Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevaarlijke sporten

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Dec 2013 10:08

Gevaarlijke sporten

Beoefen jij of je partner een gevaarlijke sport? Welke sport en wat zijn de gevaren? Hoe staat jouw partner ertegenover als jij de sport beoefent en omgekeerd?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 30 Dec 2013 10:11

Re: Gevaarlijke sporten

Ik doe aan indoor wandklimmen, telt dat als gevaarlijk? De klimwand is 16 meter hoog. Maar er gebeuren heel zelden ongelukken omdat de nadruk ontzettend op veiligheid ligt. Wat nog het meest voorkomt is brandwonden aan de handen bij degen die beneden staat en het touw vasthoudt.
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 30 Dec 2013 10:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 30 Dec 2013 10:12

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn vriend is voetbaltrainer en wil vanaf volgend seizoen zelf ook weer gaan voetballen, tegenwoordig is dat ook geen geheel ongevaarlijke sport meer en kun je daar wel een flinke cursus zelfverdediging gebruiken :laughcry:
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2013 10:12

Re: Gevaarlijke sporten

Valt motorrijden ook onder sport?

Mijn vriend heeft namelijk een motor, en ik vind het toch maar eng hoor. Niet dat hij roekeloos rijd of zo, maar er zijn meer mensen in het verkeer. Een motorrijder is nu eenmaal een stuk kwetsbaarder op de weg.
We hebben het er niet vaak over, ik vind het ook prima dat hij rijd hoor. Maar ben altijd een stuk rustiger als hij weer thuis is. Nu moet ik zeggen dat hij hem zelf al een stuk minder pakt de afgelopen jaren, dus misschien dat hij de motor op den duur ook wel verkoopt.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Dec 2013 10:13

Re: Gevaarlijke sporten

Heb je plannen Slakje?
<<

Anoniem17

Bericht 30 Dec 2013 10:14

Re: Gevaarlijke sporten

Ikzelf niet, maar mijn vriend doet aan kickboksen. Hij komt vrij regelmatig thuis met blauwe plekken, vaak in zijn gezicht. Ik vind het soms wel eng, dan denk ik, één verkeerde klap tegen je hoofd en het kan zo fout aflopen. Maarja, ik kan morgen ook zomaar dood neerstorten, als ik iets in mijn leven geleerd heb is dat het wel. Ik vind het dus prima dat hij dat doet, hij vindt het echt leuk om te doen dus wie ben ik dan om dat tegen te houden?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Dec 2013 10:40

Re: Gevaarlijke sporten

Ik niet. Maar ik word knettergek van mijn vriend. Naast zijn duizend-en-één hobby's/sporten/studies die om de zoveel tijd veranderen, blijft parkour op 1 staan. Hij heeft al zo vaak in het ziekenhuis gelegen. Ik vond het altijd prima, maar zo stilaan... Hij heeft mij, hij heeft 2 kinderen. We hebben hem nodig. Eén verkeerde stap, één baksteen die losstaat, eventjes afgeleid zijn, ... Het kan fataal zijn. Gisteren heeft de brandweer hem uit de rivier gevist. Hij had heel erg veel geluk dat hij nog vrij goed terecht is gekomen in het water en de kracht had tegen de stroming in te gaan en er uiteindelijk niet meer dan wat schaafplekken heeft aan overgehouden.

Eigenlijk wil ik dat hij er mee stopt. De helft van de tijd dat hij de sport beoefent (buiten) kan ik hem gaan halen in het ziekenhuis. Soms ben ik echt zo bang. Maar ik kan hem echt niet vragen ermee te stoppen, hij doet het zo graag. Gelukkig is hij sinds de komst van Louise wat minder buiten gaan trainen en wat meer in de zaal.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 30 Dec 2013 10:43

Re: Gevaarlijke sporten

Ik fiets soms heel hard en binnenkort ook in groepen. Valpartijen liggen om de hoek. Mijn vriend doet hetzelfde en vind het prima. Ik ook van hem.

Ik doe ook diepzeeduiken, dat valt ook onder risicosport. Ook daarin vindt hij het goed.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Dec 2013 10:53

Re: Gevaarlijke sporten

Ik heb tot mijn 16e fanatiek geturnd, ook niet geheel ongevaarlijk. Heb zelf ook een ongelukkige val gemaakt, waarbij ik nog geluk heb gehad, was mijn hoofd net de andere kant op geklapt (landde recht op mijn hoofd en gelukkig ging mijn kin richting mijn borst, ipv van mijn hoofd naar achter) was de kans aanwezig geweest dat ik mijn nek gebroken had met alle eventuele gevolgen van dien.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 30 Dec 2013 10:57

Re: Gevaarlijke sporten

Veel sporten brengen de nodige risico's met zich mee en enerzijds is het een kwestie van geluk (of juist pech), maar het is deels ook hoe jijzelf in die sport staat. Ik turn al jarenlang fanatiek en er kunnen inderdaad hele nare ongelukken gebeuren. Er zijn bijvoorbeeld teamgenootjes van me die nog nooit een schrammetje hebben opgelopen met turnen, maar ik ben eigenlijk altijd bont en blauw en al genoeg gebroken, gescheurd, gekneusd en open gehad. Is dat dan gevaarlijk? Mwa, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dat zit er ook als de deur uitstapt en een automobilist even niet oplet.
<<

Anoniem18

Bericht 30 Dec 2013 21:41

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn man en ik doen (nou ja, deden) aan klettersteigen. Een ander woord daarvoor is via ferrata.

Nu gaan we met de kinderen bergwandelen. Kan ook heel gevaarlijk zijn.
<<

Anoniem131

Bericht 30 Dec 2013 21:59

Re: Gevaarlijke sporten

Paardrijden. Schijnt op 1 te staan qua gevaarlijke sporten. Motorrijden staat op 2. Een partner zou ik dus ook verbieden om op een motor te rijden.
<<

Anoniem10

Bericht 30 Dec 2013 22:05

Re: Gevaarlijke sporten

Ik rij dagelijks paard. Maar gelukkig nog nooit iets ernstigs gehad. Ik heb op het moment geen paard maar ik zou nooit van mijn leven mijn paard(rijden) opgeven voor een man.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Dec 2013 07:53

Re: Gevaarlijke sporten

Francaise schreef:Paardrijden. Schijnt op 1 te staan qua gevaarlijke sporten. Motorrijden staat op 2. Een partner zou ik dus ook verbieden om op een motor te rijden.


Euhm huh? Dus jij mag wel jouw gevaarlijke sport beoefenen maar je partner niet?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2013 08:28

Re: Gevaarlijke sporten

Francaise schreef:Paardrijden. Schijnt op 1 te staan qua gevaarlijke sporten. Motorrijden staat op 2. Een partner zou ik dus ook verbieden om op een motor te rijden.



Ik vind het ook gevaarlijk, zie eerdere post, maar ik kan en ga hem dat echt niet verbieden.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 31 Dec 2013 08:40

Re: Gevaarlijke sporten

Ik deed o.a. aan kickboxen voor mijn zwangerschap, ik zou het graag weer oppakken maar mijn man voelt daar niks voor (voor de kinderen vond hij het overigens ook al niets). Ik denk dat ik daarom maar een boxpaal/zak koop voor de zolder of naar kickfun lessen ga.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem85

Bericht 31 Dec 2013 08:45

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn man deed motorrijden, en ik ging soms gezellig mee achterop. Ga m dat echt niet verbieden.
Mijn schoonmoeder heeft ooit een man gehad, voor dat ze de vader van mijn man kende, die is verongelukt op een motor, zij was er niet blij mee dat hij zijn motorrijbewijs had gehaald, logisch ook.

slakje; wat is dat voor een sport dan die jouw vriend doet? Is dat overal opklimmen en afspringen, soort stuntman?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2013 08:46

Re: Gevaarlijke sporten

Ik zou nooit iets verbieden, maar in de situatie van Slakje - zeker met haar ervaringen met vriend in het ziekenhuis - zou ik het totaal niet leuk meer vinden. Er zijn nu eenmaal meer verantwoordingen bij dan alleen zij als stel.

Mijn man wilt graag motor leren rijden en ik zou hem daar ook wel in steunen, maar ik vind het doodeng. Niet om hem, omdat hij op de weg heel rustig en verstandig is, maar ik vind motorrijders zo kwetsbaar op de weg. Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje! Een olievlek op de weg, een automobilist die je over het hoofd ziet, brrrr. Ik zou net als Tangerine niet helemaal lekker thuis zitten.
L2014 & H2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Dec 2013 10:11

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn vriend en ik rijden beide motor. Ik weet precies hoe hij zich gedraagt op de weg en dat is over het algemeen niet volgens de verkeersregels. Ik zou alleen niet weten waarom ik het hem zou verbieden, dat vind ik nogal vreemd.
10.04.17
<<

Anoniem186

Bericht 31 Dec 2013 10:13

Re: Gevaarlijke sporten

Het spijt me zeer, maar in het geval van slakje haar man zou mijn man toch echt pech hebben. Het klinkt totaal onverantwoord. Als single en alleen bent, prima. Maar met een vrouw en 2 kinderen heb je gewoon een verantwoordelijkheid te dragen. En dat kan niet bij iets wat zo ontzettend gevaarlijk is.
Dan zoekt hij maar iets anders. Misschien hard, maar ik denk dat mijn man m'n standpunt wel zou begrijpen.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:11

Bericht 31 Dec 2013 10:14

Re: Gevaarlijke sporten

Nu tennissen mijn vriend en ik, je kan er lelijk bij vallen maar ik zou het niet direct kwalificeren als gevaarlijke sport. Vroeger heb ik geturnd. Met de capriolen die je daarbij uithaalt was dat denk ik toch iets gevaarlijker en slecht voor je lichaam
<<

Anoniem 43

Bericht 31 Dec 2013 10:22

Re: Gevaarlijke sporten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Dec 2013 13:47

Re: Gevaarlijke sporten

Ik vind het best heftig Slakje! Hoe vaak doet hij dat dan, dat je hem de helft van de keren kunt ophalen bij het ziekenhuis? Wat zegt hij als je het er met hem over wilt hebben? Wellicht kan hij jou eens proberen uit te leggen hoe hij het voor zich zou zien als er echt wat gebeurt met hem :) Wat gebeurt er met jullie gezien als hem iets overkomt, of helemaal hulpbehoevend wordt? Als je zo'n gevaarlijke sport beoefent, vind ik dat je ook moet kunnen staan voor de eventuele gevolgen…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 14:29

Bericht 31 Dec 2013 14:47

Re: Gevaarlijke sporten

Wat mij betreft gaat het er ook om hoe je er zelf mee omgaat. Als je motorrijdt weet je dat je kwetsbaar bent, daar kun je je ook naar gedragen. Zolang je je zelf verantwoord gedraagt heb ik nergens problemen mee.

En kijk naar Schumacher: autoracen is flink gevaarlijk, maar nu is hij met skieen de pineut geworden. Wat dat betreft kam het altijd en overal misgaan natuurlijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2013 14:51

Re: Gevaarlijke sporten

Dat laatste is ook zeker zo Chickster, maar dit lijkt me toch wel een kwestie van quasi nonchalant echt gevaar opzoeken. Er plakken blijkbaar duidelijk gevaren aan zijn hobby, ik vind dat je dan wel een positie hebt om er iets van te denken, te zeggen en te bespreken.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers