Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe dichtbij winkels wonen?

<<

Anoniem119

Bericht 27 Dec 2013 13:07

Hoe dichtbij winkels wonen?

Hoe dichtbij woon je bij de winkels? En is dat dan alleen een supermarkt of ook andere winkels (bakker/drogist/of niet meer?). Vind je het ok hoe dichtbij of ver weg je van de winkels woont of zou je dat liever anders zien? En op welke manier ga je het liefst naar de winkels & supermarkt? Lopend, fietsend of auto? En hoe lang ben je daar mee bezig?
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:05

Bericht 27 Dec 2013 13:16

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Bij mij in dorp zit een kleine supermarkt, bakk er en slager. Tien minuten verder op zit dorp waar iets meer winkels zitten. Wil ik echt shoppen dan moet ik 20 minuten rijden met de auto. Vroeger woonde ik in dorp waar gewoon ales zat en kon ik op de fiets, dat mis ik wel
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Dec 2013 13:18

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon in dezelfde straat als de groenteboer. De dichtsbijzijnde supermarkt heeft een Zeeman, Blokker, Etos en bloemist in hetzelfde pand, maar ik vind het niet fijn winkelen daar. Het zit op 10min loopafstand, we gebruiken het voor de noodgevallen. Het grootste winkelcentrum zit op 15min lopen, daar heb je zo goed als alles. Gek genoeg doen we onze boodschappen bij een supermarkt die op ca. 15min rijden van ons vandaan ligt, puur omdat ik het een hele prettige winkel vind.
L2014 & H2017
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Dec 2013 13:20

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Hier in het dorp zitten de supermarkt, slager, bakker, Primera op 10 minuten loopafstand. Het winkelplein met o.a. Hema en Kruidvat zit op 30 minuten lopen.
Als ik met M. samen ga dan ga ik lopend met de buggy. Als ik in 1 winkel iets nodig heb dan neem ik hem mee op de fiets. Soms uit gemakzucht neem ik de auto mee als ik ook meerdere dingen nodig heb en de auto tot mijn beschikking heb.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem7

Bericht 27 Dec 2013 13:22

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon op ongeveer 5 minuutjes lopen van een winkelcentrum met een Lidl, C1000, AH, bakker, slager, visboer, groenteboer, poelier, DA-drogist, marskramer, bloemist, Zeeman, grote kantoorboekhandel, reisbureau, sportzaak, Intertoys, dierenwinkel, apotheek, Primera, wat kledingwinkels en wat cheap restaurantjes. Klinkt heel wat, maar eigenlijk is het best klein. Maar voor de dagelijkse boodschappen prima.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2013 13:24

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon tegenover de Albert Heijn en Bas v/d Heijde en daar ben ik wel erg aan gewend geraakt. Op 5 minuten lopen heb ik nog een winkelcentrumpje met een Plus, drogist, schoenmaker et cetera. 5 min lopen de andere kant op is het Centraal Station met ook meerdere AH's, Hema, Bruna, Etos en al die dingen. Wel heel relaxed zo en ik zou het liever niet anders willen.
<<

Anoniem122

Bericht 27 Dec 2013 13:26

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Hier in het dorp zit wel een redelijk winkelcentrum, met de belangrijkste winkels, zeeman, wibra, kruidvat, etos, action, hema, boekhandel etc. Het is paar minuten fietsen naar het centrum, daar zitten ook gelijk de meeste supermarkten. Maar om eerlijk te zijn ga ik vaak met de auto, kan 90 minuten gratis parkeren bij de AH. Om echt kleding te shoppen moet ik of naar een stad/dorp iets verderop, das nog geen 10 minuten en das best wel een groot winkel centrum of naar Eindhoven of Den Bosch, (20/30 min rijden).

Ben wel blij met hoe dichtbij het centrum is, het dorp is niet heel groot, maar je kan het meeste er wel vinden. Voorheen woonde ik in Den Bosch en moest ik nog 25 min fietsen voordat ik in het centrum was.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Dec 2013 13:28

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

900 meter linksaf zit een centrum met oa supermarkten, drogisten, action, bart smit, jamin, bakkers, slagers, Marskramer enz.

900 meter rechtsaf zit Alexandrium

900 meter achter ons huis zit nog een centrum met oa supermarkten, drogisten, Hema, Zeeman, bakkers, slagers, Marskramer en dat soort winkels

Dus.. niets te klagen al zeg ik het zelf haha.
Soms ga ik lopend, soms met de fiets, soms met de auto.
<<

Anoniem23

Bericht 27 Dec 2013 13:29

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Haha, ik woon om de hoek van een Appie, Dirk, Kruidvat, Bruna, Blokker, Deen, bakker, Praxis, Etos, dierenwinkel, notenbar, visboer, kaasboer, bloemenwinkel en zo nog een heleboel winkels. En andere winkels zijn binnen de 10 minuten fietsen afstand. Dat vind ik heel fijn! Als ik vrij ben wandel ik ook even langs alle winkels waar ik moet zijn om lekkere boodschapjes te doen.

Mijn ouders wonen op 5 minuten fietsen van het centrum en andere locaties waar winkels zijn en dat is ook prima.
Ik zou het niet relax vinden als het echt helemaal uit de route van werk naar huis is bijvoorbeeld.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 27 Dec 2013 13:32

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Op 5 minuutjes fietsen zit een winkelcentrum met alle winkels (supermarkt, slager, bakker, kleding, v&d) en dat vind ik heerlijk. Maar ook het centrum is goed te fietsen met ong. 15-20 min. Ik wil graag ergens wonen waar alle winkels op fietsafstand zijn (dus tot 20-25 min fietsen)
<<

Anoniem12

Bericht 27 Dec 2013 13:36

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Het centrum is 5 minuten met de auto en een kleine 10 minuten fietsen.

Ik zou echt geen 25minuten willen fietsen naar een centrum, dan ben ik in een compleet andere stad/dorp vanaf hier haha. Zoals we nu wonen vind ik heerlijk. Buiten een dorp, maar toch binnen 5 minuten in een gezellig centrum.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Dec 2013 13:37

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

hier zit 50 meter van ons huis een supermarkt en drogist en apotheek.
100meter nog een supermarkt en bakker en kledingwinkels

volgend jaar komt er een action en jumbo bijna achterhuis

Hoe handig is het de supermarkt zo dichtbij. Ik doe mijn boodschappen nooit bij die winkels. Soms naar de aldi en dan neem ik de kar mee naar huis. De grote boodschappen haal ik verder weg maar is misschien 500 meter haha
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 27 Dec 2013 13:39

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Haha ja Harri, in de stad vind je dat wel! :)

Ik vind het zo lastig, ik wil zo graag op 5 min van de winkels wonen, maar vraag me dan af of dat wel echt nodig is. Maar het lijkt me zo leuk, wandelend met de kinderwagen naar de winkels. En niet alleen leuk, ook handig. Vraag me af of 20 min lopen niet te ver is. Of is dat gewoon? Ik heb altijd dicht bij winkels gewoond dus ik weet niet beter haha.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 27 Dec 2013 13:41

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Bij ons in het dorp hebben we geen winkels of supermarkten alleen een rijdende SRV-wagen op woensdag. Als ik boodschappen wil doen of naar winkels ben moet ik met de auto een kwartier rijden. Fietsend is dat denk ik een half uur-drie kwartier maar ik fiets nooit haha. Ik ben dit al sinds kleins af aan gewend dus maakt mij niet uit. Doe gewoon boodschappen als ik vrij ben.
<<

Nyx

Bericht 27 Dec 2013 13:41

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik loop vijf trappen naar beneden en sta in het centrum. Kledingwinkels, schoenenwinkels, drogisterijen, boekenwinkels, Hema, reiswinkels. Echt alles is bij de hand.

Jumbo A ligt op 400 meter lopen. Jumbo B op 600 meter lopen. En de AH op 500 meter lopen. Lidl op een km. Aldi op 100 meter, maar ik ga liever naar de Aldi in een buurdorp.

Huisarts, apotheek en tandarts heb ik om me heen verzameld en zijn ook op loopafstand.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 27 Dec 2013 13:42

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon op 2 min. loopafstand van een supermarkt, drogist & bakker. Op 10 min. loopafstand zit een groter winkelcentrum met een 2 supermarkten, een kapper, kledingswinkels, een bloemist, restaurants, etc. Binnen 7 min. ben ik met de auto in het centrum van de stad.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Dec 2013 13:50

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon 5 min van het centrum af met de fiets. Ik ga altijd met de fiets of de scooter. Nooit met de auto, want dat vind ik echt zonde van het parkeergeld. Ik vind het heerlijk om zo dichtbij te wonen. Ook de kroegen zitten daar, dus ik ben 's nachts na het stappen altijd zo thuis.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 27 Dec 2013 13:52

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Op 10 minuten loopafstand hebben wij hier een winkelcentrum met twee supermarkten, Etos, boekenhandel, Hema, bloemenwinkel, groenteboer, kaasboer, bakker en nog wat winkeltjes. Vind het toch wel erg handig als mijn man met de auto weg is, ik niet gebonden met aan de auto om boodschappen te doen of naar het postkantoor te gaan bijvoorbeeld.
2014 2016 2019
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 27 Dec 2013 13:55

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Binnen 7 minuten fietsen zit ik in het centrum van Rotterdam, al ga ik wel vaak met het OV. Op loopafstand hebben wij een winkelstraat en nog een AH vlakbij. Boodschappen doe ik het liefst met de auto, de rest fietsend, lopend of met het OV. Helaas heeft mijn vriend de auto altijd nodig, dus ook boodschappen doe ik bijna altijd lopend, wel met de kinderwagen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Dec 2013 14:02

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Met een paar minuten lopen ben ik in het centrum, je hebt hier redelijk wat winkels, een paar leuke kledingwinkels, maar om echt goed te shoppen moet je wel ergens anders heen. Maar het is verder wel een heel leuk centrum.
Naar de Ah is ongeveer 5 minuten lopen, naar de Hoogvliet 10 minuten of een paar minuten fietsen. Er zit op een paar minuten lopen ook nog een biologische winkel. En dan heb je op loop en fietsafstand (max. 5 minuten) nog een aldi, lidl, spar en c1000 maar daar kom ik nooit. Maar in de praktijk gaan we toch bijna altijd met de auto naar de supermarkt, want we doen alle boodschappen voor de hele week in 1 keer en dat is lopend niet te doen qua sjouwen. Vaak proberen we het daarom te combineren, dat we ergens met de auto naar toe gaan en dan op de terugweg langs de supermarkt.
<<

Anoniem73

Bericht 27 Dec 2013 14:08

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon op 1 min lopen van de lidl, bakker, friettent, fietsenwinkel, kapper, bloemenwinkel. En ongeveer 10 min lopen van het centrum. Grote supermarkt (c1000) doe ik meestal met de auto en met goed weer pak ik overal de fiets voor. En lopen naar het centrum doe ik ook als het goed weer is.
Ik vind het heel fijn om overal dichtbij te wonen maar het is geen eis ofzo als ik een ander leuk huisje zou zien.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 27 Dec 2013 14:48

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon een kleine 15 minuten (met de auto) van de supermarkt/drogist/bakker af. Wil ik 'echt' winkelen dan moet ik zo'n 20 minuten rijden.
Ik woon in een klein dorp en mis wel af en toe de wandelingetjes om een boodschapje te gaan doen. Verder is het gewoon goed plannen. Max 2x in de week boodschappen doen en vaak combineer ik het met m'n werk. Dan ga ik uit m'n werk meteen even langs de supermarkt.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 27 Dec 2013 14:59

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Wij wonen boven de winkels. We hebben hier alles: bakker, slager, supermarkt, blokker, drogist, kleding/schoenenwinkels, plantenzaak e.d.

Ik vind het heel erg belangrijk dichtbij winkels te wonen. Zeker nu we besloten hebben om in dit huis te blijven tot we overlijden en/of naar een verzorgingstehuis gaan.
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Dec 2013 15:14

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Het winkelcentrum van onze wijk ligt op een minuutje fietsen van ons af :P En daar zitten de volgende winkels:
- Albert Heijn - Aldi - Blokker
- Kruidvat - Ter stal - Tuunte fashion - Hans Anders - Primera
- Bakker - groenteman - zuivelhoeve
- Brainwash & nog 2 andere kappers
- Zonnestudio - 2 cafetaria's - 2 turkse afhaalrestaurants - chinees
- Dierenwinkel - Wasserette - Fysio/sportschool
En dat was :angel: Er zit eigenlijk best veel als ik er zo bij nadenk haha
En de stad zit 5 minuutjes fietsen van ons vandaan :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem119

Bericht 27 Dec 2013 15:29

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Nilou, ga je wel gewoon wandelen om het wandelen in het dorp dan? Gewoon voor een rondje frisse lucht. Of doe je dat eigenlijk niet dan?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers