Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

<<

Nyx

Bericht 27 Dec 2013 22:22

Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Afgelopen dinsdag mezelf laten kleden door een vriendin. Al met al ging ik op pumps de deur uit. Ik had haar nog gewaarschuwd dat het pijn zou gaan doen, maar de pumps moesten aan. En ik moet bekennen dat het ook super stond. We zijn naar de kroeg gelopen, in de kroeg heen en weer gelopen, ik heb zelfs nog gedanst en toen uit het niets kon ik niet meer op de pumps staan. Pijn, bijna ondragelijk. Ik ben dan ook op panty's naar huis gegaan, want er viel echt niet meer op te lopen. En dan zat de pijn op het voetkussentje (Goh, hoe heet dat ook alweer???)

In het verleden heb ik partyfeet gehad, maar eigenlijk maakte dat niet zoveel verschil. Zijn er nog andere oplossingen?
<<

Anoniem156

Bericht 27 Dec 2013 22:33

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Check beautylab even, binnenkort komt er een verdovende spray op de markt.
<<

Nyx

Bericht 27 Dec 2013 22:40

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Ah, ik kijk te weinig op beautylab. Maar ik heb het gevonden en dat klinkt interessant.

Grappig dat ze er wel gelijk de waarschuwing bij geeft dat je niet moet denken dat het een middel is waardoor je dag en nacht maar op pumps moet gaan lopen, want zij geeft aan dat het slecht is voor de gewrichten. Ik dacht juist dat het goed was voor de gewrichten. Ach, maar 2 januari dus. :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2013 23:18

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Zo'n brandende pijn? Ik slikte toen ik graag op pumps de hele nacht achter de bar werkte er paracetamol tegen, met een flinke borrel erbij. Maar das niet echt een goed advies :)
R. 2013
D. 2016
<<

Nyx

Bericht 27 Dec 2013 23:40

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Haha, wel een leuk advies. :P

Het was inderdaad een brandende pijn. Zo'n pijn dat zelfs als de pumps uit zijn je er nog niet optimaal en pijnloos kunt lopen.

Ik weet dat ik hakken in het algemeen te weinig draag en niet geoefend ben, maar zo gaat het me nooit lukken natuurlijk. Had laatst voor het oefenen hakken aan naar mijn pap en het was zo ongewoon dat het hem zelfs opviel. :P
<<

Anoniem301

Bericht 28 Dec 2013 00:03

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Huh? Hoezo dacht je dat zo'n onnatuurlijke houding van de voet goed zou zijn voor gewrichten?
<<

Anoniem30

Bericht 28 Dec 2013 00:04

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Carrie schreef:Huh? Hoezo dacht je dat zo'n onnatuurlijke houding van de voet goed zou zijn voor gewrichten?


Haha, dat wil ik net posten. Hoe kun je denken dat (hoge) hakken goed zijn?
<<

Nyx

Bericht 28 Dec 2013 00:33

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Pippa schreef:
Carrie schreef:Huh? Hoezo dacht je dat zo'n onnatuurlijke houding van de voet goed zou zijn voor gewrichten?


Haha, dat wil ik net posten. Hoe kun je denken dat (hoge) hakken goed zijn?


Geen idee eigenlijk. Denk dat ik dat ergens heb gelezen? :confused:
<<

Anoniem301

Bericht 28 Dec 2013 00:35

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Nyx schreef:
Pippa schreef:
Carrie schreef:Huh? Hoezo dacht je dat zo'n onnatuurlijke houding van de voet goed zou zijn voor gewrichten?


Haha, dat wil ik net posten. Hoe kun je denken dat (hoge) hakken goed zijn?


Geen idee eigenlijk. Denk dat ik dat ergens heb gelezen? :confused:

Dat lijkt mij niet hoor.
<<

Nyx

Bericht 28 Dec 2013 00:43

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Carrie schreef:
Nyx schreef:
Pippa schreef:
Haha, dat wil ik net posten. Hoe kun je denken dat (hoge) hakken goed zijn?


Geen idee eigenlijk. Denk dat ik dat ergens heb gelezen? :confused:

Dat lijkt mij niet hoor.


Nou ja, als pumpdrager Carrie mij verteld dat ik dat niet had kunnen lezen, dan heb ik het ook niet gelezen. Dat weet ik dan wel weer zeker. ;)
<<

Anoniem301

Bericht 28 Dec 2013 01:09

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Nyx schreef:
Nou ja, als pumpdrager Carrie mij verteld dat ik dat niet had kunnen lezen, dan heb ik het ook niet gelezen. Dat weet ik dan wel weer zeker. ;)

:thumbup: :D
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Dec 2013 12:28

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Hakken zijn wel goed voor je houding volgens mij, misschien verwar je het daarmee?
Verder zijn ze gewoon niet goed voor je.. Ik had een collega die altijd op hakken liep, die kon dus ook eigenlijk gewoon niet meer op platte schoenen lopen. Zelfs thuis liep ze altijd op hakken, anders deed het echt pijn in haar kuiten.. Die spier wordt korter als je veel op hakken loopt oid.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Dec 2013 13:20

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Cinnamon schreef:Hakken zijn wel goed voor je houding volgens mij, misschien verwar je het daarmee?

Nee joh het is juist heel slecht.
Een hak tot 2cm is nog wel ok maar hoger niet, je gaat van alles compenseren in je benen, bekken en rug en dan heb je het dus nog niet eens over de druk die op je voetbotjes komt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem130

Bericht 28 Dec 2013 13:22

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Het is idd ook slecht voor je houding.

Wel goed voor de lijn geloof ik. Dat heb ik wel ooit gelezen. Je maakt meer gebruik van spierkracht natuurlijk om te stabiliseren.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2013 13:26

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Bekijk dit filmpje maar eens, om te zien wat er gebeurd met je voeten tijdens het dragen van hakken.
http://www.youtube.com/watch?v=ykAo4DGCjxA
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Dec 2013 13:28

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Hmm misschien bedoelt cinnamon dat je houding er mooier uitziet. Dat is dan natuurlijk wel weer zo, je beenspieren staan wat meer gespannen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2013 14:23

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

En je billen komen mooier uit :angel:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Dec 2013 14:31

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Heb je pumps van echt leer? Dan even een dagje uitlopen voor je gaat stappen, helpt het beste.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Dec 2013 14:31

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Ik kan ook niet op platte schoenen lopen, als ik op blote voeten loop, loop ik op mijn tenen
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Dec 2013 15:59

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Ik dacht eens gehoord te hebben dat het goed is voor je houding omdat je automatisch meer overeind loopt. Voor je bekken ed geloof ik inderdaad gelijk dat het niet zo best is, haha, maar ik dacht meer aan je bovenlijf zeg maar. Volgens mij was er toen bij gezegd dat je, als je op hakken loopt, automatisch je schouders wat meer naar achter hebt, wat rechter op staat dus zeg maar.
Maar misschien is dat ook wel allemaal onzin dan hoor :wink:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2013 17:16

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Cinnamon schreef:Ik dacht eens gehoord te hebben dat het goed is voor je houding omdat je automatisch meer overeind loopt. Voor je bekken ed geloof ik inderdaad gelijk dat het niet zo best is, haha, maar ik dacht meer aan je bovenlijf zeg maar. Volgens mij was er toen bij gezegd dat je, als je op hakken loopt, automatisch je schouders wat meer naar achter hebt, wat rechter op staat dus zeg maar.
Maar misschien is dat ook wel allemaal onzin dan hoor :wink:


Dat verhaal ken ik ook. En ik ben het er mee eens.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Dec 2013 17:18

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Exogenesis schreef:
Cinnamon schreef:Ik dacht eens gehoord te hebben dat het goed is voor je houding omdat je automatisch meer overeind loopt. Voor je bekken ed geloof ik inderdaad gelijk dat het niet zo best is, haha, maar ik dacht meer aan je bovenlijf zeg maar. Volgens mij was er toen bij gezegd dat je, als je op hakken loopt, automatisch je schouders wat meer naar achter hebt, wat rechter op staat dus zeg maar.
Maar misschien is dat ook wel allemaal onzin dan hoor :wink:


Dat verhaal ken ik ook. En ik ben het er mee eens.

Me too!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 28 Dec 2013 19:31

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

Tips voor het dragen van pumps kan ik je niet geven want ik scheur m'n enkelbanden al op sneakers dus pumps waag ik me zeker niet aan :laughcry:

Maar de orthopeed heeft mij dit jaar nog verteld dat een hakje juist goed is(hij heeft niet gezegd tot welke hoogte, denk dat die ik toen aan had zo'n 4 tot 5 cm waren en die waren goed). Het zou goed voor je enkels zijn en ook voor je bekken/heupen. Ik had op dat moment een slijmbeursontsteking in mijn heup en had meer pijn als ik op sneakers liep dan dat ik op mijn enkellaarsjes liep en dat was volgens o.a. de orthopeed en fysio logisch i.v.m. je houding en het was dus ook niet verkeerd.
Ik denk alleen wel dat het verschil maakt of je een naaldhak hebt of een bredere hak.

Sterkte met de pumps :wink:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 29 Dec 2013 13:48

Re: Valt dit te voorkomen? (Vraag over pumps)

SoGood schreef:Ik kan ook niet op platte schoenen lopen, als ik op blote voeten loop, loop ik op mijn tenen

Grappig, dit doe ik ook vaak!

Als ik echt een nacht lang op hakken moet lopen heb ik vaak van die platte ballerina's in m'n tas. Uiteindelijk doe ik die bijna nooit aan trouwens, maar het is wel een fijn idee ;).

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers