Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


E-reader

<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2013 15:43

E-reader

Ik heb een iPad en lees daar e-books op.
Toch vind ik dit licht niet echt fijn en ik merk dat ik steeds geneigd ben af te dwalen naar allerlei andere
apps. Dus ik overweeg een e-reader te kopen.
De meeste boeken lees ik op vakantie en in bed. Het zou dus fijn zijn als
de e-reader zowel in de zon als in het donker te gebruiken is.

1) welke e-reader heb jij?
2) hoe bevalt hij jou?
3) wat heeft de e-reader gekost?

Dank!
<<

Anoniem335

Bericht 27 Dec 2013 16:03

Re: E-reader

http://www.ereaderstore.nl/product/3749 ... black.html

Ik heb deze. Deze ereader heeft licht in zijn scherm. Dat hebben ze lang niet allemaal. Dat is zeer handig met lezen in bed. Heb je geen andere lamp nodig meer. Hij bevalt mij erg goed. Heb hem cadeau gekregen maar denk iets van 160/170 euro inclusief beschermmapje.

Het licht kan je trouwens aan en uit zetten met een knopje, handig voor buiten dat het uit kan.
<<

Anoniem122

Bericht 27 Dec 2013 16:04

Re: E-reader

Ik heb sinds kort de Sony T2N, dat is een limited edition van de T2, en alleen te koop bij Bol.com. Hij was 88 euro. Je moet er alleen wel een lampje bij kopen om 's avonds er mee te kunnen lezen.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2013 16:08

Re: E-reader

Dank!

Het lijkt mij toch een nadeel als het lampje apart is.
Hoe is het in de zon?
<<

Anoniem122

Bericht 27 Dec 2013 16:10

Re: E-reader

Dat heb ik nog niet kunnen testen, weinig zon nog gezien, heb de Ereader pas een week of 2 :P
Maar wat ik online heb gelezen van de reviews kan je met die goed in de zon lezen. Zou wel balen zijn als het niet goed kan, omdat ik hem speciaal voor mee naar Thailand gekocht heb.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2013 16:13

Re: E-reader

Ja dan is dat wel handig! Recensies kloppen over het algemeen wel!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Dec 2013 17:21

Re: E-reader

Ik had een oudere sony mee op vakantie en dat ging prima in de zon. Het leest gewoon echt als een normale bladzijde
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 27 Dec 2013 19:30

Re: E-reader

Ik heb de Kobo Glo en daar zit ook licht in het scherm. Ik vind dat echt ideaal! Lijkt me zo irritant als je dat niet hebt want ik lees echt vaak in het schemer of in bed. Hij bevalt echt super! Ik lees elke dag en de batterij gaat echt lang mee :) Volgens mij heb ik er destijds 120,- voor betaald bij bol. Vind het ook fijner lezen dan een echt boek want het is veel lichter, geen gehannes met bladzijden omslaan ed :)
Wat als het lukt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Dec 2013 19:35

Re: E-reader

Mijn moeder heeft de Kobo Touch.
Die heb ik een aantal week mogen lenen en is een erg fijn ding!
Nadeel is wel dat die geen schermverlichting heeft. Als ik er zelf een zou kopen, zou ik voor de Aura gaan denk ik, of de Glo.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2013 19:56

Re: E-reader

Dank voor de reacties!
Ik krijg zo bezoek maar ik ga daarna alle genoemde modellen eens even opzoeken!
<<

Anoniem301

Bericht 27 Dec 2013 20:25

Re: E-reader

Ik vond dit een erg fijne stapelreview! Ik wil ook graag een e-reader naast mijn iPad mini. Ik ga voor de Kobo aura HD, vind het belangrijk dat de e-reader zelf licht geeft en dat er WiFi op zit.

http://www.beautylab.nl/stapelreview-e-readers-2/
<<

Anoniem335

Bericht 27 Dec 2013 20:27

Re: E-reader

Ik heb niet de HD maar de gewone Aura. Het verschil is 1 inch. Het is maar net wat je handiger vindt. Ik heb besloten om uiteindelijk toch voor het kleinste model te gaan, lekker handzaam. Al vind ik het hoesje die bij de HD past wel veel mooier. Was moeilijke keuze toen.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Dec 2013 07:51

Re: E-reader

Hier komt nu al 4x die kobo voorbij en op de link van Carrie kwam die ook naar voren.
Ik ga vanmiddag even in een winkel kijken. Ik heb nu een iPad mini, dus ben even benieuwd naar
het verschil in gewicht, grootte etc.

Fijn om te lezen dat het jullie allemaal zo goed bevalt!
Is het ook echt een kwestie van je laptop aansluiten en de e-books erin slepen oid?
Gaat dat snel en makkelijk?
<<

Anoniem122

Bericht 28 Dec 2013 08:06

Re: E-reader

Ja bij mijn Sony reader wel inderdaad. Als je het bestand op je pc hebt staan, is het kwestie van rechtermuisknop, "kopieren naar" en dan kies je voor de reader.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Dec 2013 08:08

Re: E-reader

Oh, dat klinkt top zeg!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 28 Dec 2013 10:13

Re: E-reader

Happinaz schreef:Dank!

Het lijkt mij toch een nadeel als het lampje apart is.
Hoe is het in de zon?


Dat lampje is apart omdat het een E-ink scherm is! Wat beter voor je ogen schijnt te zijn. Mijn vorige e-reader had dit ook en ik vond het inderdaad fijn lezen. Ik heb overigens een lampje gekocht bij de Action voor 3 euro. Klik je erop en lezen maar. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Vintage op 28 Dec 2013 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 28 Dec 2013 10:14

Re: E-reader

TukTuk schreef:Ik heb sinds kort de Sony T2N, dat is een limited edition van de T2, en alleen te koop bij Bol.com. Hij was 88 euro. Je moet er alleen wel een lampje bij kopen om 's avonds er mee te kunnen lezen.


Die wil ik ook graag hebben!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 28 Dec 2013 14:11

Re: E-reader

De boeken op je ereader krijgen is bij de mijne ook een kwestie van slepen :) Heel makkelijk! In de zon lezen gaat heel goed! Het scherm is mat (als je het lichtje uit hebt) en je hebt geen last van weerspiegelingen o.i.d :) Zo heb ik op vakantie 2 boeken weggelezen in de zon :P
Wat als het lukt
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 24 Jan 2014 11:18

Re: E-reader

Happinaz heb je inmiddels een E-reader aangeschaft?
Ik ben mij ook aan het verdiepen in E-readers en volgens mij komt de Kobo wel overal als beste uit de test.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jan 2014 11:27

Re: E-reader

Happinaz schreef:Hier komt nu al 4x die kobo voorbij en op de link van Carrie kwam die ook naar voren.
Ik ga vanmiddag even in een winkel kijken. Ik heb nu een iPad mini, dus ben even benieuwd naar
het verschil in gewicht, grootte etc.

Fijn om te lezen dat het jullie allemaal zo goed bevalt!
Is het ook echt een kwestie van je laptop aansluiten en de e-books erin slepen oid?
Gaat dat snel en makkelijk?


Ik hoop eigenlijk omdat er WiFi op zit dat ik dan naar mijn mail kan gaan, en het vanuit daar op de e-reader kan zetten, net zo makkelijk als ik dat nu met de iPad mini doe. Maar dat zal misschien niet.
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 19:37

Bericht 24 Jan 2014 15:52

Re: E-reader

Ik heb ook de Kobo glo en heb er 125 euro voor betaald. Ik vind hem superfijn en de batterij gaat erg lang mee. Ook in de zon lezen is geen probleem.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 24 Jan 2014 16:03

Re: E-reader

En kun je makkelijk de boeken van je computer naar je E-reader "slepen" Annouk? Met mijn tablet schuif ik gewoon van computermap naar tabletmap.
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 19:37

Bericht 24 Jan 2014 16:25

Re: E-reader

Petteflet schreef:En kun je makkelijk de boeken van je computer naar je E-reader "slepen" Annouk? Met mijn tablet schuif ik gewoon van computermap naar tabletmap.

Ja, dat is bij die van mij ook zo :)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:16

Bericht 25 Jan 2014 14:26

Re: E-reader

Ik heb een sony T3, vind hem zelf erg prettig lezen. Het nadeel is wel het lampjes wat je los moet kopen maar bij de action zijn die 2 euro.
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jan 2014 11:29

Re: E-reader

Ik heb een Kindle, van Amazon. Geen apart lampje erbij, dan zet ik mijn nachtlampje gewoon even aan. Nou heb ik wel een hele oude hoor, althans, die worden niet meer gemaakt. Maar dat boeit me geen seconde!
Het leest heerlijk in de zon en het weegt niks. Zo fijn!
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers