Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Energie Jaarafrekening...

<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 22 Nov 2013 23:56

Jaarnota energie rekening

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en moet 220,- bij betalen voor 1 huishouden. Vet balen :thumbdown:
Mijn voorschot was vorig jaar omlaag gegaan en had geld terug gekregen.
Hoe was jullie jaarnota?
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Nov 2013 07:56

Re: Jaarnota energie rekening

Wij moesten in september ruim 1000 euro bijbetalen voor een huishouden van 3 personen. We betaalden toen al 330 euro per maand. Gelukkig zijn we inmiddels verhuisd (mede om die reden). Ik heb ons maandbedrag nu nog erg hoog staan, voor het geval dat. Ik bekijk iedere twee weken via de Verbruiksmanager hoe we ervoor staan. Hoop nooit meer zo'n enorme rekening te krijgen!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Nov 2013 08:30

Re: Jaarnota energie rekening

Wow! Onze energieleverancier probeert de premie inderdaad elke maand omlaag te schroeven. Ik ga altijd het internet op om het weer omhoog bij te stellen. Onze electriciteitverbruik is afgelopen jaar omlaag gegaan van wat ik kan zien, ons gasverbruik echter omhoog. Ik weet ook wel waarom, wij hebben vorige winter geen onderburen gehad en stookten ons rot. En we kunnen best korter douchen, dus ik probeer daar nu op te letten. De echte (ver)rekening moet nog komen, die verwacht ik in de komende 3 weken.

Daarna stel ik de premie nog verder omhoog, omdat we nu een kleintje verwachten dus ik reken op meer verbruik.
L2014 & H2017
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 23 Nov 2013 12:38

Re: Jaarnota energie rekening

Ik vind dat altijd zo'n spannende rekening. Wij betalen al twee jaar een paar honderd euro bij. Dit jaar hebben we het maandbedrag dus weer verhoogd. Pas rond april komt die rekening bij ons. Wij zitten heel hoog in elektriciteitverbruik!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Nov 2013 13:12

Re: Jaarnota energie rekening

Ik heb hem in september gehad en moest ook 200 euro bijbetalen. Tot nu toe kreeg ik elk jaar flink wat terug, dus ik schrok echt wel van wat ik moest betalen. Ik zette ook elk jaar mijn maandbedrag hoger dan dat eneco deed, omdat ik geen zin had om bij te betalen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Nyx

Bericht 23 Nov 2013 13:42

Re: Jaarnota energie rekening

€ 49,03 bijbetalen.

De rekening klopt alleen van geen kant, maar er is ook geen mens die mij kan vertellen wat er nu precies aan de hand is. Verder dan; Je hebt meer verstookt komt men niet. Maar dat is niet de vraag; De vraag is hoe de rekening is opgebouwd en hoe ik kan zien dat ik daadwerkelijk een korting van 50 euro heb gehad. En dat als de korting verrekend is in het bedrag, hoe ze dan mijn voorschot enkel met 3 euro hebben verhoogd. Want als ik 99 euro moet bijbetalen, dan is mijn voorschot met 3 euro verhogen niet juist. Beetje frustratie hier.
<<

Anoniem100

Bericht 23 Nov 2013 15:12

Re: Jaarnota energie rekening

Wij hadden ons afgelopen jaar extra hoog ingezet, waardoor we uiteindelijk geld terugkregen. Maandbedrag toen iets omlaag gezet, maar dan nog zitten we ruim binnen onze marge zonder erover heen te gaan.
<<

Anoniem73

Bericht 23 Nov 2013 20:11

Re: Jaarnota energie rekening

ik krijg die pas in juli. Water heb ik wel gehad kreeg ik terug.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Nov 2013 09:31

Re: Jaarnota energie rekening

Ik krijg hem ook rond juli, vorig jaar wel iets van 200 euro ofzo terug gekregen. Ik hou wekelijks de meterstanden bij, heb een lijst in de meterkast hangen met data er op zodat ik het bij de juiste datum kan opschrijven en ik vul het ook online in Greenchoice, dan kan je mooi zien in een grafiek hoe je verbruik is etc.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Nov 2013 16:05

Re: Jaarnota energie rekening

Wij krijgen hem in april. Afgelopen jaar lag ik in het ziekenhuis toen vriend met een rekening van €500,- binnen kwam. Wij zijn nu overgestapt naar Essent zodat ik de verbruiksmanager in de gaten kan houden. En ons voorschot is flink verhoogd, ik hoop dit jaar geen hoge rekening meer te krijgen.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 25 Nov 2013 02:13

Re: Jaarnota energie rekening

Heb hem toevallig vorige week gehad. Totale bedrag voor het hele jaar was 415 euro, waardoor wij ruim 300 euro terug krijgen. De leverancier had het voorschot verlaagd, die heb ik weer terug gezet op het oude bedrag. Krijg liever terug dan dat ik betaal en we zullen die jaar wat vaker beiden in Nederland zijn.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Nov 2013 08:43

Re: Jaarnota energie rekening

Wij moesten 300 euro bij betalen. Normaal krijgen we altijd terug maar ons verbruik was een stuk hoger dit jaar. Lange winter, ik had zwangerschapsverlof dus de verwarming stond meer aan. Ik ging meer in bad/douchen, kamertje van D. staat nu de verwarming aan en alle extra was. Dat tikt wel aan.
We zijn overgestapt en hebben het voorschotbedrag omhoog gedaan.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Nov 2013 10:11

Re: Jaarnota energie rekening

Ik vermoed dat wij ook flink bij moeten betalen.
Gister heb ik een contract bij Essent afgesloten, daar zijn we voordeliger uit dan bij eneco. Ben benieuwd.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Nov 2013 10:13

Re: Jaarnota energie rekening

Wij zijn ook overgestapt op Essent. Mooi een gratis stofzuiger erbij, die hadden we net nodig.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Nov 2013 10:25

Re: Jaarnota energie rekening

Als je bij Essent voor variabel hebt gekozen moet je wel even opletten want vaak verhogen zij in de winter weer de prijzen, waardoor je uiteindelijk wel weer duurder uit komt.
<<

Anoniem12

Bericht 25 Nov 2013 10:29

Re: Jaarnota energie rekening

Wij moeten vanavond even de meterstanden doorgeven en dan komt de afrekening over een paar weken.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Nov 2013 10:29

Re: Jaarnota energie rekening

Milady schreef:Wij zijn ook overgestapt op Essent. Mooi een gratis stofzuiger erbij, die hadden we net nodig.


Stofzuiger? Die heb ik gemist!

Tuktuk, ik heb voor een vast tarief gekozen voor 1 jaar. Volgend jaar stappen we gewoon weer over.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Nov 2013 10:38

Re: Jaarnota energie rekening

Jans schreef:
Milady schreef:Wij zijn ook overgestapt op Essent. Mooi een gratis stofzuiger erbij, die hadden we net nodig.


Stofzuiger? Die heb ik gemist!

Tuktuk, ik heb voor een vast tarief gekozen voor 1 jaar. Volgend jaar stappen we gewoon weer over.


Ja met een vast tarief heb je er dan inderdaad geen last van.

Ik heb voorheen ook bij Essent gezeten en 1,5 jaar geleden overgestapt. Nu kreeg ik laatst een mail met een "geweldig aanbod" van Essent om me te lokken om terug te komen.. Ze adverteerden met "een jaar lang 50% korting op uw elektriciteit tarief".. Nouja klinkt best interessant, tot je de kleine letters gaat lezen en die 50% korting alleen over het basistarief gaat, en dus alle extra dingen er nog wel boven op komen.. En het basistarief is maar 7 cent per kWh.. (Terwijl het totale tarief rond de 22 cent per kWh ligt, en dan was het wel interessant geweest, als daar 50% af ging).
<<

Anoniem186

Bericht 25 Nov 2013 10:53

Re: Jaarnota energie rekening

Ik heb inderdaad meer van dat soort verhalen gelezen. Ik heb nog 14 dagen bedenktijd, dus ik moet er nog even goed naar kijken. Ik moet sowieso na een jaar overstappen, want het schijnt dat het tarief anders flink omhoog gaat.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Nov 2013 11:02

Re: Jaarnota energie rekening

Ik zit nu bij GreenChoice, was op dat moment het goedkoopste en tot nu toe geen problemen mee gehad. Je zou ook eens bij EnergieDirect.nl kunnen kijken, zij zijn 100% dochterbedrijf van Essent, en goedkoper als Essent zelf omdat alles via internet geregeld wordt.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 25 Nov 2013 12:06

Re: Jaarnota energie rekening

Wij moeten het pas rond januari opgeven en krijgen dan meestal in februari de eindafrekening. Wij zijn begin dit jaar overgestapt en betalen dus minder. Ik ben erg benieuwd naar de eindafrekeing
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Nov 2013 23:41

Re: Jaarnota energie rekening

Wij zijn van nuon overgestapt naar energie direct en moeten pas in maart de standen inleveren. Kregen begin dit jaar nog terug.
Ik hou nu al 3 jaar iedere eerste van de maand de stand bij om ons verbruik te meten, dan gooi ik halverwege de winter het maandbedrag omhoog als het nodig is. Scheelt vaak weer bijbetalen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Nov 2013 00:04

Re: Jaarnota energie rekening

Wij krijgen een bedrag terug. Het maandtarief is nu wel verlaagd maar ik wil niet het risico lopen dat we volgende jaar moeten bij gaan betalen dus ik ga 'm zelf weer verhogen.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Nov 2013 09:51

Re: Jaarnota energie rekening

Volgens mijn berekeningen hoeven we niks bij te betalen, maar we horen het rond de kerst pas geloof ik. Ik ga dit jaar denk ik wel overstappen, of in ieder geval even rondkijken. Ik zit al jaren bij de nuon maar volgens mij xijn die niet het goedkoopst.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Dec 2013 20:07

Re: Jaarnota energie rekening

Ik kreeg toevallig net vandaag een mail met dat ik de meterstanden moest doorgeven. We moeten dus nog even afwachten.
Van het water heb ik nog geen afrekening, terwijl ik die een maand terug heb doorgegeven.
Meestal is het bij ons vrij stabiel. Ik heb nog nooit dikke rekeningen gekregen. Meestal krijgen we juist iets terug.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers