Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak naar je opa en oma?

<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Dec 2013 12:28

Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik ben benieuwd hoe vaak jullie gemiddeld naar jullie opa/oma gaan?

Vandaag ga ik naar mijn oma (de enige die ik nog heb van de opa's en oma's) en vroeg mij af hoe vaak jullie ze zien. Ik eigenlijk te weinig. Ze woont ruim een half uur/45 min van mij vandaan, op zich niet bijster ver dus. Maar ik kom er gewoon te weinig. Ik haal 1x per maand niet eens. Ik wil er vaker naar toe gaan, want ik weet niet voor hoe lang het nog kan. Ze is al in de 90. Verder niet ziek, maar wel wordt ze steeds meer dement.
Ik denk dat dit mijn doel voor aankomend jaar gaat worden..zeker elke maand een keer langs.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Dec 2013 12:31

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Toen mijn oma (op 30min afstand) nog leefde, ging ik om de week. Mijn oma in Friesland (2,5u rijden enkele weg) zie ik hoogstens twee keer op een jaar. Ik vind dat spijtig, maar met een lange werkweek en volle weekenden komt het er gewoon niet van. Het is ook wel mijn voornemen om daar toch wat vaker heen te gaan, ook voor de rest van mijn familie.
L2014 & H2017
<<

Anoniem12

Bericht 29 Dec 2013 12:34

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik kom maandelijks bij mijn beppe en haar man. Zij breit ook nogal actief, dus dan zitten we samen te handwerken haha. Gezellig.

Mn andere pake en beppe zie ik 1 of 2x per maand. De laatste tijd heb ik ze wel vaker gezien omdat mijn vader (hun zoon) overleden is en daarna brak mijn beppe haar bovenbeen en moest ze revalideren enzo. Dus veel bij elkaar geweest en geholpen. En veel biefstukken met m'n pake gegeten haha, beppe was er toch niet :P.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2013 12:34

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Naar mijn beppe (oma) ga ik ongeveer 1keer per maand. Dan eet ik ook altijd bij haar. (Ze woont 30 minuten verderop)
2014 2016
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 29 Dec 2013 12:52

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Mijn oma woont op 2,5uur afstand, dus die zie ik niet zo vaak. Buiten de feestdagen e.d. denk ik dat ik niet verder kom dan ongeveer twee keer per jaar.
<<

Anoniem17

Bericht 29 Dec 2013 12:54

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Mijn oma woont 5 minuutjes bij me vandaan en ik zie haar meerdere keren per week. Sowieso zo goed als elke zaterdag, en vaak ook nog op zondag eventjes.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 29 Dec 2013 12:55

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Mijn oma van mijn moeders kant woont 3 uur hier vandaan, dus die zie ik helaas minder vaak dan ik zou willen (mijn moeder ook overigens, zelfde verhaal). Heb ze dan nu 2 keer in 1 week gezien, maar vaak met geluk 1 keer in de 2/3 maanden. Ik vind dit wel erg jammer en zou echt vaker die kant op moeten!

Mijn opa van mijn vaders kant zie ik vaak maar 1 of 2 keer per jaar, ook erg jammer. Hij woont nog verder weg, en omdat ik al 3 jaar geen contact meer met mijn vader heb is het een beetje gecompliceerd.
<<

Anoniem 48

Bericht 29 Dec 2013 13:03

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Te weinig, oma moet ik echt nodig bellen. Het komt er niet van om langs te gaan. Ze woont echt op 15 minuten rijden dus veel moeite is het niet.
Opa zie ik vaker daar ga ik altijd heen als hij in de buurt is. Hij woont op een van de Waddeneilanden, dus daar ga je moeilijker heen. Gelukkig is hij regelmatig bij mijn tante dus dan kan ik er makkelijk even langs.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Dec 2013 13:10

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Veel te weinig.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Dec 2013 13:14

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Erg weinig. Nu nog maar drie/vier keer per jaar. Toevallig dit jaar vijf keer. Ik heb nog één oma en die zegt heel vaak onaardige dingen tegen me. Hierdoor voel ik me niet verplicht vaker te komen. Alhoewel ik het wel jammer vind, zo zit ik niet in elkaar!
En mijn vriend heeft ook nog een oma, die zien we zeker 1 keer per maand. Maar ik zie haar meestal vaker, want ze woont bij ons om de hoek.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem87

Bericht 29 Dec 2013 13:21

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Weinig helaas. Ik heb nog maar één oma, maar ze gaat erg slecht. Laatste keer dat we er waren kon ze helemaal geen bezoek hebben, lag steeds te slapen, was erg verward. Helemaal niet meer mijn omaatje van vroeger en ik had ook niet het idee dat ze het leuk vond om bezoek te hebben. Mijn moeder gaat wel iedere week, dus ik hoor via haar altijd hoe het gaat.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Dec 2013 13:42

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Mijn opa probeer ik 1 keer in de maand/2 maanden heen te gaan. Mijn man houd niet van verzorgingstehuizen dus vaak probeer ik het zo te plannen als hij moet werken. De opa van mijn man zien we 1 a 2 keer per jaar. Maar die woont ruim 3u rijden hier vandaan en dat is voor mij te ver. Als we daar dus heen gaan rijden we dan met mijn schoonvader mee.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 13:47

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ook te weinig. Denk ongeveer 1x in de 2 of soms zelfs 3 maanden. En dat slaat nergens op want mijn opa en oma wonen op slechts 9 kilometer afstand. Moet er ook eens wat aan gaan doen...
Bij mijn opa en oma die beiden nu overleden zijn kwam ik wel wekelijks. Op de een of andere manier had ik een veel sterkere band met met name die oma.
<<

Anoniem170

Bericht 29 Dec 2013 14:09

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Een paar keer per jaar. Maar ik vind dat eigenlijk wel genoeg, ik werk fulltime, heb weinig vrije tijd over en breng dat liever door met andere dingen en vrienden en vriend. Laatste tijd is het ook steeds van: we horen zo weinig van je. Of als ik dan bel is de eerste vraag: Heb je je rijbewijs nu al eens? Gelijk zo negatief ofzo..
Laatst gewijzigd door Anoniem170 op 29 Dec 2013 14:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 29 Dec 2013 14:11

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Nooit.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Dec 2013 14:16

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik zie mijn opa en oma zo goed als iedere week. Geen vaste dag dat ik er langs ga, maar toch wel geregeld.
Mijn andere opa en oma leven niet meer, maar toen ze nog wel leefde zag ik hun ook iedere week. Ook nooit spijt van gehad dat ik ze zo vaak zag, zoveel leuke en mooie herinneringen nu, geen schuldgevoel omdat ik ze te weinig zag..
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 29 Dec 2013 14:19

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Heb geen opa's en oma's meer.. toen mijn oma nog leefde, gingen we er elke zondag heen (half uurtje rijden)
Andere opa's en oma heb ik niet gekend..

Naar de oma van mijn vriend, die in het verzorgingstehuis zit gaan we om de 2 weken ongeveer..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem166

Bericht 29 Dec 2013 14:25

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik ga nooit.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 14:49

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Waarom niet Toet en Sanne?
<<

Anoniem331

Bericht 29 Dec 2013 14:50

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik heb er nog 1 en ik zie haar elke werkdag en bezoek haar gemiddeld 1 keer pee week. Toen mijn andere beppe nog leefde was dat in dezelfde situatie als nu. Heel bijzonder te noemen.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 29 Dec 2013 14:55

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik heb aan de ene kant nog een oma en aan de andere kant nog een opa.

Opa zie ik nooit meer, m.u.v. feestje of uitvaart van die kant van de famile maar we hebben sowieso met de meeste familie van die kant geen tot weinig contact dus dat is max. 2x per jaar.

Mijn oma zie ik zo goed als wekelijks. De ene keer toevallig een week niet, dan weer eens 3x in de week. Ze woont 10 min. bij me vandaan.
Ik merk wel dat ze ouder wordt en daardoor soms ook wat kortaf ofzo, minder geinteresseerd. Mijn vader, broertje en ik helpen haar daar waar we kunnen en waar het nodig is, haar andere zoon komt er 5x per jaar maximaal (verjaardag oma, verjaardag opa, sterfdag opa, moederdag, rondom de feestdagen). Maar ze loopt altijd te mopperen dat mijn vader nooit geen tijd heeft, dat ze zo lang moet wachten tot hij iets doet en we horen regelmatig dat ze mijn broertje en mij "al een héle week" niet heeft gezien... :laughcry: Daar baal ik wel eens van.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem166

Bericht 29 Dec 2013 14:59

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Kenya schreef:Waarom niet Toet en Sanne?


Met de oma van vaderskant hebben we geen contact meer nadat mijn ouders gingen scheiden 14 jaar terug, want dat wilde mijn vader niet hebben en zij had het gevoel te moeten kiezen en koos dus voor haar zoon.
Met mijn andere opa en oma is er gewoon geen band. Vroeger gingen we mee naar verjaardagen, maar sinds ik op mezelf woon doe ik dat niet meer. Zij kwamen vroeger bijvoorbeeld ook niet als wij jarig waren. Ik spreek ze nu zelden, alleen als ik op dezelfde dag op mijn moeders verjaardag ben als zij.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 29 Dec 2013 15:08

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Ik heb geen opa's en oma's :nopompom:

Bij één oma kwam ik best vaak, zij was precies zoals ik ben en vond het daarom zo fijn om daar te zijn.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 15:14

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Sanne schreef:
Kenya schreef:Waarom niet Toet en Sanne?


Met de oma van vaderskant hebben we geen contact meer nadat mijn ouders gingen scheiden 14 jaar terug, want dat wilde mijn vader niet hebben en zij had het gevoel te moeten kiezen en koos dus voor haar zoon.
Met mijn andere opa en oma is er gewoon geen band. Vroeger gingen we mee naar verjaardagen, maar sinds ik op mezelf woon doe ik dat niet meer. Zij kwamen vroeger bijvoorbeeld ook niet als wij jarig waren. Ik spreek ze nu zelden, alleen als ik op dezelfde dag op mijn moeders verjaardag ben als zij.


Oh, wel jammer zeg! Of mis je er niets aan?
<<

Anoniem166

Bericht 29 Dec 2013 15:24

Re: Hoe vaak naar je opa en oma?

Nee hoor, ik weet echt niet beter. Ik heb nooit begrepen wat er nou zo bijzonder was aan een opa/oma.
Voor later, als mijn dochter ooit kinderen heeft, hoop ik dat ik zelf wel een band met die kinderen heb. Maar dat duurt nog even.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers