Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuurwerkverbod voor particulieren..

<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 22:18

Vuurwerkverbod voor particulieren..

wat vind jij daarvan?

Vuurwerkverbod voor particulieren is een goed plan.. ja/nee en natuurlijk waarom?
http://www.nu.nl/binnenland/3663741/mee ... ieren.html
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 28 Dec 2013 22:21

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben voor. Het is zo'n risico en er gebeuren zoveel ongelukken mee.
<<

Anoniem36

Bericht 28 Dec 2013 22:21

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik hoor alweer een tijdje vuurwerk, ik zou eigenlijk wel willen dat er strenger op toegezien wordt. Zoals maximaal een week van te voren verkopen oid. Helemaal verbieden zou ik niet doen. Dan krijg je kans op illegaal vuurwerk en ik wil er niet aan denken wat voor ongelukken er dan wel niet kunnen gebeuren.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:22

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Weer een verbod! Jeeeej!!

Ik ga het niet eens lezen :)
Zou het wel prettig vinden dat er meer controle komt op het te vroeg af steken van vuurwerk. Het is gewoon niet normaal wat hier in zo'n klein dorpje al afgestoken word. Ik kan niet eens meer prettig met de hond te wandelen. Overdag niet. Maar rond deze tijd al helemaal niet. Voor die avond/nacht in het jaar zou ik niet gaan mekkeren, maar echt daar zo lang in te zitten vind ik echt irritant!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Dec 2013 22:22

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Eens, ik vind vuurwerk helemaal niks. Ik vind het wel leuk als de gemeente gewoon siervuurwerk zou gaan afsteken op een centrale plaats.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Nyx

Bericht 28 Dec 2013 22:23

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben tegen.

Vuurwerk hoort bij oud & nieuw zoals zwarte piet bij Sinterklaas hoort. Om 00.00u wil ik belabberd vuurwerk zien en mezelf gelukkig maken met de gedachte dat ik ook dit jaar geen geld heb verspild aan nutteloos vuurwerk, maar dat het leuk blijft om te zien van een ander.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:23

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Maar als je zelf vuurwerk wel leuk zou vinden, zou je dan een verbod ook goed vinden?

Ja het kan gevaarlijk zijn, maar daar ben je zelf bij!
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 22:25

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben zelfs overigens niet zo zeer voor een verbod maar wel voor zoals Tangerine ook zegt, veel meer controle. Hier in de buurt is al een week lang echt idioot veel en hard vuurwerk.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:26

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Meer controle en hogere straffen!

Mijn vriend heeft een neef die elk jaar weer illegaal vuurwerk heeft, en dan ook nog eens hele grote hoeveelheden! Maar dat je dan maar 1 keer per 3 jaar gecontroleerd word vind ik dan zo gek. je weet dat hij het elk jaar doet, en er toch minimaal 2 keer mee weg komt.
<<

Nyx

Bericht 28 Dec 2013 22:27

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Printje schreef:Ik ben zelfs overigens niet zo zeer voor een verbod maar wel voor zoals Tangerine ook zegt, veel meer controle. Hier in de buurt is al een week lang echt idioot veel en hard vuurwerk.


Wij (buren) zeiden van de week nog tegen elkaar dat het hier qua vuurwerk wel heel erg rustig is. Zo nu en dan een knalletje, maar het is jaren vele malen erger geweest. Leek het wel oorlog en moest oud en nieuw nog komen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 28 Dec 2013 22:28

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik vind vuurwerk leuk, ik vind het leuk om af te steken en om naar te kijken. Maar daar weegt voor mij niet op tegen de risico's.

En ja, ik ben er zelf bij een heb redelijk controle over het vuurwerk wat ik afsteek maar niet over dat van mijn buurman.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Dec 2013 22:29

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben ook voor. Het is zo gevaarlijk, zoveel dieren zijn er bang voor en ik vind het weggegooid geld.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Dec 2013 22:29

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben voor, puur omdat een aantal mensen er gewoon niet op een normale en verantwoorde manier mee om kan gaan. Leuk of niet leuk is voor mij niet relevant, het gaat mij om de veiligheid.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Dec 2013 22:31

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Eens met Susan. Er zijn mensen die er op een onverantwoorde manier mee omgaan en zichzelf en anderen in gevaar brengen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:32

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Maar Peyton, dat jij het weggegooid geld vind is geen graadmeter natuurlijk. Mijn vriend rookt, vind ik ook weg gegooid geld, maar daarmee schaffen ze de sigaretten niet af hoor.

Je hebt ook wel gelijk Surya, wij zijn zo goed als de enige mensen thuis in de straat en verdere straten. Dus als er al wat afgestoken word komt dan van ons zelf, en daar kun je inderdaad maatregelen voor treffen.

Ik heb meer een hekel aan die jochies die snel wat vuurwerk op de weg komen als je aan komt rijden.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Dec 2013 22:34

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Nee natuurlijk niet maar ik noem het omdat ik dat vind en er volgens mij veel geld aan uitgegeven wordt maar een ander vindt het misschien weer fantastisch en geeft er met plezier (veel) geld aan uit.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Dec 2013 22:34

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik vind vuurwerk om 00:00 leuk maar het weegt niet op tegen de nadelen: Ik heb het altijd zo te doen met alle dieren die er last van hebben, het is slecht voor het milieu, het is gevaarlijk en je hebt er een hoop idioten bij zitten die er niet normaal mee om kunnen gaan.

Wat mij betreft mogen ze die hele handel afschaffen. Ik ook hoop voor Sterremaan dat dit ook echt gaat gebeuren.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Dec 2013 22:35

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Vroeger als kind kochten of kregen we ook vuurwerk maar dan was er wel toezicht. Je ziet nu ook veel jongeren die er maar lukraak mee gooien en als ik dat zie mag het van mij meteen afgeschaft worden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:36

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik vraag me dan wel af wat er dan gebeurt. Er zullen altijd mensen blijven die toch de wet aan hun laars lappen. Het blijft vast wel ergens te koop of verkrijgbaar, en hoe gaat het dan? Maak je het dan niet nog erger?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 22:39

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Maar is het legale vuurwerk echt het probleem? Ik vind een verbod niet nodig, maar wel betere controle op de uitvoer van de geldende restricties. Ook vind ik dat gemeenten bepaalde gebieden wel vuurwerkvrij (dus wel een verbod) mogen verklaren. Maar ik ben er meer voor om te kijken hoe (import van) illegaal en zwaar vuurwerk ingeperkt en/of verboden kan worden.
L2014 & H2017
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 28 Dec 2013 22:40

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ook met legaal vuurwerk gebeuren er ongelukken.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:42

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Als je ook kijkt wat er op straat zweeft aan jonge jeugd met vuurwerk.... Echt jong hoor!
Was er laatst niet op het nieuws een jongen van 12 zijn hand kwijt door vuurwerk? Dat is toch bijzonder jong hoor. Vraag me dan altijd af of de ouders wel weten wat hun kinderen op straat doen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 22:46

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Surya schreef:Ook met legaal vuurwerk gebeuren er ongelukken.


Natuurlijk, dat zal ik ook niet ontkennen. Alles kan verkeerd of gevaarlijk gebruikt worden. Alleen mensen willen 'bigger, better, stronger', waardoor er (illegaal) vuurwerk in omloop komt dat veel gevaarlijker is.
L2014 & H2017
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Dec 2013 22:48

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ja graag, de rotjes vlogen me alweer om de oren vandaag hier in de straat.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 22:48

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Peyton schreef:Vroeger als kind kochten of kregen we ook vuurwerk maar dan was er wel toezicht. Je ziet nu ook veel jongeren die er maar lukraak mee gooien en als ik dat zie mag het van mij meteen afgeschaft worden.


Van die groepjes die gewoon een rotje gooien en zelf er eigenlijk niet eens naar kijken, maar liever naar de schrikreacties van mens en dier. Daarom vind ik eigenlijk alleen siervuurwerk leuk om naar te kijken.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers