Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haar kleuren - lichtblond (help me!)

<<

Anoniem14

Bericht 29 Dec 2013 15:04

Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Hoi,

Ik wil mijn haar zelf gaan kleuren. Ik heb nu blond haar, richting donkerblond. Het is wel een beetje een mengelmoesje, omdat er een jaar geleden highlights in zijn gezet. Ik wil graag richting lichtblond. Een beetje zoals dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie kan me helpen? Wat zijn the do and don'ts? Waar moet ik op letten? Kan ik het gewoon in mijn haar gooien terwijl er nu wel kleurverschil in mijn haar zit? Wat is een goed merk, mooie kleur? Hoe lang blijft het zitten?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 29 Dec 2013 17:43

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Mijn ervaring met blond is dat ik er bijna altijd oranje achtig van word. Dat blijkt te komen doordat ik van mezelf veel roodtinten in mijn haar heb en dat dan versterkt word. De kapper adviseerde me daarom om te kiezen voor astinten, want dan krijg je meer de kleur blond die je wil.
Mocht jij dus zelf neigen naar warm, ietwat rossig blond, kies dan voor een astint om niet met oranje haar te komen zitten!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem14

Bericht 29 Dec 2013 18:04

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Thanks! Ik wilde sowieso al voor een astint kiezen.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Dec 2013 18:05

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Ik zou het bij de kapper iig eerst laten ontkleuren omdat je lichter wil. Anders kan het idd oranje uitvallen.
<<

Anoniem29

Bericht 29 Dec 2013 18:47

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je kleur nu. Want je ene laatste foto is gewoon geblondeerd volgens mij en vervolgens ingekleurd. Dat effect bereik je denk ik niet als je van van donkerder blond afkomt.

Ik heb mijn haar zelf geblondeerd met goldwell peroxide en blondeerpoeder en vervolgens ingekleurd met 10V en 10P. Ik kom wel in de buurt bij je 4e foto denk ik. Misschien iets warmer.
<<

Anoniem14

Bericht 29 Dec 2013 19:08

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Ik ga even een foto maken.
<<

Anoniem14

Bericht 29 Dec 2013 19:16

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem14 op 31 Dec 2013 10:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem14

Bericht 29 Dec 2013 19:23

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Hmm die pluk onder op de laatste foto lijkt weer een hele andere kleur. Ik denk dat het door het licht komt, want ik zie die kleur in het echt niet.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 29 Dec 2013 23:01

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Ik heb ook een beetje jouw haarkleur gehad, maar dan zonder high lights. Ik had wel kleurverschil door verschillende keren mijn haar al gekleurd te hebben. Ik heb toen gewoon een kleur uitgezocht die wat lichter was dan de kleur die ik uiteindelijk wilde, en dat gaf goed resultaat. Niet echt een gouden tip misschien, maar ik probeerde maar wat en dat lukte best goed!
<<

Anoniem14

Bericht 29 Dec 2013 23:19

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Het is in ieder geval een tip, haha! Ik ga ook gewoon proberen denk ik. Het is geen drastische verandering op zich. Wel een heel stuk lichter, maar niet van heel bruin naar blond ofzo. Ik ga morgen even naar de drogist en ik denk dat ik van L'oreal de Casting Creme Gloss 910 ga halen. Dat is ook geen permanente kleuring, maar eentje die met 28 wasbeurten vervaagt.
<<

Anoniem144

Bericht 30 Dec 2013 02:03

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Ik zou er een 8.3 tint op zetten. Na een tijdje 9.3 of 10.3, als je het echt heel licht wil hebben. Dit zijn goudblond tinten en vallen bij mij nooit oranje uit.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Dec 2013 11:16

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Toch denk ik niet dat het zo blond wordt als op de foto's. Die kleuren zijn minstens kleurhoogte 10.

Ik zou het niet uit een pakje durven halen als ik jou was haha. Zoveel kleuren heb je nu in je haar zitten, bovenop zou ik eerder een iets warmere kleur zetten (op je uitgroei) en op je punten juist een as tint. Maarja, dat gaat dus niet uit een pakje.

Ben wel benieuwd naar hoe het wordt. Succes!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 30 Dec 2013 11:16

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Ik heb zelf ook donkerblond haar (wel donkerder dan jij) en verf mijn haar altijd zelf met
Loreal Recital Preference blondissimes. Meestal nummer 01 of 02. Daar zit extra ontkleurspul doorheen. Mijn haar word met astinten juist snel grijs/groenig dus ik kies ook voor een wat warmere tint.
Afbeelding


Zo ziet mijn kleur er meestal uit:
Afbeelding
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem14

Bericht 31 Dec 2013 10:39

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Dramaaaaaaaaaa! Ik had naar jullie moeten luisteren, naar m'n vriendin moeten luisteren en niet zo stom en eigenwijs moeten zijn. Nooit thuis gaan kleuren lieve kijkbuiskindertjes. In ieder geval, over een kwartier zit ik bij de kapper die het hopelijk kan fixen voor me.

(Mijn haar is bovenop dus geel/oranje)
<<

Anoniem 43

Bericht 31 Dec 2013 12:59

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Uh oh, wat balen dat het zo heeft uitgepakt..
Heeft de kapper er nog wat van kunnen maken?
<<

Anoniem14

Bericht 31 Dec 2013 13:57

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Jaaaa, ik ben weer de oude (maar dan zonder uitgroei van de vorige lowlights en highlights). :D
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 02 Jan 2014 19:58

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Wat balen zeg dat het niet is gelukt! Maar nu dus alsnog geen blonder haar?
<<

Anoniem14

Bericht 03 Jan 2014 10:25

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Truus schreef:Wat balen zeg dat het niet is gelukt! Maar nu dus alsnog geen blonder haar?


Jawel, het is een stuk lichter.
<<

Anoniem57

Bericht 03 Jan 2014 11:52

Re: Haar kleuren - lichtblond (help me!)

Pictureeeee!
Wat een mooie foto van je en wat een mooie kleur, Ieniemienie.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers