Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 27 Dec 2013 22:21

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Nina schreef:
Surya schreef:Waar ik een beetje bang voor ben is dat het meer stiekem gaat gebeuren op bijv. schuurfeesten en de controle dan helemaal weg is.

Maar is er nu wel controle dan? Op bijv schuurfeesten


Nee maar ik vrees dat het alleen maar meer zal worden. Het drinken zonder toezicht.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Dec 2013 22:28

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Ik ben daar ook bang voor, Surya, dat het alleen maar tegendraads werkt. Dat zie je in Amerika ook. Dat vond ik tijd goed aan Nederland juist.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Dec 2013 02:03

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Heb jij hier een mening over? ben je het er compleet mee eens? of vind je het bv. wat overdreven dat de grens van 16 naar 18 jaar is verhoogd.

Zelf denk ik niet dat het het gewenste effect gaat hebben. Hier gaan absoluut de "keet" feestjes nog meer vorm krijgen. (mensen die een keet/oude cabine) op hun erg hebben staan waar de jongeren in gaan zuipen of gaan " indrinken ".

Wat dronk je zelf toen je tussen de 16 en 18 jaar was?
Van alles waar alcohol in zat behalve bier en wijn, dus voornamelijk likeurtjes of sterke dranken.

Hoe oud was je toen je je voor het eerst iets met alcohol ging drinken?
Eeuhm 12... :redface:

Wanneer nam je regelmatig een alcoholisch drankje?
Vanaf mijn 13e toen ging ik ieder weekend stappen.

Hoeveel drankjes nam je?
Laten we het op veel teveel voor die leeftijd houden :silent:
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Dec 2013 10:06

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Ik ben het gedeeltelijk mee eens. In principe vind ik die verhoging van de leeftijd goed, maar ik ben ook bang voor alles wat er nu stiekem gaat gebeuren. Jongeren die nu 16+ zijn en nu wel mogen drinken en straks niet meer, die zullen echt proberen om dit te blijven doen. En het indrinken en schuurfeesten, zal nu ook wel meer worden.

De schoolfeesten van onze school worden volgend jaar ook geheel alcoholvrij. Ook leerlingen die wel 18 zijn, krijgen geen alcohol, omdat het anders niet meer te controleren is. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Het eindexamengala zonder alcohol... Dat vind ik toch wel jammer!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem12

Bericht 28 Dec 2013 10:13

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Wij hadden nooit alcohol op schoolfeesten, ook niet als de hele klas oud genoeg was.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 28 Dec 2013 11:58

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Als we zien wat alcohol doet, als het op jonge leeftijd gedronken wordt, dan kunnen we toch niet anders dan het verbieden.

Stiekem drinken zal altijd gebeuren, dat gebeurt nu het 16+ is en zal ook straks gebeuren als het 18+ is.
Maar het verboden is, dan weten mensen wel dat het niet goed voor je is. En dan is het aan ieder voor zich of hij/zij zich daar aan wil houden.
<<

Nyx

Bericht 28 Dec 2013 12:20

Re: Alcoholverbod jongeren onder de 18 jaar

Ik vind dat ze er al minstens 20 jaar te laat mee zijn.

Ik voel me heel oud als ik dit zeg, maar toen ik als kind een drankje mocht drinken wist ik precies wanneer ik moest stoppen, omdat ik ook de gevaren kende. Nu wordt het verboden en heb ik niet alleen het idee dat ze 20 jaar te laat zijn, maar ook dat ze het erger maken. Want hoe illegaler, hoe leuker.

Owja, op het boerenland worden de kinderen gewoon van bier voorzien d.m.v. de ouders. Dat schijnt iets te zijn wat bij de pubertijd hoort. Wassen neus, lijkt het mij.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers