Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2012 mama's

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Okt 2014 19:52

Re: Zomer 2012 mama's

Ik moet zeggen dat ik dus wel een paar meiden in de vriendengroep hebben met kindjes die iets jonger zijn als I. maar dat het niet vaak van afspreken komt. Ik zie de kids van mijn zus wel regelmatig. En daar is I. ook heel leuk mee.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 77

Bericht 10 Okt 2014 18:39

Re: Zomer 2012 mama's

Ik heb 2 vriendinnen met kindjes van een beetje Y zijn leeftijd, maar met de ene is afspreken altijd lastig. Toevallig woensdag afgesproken met de andere vriendin met een zoontje van bijna 1, 5, ze hebben heel leuk gepeeld samen.
Vandaag heeft hij heel leuk gespeeld met een meisje van 3 in de speeltuin.

Op het cb was het goed. Y is nu 93 cm en 14, 7 kg. Hij had even een 2 is nee bui laten zien maar zat daarna volop te spelen en kletsen. Mijn vader was een keer mee en die vond de testjes maar gek haha. (Blokjes bouwen & bij een pop ogen oren enz aanwijzen)

Y is de laatste 2 weken sochtends zo vroeg wakker, ik kan er niet aan wennen. 5.00/5.30/6.00 uur. Hij komt dan ook steeds zijn bed uit, heel onhandig. Vandaag bij zijn middag slaapje heb ik hem maar na een uur wakker gemaakt. Hopelijk is het een fase!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Okt 2014 19:18

Re: Zomer 2012 mama's

Haha Bluestar, L wilde geen toren bouwen. Ze vond het andere speelgoed veel leuker :)
Leuk dat hij zo leuk met andere kinderen speelt. L vindt andere kindjes ook erg interessant.

Hoewel, vorige week kwam er een jongetje van een jaar of 4 op haar af rennen en riep 'kusje, kusje' Dat vond L niet zo leuk! Haha. Ze zei heel hard Nee kindje en kwam toen naar mij toe rennen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem 77

Bericht 10 Okt 2014 19:34

Re: Zomer 2012 mama's

Y wilde niks aanwijzen bij de pop. "Niet de pop". "Nee mag niet pop" haha.

Haha wat goed dat ze dat wel aangeeft dat ze geen kusje wilt! Het zal wel vast grappig uitgezien hebben ;-)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Okt 2014 19:48

Re: Zomer 2012 mama's

I moest het vorige bezoek al met blokken bouwen!
I heeft wel haar voorkeuren qua kinderen. Sowieso liefst ouder of ongeveer even ver qua ontwikkeling.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 77

Bericht 10 Okt 2014 20:16

Re: Zomer 2012 mama's

Y ook al, maar dit ware kleinere en meerdere blokjes ;-)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Okt 2014 21:06

Re: Zomer 2012 mama's

O kijk aan! Ben benieuwd ... I moet pas 11 november.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Dec 2014 22:02

Re: Zomer 2012 mama's

Hoi meiden!

Hoe is het bij jullie?!

Ik geniet echt elke dag met volle teugen! Ze is heel mondig en zegt al zo veel!
Ze begint de laatste tijd te leren om voor zichzelf op te komen! Wel erg fijn!

Na de kerstvakantie mag ze bij de psz beginnen! Echt spannend hoor!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 21 Dec 2014 22:17

Re: Zomer 2012 mama's

Ja gaat goed!
Stijn is van de week in een groot bed gegaan en begint steeds meer op het potje te plassen!
Hij gaat ook steeds meer praten, zo leuk!
Het is gewoon een hele vent aan het worden :love:
Verder is het wel een pittig ventje en broer en zus botsen nog wel eens... Maar dan troosten ze elkaar ook net zo snel weer!
Vind het erg leuk en fijn dat er steeds beter te communiceren is en dat het steeds makkelijker gaat met alles, maar soms denk ik ook, waar is mijn babyyy!?!~
Stijn gaat nu 3 dagen naar de gastouder en 1 ochtend psz
December 2009
juli 2012
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 21 Dec 2014 22:20

Re: Zomer 2012 mama's

Wat fijn dat het zo goed gaat! En ben benieuwd wat ze van de psz gaat vinden. M mag februari starten op de psz, ben ook zo benieuwd.
Verder gaat het goed met M, hij gaat steeds meer in zinnetjes praten en vind hem snel vooruit gaan sinds hij 2 is geworden. Het communiceren wordt er zo veel makkelijker en beter op vind ik persoonlijk. Verder is hij op het moment helemaal weg van kleuren en verven, hij kan dat dagen lang doen en vraagt er continu om. Spelen met auto`s bijvoorbeeld doet hij niet heel veel, nooit echt gedaan ook nog maar wie weet komt dat nog gewoon. Ik geniet ook echt van hem, hoe zelfstandig hij word en hoe goed hij het doet in de situatie met naar papa en mama gaan. Het is dan ook echt een drukke periode nu voor hem met al die feestdagen en heen en weer gaan. Hij is nu een week bij papa en 1e kerstdag ga ik hem savonds weer ophalen, kijk er nu al naar uit!
Gaan jullie leuke dingen doen met kerst en O&N, laten jullie met O&N de kids slapen of halen jullie ze er wel even uit om 12.00 uur?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 21 Dec 2014 22:21

Re: Zomer 2012 mama's

Wat goed Pip dat hij al een paar keer op het potje heeft geplast! En fijn dat het goed gaat in zijn grote bed.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Dec 2014 22:27

Re: Zomer 2012 mama's

Jeetje Pip wat goed dat hij steeds meer op het potje gaat plassen! Ja dat groot worden gaat zo snel hè!

Zonneschijn! Wat leuk dat hij graag verft en kleurt! Wat knap dat jouw ventje zo goed met de situatie om gaat.
Met o&n gaan we naar vrienden! Ga haar niet wakker maken. Als ze wakker wordt prima. Zo niet, ook goed!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 21 Dec 2014 22:41

Re: Zomer 2012 mama's

Ik laat Stijn slapen en kijk wel wat hij doet, Femke laat ik kiezen en kijk ik eventueel op dat moment aan.
Vorig jaar wou ze graag wakker gemaakt worden, maar kreeg haar bijna niet wakker, heb er spijt van dat ik het toch gedaan heb, ze was goed sacherijnig en wou daarna niet meer slapen :)
Ik laat haar nu weer kiezen, maar mocht ze niet wakker worden, dan laat ik haar liggen. Dat leg ik dan van te voren ook aan haar uit, niet dat ze de volgende dag boos is, haha.
Wij gaan naar mijn moeder en haar vriend, daar blijven we ook slapen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem 77

Bericht 22 Dec 2014 07:49

Re: Zomer 2012 mama's

Hoi,
Leuk om te lezen dat jullie kindjes zo vooruitgaan in spraak en communiceren. Zeer herkenbaar!
Pip fijn dat het goed gaat in zijn grote bed! En knap dat hij op het potje heeft geplast!
Zonneschijn en maddie, spannend de psz! Y staat helaas nog op de wachtlijst. Hoor na de kerst of er plek is in maart, anders gaan we naar een andere.

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Y kletst volop. Soms tel ik 7 woorden in een zin, ik blijf me verbazen.
Wij gaan met oud en nieuw naar mijn vriends broertje, we maken y dan wakker om 12 uur. Met kerst gaan we gezellig de familie af, ik vind dit altijd zo'n leuke tijd!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Dec 2014 07:08

Re: Zomer 2012 mama's

Wat leuk om te lezen hoe het met jullie kinderen gaat.
Met L gaat het goed! Vannacht eerste nachtje in het nieuwe huis geslapen! Ze moest even huilen toen ik haar in bed had gelegd, maar daarna niet met gehoord. Ze slaapt nu nog! Verder hangt ze veel aan mij een huilt ze snel, maar is ook allemaal nieuw voor haar! Over een paar maanden weet ze niet beter.

Ze is een lekkere kletskous en ze onthoud zo veel! Daar blijf ik me over verbazen!

Ik moet werken met de kerst, dus weer blijven lekker thuis.
Met oud en nieuw weet ik nog niet of ik haar ga wakker maken.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Feb 2015 11:42

Re: Zomer 2012 mama's

Hoe gaat het met iedereen?

Bij ons is het weer wat rustiger gelukkig!
L heeft alles rond de verhuizing goed doorstaan. Ze heeft niet veel moeite gehad met wennen.
Baal alleen dat de psz hier vol is... in ons vorige dorp ging ze daar al wel heen. Ze staat nu op de wachtlijst.
Ze gaat nu sinds vorige week naar peuterdans, erg leuk en ziet ze tenminste ook nog andere kindjes!
Gisteren heb ik de 2 basisscholen hier gemaild om een afspraak te maken om te kijken. Gaat zo snel! Over 1,5 jaar mag ze gewoon al naar school!
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 05 Feb 2015 12:17

Re: Zomer 2012 mama's

Wat fijn Jezzie dat het allemaal goed is gegaan met de verhuizing. En balen dat de psz vol zit, een idee hoelang de wachttijd is? Ja 1.5 jaar en de basisschool staat voor de deur, wat gaat de tijd toch snel. Ik moet me eerdaags ook eens gaan verdiepen in de scholen.

Hier gaat het goed, M. is gisteren voor het eerst naar de psz geweest en heeft het goed gedaan. Heeft leuk meegedaan en luisterde goed werd er gezegd. Ik ben trots!
Verder gaat het allemaal zijn gangetje, M. is heerlijk ondernemend en kan aardig pittig zijn maar dat zal de leeftijd zijn :wink: Het praten gaat ook steeds beter en steeds grotere zinnen, heerlijk hoe goed je dan kan communiceren met elkaar.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2015 12:31

Re: Zomer 2012 mama's

Jezzie, wat fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Wat balen zeg dat de psz vol is daar! Ik ga binnenkort ook even kijken naar scholen. Wij wonen schuin tegenover een school, dus daar ga ik eerst langs.

Zonneschijn, wat knap dat het zo goed ging op de psz. Over het algemeen luisteren ze daar beter dan thuis :) war goed dat zijn spraak nu zo snel vooruit gaat.

Met I gaat ook alles goed! Ze is gewend op de psz en heeft de grootste verhalen! Ze is heel lief met haar broertje, zo leuk om te zien! :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Feb 2015 12:37

Re: Zomer 2012 mama's

Fijn dat het goed gaat bij jullie!

L is ook zo'n kletskous!

zonneschijn ik denk dat dat wel bij de leeftijd hoort! L is soms ook zo ondeugend en dan luistert ze ook niet! Vind ik soms ook wel pittig hoor!

De peuterspeelzaal sowieso tot de zomervakantie vol. Hij zit bij de openbare basisschool in het gebouw. Maar we gaan ook nog bij de christelijke basisschool kijken.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Mei 2015 20:14

Re: Zomer 2012 mama's

Ik ben benieuwd hoe het gaat met iedereen!

Slapen jullie kindjes al in een groot bed? L ligt nog heerlijk in haar ledikant!

En zijn jullie bezig met zindelijk worden?
Heb luierbroekjes gehaald en ze gaat wel eens op het potje zitten als ik naar de wc ga en voor en na het slapen...maar plassen doet ze niet. 9 van de 10 keer wil ze ook niet naar de wc/op het potje. Ik bied het wel altijd aan. Maar wil haar ook niet dwingen. Heb haar gezegd dat als ze op het potje heeft geplast ze een mooi hemd en onderbroek mag uitzoeken in de winkel. Over 2 weken hebben we vakantie, dan wil ik er wel actiever mee aan bezig eigenlijk!

Na de zomervakantie mag L 2 ochtenden naar de psz eindelijk! Ze is daar echt wel aan toe!
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 25 Mei 2015 20:33

Re: Zomer 2012 mama's

Wat fijn dat ze naar de psz mag Jezzie, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.
M. ligt sinds 2 weken in een groot bed, gaat aardig goed! Heel soms komt hij er zelf uit maar de meeste keren blijft hij liggen.
Zindelijk worden heeft hij nog geen oren naar, heb een potje staan en soms vraagt hij erom maar als we dan bij het potje zijn wil hij niet meer. Ik probeer het af en toe maar ga hem niet pushen o.i.d. Heb nu een boekje over zindelijk worden en daar ga ik vandeweek eens voor zitten om samen te lezen.
M. heeft het op de psz erg naar zijn zin, heeft wel veel knuffels nodig van de juf tussendoor maar speelt verder lekker en luistert goed.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Mei 2015 20:58

Re: Zomer 2012 mama's

Hier gaat het goed! I slaapt nu sinds negen maanden in een peuterbed met bedhekje. Dit gaat erg goed! Ze klimt er niet eens zelf uit.

I is nog niet zo geïnteresseerd in echt zindelijk worden. Ze gaat wel af en toe op het potje of de wc, maar er gebeurd weinig verder. Wil in de zomervakantie haar luier gewoon af doen en kijken wat er gebeurd.

Lekker dat L na de zomervakantie weer naar de psz kan. I heeft het ook super naar haar zin op de psz.

Ben ook wel benieuwd hoe het met de andere kids is.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 12 Jun 2015 20:08

Re: Zomer 2012 mama's

Jammer dat dit topic niet zo actief meer is

Ben zelf 2012 mama!!
Zoon *
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Jun 2015 20:21

Re: Zomer 2012 mama's

Wat leuk Babyboy, wanneer wordt jou zoontje 3?
Af en toe doen we weer even een update in het topic...maar idd niet zo vaak meer!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jun 2015 20:33

Re: Zomer 2012 mama's

Ja we zakken een beetje weg, maar wie weet is dit weer een boost om af en toe wat te schrijven.

Hoe gaat het met jullie kids?

Hier zijn de nieuwe schonen niet aan te slepen. In maart was ze van 23 naar 24/25 gegaan en nu had ze ineens maat 26 alweer. Verder gaat het erg goed. Ze is steeds iets minder verlegen bij onbekende mensen merk ik. Op de peuterspeelzaal heeft ze het erg naar haar zin! Ze heeft zelfs een beetje een vriendinnetje daar. Echt schattig!
Ze zit nu wel weer in een koppige fase.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron