Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Automatisch Wifi op telefoon?

<<

Anoniem75

Bericht 27 Dec 2013 20:44

Automatisch Wifi op telefoon?

Ik heb sinds een week een nieuwe smartphone. Een Huawei. Nu heb ik altijf Wifi aan staan hier in huis maar als ik weg ga en ik wil daar op internet of op WhatsApp zet ik twee extra knopjes aan. Gegevens en GPS. Kan ik die 2 dingen nu altijd aan laten staan dat m'n telefoon buitenshuis ook internet heeft of is het beter/slimmer om die uit te zetten? Want pakt de tefefoon gelijk ergens een gratis Wifi (of die dus hier in huis) of pakt ie eerst betaald internet via de provider? Ik zet nu namelijk die 2 knopjes weer uit. En als ik buitenshuis geen internet gebruik betaal ik dan toch voor het alleen maar aan staan van het internet of moet ik er wel iets mee doen (appen of surfen)

Ik heb hier echt geen verstand van maar dat kunnen jullie wel lezen :nerd:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Dec 2013 21:00

Re: Automatisch Wifi op telefoon?

GPS hoef je sowieso niet altijd aan te hebben staan, dat staat nog weer los van waar je internetverbinding mee maakt.
Voor zover ik weet is het zo dat je je wel altijd aan moet melden bij een Wifi punt als je dat nog niet eerder hebt gedaan. Je telefoon zal daar niet gelijk automatisch verbinding mee maken, dus qua internet toch eerst via je provider dat doen. Als je je eenmaal bij een netwerk hebt aangemeld, maakt hij daar volgens mij wel automatisch verbinding mee als je daar weer bent.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Dec 2013 21:51

Re: Automatisch Wifi op telefoon?

Ik heb hem altijd aanstaan en krijg een melding wanneer er een wifi verbinding beschikbaar is.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Dec 2013 23:07

Re: Automatisch Wifi op telefoon?

Oh weer wat geleerd dat GPS niet altijd aan hoeft te staan :laughcry:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 28 Dec 2013 22:53

Re: Automatisch Wifi op telefoon?

Geen idee hoe het werkt, maar op mijn Nokia, htc en iPhone heb/had ik in huis automatische wifi en buitenhuis via mijn profiteren.
Kan je dat niet instelling wanneer je de eerste keer verbinding maakt? Dat je telefoon automatisch verbinding moet maken indien die wifi verbinding beschikbaar is!?
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem 52

Bericht 28 Dec 2013 22:59

Re: Automatisch Wifi op telefoon?

Je telefoon geeft automatisch aan wanneer er een Wifi aansluiting is, maar kan niet automatisch op dat netwerk aansluiten, tenzij je je er eerder op hebt aangemeld. Volgens mij ;) Verder is GPS inderdaad niet nodig, sterker nog; 't vreet onnodig batterij en volgensmij gebruik je nog internet ook dan. Je provider kan wel Hotspots hebben, dan pakt-ie die eerder op dan je internetbundel!
<<

Anoniem12

Bericht 28 Dec 2013 23:26

Re: Automatisch Wifi op telefoon?

Wat Bazinga zegt dus!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers