Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewicht tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem111

Bericht 28 Dec 2013 12:24

Gewicht tijdens de zwangerschap

Vanaf welke week begonnen jullie aan te komen? En hoeveel zijn jullie in totaal aangekomen? Waren jullie voor de zwangerschap (veel) te zwaar of hadden jullie een goed gewicht voor jullie lengte?

Ik merk dat dit me best wel bezighoudt. Ik heb tamelijk wat overgewicht, bijna altijd al gehad en sinds ik zwanger ben houdt me dat nog meer bezig dan anders. Ik lees overal dat je dan minder mag aankomen tijdens een zwangerschap. Tot nu toe ben ik alleen nog maar afgevallen door misselijkheid, maar dat zal natuurljk niet zo blijven.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 28 Dec 2013 12:27

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik heb overgewicht en maakte me erg zorgen over mijn gewichtstoename in de zwangerschap. Tot 20 weken ben ik in totaal 1 kilo aangekomen, nu 4 weken later zit er in totaal 3 kilo bij. Ik merk het tot nu toe alleen aan mijn buik en verder eigenlijk niet.
2014 2016 2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2013 12:29

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Volgens mij heb je dat tijdens een zwangerschap niet zo erg in de hand? Of wel? Ja, je eet- en beweegpatroon, maar daarnaast lijkt me van niet?

Als je je er ongerust in maakt, kan je hierover praten met je vk en eventueel en diëtiste oid.

Ik woog 58 voor de zwangerschap bij 1m60, op het toppunt van de zwangerschap was dat 70 geloof ik. Ondertussen weeg ik op en rond de 60 kg. Ik begon bij te komen vanaf het tweede trimester.

In het begin komt je meestal weinig bij, tijdens de laatste maanden gaat het hard. Ik had toen vaak het gevoel dat er elke dag een kg bijkwam.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Dec 2013 12:34

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik had voor de eerste zwangerschap geen overgewicht.
Bij de eerste ben ik ongeveer 8 kilo aangekomen, bij de tweede zo'n 15 kilo. Ik ben nu nog steeds te zwaar, er moet zo'n 12 kilo af.
Ik kwam vooral het tweede trimester erg aan, maarja ik snoep ook erg veel.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem111

Bericht 28 Dec 2013 12:34

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Slakje mijn probleem is eigenlijk vooral dat eetpatroon. Ik weet prima hoe ik moet eten om af te vallen of op gewicht te blijven, maar door mijn zwangerschap verdraag ik bepaalde dingen niet meer, heb ik sterke behoefte aan vet eten, mandarijntjes en komkommer, drink ik veel minder. Kortom, mijn vastigheid is weg en daar word ik onzeker door. Ik zal het eens bij de huisarts aanhalen als ik weer op controle moet.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2013 12:39

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik denk dat je dat best doet, ja, Pitufo. Ik wens je een fijne zwangerschap toe!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 28 Dec 2013 12:42

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik had ook overgewicht maar ik ben door het overgeven 10 kg afgevallen maar dan nog had ik overgewicht.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Dec 2013 12:44

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

In het begin ging het heel langzaam, ongeveer 1 kg per maand, en vanaf een maand of 4 ongeveer 2 kg per maand. Toen ik verlof kreeg ging het steeds harder en de laatste weken kwam ik bijna een kilo per week aan.
Ik ben in totaal 22 kg aangekomen. Daarvoor was ik aan de lichte kant.
Ik vind/vond het echt verschrikkelijk maar ik at niet echt buitensporig slecht. Ik at juist een stuk bewuster en gezonder als voor de zwangerschap (met af en toe een snaaibui).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Dec 2013 12:57

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Voor ik zwanger werd wilde ik graag 10 kg afvallen. Dit is niet gelukt.
Ik was heel erg bang dat ik als een gek zou groeien zodra ik zwanger zou zijn. Nu ben ik 32 weken en ben ik in totaal net 7 kg aangekomen.

Mijn eetpatroon is niet zo zeer veranderd. Ik heb alleen veel meer trek in fruit (-sappen).
Ik beweeg een stuk minder dan voor m'n zwangerschap ivm vermoeidheid en pijn, maar het aankomen valt dus nog erg mee.

Ik denk dat je je best doet qua eten (je eet tenslotte wel fruit). Af en toe vet eten moet kunnen. Dat heb ik de eerste 3 maanden ook vooral gegeten. Daarna veel chocola. Maar daarnaast veel fruit en water.
Probeer er niet té veel mee bezig te zijn, dat lijkt me niet heel goed/relaxt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Dec 2013 12:58

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik had een normaal gewicht voor mijn lengte voor de zwangerschap en kwam eigenlijk gedurende de hele zwangerschap geleidelijk aan. Ik ben niet misselijk geweest en kon alles gewoon eten, dus ben niet eerst afgevallen. Ik kwam aan het eind ook niet echt sneller aan dan halverwege. In totaal kwam ik 13 kilo aan en dat was ik twee weken na de bevalling ook grotendeels weer kwijt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 12:58

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik heb weinig aan mijn eetpatroon veranderd, maar ik zit nu tegen de 15kg. Tot ongeveer 25w ging het heel langzaam, maar nu niet meer. Ik wijt het ook wel aan mijn bewegelijkheid. Rond die termijn ben ik een paar dagen weggeweest en bij terugkomst, kreeg ik rug en heuppijnen. Hierdoor kan ik niet meer lang lopen. Afgelopen zondag heb ik hoogstens twee uur gelopen en heb de verdere dag niks meer kunnen doen. Ik voel me best wel gefrustreerd en kan ook amper wachten tot ik weer fit genoeg ben om te gaan sporten. Ik had echt gehoopt dat de toename beperkt zou blijven, maar helaas.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 13:00

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Oh ja, en de vermoeidheid zoals Ooh La La aangeeft.

Ik was overigens ruim 12kg afgevallen vooraf en vind het moeilijk om op mijn oude gewicht te zitten!
L2014 & H2017
<<

Anoniem286

Bericht 28 Dec 2013 13:04

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik was te zwaar (en maakte me er net zoals jij zorgen om) ik kwam helaas heel erg snel aan. Met twintig weken al 15-17 kilo geloof ik. In totaal minimaal 25 kilo, daarna wilde ik niet meer op de weegschaal. Ik woog van te voren 80 kilo en bij 105 wilde ik niet meer wegen. Ik heb de 110 wel gehaald denk ik. In de kraamweek woog ik alweer 92 en de week erna 85 nu nog steeds 83 maar dat had minder kunnen zijn, ik moet echt gaan sporten. Ik hield veel vocht vast en at niet overdreven veel overigens
<<

Anoniem286

Bericht 28 Dec 2013 13:16

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik heb overigens wel een aantal gesprekken gehad met de vk over mijn zorgen rondom het gewicht (verleden ook eetprobleem gehad) en zij wilden me doorverwijzen naar de diëtist, dat heb ik toen afgewezen, daar heb ik al jarenlang gelopen en ik at gewoon netjes (veel beter dan nu, helaas) maar wat ik ermee wil zeggen: je hebt het niet altijd in de hand. Eet gezond en laat het verder naast je, je hebt er geen invloed op. Die zorgen komen ruim na de kraamtijd wel weer en grote kans dat je dan alweer veel gewicht kwijt bent.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Dec 2013 13:39

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik had een gezond gewicht, de eerste weken ben ik afgevallen, dat plus nog wat zat er rond de twaalf weken alweer bij. Uiteindelijk bijna 20 kilo aangekomen. Inmiddels zit ik onder mijn startgewicht.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2013 13:50

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik woog voor de zwangerschap 72 kilo, na 29 weken zat daar al 12 kilo bij. Verder ben ik niet gekomen, want ik ben natuurlijk te vroeg bevallen, maar ik had niet willen weten waar de teller zou eindigen als ik de 40 weken wel gehaald had..
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 28 Dec 2013 13:53

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik was 61 kg bij 171 cm.. ben vanaf wk of 15 a 16 aan gaan komen, tot die tijd 2 kg ofzo. Zit nu op ongeveer 73 kg, dus +12 kg, met 31 wk. Maar krijg dus een tweeling. Denk dat ik op +17 of 18 kg uit ga komen als ik zo doorgroei.
Ik eet meer, maar wel over het algemeen gezond, heb vooral meer trek in fruit, brood en zuivel. Denk dat je ook goed naar he lichaam moet luisteren wat dat betreft.
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Dec 2013 14:03

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Bij de eerste begon ik op 68 kilo (in het jaar ervoor was ik 14 kilo afgevallen) en eindigde ik 29 kilo zwaarder.
Dat heb ik er nooit meer allemaal afgekregen.
Bij de tweede begon ik op 83 kilo en woog ik aan het einde ongeveer 100 kilo.
Na een week zat ik net onder de 90. Daarna heb ik nog niet weer gewogen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 28 Dec 2013 14:17

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik had iets overgewicht voordat ik zwanger werd, ik was er erg bang voor om heel veel aan te komen. De eerste 16 weken viel ik af door de misselijkheid en gebrek aan eetlust, daarna begon ik langzaam aan te komen, nu ben ik 4 kilo aangekomen. Mijn armen en gezicht zijn smaller geworden ipv dikker, ik heb het idee dat de kilo's alleen aan mijn buik en borsten zitten.
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Dec 2013 14:24

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Vorige zwangerschap in totaal 15kg aangekomen, eerste 5 daarvan tussen de 20 en 30 weken en de laatste tien weken de rest. Had een gezond gewicht voordat ik zwanger werd, en die 15kg was normaal volgens de gyn. Na de bevalling was ik er alweer 11 kwijt. Wel ging het aankomen bij mij denk ik op het laatst een stuk harder dan gemiddeld, omdat ik daarvoor te ziek was en op gewicht blijven al een opgave was.

Deze keer denk ik tot nu toe (vandaag 29 weken) ongeveer hetzelfde, ik ben nu 5kg aangekomen en dat is ook ongeveer vanaf de 20 weken pas begonnen. Gezien de vorige keer verwacht ik wel dat het vanaf nu in verhouding weer harder zal gaan de laatste weken. Toch hoop ik een beetje op hetzelfde aan gewichtstoename als vorige keer, of minder. Aangezien ik deze zwangerschap wel zwaarder begon (ongeveer 8kg aan kilo's van vorige keer plus kilo's door medicatiegebruik). Wel nog net een gezond BMI, maar verwacht wel iets te moeten gaan doen na de bevalling als ik weer een beetje terug wil naar een mooi gewicht. We gaan het zien. Echt extra gezond eten zit er in elk geval nu niet in, aangezien ik me nog vrij snel beroerd kan voelen. Ik eet wel gezonde dingen, maar soms kan ik maar weinig verdragen en dan let ik er minder op of dit wel of niet gezond is, als ik dan maar iets naar binnen krijg. Gelukkig is het wel redelijk in balans, soms heb ik trek in ongezond, de andere keer in fruit, etc.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 28 Dec 2013 14:58

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Bij de eerste zwangerschap van 66kg (bij1.65m) naar ongeveer 93kg gegaan. Binnen het jaar waren, op 1kg na, alle kilo's er weer af.

Bij deze zwangerschap van 67kg naar ongeveer 97kg gegaan. Hopelijk gaan deze kilo's er ook weer snel af.

Ik eet gewoon veel te veel en te slecht. Hele dag trek.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Dec 2013 15:23

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Voordat ik hormonen begon in te nemen, woog ik 48 kg. Door al die hormoonbehandelingen woog ik zo'n 53 kg voordat ik zwanger werd.
Tijdens de zwangerschap ben ik 5 kg bijgekomen, dus ik eindigde op 58 kg.
In de kraamweek was ik die weer kwijt en nu weeg ik zo'n 45-46 kg bij een lengte van 1m64.
2012 & 2016
<<

Anoniem75

Bericht 28 Dec 2013 15:38

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Bij S. ben ik totaal 15 kilo aangekomen. En nu met 28 weken zit ik op 5,5 kilo. Bij S. was ik al de zwangerschapskilo's binnen een week kwijt omdat ik ziek werd na de bevalling en nauwelijk heb gegeten. Ben benieuwd hoe snel het er straks af is.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Dec 2013 15:56

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik weet niet meer vanaf wanneer ik aankwam. Ik begon met een gezond gewicht en ben uiteindelijk 12 kilo aangekomen.

Volgens mij had ik je trouwens nog niet gefeliciteerd Pitufo, dus bij deze: gefeliciteerd! :cheering:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Dec 2013 16:11

Re: Gewicht tijdens de zwangerschap

Ik had een normaal gewicht voor de zwangerschap. Ben de hele zwangerschap maar 9 kilo aangekomen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron