Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cerazette-pil

<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2013 17:37

Cerazette-pil

Heeft iemand hier ervaring mee? Het is een anticonceptiepil zonder oestrogeen.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 29 Dec 2013 18:42

Re: Cerazette-pil

Ik had deze ooit als mijn eerste pil maar hij was te licht voor mij (doorbraakbloedingen). Schijnt vaker voor te komen dus dat is een kwestie van proberen denk ik.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 29 Dec 2013 18:51

Re: Cerazette-pil

Ja, ik had hetzelfde. Onding, was erg blij met mijn overstap naar de good old Microgynon 30.
<<

Anoniem64

Bericht 29 Dec 2013 18:58

Re: Cerazette-pil

Ik heb deze ook gehad een tijdje na de bevallingen ivm borstvoeding, maar voelde me er niet prettig bij. Libido daalde tot nulpunt. Geen aanrader wat mij betreft maar ik wil sowieso geen zooi meer in mn lijf. Daarom maar condooms.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2013 19:24

Re: Cerazette-pil

Mjah.. ik vind het heel lastig.

Ik geef borstvoeding, dus dan valt er sowieso een rijtje anticonceptiemiddelen af. En dan heb ik nog m'n gevoel dat meespeelt.

- Spiraal wil ik niet. Ik wil geen gepruts in en rond mijn baarmoeder.
- Prikpil wil ik niet, omdat je dat spul niet direct kunt stopzetten wanneer het negatief blijkt uit te werken.
- Een combinatiepil mag niet, maar wil ik liever ook niet vanwege de hoofdpijn die het in m'n stopweek veroorzaakt.
- Nuvaring lijkt me niet lekker zitten en dat nieuws van laatst maakt me wat terughoudend.

Dus blijven de condoom of deze Cerazette-pil over. Deze pil is wel gunstig voor m'n hoofdpijn en migraine, dat maakt het aantrekkelijk. Maar een laag libido.. dat is wel een negatief bij-effect :(
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Dec 2013 19:29

Re: Cerazette-pil

En een pleister dan?
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2013 19:36

Re: Cerazette-pil

Mag niet tijdens borstvoeding.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 19:48

Re: Cerazette-pil

Net als sterrin daalde mijn libido tot ver beneden vriespunt... Vreselijk!
Nu dus alleen condooms!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 29 Dec 2013 19:53

Re: Cerazette-pil

Tijdens de borstvoeding heb ik deze pil ook een aantal maanden gebruikt, ik ben er wel goed over te spreken. Ik heb geen last gehad van een dalend libido.
Laatst gewijzigd door dodo op 29 Dec 2013 23:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem133

Bericht 29 Dec 2013 20:06

Re: Cerazette-pil

Ik heb deze pil na beide zwangerschappen geslikt ivm de borstvoeding. Na de eerste zwangerschap had ik geen problemen, maar bij de tweede had ik vaak doorbraakbloedingen en ben dan ook na een paar maanden gestopt omdat ik dat echt heel vervelend vond.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Dec 2013 21:13

Re: Cerazette-pil

Volgens mij daalt bij alle anticonceptie pillen het libido. Ik zelf heb er tot nu toe nog geen 1 gehad waarbij ik een razend hoog libido had. Maar even terug naar het onderwerp. Ik heb geen ervaring met deze pil.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Dec 2013 13:58

Re: Cerazette-pil

Gewoon proberen. Na de oudste vond ik het een prima ding, maar na de jongste vond ik het vreselijk. Maanden continu bloedingen gehad en toen besloten een spiraal te nemen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Dec 2013 14:11

Re: Cerazette-pil

Hmm.. ik denk dat ik het gewoon ga proberen over een aantal weken. En ik zal eens vragen aan de huisarts wat zijn aanbevelingen hierin zijn.
<<

Anoniem23

Bericht 30 Dec 2013 15:10

Re: Cerazette-pil

Wel een goede anticoncenptie dan, als je libido daalt tot het nulpunt :D.

Ik zou het gewoon eens proberen Exo, wie weet bevalt het jou wel heel goed!
<<

Anoniem29

Bericht 30 Dec 2013 15:57

Re: Cerazette-pil

En een Implanon dan? Is ook oestrogeen vrij en wordt ingebracht in de arm.

Al lijkt de Cerazette mij makkelijker te proberen.
<<

Anoniem162

Bericht 30 Dec 2013 16:24

Re: Cerazette-pil

Ik gebruik al ruim 1.5 jaar de cerazette pil. Ik ben erg tevreden. Wordt niet meer ongesteld en met mijn libido is niks mis :^^:

Voor de zwangerschap en net na de zwangerschap heb ik jaren de nuvaring gebruikt. Ik vond het een prima anticonceptie. na de zwangerschap niet meer omdat ik doorbraakbloedingen kreeg.
Ik heb vreselijk veel migraine en had dit erg veel tijdens de stopweken, daar heb ik nu geen last meer van bij de cerazette, ik vind het echt een positief punt van deze pil icm migraine.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 30 Dec 2013 16:24

Re: Cerazette-pil

Iemand van het forum heeft eens geschreven dat dit volgens haar huisarts de prikpil in pilvorm is.
Toevallig met deze zelf geen ervaring. Kun je ook beter maar niets van aantrekken want ieder lijf reageert anders.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Dec 2013 18:17

Re: Cerazette-pil

Implanon? Zo'n staafje zo?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 30 Dec 2013 18:23

Re: Cerazette-pil

Harrison schreef:Wel een goede anticoncenptie dan, als je libido daalt tot het nulpunt :D.

Ik zou het gewoon eens proberen Exo, wie weet bevalt het jou wel heel goed!

Haha ja dat dan weer wel. Ik ben helaas sowieso afgevlakt met de pil. Wat meer gevoel hebben is op zich ook wel leuk!
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 01 Jan 2014 10:13

Re: Cerazette-pil

Ik heb hem na de geboorte van m'n dochter gekregen,ik heb nauwelijks doorbraakbloedingen en libido verlaging valt bij mij ook erg mee
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 02 Jan 2014 01:01

Re: Cerazette-pil

Ik heb hem ook alle keren na mijn bevalling gebruikt en bij de laatste zeker dik 2 jaar. Geen problemen mee gehad. Wel nam ik hem echt heel secuur in. Elke dag om 18:00.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2014 17:15

Re: Cerazette-pil

Ik heb hem aangevraagd. Mag hem morgen ophalen. Nu meende ik altijd dat je bij een nieuwe pil bij de dokter op bezoek moest, maar dat hoeft niet :thumbup:
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2014 20:47

Re: Cerazette-pil

Echt weird. Ik moest vanmiddag even bellen om bevestiging te krijgen en dan kon ik hem morgen bij de apotheek afhalen. Echter, de dokter had besloten dat ik de microgynon pil zou krijgen.. :confused: De assistente zei dat de dokter had aangegeven dat dat namelijk ook wel kan tijdens borstvoeding. Het enige nadeel is dat de productie dan wel wat af zou nemen. Ja daahaag! Ik had juist die Cerazette gevraagd, omdat het de borstvoeding niet zal beïnvloeden én omdat het geen migraine triggert. Heel vreemd ook dat m'n dokter zegt dat het kan, terwijl overal wordt aangekondigd dat geen enkele pil kan tijdens borstvoeding, behalve de Cerazette. Dus daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.

Ik weet nog niet wanneer ik begin. Met 6 weken mag het (over 2 weken dus), maar liever wacht ik nog even. Het blijven hormonen en veel en fanatiek seks gaan we eerst toch niet hebben, denk ik :wink: dus dan eerst maar wat rubbertjes gebruiken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 02 Jan 2014 20:54

Re: Cerazette-pil

Ik heb ook meer dan een jaar Cerazette geslikt, het enige wat ik er van kreeg waren wat meer puistjes maar daar ben ik sowieso gevoelig voor. Verder prima, wat mij betreft.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 03 Jan 2014 01:40

Re: Cerazette-pil

Op de dag dat je ongesteld word starten!

Vreemd hoor van je huisarts! Wat jij niet wil, gebeurd niet en zo is het.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers