Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitgesteld vaccineren

<<

Anoniem171

Bericht 28 Dec 2013 02:55

Uitgesteld vaccineren

Wie heeft er uitgesteld gevaccineerd? Welke vaccinaties heb je bij welke leeftijd gegeven? Hoe zijn jouw ervaringen? Hoe kwam je tot dit schema?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 08:28

Re: Uitgesteld vaccineren

Geen antwoorden op jergen, maar ik weet niet of jeit topic ooit hebt gelezen. viewtopic.php?f=9&t=1458&p=40207&hilit=Vaccineren#p40207

Verder lees ik met je mee.
L2014 & H2017
<<

Anoniem171

Bericht 28 Dec 2013 09:56

Re: Uitgesteld vaccineren

Dank je wel mzcharlotte, die discussie heb ik toen inderdaad gevolgd. Ik ben nu vooral benieuwd naar ervaringen en schema's van welke prikken wanneer.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Dec 2013 11:21

Re: Uitgesteld vaccineren

Wij gaan vanaf 1 jaar beginnen met vaccineren. Dan vervalt er 1 vaccinatie, omdat hij dus ouder is. Hij krijgt wel gewoon alle vaccinaties.
<<

Anoniem171

Bericht 28 Dec 2013 11:28

Re: Uitgesteld vaccineren

Jans schreef:Wij gaan vanaf 1 jaar beginnen met vaccineren. Dan vervalt er 1 vaccinatie, omdat hij dus ouder is. Hij krijgt wel gewoon alle vaccinaties.


En hoe snel volgen de vaccinaties elkaar op Jans'?
<<

Anoniem186

Bericht 28 Dec 2013 11:34

Re: Uitgesteld vaccineren

Nana schreef:
Jans schreef:Wij gaan vanaf 1 jaar beginnen met vaccineren. Dan vervalt er 1 vaccinatie, omdat hij dus ouder is. Hij krijgt wel gewoon alle vaccinaties.


En hoe snel volgen de vaccinaties elkaar op Jans'?


Daar wil ik het met de arts nog even over hebben.
Afhankelijk van zoon z'n reactie op de eerste vaccinatie. En wat de maximale tijd is wat er tussen mag zitten.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Dec 2013 11:59

Re: Uitgesteld vaccineren

Wij vaccineren waarschijnlijk niet, al zijn we er nog niet helemaal uit. Wat we wel zeker weten is dat we áls we vaccineren dit pas na de 1e verjaardag doen en dat we bmr zowiezo helemaal niet doen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem28

Bericht 28 Dec 2013 20:37

Re: Uitgesteld vaccineren

Wij vaccineren aangepast. We hebben het schema in overleg met de CB-arts bepaald. De BMR heeft ze wel met 14 maanden gehad. De DKTP krijgt ze voor het eerst als ze twee wordt. Ze krijgt 'm dan in de normale volgorde, maar dan geldt de derde prik al als booster die ze normaal met 3;9 krijgen. Op deze manier hoeft ze in totaal maar 3 vaccinaties in plaats van 4 vaccinaties. Op deze manier is ze wel volledig beschermd, maar met minder vaccinaties.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:38

Re: Uitgesteld vaccineren

Weet iemand hier ook toevallig hoeveel tijd er max tussen prikken mag zitten?

N moet weer terug met 14 mnd voor die bmr prik, maar vlak daarna gaan we op vakantie. Ik wil hem eigenlijk iets verschuiven naar de lente wanneer het beter weer is, omdat ze ook al zo gevoelig is voor alle verkoudheidsvirussen en ze de laatste keer flink last had van de combi verkouden/ prik.
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Dec 2013 21:47

Re: Uitgesteld vaccineren

Minstens een maand, want dat had ik laatst door omstandigheden al met mijn dochter. Of het nog veel langer kan, weet ik niet.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:51

Re: Uitgesteld vaccineren

Oke dank je wel.

Maar je kan niet zeggen; ik geef de bmr pas met 2 jaar ofzo? Die moet wel rond de 14 mnd.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 28 Dec 2013 21:57

Re: Uitgesteld vaccineren

Met 14 maanden krijgen ze de BMR1 en de MenC he?
Die kan je rustig een maandje later geven, ze krijgt die beide voor de eerste keer.
Je dochter is dan alleen niet beschermd tot het moment dat je wel vaccineert.
Dat is een afweging die je zelf moet maken, of je dat wil of niet.
Laatst gewijzigd door RiLiJu op 28 Dec 2013 22:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 22:00

Re: Uitgesteld vaccineren

Dank je wel! R is er niet ziek van geweest toen maar ik wil niet het risico lopen dat ze net wanneer we op vakantie gaan ziek wordt ervan. Dan stel ik het liever idd een maandje uit.
<<

Anoniem28

Bericht 28 Dec 2013 22:03

Re: Uitgesteld vaccineren

Onze oudste heeft de BMR pas met drie jaar gekregen en dat was geen probleem.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 28 Dec 2013 22:04

Re: Uitgesteld vaccineren

Een vriendin van mij heeft de bmr ook uitgesteld haar dochter is nu 17 maanden maar zij moet dus echt nog starten met bmr, jij ook? Dan kan je er namelijk voor kiezen dat uit te stellen tot de lente bijv dat is geen probleem.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 22:07

Re: Uitgesteld vaccineren

Oke dank jullie wel.

Want ff voor de zekerheid. Met 14 maanden is dus de eerste keer dat ze die BMR prik zouden krijgen. Wanneer ik deze ga uitstellen stel ik dus ook de volgende BMR prik natuurlijk weer uit. Wat is het nadeel/ voordeel om die bmr later te geven? Want het is op zich natuurlijk wel een belangrijke prik ( bof, mazzelen en rode hond toch?)
<<

Anoniem28

Bericht 28 Dec 2013 22:11

Re: Uitgesteld vaccineren

Nadeel: ze kunnen in die periode dat jij uitstelt toch ziek worden.

Voordeel: ze zijn beschermd als je direct gaat vaccineren.


Weet je wat de ziekten inhouden? Zo nee: dan zou ik me daar eerst in verdiepen voordat je een beslissing maakt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers