Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Dec 2013 23:47

Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Op facebook werd er flink gediscussieerd. Top natuurlijk dat er zoveel geld opgehaald is, maar kijk eens naar de armoede die er in Nederland heerst.

Daarom de stelling: Serious Request 2014 moet zich inzetten voor de armoede in Nederland.

Wat vind jij?
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 24 Dec 2013 23:50

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Eerlijk gezegd ben ik sowieso immuun voor al die Afrika dingen. Als het nou voor dierenleed was had ik me ingezet voor de honderd procent. Wat ik van dit doel vind voor 2014 moet ik serieus even over na denken voor ik een mening ga vormen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Dec 2013 23:50

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

de kindjes hier in nederland hebben een dak boven hun hoofd een wc schoon water. De kindjes in andere landen niet. Dus als mensen niet aan serious request willen geven maar aan de armoede hier moeten ze dat doen. En anders om ook
Afbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Dec 2013 23:55

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

sarah1985 schreef:de kindjes hier in nederland hebben een dak boven hun hoofd een wc schoon water. De kindjes in andere landen niet. Dus als mensen niet aan serious request willen geven maar aan de armoede hier moeten ze dat doen. En anders om ook


Dat schijnt niet helemaal waar meer te zijn, dat alle kinderen in Nederland een dak boven hun hebben.

Ik ben het wel een beetje eens met Lady Starshuck, al kan ik nog wel echt verdrietig worden van de beelden van de kindjes. Maar ik blijf wel het gevoel houden dat het een druppel op een gloeiende plaat blijft
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 23:57

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Ik vind Nederland niet te vergelijken met een derde wereld land. Je kunt je gewoon niet voorstellen dat je eigen kind dood zou gaan door gebrek aan schoon water en zeep! Wat mij betreft blijven ze door gaan met deze initiatieven.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Dec 2013 23:58

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Ik vind het goed dat er stil gestaan wordt bij de armoede in Nederland, maar ik vind het ook goed dat we onze ogen niet sluiten voor de nog veel schrijnendere leefomstandigheden elders in de wereld. Van mij hoeft SR14 echt niet voor de voedselbank of de armen in Nederland. Alleen omdat we momenteel in Nederland veel armoede kennen, betekent nog niet dat we maar onze kop in het zand moeten steken voor de omstandigheden in de rest van de wereld.

Wat ik op een dergelijke status op Facebook ook al zei: het mooie van je eigen geld is dat je zélf kunt kiezen welk goed doel je ermee wilt steunen en óf je wel een goed doel wilt steunen. Staat SR je niet aan, dan zoek je een ander goed doel wat je dichter aan het hart staat. Ik zie het probleem niet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Dec 2013 23:59

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Surya schreef:
sarah1985 schreef:de kindjes hier in nederland hebben een dak boven hun hoofd een wc schoon water. De kindjes in andere landen niet. Dus als mensen niet aan serious request willen geven maar aan de armoede hier moeten ze dat doen. En anders om ook


Dat schijnt niet helemaal waar meer te zijn, dat alle kinderen in Nederland een dak boven hun hebben.

Ik ben het wel een beetje eens met Lady Starshuck, al kan ik nog wel echt verdrietig worden van de beelden van de kindjes. Maar ik blijf wel het gevoel houden dat het een druppel op een gloeiende plaat blijft



denk dat de meeste kinderen in nederland wel een dak boven hun hoofd hebben. Je hebt ook van die opvang huizen hier.

Maar is ook niet te vergelijken nederland en 3e wereldland
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:00

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Dat zeg je mooi Maple!
<<

Anoniem7

Bericht 25 Dec 2013 00:00

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Ik denk dat het ook niet zozeer om de vergelijking gaat, Sarah.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2013 00:01

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Ik kan me zelf trouwens wel in de stelling vinden.

Surya, dat denk ik dus ook. Hoeveel geld is er al niet heen gegaan de af gelopen tientallen jaren?
Helaas zijn hier in Nederland ook mensen en kinderen dakloos, die moeten van opvangtehuis naar opvangtehuis.
En er hebben zich meer mensen dan ooit aangemeld bij de voedselbank.
Vanmiddag bij de c1000 stond er een vrouw die eten aan het verzamelen was voor een kerstdiner voor de minder bedeelden. Ik heb haar 10 van die puddingtoetjes gegeven.
Mensen ook weer blij.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Dec 2013 00:02

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Maar weet je, ik kom uit de jaren 80 en toen waren deze beelden er al. Ik heb niet het idee dat er in 30 jaar heel veel veranderd is.

Natuurlijk, ik vind het vreselijk oneerlijk dat mijn kindjes hier geboren zijn en andere kindjes daar. Helemaal toen mijn zoon vanwege koemelkallergie, voeding kreeg van 25 euro een pak. Dat vond ik heel oneerlijk, hij zulke dure voeding en ergens anders een baby die sterft van de honger.

Ik heb alleen niet het idee dat al het geld at daar al jaren naartoe gaat, structureel iets veranderd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2013 00:03

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Overigens heb je dat mooi gezegd Maple.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Dec 2013 00:06

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

sarah1985 schreef:
Surya schreef:
sarah1985 schreef:de kindjes hier in nederland hebben een dak boven hun hoofd een wc schoon water. De kindjes in andere landen niet. Dus als mensen niet aan serious request willen geven maar aan de armoede hier moeten ze dat doen. En anders om ook


Dat schijnt niet helemaal waar meer te zijn, dat alle kinderen in Nederland een dak boven hun hebben.

Ik ben het wel een beetje eens met Lady Starshuck, al kan ik nog wel echt verdrietig worden van de beelden van de kindjes. Maar ik blijf wel het gevoel houden dat het een druppel op een gloeiende plaat blijft



denk dat de meeste kinderen in nederland wel een dak boven hun hoofd hebben. Je hebt ook van die opvang huizen hier.

Maar is ook niet te vergelijken nederland en 3e wereldland


Opvanghuizen zijn er, in ieder geval in mijn stad, vrij weinig voor ouders met kinderen. Pleeggezinnen zijn er tekort.
Het schijnt dat er inmiddels gezinnen in tenten leven, maar pin me daar niet op vast. Ik heb er slechts een artikel over gelezen.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:08

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Ik denk niet dat er zo gul gegeven word als het voor eigen land is.
<<

Anoniem7

Bericht 25 Dec 2013 00:09

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Surya schreef:Maar weet je, ik kom uit de jaren 80 en toen waren deze beelden er al. Ik heb niet het idee dat er in 30 jaar heel veel veranderd is.

Natuurlijk, ik vind het vreselijk oneerlijk dat mijn kindjes hier geboren zijn en andere kindjes daar. Helemaal toen mijn zoon vanwege koemelkallergie, voeding kreeg van 25 euro een pak. Dat vond ik heel oneerlijk, hij zulke dure voeding en ergens anders een baby die sterft van de honger.

Ik heb alleen niet het idee dat al het geld at daar al jaren naartoe gaat, structureel iets veranderd.

Toch wel. Neem nu lepra, het aantal patiënten daarvan is vanaf begin 21e eeuw tot 2008 drie keer zo laag geworden. Goede voorlichting en goede leefomstandigheden helpen, het kost alleen geld om dat te realiseren.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Dec 2013 00:10

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Tangerine schreef:Ik denk niet dat er zo gul gegeven word als het voor eigen land is.


Dat denk ik ook niet.

Ik vind het ook dubbel hoor. Want armoede in Nederland komt ook niet altijd doordat de middelen er niet zijn maar doordat mensen niet juist met de middelen omgaan.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Dec 2013 00:11

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Surya schreef:
Tangerine schreef:Ik denk niet dat er zo gul gegeven word als het voor eigen land is.


Dat denk ik ook niet.

Ik vind het ook dubbel hoor. Want armoede in Nederland komt ook niet altijd doordat de middelen er niet zijn maar doordat mensen niet juist met de middelen omgaan.



En dat is de spijker op zijn kop!
<<

Anoniem7

Bericht 25 Dec 2013 00:11

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Daarnaast zou het natuurlijk ook kunnen dat 3FM en het Rode Kruis een samenwerkingsverband hebben voor het opzetten van deze actie elk jaar, misschien kan dit ook niet zomaar doorbroken worden.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Dec 2013 00:11

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Tangerine schreef:Ik vind Nederland niet te vergelijken met een derde wereld land. Je kunt je gewoon niet voorstellen dat je eigen kind dood zou gaan door gebrek aan schoon water en zeep! Wat mij betreft blijven ze door gaan met deze initiatieven.



Precies dit. Geen enkel kind in Nederland overlijdt aan diarree omdat er gewoon hier voor iedereen daar voorzieningen voor zijn. Ik steun de doelen van sr ieder jaar omdat we het hier niet zo slecht hebben dat er mensen overlijden aan dingen waar zij zich hard voor maken bij sr. Ja er zijn hier ook steeds meer mensen die het heel slecht hebben, en dat is ook heel erg maar ik vind dat van een andere orde als waar sr om gaat.

Net zoals vorig jaar, ook hier sterven er helaas baby's tijdens de zwangerschap of bevalling maar daar in die landen sterven die kinderen vaak om redenen die hier totaal niet bestaan omdat iedere zwangere vrouw controles krijgt etc etc.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Dec 2013 00:13

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Tangerine schreef:Ik denk niet dat er zo gul gegeven word als het voor eigen land is.



Dat denk ik idd ook. Ik zou wel iets geven maar niet zoveel als voor sr.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Dec 2013 00:15

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Tangerine schreef:
Surya schreef:
Tangerine schreef:Ik denk niet dat er zo gul gegeven word als het voor eigen land is.


Dat denk ik ook niet.

Ik vind het ook dubbel hoor. Want armoede in Nederland komt ook niet altijd doordat de middelen er niet zijn maar doordat mensen niet juist met de middelen omgaan.



En dat is de spijker op zijn kop!


Ja dat is ook wel een goed punt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Dec 2013 00:22

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Maar dan nog zijn er feitelijk wel kinderen die in armoede leven. Of het nou door tekortkomingen van hun ouders is of niet. Heel sec gezien zouden sommige mensen beter geen kinderen moeten krijgen, maar dat geldt dan ook voor de ouders in derde wereld landen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Dec 2013 00:23

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Maple schreef:
Surya schreef:Maar weet je, ik kom uit de jaren 80 en toen waren deze beelden er al. Ik heb niet het idee dat er in 30 jaar heel veel veranderd is.

Natuurlijk, ik vind het vreselijk oneerlijk dat mijn kindjes hier geboren zijn en andere kindjes daar. Helemaal toen mijn zoon vanwege koemelkallergie, voeding kreeg van 25 euro een pak. Dat vond ik heel oneerlijk, hij zulke dure voeding en ergens anders een baby die sterft van de honger.

Ik heb alleen niet het idee dat al het geld at daar al jaren naartoe gaat, structureel iets veranderd.

Toch wel. Neem nu lepra, het aantal patiënten daarvan is vanaf begin 21e eeuw tot 2008 drie keer zo laag geworden. Goede voorlichting en goede leefomstandigheden helpen, het kost alleen geld om dat te realiseren.


Oké, dat wist ik niet. Sorry.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Dec 2013 00:41

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Surya schreef:Maar dan nog zijn er feitelijk wel kinderen die in armoede leven. Of het nou door tekortkomingen van hun ouders is of niet. Heel sec gezien zouden sommige mensen beter geen kinderen moeten krijgen, maar dat geldt dan ook voor de ouders in derde wereld landen.



Klopt helemaal maar deze armoede hier is totaal anders als je het vergelijkt met een derde wereldland. Hier gaat geen kind dood aan een simpele diarree omdat alle kinderen daarvoor hulp zouden krijgen. Je kunt het niet vergelijken de armoede hier en hoe arm het daar is.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 25 Dec 2013 01:00

Re: Stelling: Serious Request 2014: Armoede in Nederland

Maple schreef:Ik vind het goed dat er stil gestaan wordt bij de armoede in Nederland, maar ik vind het ook goed dat we onze ogen niet sluiten voor de nog veel schrijnendere leefomstandigheden elders in de wereld. Van mij hoeft SR14 echt niet voor de voedselbank of de armen in Nederland. Alleen omdat we momenteel in Nederland veel armoede kennen, betekent nog niet dat we maar onze kop in het zand moeten steken voor de omstandigheden in de rest van de wereld.

Wat ik op een dergelijke status op Facebook ook al zei: het mooie van je eigen geld is dat je zélf kunt kiezen welk goed doel je ermee wilt steunen en óf je wel een goed doel wilt steunen. Staat SR je niet aan, dan zoek je een ander goed doel wat je dichter aan het hart staat. Ik zie het probleem niet.


Heel erg plus 1. En Rene Froger organiseert toch elk jaar een evenement voor de voedselbank? Daar wordt ook veel geld aan gegeven. Zolang 3FM ruim 12 miljoen euro op kan halen zijn er blijkbaar genoeg mensen die het een mooi doel vinden.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers