Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijna nooit oppas

<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 13:20

Bijna nooit oppas

Wie heeft dit "probleem" ook?

Ik werk niet, of als ik werk (oproepbasis) werk ik als mijn man thuis is dus we hebben sowieso geen kinderdagverblijf waar onze kinderen heen zouden kunnen brengen.
Mijn schoonouders hebben een eigen zaak, mijn schoonvader werkt dus bijna altijd en mijn schoonmoeder ook veel en is momenteel (al maanden) niet bij machte om op te passen ivm gezondheidsredenen.
Mijn ouders daar in tegen hebben wel veel tijd, mijn vader werkt 32 uur en mijn moeder werkt heel weinig (hooguit 1x per week soms weken vrij) maar ze zijn zelf heel actief en nog vrij jong en ze willen dus nooit opassen... :(
We vragen het eigenlijk al nooit maar als we t vragen dan kan het nooit.. Want geen tijd (huis schoonmaken of eigentijd willen hebben) ik vind dit zo jammer....
Laatst moest ik naar de huisarts voor mezelf en zelfs toen kon mijn moeder op haar vrije dag geen 15 min oppassen..

Morgen willen mijn man en ik naar de ikea en woonboulevard om wat nieuw dingen aan te schaffen, heb dus aan mijn ouders gevraagd of ze op willen passen, maar nee ze hebben een drukke kerst gehad en morgen willen ze lekker uitrusten...(nu gaan ze maar weer gewoon mee, maar handig is t niet met een drukke weglopende peuter van 3,5 en een dreumes van bijna 2) ik word hier echt verdrietig van...

Mijn broer heeft ook een kleine maar die woont ver weg dus daar moeten ze nooit oppassen..tijdens t kerst diner vroeg mijn moeder nog aan hem: heb je nu lekker vakantie? Waarop mijn broer zei: ja heerlijk twee weken en daarvan hebben we lekker 4 dagen kdv voor .... Toen riep mijn moeder gelijk: ohh wat heerlijk dan hebben jullie even lekker tijd voor jullie zelf en voor andere dingen te doen in huis wat niet makkelijk is met een kind erbij..

Zou ze nu ook wel beseffen dat wij dat ook echt nooit hebben..want voor ons was dit niet leuk om te horen omdat ze altijd tegen ons zegt: je kiest toch zelf voor kinderen enz enz..

Of stel ik me nu zo aan?
<<

Anoniem87

Bericht 29 Dec 2013 13:28

Re: Bijna nooit oppas

Ik vind niet dat je je ouders of schoonouders kunt verplichten om op te passen. Het is (even hard gezegd) toch jullie keuze om kinderen te krijgen en niet die van hen? Waarom ga je niet op zoek naar een andere oppas? Buurmeisje, student? Die willen vast wel een extra centje verdienen met oppassen.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 13:29

Re: Bijna nooit oppas

Elin schreef:Ik vind niet dat je je ouders of schoonouders kunt verplichten om op te passen. Het is (even hard gezegd) toch jullie keuze om kinderen te krijgen en niet die van hen? Waarom ga je niet op zoek naar een andere oppas? Buurmeisje, student? Die willen vast wel een extra centje verdienen met oppassen.



Ik verplicht niemand hoor, maar ik vind het gewoon jammer dat ze het nooit willen..
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Dec 2013 13:30

Re: Bijna nooit oppas

Dikke knuffel.

Mijn dagverblijf is morgen vanaf 14 uur open hoor ;)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem168

Bericht 29 Dec 2013 13:34

Re: Bijna nooit oppas

Heb je geen vriendinnen in de buurt die zouden willen oppassen? Een van mijn beste vriendinnen heb ik vorige week ook laten oppassen en dat beviel van beide kanten hartstikke goed.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 29 Dec 2013 13:35

Re: Bijna nooit oppas

@Annemijn: kan het me wel voorstellen dat je dat tegenvalt. Vooral als t niet eens kan met een doktersbezoek. Gaan ze verder wel leuk met je kinderen om en hebben jullie een goede band?
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 13:36

Re: Bijna nooit oppas

Brooke schreef:Heb je geen vriendinnen in de buurt die zouden willen oppassen? Een van mijn beste vriendinnen heb ik vorige week ook laten oppassen en dat beviel van beide kanten hartstikke goed.

Nee eigenlijk ook niet echt.. Ik heb wel vriendinnen maar die hebben of zelf kleine kinderen (en om er dan nog twee bij te brengen vind ik ook niet kunnen) of ze werken fulltime.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 29 Dec 2013 13:37

Re: Bijna nooit oppas

Wat vervelend, snap dat je dit erg jammer vind. Ondanks dat we hier 3 paar opa's en oma's hebben passen ze hier ook bijna niet op, alleen mijn moeder heeft 2 vaste middagen per week. Maar daarnaast vinden ze het dus ook wel genoeg. Wij passen weleens op het dochtertje van onze vrienden en andersom. Misschien kun je kijken bij iemand in je omgeving waar je dat ook zou kunnen doen? Wij hebben ook een oppas gehad hier, meisje wat werkte in de kinderopvang maar wegens omstandigheden kan zij hier nu niet meer oppassen. Dat vinden we erg jammer. Moet eigenlijk weer iemand zoeken, maar vind het zo moeilijk zoeken.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 13:38

Re: Bijna nooit oppas

Le Chat Noir schreef:@Annemijn: kan het me wel voorstellen dat je dat tegenvalt. Vooral als t niet eens kan met een doktersbezoek. Gaan ze verder wel leuk met je kinderen om en hebben jullie een goede band?


Ja dat zeker, ze vinden ze wel heel erg leuk als we er zijn, en andersom ook daarom verwacht je dit eigenlijk niet zo..
Wel vinden ze ze erg druk.
Dit klinkt heel raar misschien maar ik heb t idee dat mijn moeder in de overgang zit en misschien daardoor niet zoveel kan hebben....
<<

Anoniem166

Bericht 29 Dec 2013 13:45

Re: Bijna nooit oppas

Ik zou dan ook zoeken naar een betaalde oppas. Ik snap wel dat het vervelend is, maar sommige opa's en oma's hebben die behoefte nou eenmaal niet. Ik heb afgelopen jaar de 'mazzel' gehad dat mijn moeder wel eens kon oppassen in verband met haar ziekte, maar nu ze steeds meer gaat werken, kan dat ook niet meer. Lastig, maar mijn dochter moet dus mee als ik naar de tandarts/huisarts moet.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Dec 2013 13:47

Re: Bijna nooit oppas

Wat jammer dat het zo lastig is om een oppas te vinden. Ik snap dat je het liefst je ouders of schoonouders vraagt, want dat is gewoon vertrouwd. Misschien dat toch maar een lief buurmeisje of een buurvrouw vragen, mogelijk een Pabo of Spw-student?
Wij hebben het geluk dat onze ouders best vaak kunnen en willen oppassen, als het nodig is. En daarnaast heb ik nog vriendinnen in onze woonplaats maar die vraag ik liefst niet te veel. Ik pas ook weleens op kinderen van vriendinnen.
<<

Anoniem28

Bericht 29 Dec 2013 13:59

Re: Bijna nooit oppas

Elin schreef:Ik vind niet dat je je ouders of schoonouders kunt verplichten om op te passen. Het is (even hard gezegd) toch jullie keuze om kinderen te krijgen en niet die van hen? .


Maar je kunt elkaar soms toch wel een beetje voort helpen? In een moeilijke periode helpen mijn moeder of mijn vriendin me soms ook met het huishouden, het was toch ook niet hun keus dat ik op mezelf ging wonen en ging werken? Het moet geen verplichting worden, maar even 15 minuten oppassen omdat je dochter naar de huisarts moet en je tijd hebt vind ik eigenlijk wel een soort sociale 'verplichting'. Dat doe je toch even voor elkaar?
<<

Anoniem170

Bericht 29 Dec 2013 14:06

Re: Bijna nooit oppas

Eventjes oppassen als je naar de dokter moet doe je toch voor elkaar? Vaste dagen oppassen dat snap ik als ze daar niet zoveel voor voelen. Ik zou denk ik ook geneigd zijn niet zoveel terug te doen, zoals op huisdier passen ofzo
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Dec 2013 14:48

Re: Bijna nooit oppas

Misschien handig te vermelden dat annemijn in een uithoek woont. Dus bv pabo studenten zijn daar niet echt te vinden
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem331

Bericht 29 Dec 2013 14:55

Re: Bijna nooit oppas

En meiden van 15/16 jaar zijn daar ook niet te vinden?

Ik vind het lastig er wat van te zeggen. De ouders staan natuurlijk wel in hun recht om daar nee tegen te zeggen. San inderdaad andere opties zoeken?
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 15:21

Re: Bijna nooit oppas

Ik zou ook opzoek gaan naar wat meiden die in de buurt wonen.
Maar wel jammer dat je ouders nooit willen.
<<

Anoniem87

Bericht 29 Dec 2013 15:29

Re: Bijna nooit oppas

Rejoy schreef:
Elin schreef:Ik vind niet dat je je ouders of schoonouders kunt verplichten om op te passen. Het is (even hard gezegd) toch jullie keuze om kinderen te krijgen en niet die van hen? .


Maar je kunt elkaar soms toch wel een beetje voort helpen? In een moeilijke periode helpen mijn moeder of mijn vriendin me soms ook met het huishouden, het was toch ook niet hun keus dat ik op mezelf ging wonen en ging werken? Het moet geen verplichting worden, maar even 15 minuten oppassen omdat je dochter naar de huisarts moet en je tijd hebt vind ik eigenlijk wel een soort sociale 'verplichting'. Dat doe je toch even voor elkaar?


Tuurlijk, dat ze dat niet willen is een beetje flauw (tenzij er een reden was). Maar voor alle overige oppasmomenten vind ik toch echt dat het hun goed recht is om nee te zeggen. Dat ze een dagje willen uitrusten na een drukke dag als voorbeeld, dat vind ik echt niet raar.
<<

Anoniem 77

Bericht 29 Dec 2013 17:43

Re: Bijna nooit oppas

Ik snap dat je dit jammer vind! Lijkt me ook erg onhandig. Ik ben gezegend met een moeder, schoonmoeder en zus waarvan er altijd iemand op kan passen en het lijkt me lastig als ik dit niet zou hebben!
Ik zou idd ook op zoek gaan naar een leuke flexibele betaalbare oppas.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Dec 2013 19:26

Re: Bijna nooit oppas

Ik herken het wel. Mijn man en ik zijn al 1,5 jaar (+2dagen :razz: ) niet meer met zn tweetjes de deur uit geweest, nalleen naar de hypotheker toen kids op psz zaten dus ook snel snel, naar de notaris gingen ze mee. Een lunch oid hebben we al die tijd niet samen gehad.
Mijn ouders wonen aan de andere kant van het land en als mijn man vrij is, moet mijn moeder bij mijn zus oppassen als gastouder. Mijn schoonouders wonen niet zo ver, klein half uurtje maar mijn man wil niet dat zij oppassen.
Nu gaan we bonnenkort wel een weekje weg bij mijn ouders in de buurt en dan brengen we de ene dag de kinderen bij mijn ouders en snachts bij ons en de andere dag andersom, zodat we en eens een dag voor onszelf hebben, maar ook eens een nacht. Kijk er enorm naar uit. Zou niet weten wanneer ik voor het laatst normaal heb geslapen.

Ik voel persoonlijk niks voor een 15/16 jarig meisje wat we niet kennen. Mijn nichtjes zou ik bijv wel laten oppassen van 14 maar die wonen ook te ver weg.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem103

Bericht 29 Dec 2013 19:30

Re: Bijna nooit oppas

Chaos schreef:Ik herken het wel. Mijn man en ik zijn al 1,5 jaar (+2dagen :razz: ) niet meer met zn tweetjes de deur uit geweest, nalleen naar de hypotheker toen kids op psz zaten dus ook snel snel, naar de notaris gingen ze mee. Een lunch oid hebben we al die tijd niet samen gehad.
Mijn ouders wonen aan de andere kant van het land en als mijn man vrij is, moet mijn moeder bij mijn zus oppassen als gastouder. Mijn schoonouders wonen niet zo ver, klein half uurtje maar mijn man wil niet dat zij oppassen.
Nu gaan we bonnenkort wel een weekje weg bij mijn ouders in de buurt en dan brengen we de ene dag de kinderen bij mijn ouders en snachts bij ons en de andere dag andersom, zodat we en eens een dag voor onszelf hebben, maar ook eens een nacht. Kijk er enorm naar uit. Zou niet weten wanneer ik voor het laatst normaal heb geslapen.

Ik voel persoonlijk niks voor een 15/16 jarig meisje wat we niet kennen. Mijn nichtjes zou ik bijv wel laten oppassen van 14 maar die wonen ook te ver weg.


Je mag ze best een dagje hier brengen hoor als jullie een keer weg willen.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 19:38

Re: Bijna nooit oppas

Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik eis of verwacht ook helemaal niets van ze maar het valt zo vies tegen als er altijd nee word gezegd.. En toen met het huisarts bezoek was ik ook echt teleurgesteld.. Want ze wist dat ik ging omdat ik niet goed in mijn vel zat en om het gedrag van mijn oudste aan te kaarten, tja dat doe je niet waar hij bij is..

Ik vind het ook gewoon heel lastig dat ik niet op ze kan rekenen als ik hét echt nodig heb.. Zo kwam ik een keer helemaal kapot en huilend aan bij mijn moeder omdat mijn jongste toen al een jaar amper sliep en t enige wat ze zei was: tja dat hoort erbij hè.... Pfff nou ik had gehoopt op een ander antwoord.

Oppas meisje denken we over na, hier in de straat woont een meisje van 15 die gek is met en op kinderen, we kennen haar ouders ook goed en het zijn nette mensen. Maar goed dit zou dan best voor een avondje kunnen maar voor een hele dag zou ik het dan weer niet aandurven..
<<

Anoniem133

Bericht 29 Dec 2013 20:24

Re: Bijna nooit oppas

Ik heb ook zelden oppas. Mijn kinderen gaan wel naar het kinderdagverblijf, maar alleen als ik zelf moet werken, in mijn vakanties gaan ze niet. Mijn man werkt 6-7 dagen in de week en is ook 's avonds vaak weg. Voor een dagje uit zou ik niet zo snel iemand vragen, ik ga daarom niet vaak weg met vriendinnen of ik neem mijn kinderen mee voor een uurtje. Het meest lastige vind ik als ik accuut oppas nodig heb. Vorige week bijvoorbeeld was mijn oudste heel hard gevallen en had twee grote wonden op zijn hoofd die niet stopten met bloeden. Ik heb toen 6 mensen gebeld of ze op mijn jongste konden passen, maar niemand kon. Op zo'n moment baal ik dan wel even flink en voel ik me best alleen, al ging het achteraf best goed met de jongste erbij.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 29 Dec 2013 21:54

Re: Bijna nooit oppas

Annemijn schreef:Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik eis of verwacht ook helemaal niets van ze maar het valt zo vies tegen als er altijd nee word gezegd.. En toen met het huisarts bezoek was ik ook echt teleurgesteld.. Want ze wist dat ik ging omdat ik niet goed in mijn vel zat en om het gedrag van mijn oudste aan te kaarten, tja dat doe je niet waar hij bij is..

Ik vind het ook gewoon heel lastig dat ik niet op ze kan rekenen als ik hét echt nodig heb.. Zo kwam ik een keer helemaal kapot en huilend aan bij mijn moeder omdat mijn jongste toen al een jaar amper sliep en t enige wat ze zei was: tja dat hoort erbij hè.... Pfff nou ik had gehoopt op een ander antwoord.

Oppas meisje denken we over na, hier in de straat woont een meisje van 15 die gek is met en op kinderen, we kennen haar ouders ook goed en het zijn nette mensen. Maar goed dit zou dan best voor een avondje kunnen maar voor een hele dag zou ik het dan weer niet aandurven..

op een bepaalde manier oo zo herkenbaar waar woon je dan wil ik best een keer opaasen en dan mag je ook een keer op mijn kids passen.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers