Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorontsteking peuter

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 29 Dec 2013 19:41

Oorontsteking peuter

Maandag begon het: f werd gloeiend heet en begon over te gever. Die dag 3 x overgegeven uiteindelijk en niets wilen eten en drinken. Dinsdag en woensdag njet meer overgegeven maar wel hoge koorts (39.6), niet willen eten, drinken gelukkig wel en zo slap als een vaatdoek. Hij sliep ook erg veel. Donderdag uiteindelijk de huisartsenpost gebeld omdat het nu toch al een paar dagen duurde en er al wat vocht uit zijn oortje kwam. We dachten gelijk aan een oorontsteking. De arts bevestigde dat. Zijn gaf als advies paracetamol en neusspray. Ook nog een crème voor zijn piemel want die was helemaal rood. De arts dacht aan een schimmelinfectie door verminderde weerstand. Ze gaf aan dat een loopoor een week mag duren en koorts 4-5 dagen.
Vrijdag m'n eigen huisarts gebeld maar die is met vakantie. Vervangende arts,althans de assistente, gaf aan dat ik het nog maar even moest afwachten.

Vandaag voelt f zich echter nog steeds beroerd. Hij had eveneens opleving maar ligt alweer te slapen en heeft bijna niets gegeten. Koorts lijkt de ene keer weg en was nu weer 39. Morgen maar weer de huisarts bellen dus.

Voor de mama's wiens kindje ook een oorontsteking hebben gehad: hoe lang duurde het? Heeft jullie kindje uiteindelijk antibiotica gekregen of ging het vanzelf over? Hoe lang duurde de koorts?
<<

Anoniem16

Bericht 29 Dec 2013 20:22

Re: Oorontsteking peuter

Hier duurde het ongeveer een week maar ging het pas over met een ab kuur.

Staat ook zijn bedje al schuin? Dat hielp hier ook goed. Veel beterschap!
<<

Anoniem133

Bericht 29 Dec 2013 20:26

Re: Oorontsteking peuter

Mijn zoontje heeft zeer regelmatig oorontsteking. De ene keer gaat het over met neusspray en rust, maar hij heeft af en toe een antibioticakuurtje nodig om er vanaf te zijn.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 29 Dec 2013 20:31

Re: Oorontsteking peuter

Hij slaapt nu op een hoger kussen. Dat gaat beter, zo lijkt hij minder pijn te hebben.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Dec 2013 10:07

Re: Oorontsteking peuter

Ruben heeft nu 2 keer oorontsteking gehad. Beide keren heeft hij gelijk een ab kuur gehad en toen raad hij er vrij snel weer vanaf.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem171

Bericht 30 Dec 2013 10:17

Re: Oorontsteking peuter

Mijn zoontje heeft al 12 keer een oorontsteking of loopoor (als hij buisjes had). Bij 3 dgn koorts of veel pijn kregen wij dan antibiotica of antibioticadruppels. Vaak duurt het een week voordat het beter gaat bij hem.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Dec 2013 10:26

Re: Oorontsteking peuter

Pff ik word er ook niet goed van. M'n zoontje heeft sinds donderdag weer oorontsteking en hij heeft veel pijn :(
Ik kom niet uit met de zetpillen, hij mag er 3 per dag volgens de bijsluiter maar dat redt hij niet, ik wil er eigenlijk meer geven.

Krijg de huisarts nog niet te pakken deze ochtend.
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Dec 2013 14:20

Re: Oorontsteking peuter

Echt zo naar hè, schijnt erg veel pijn te doen. Koorts was vanmorgen gezakt naar 37,8 en hij heeft weer veel meer energie. Gaat dus de goede kant op!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Dec 2013 14:28

Re: Oorontsteking peuter

Mooi, hoop dat het snel over is! Wij kunnen vanmiddag bij de huisarts terecht. Ga er niet vanuit dat die iets kan doen, maar we zien wel.
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Dec 2013 14:30

Re: Oorontsteking peuter

3 zetpillen waren hier inderdaad ook echt niet genoeg maar durfde ook niet meer te gegeven. Hoop dat de huisarts iets kan doen...sterkte en beterschap
<<

Anoniem97

Bericht 30 Dec 2013 19:14

Re: Oorontsteking peuter

Misschien een hogere dosis UN?

Mijn dochter heeft t 1 keer gehad ze sliep bij mij en ik zat half rechtop, verder wilde ze niks. Wij kregen ab.
Ik kreeg daarna een oorontsteking, tjee wat een pijn!

Dus mijn tip idd zo rechtop mogelijk laten slapen en goed neusspray'en.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Dec 2013 20:27

Re: Oorontsteking peuter

Nah hogere dosis vond ze af en toe geen probleem maar liever niet dus. Neusdruppels erbij en maar weer aanzien. Sneu hoor voor die kleintjes. M'n zoontje heeft sinds vandaag ineens afschuwelijke driftbuien waarin hij van de wereld is, lijkt wel bezeten dan. Soort tasmanian devil met schuimbek. Echt heel sneu.
#teammaple🍁
<<

Anoniem97

Bericht 30 Dec 2013 20:48

Re: Oorontsteking peuter

Ah arm kereltje! Beterschap!
Hopelijk is t snel voorbij.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron