Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wanneer vertellen

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 28 Dec 2013 23:58

wanneer vertellen

Wiehoe ik ben zwanger! :cheering:
Wanneer vertelde jullie het aan je ouders, familie, beste vrienden, vrienden en kenissen?
En wat was jullie overweging?
Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 29 Dec 2013 00:00

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd! Een uur nadat we positief hadden getest zaten we met trillende handjes en ingepakte muisjes bij m'n ouders op de bank.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 29 Dec 2013 00:02

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!!!

Bij onze eerste wist iedereen al dat we 'bezig' waren. We liepen in het zhuis vanwege de uitblijvende zwangerschappen en zat daardoor slecht in mijn vel...

En bij onze jongste hebben we het tegen mijn ouders al snel verteld omdat ik vanaf het begin al hulp nodig zou moeten hebben door mijn diabetes. Verder hebben we het tegen iedereen pas na 10 weken verteld omdat wij graag samen even wilde genieten en verwerken (eerste 2 jaar over gedaan, bij 2e in ronde 1, super natuurlijk maar moesten even wennen omdat we beide dachten dat het weer lang zou duren).
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Dec 2013 00:03

Re: wanneer vertellen

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk!

Wij hebben het rond de 6 weken volgens mij aan onze ouders en mijn schoonzus verteld, zodat we het ook konden delen als het mis zou gaan. Ook op het werk aan mijn leidinggevende rond die tijd omdat ik niet kon werken door het overgeven. Onze beste vrienden hebben we het rond de 9 weken verteld, omdat ik dus zo ziek was. Na 2 goede echo's (8&12 weken) hebben we het wereldkundig gemaakt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem26

Bericht 29 Dec 2013 00:09

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Dezelfde avond aan mijn vriendin.
Met 6 weken aan de ouders.
Met 8 weken na de eerste echo aan vrienden familie enz.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Dec 2013 00:12

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Met oud en nieuw waren mijn ouders bij ons, toen hebben we het hun na twaalf uur verteld. Nieuwjaarsdag zijn we naar mijn schoonouders gegaan om het te vertellen. Ik was toen 6 weken zwanger.
Na de echo met tien weken zijn weer het aan vrienden en familie gaan vertellen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 29 Dec 2013 00:26

Re: wanneer vertellen

Mijn ouders met acht weken, de rest na een goede echo vanaf elf weken
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 29 Dec 2013 00:27

Re: wanneer vertellen

dank jullie wel!
Mijn hoofd is nog een wirwar, het was wel gepland maar als het ineens echt is, is het ook wel erg spannend en Echt.

Wij zitten ook met oud en nieuw in ons hoofd, we gaan naar een feest in een andere stad en slapen bij een vriendin. Waarschijnlijk wil ik eerder naar huis en als ik niet drink valt het bij mijn vriendinnen ook op. Vandaar ook mijn vraag aan jullie.
Ik weet het pas sinds afgelopen vrijdag (gisteren dus) dus het is ook allemaal erg vers, nieuw, eng en wirwarrig allemaal.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Dec 2013 00:37

Re: wanneer vertellen

Weet je ook hoe lang je zwanger bent? Je kan het natuurlijk altijd op een ab-kuur gooien (blaasontsteking, daarom voel je je ook niet lekker en dus vroeg naar huis, zoiets)
R. 2013
D. 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2013 00:38

Re: wanneer vertellen

Mijn zus heeft het 1ste kerstdag verteld. Ze is nu ongeveer 7 weken. Bij de eerste is het niet goed gegaan, na 20 weken zwangerschap afgebroken. Dus vandaar dat ze het nu sneller vertellen. Ook omdat het op zou vallen omdat ze niet zou drinken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 29 Dec 2013 00:38

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Diezelfde dag mijn moeder verteld, in die week ook aan schoonouders. Tegen de 12 weken het iedereen verteld.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 29 Dec 2013 00:42

Re: wanneer vertellen

ik ben denk ik vier weken zwanger, ik ga maandag naar de huisarts.
Goed idee van de blaasontsteking! Zo kan ik nog even uitstellen met vertellen als ik dat wil.
Afgelopen vrijdag heb ik het afgedaan met hoofdpijn, dat had ik ook echt door al het geratel in mijn hoofd.

Hebben jullie het nog een speciale manier verteld?
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Dec 2013 01:08

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Mijn ouders en mijn broer (die woont nog thuis) 2 dagen nadat ik getest had (toen was ik 5 weken zwanger, geloof ik). Dat heb ik verteld door ze een cadeautje te geven: het opa en oma boekje (ze waren nog geen opa en oma dus dat kwartje viel wel meteen). De ouders van mijn vriend hebben we het een dag later verteld, dat moest helaas via internet/telefoon omdat zij niet in de buurt wonen. Mijn andere broer en schoonzus hebben we het een week later verteld (eerder zagen we ze niet).
Aan vrienden hebben we het met 11 weken verteld en op het werk met 12 weken. Dat kwam eigenlijk meer voort uit het feit dat ik het nog niet " durfde" te vertellen omdat niemand denk ik onze omgeving had verwacht dat wij voor een kleine zouden gaan.

Op mijn werk heb ik na de vergadering een A4 uitgedeeld met een echo foto en daarop de tekst: mijn opvolger voor het *...naam van mijn werk...* is bekend.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Dec 2013 02:15

Re: wanneer vertellen

Moet je al naar de huisarts? Want voor de zwangerschap hoef je daar niet heen hoor. Alleen even een belletje om melding te maken als de vk dat niet doet.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Dec 2013 08:35

Re: wanneer vertellen

Gooi het op blaasontsteking inderdaad. Er zijn een aantal AB's waarbij je echt helemaal niks mag drinken, zoals bijvoorbeeld Broxil. Daarbij kan een glas alchohol al hele nare effecten geven. Het klinkt vast geloofwaardiger wanneer je de naam van een AN noemt

Enne, gefeliciteerd! Echt super zeg!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 29 Dec 2013 08:38

Re: wanneer vertellen

Allereerst natuurlijk van harte!!!

Bij zowel deze als bij de zwangerschap van L eigenlijk binnen een week aan zowel mijn ouders, en mijn beide schoonouders en schoonzus.
Ook meteen op mijn werk aan mijn naaste collega verteld en mijn leidinggevende (beiden vanuit praktisch oogpunt). Mijn naaste vrienden ook meteen verteld. Eigenlijk alle mensen die ik het ook zou willen vertellen als het mis zou gaan.

Verder pas na een goede echo de rest van de wereld het verteld.

Ik had met deze zwangerschap een shirtje voor L ontworpen met daarop aan de voorkant een tekening met z'n drietjes en daarboven "nu" en op de achterkant een tekening dat mijn dochter een baby staat vast te houden met daarboven "over een paar maanden...". Op mijn werk had ik een echo op het bord gehangen, haha, en moest iedereen maar raden van wie het was. Leverde echt hilarische toestanden op.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 29 Dec 2013 08:42

Re: wanneer vertellen

Nadat ik twee miskramen heb gehad wist bij de zwangerschap van Luuk iedereen het eigenlijk al heel snel. Rond de 7 weken. Bij deze zwangerschap hebben we het de ouders + zus/broer meteen verteld. Met 8,5 week heb ik het mijn collega's verteld. Was zo ziek dat ik niet kon werken. En rond 10 weken hebben we het wereldkundig gemaakt. Ik had toen 3 goede echo's gehad.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Dec 2013 10:04

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Een week na testen hebben we het onze ouders en broers verteld.
Met 8 weken wist iedereen het. We hielden een feestje en alle vrienden en familie waren toen bij elkaar.

Wachten tot na de 12 weken hadden we echt niet vol kunnen houden!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem25

Bericht 29 Dec 2013 10:14

Re: wanneer vertellen

Ouders, broers en zussen wisten het met 4 weken. Met 8 weken hadden we een geode echo en heb ik het aan collega's en vrienden verteld. Met 10 weken nog een geode echo en toen mocht iedereen het weten.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 29 Dec 2013 12:24

Re: wanneer vertellen

dank jullie wel voor alle antwoorden, we gaan het vertellen aan naaste vrienden en onze ouders/moeder en broers. Tegen de anderen vertel ik het verhaal van de antibiotica -> Broxil (goeie!)
Heb nu al zin om langs te gaan!
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Dec 2013 12:36

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!! Ik heb het aan mijn zus en een vriendin met 6 weken verteld en met 12 weken aan mijn gezin en het gezin van mijn vriend. Daarna langzamerhand aan iedereen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 29 Dec 2013 12:45

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Wij hebben het 2e kerstdag aan mijn moeder en stiefvader en broertje verteld toen ze bij ons waren. We hadden onze 2e echo in de kerstboom verstopt, en doormiddel van hints heeft mijn moeder hem gevonden. Ze sprong een gat in de lucht van blijdschap.

De volgende dag heb ik mijn vader gebeld, met de woorden: hoi opa.

En gisteren hebben we het mijn man zijn ouders verteld. Ik had mn nieuwe camera meegenomen, en liet mijn schoonmoeder foto's zien die ik gemaakt had ermee. En de laatste foto was dus een foto van de echo!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2013 12:48

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!

Wij hebben het mijn ouders en zus ( zij was daar toevallig) en schoonouders met 5,5 week verteld.
We hadden bij iemand in her dorp 1paar blauwe en 1 paar roze schoentjes van fondant gekocht.
En van elk 1 in een doosje gedaan en die aan onze ouders gegeven.
Mijn leidinggevende wist het met 7,5 week. Vrienden en collega's vertellen we het met 12 weken.
2014 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 29 Dec 2013 12:50

Re: wanneer vertellen

Bij de eerste met 5 weken want we waren en weekend weg met mijn familie en het viel op dat ik geen wijntjes dronk :P
Met een week of tien aan de rest en op mijn werk.

Bij de tweede met 8 weken. Wij gaven een feest ter ere van onze 30e verjaardagen en 10 jarig jubileum en wederom dronk Ik niets :angel:
Onze oudste dochter droeg een shirtje met Hoera, grote zus.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Dec 2013 12:52

Re: wanneer vertellen

Gefeliciteerd!
Wij hebben het onze ouders allemaal persoonlijk verteld rond de 6 weken. Een vriendin heb ik het vlak daarna verteld en de rest pas na de termijnecho. (gek idee dat dit allemaal nog dit jaar was en nu zit ik met mijn drie maanden oude dochter op schoot :heart: )
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers