeggen is moeilijk, maar later gaat dat steeds makkelijker.
Ik ben op die manier veel bewuster bezig met de dingen die ik wél doe want die vind ik dan ook echt leuk om te doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 30 Dec 2013 21:35

Re: Aan jezelf denken!

Zie je onderschrift. :thumbup:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers