Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WWJK zwangerschap en kinderen

<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 02 Jan 2014 16:11

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Dankjullie!
Star007 schreef:Choco , spannend! D. heeft een lipbandje wat best laag zit. Hierdoor heeft ze ook een spleet tussen haar tanden. Maar dit zal niet hetzelfde zijn denk ik ? Ik heb in ieder geval nog niets gehoord dat het misschien wel geknipt moet worden.
Hopelijk heeft het wel het gewenste resultaat straks.


Een spleet tussen de tanden kán veroorzaakt worden door een te kort lipbandje, T. heeft ook een flinke spleet tussen haar tanden daardoor. Een te kort lipbandje hoeft alleen niet perse problemen te geven, en als het dat niet doet zou ik er niets aan laten doen. Een narcose is ook niet niks voor een kindje. Overigens wordt het door zorgverleners maar weinig herkend, het viel mij zelf op waarna ik deskundigen ben gaan raadplegen die het hebben bevestigd maar door zorgverleners is het bij ons nooit aangekaart.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem24

Bericht 02 Jan 2014 16:44

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Logisch toch dat je dat spannend vind Choco, en al is het voor de artsen een ingreep van 'niks' het is wel jouw kind dat onder narcose gaat! Ik zou dat ook echt heel spannend vinden.
J. heeft ook een kort lipbandje en een flinke spleet tussen haar boventanden. Onze tandarts merkte het meteen op toen ze voor het eerst mee ging op controle maar omdat ze er verder zelf geen last van heeft hoeft het voorlopig nog niet geknipt te worden. Hij vertelde dat het soms vanzelf beter word wanneer de kaak groeit en dat het in kan scheuren als ze een keer zou vallen. Als ze straks gaat wisselen en haar blijvende tanden lijken ook ver uit elkaar te komen staan dan laten we het wel knippen, zeker als we daarmee kunnen voorkomen dat ze een beugel zou moeten. Maar gelukkig is ze dan al een stuk ouder.
Succes ermee in ieder geval!
<<

Anoniem57

Bericht 02 Jan 2014 17:08

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Mijn jongste zusje heeft dit ook vanaf geboorte en toen is ze op haar 14e eraan geholpen. Mijn zusje heeft er veel last van gehad (vooral gepest, ze was ook nog wat voller dan de rest en verlegen, waardoor ze met de spleet tussen haar tanden flink gepest werd) en mijn moeder wil nog steeds dat ze het eerder hadden laten verhelpen, het was namelijk niet heel erg pijnlijk ofzo.
<<

Anoniem25

Bericht 08 Jan 2014 14:19

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Star: haha daar ben ik ook bang voor, dat ik de baby straks een beetje... ehh... saai ga vinden ofzo. Luuk is zo actief aan het kletsen en spelen, zoveel interactie. En met een baby is dat weer zo anders. Maar ik heb me juist ook wel voorgenomen om deze baby niet groot te kijken, en juist te genieten van het afhankelijke, knuffelen, voeden en slapen. Alleen daar heb ik straks dus weinig tijd voor, begrijp ik? ;)

Parel: Wat naar dat je zusje zo gepest is vroeger :(

Ik wil kwijt dat Luuk vanacht voor het eerst 'zomaar' een nachtje gelogeerd heeft bij opa en oma, en dat ik daar echt van opgeknapt ben. Hij maakt weer zulke slechte nachten op het moment... Nu ben ik weer een beetje bijgetankt.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jan 2014 14:28

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Fijn dat dat kon, Aimee. Hoe gaat het nu op je werk?
Is er nog een oplossing gekomen voor jouw angst/ongemak om te werken met bepaalde cliënten?

Wij hebben afgelopen zondag een paar spijlen uit het ledikant van mijn dochter gehaald en nu komt ze steeds haar bed uit en ze weet dat dat niet mag. Gisteravond ben ik even achter de deur gaan staan en wat ik toen hoorde:

Dochter komt uit bed.
'Zo, naar mama toe. Naar mama? Neeeeee.
Kikker mee, haas mee, beer mee, muis mee naar mama.'

:heart: En toen kwam ze om het hoekje zetten en stond ik daar, zij met al haar knuffeltjes.
Ik vond het zo schattig.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 08 Jan 2014 14:46

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

aaah Sanne wat schattig. Smelt!

Ik geef toe kriebels te hebben voor een 2e kindje. Maar wil echt pas ervoor gaan als we ons appartement verkocht hebben.
Verder ben ik zo blij met mijn meisje. Elke keer als ik haar van e creche ophaal zullen de juffen wel denk hahaha. Ik kom binnen en stuif gelijk op mijn kleine meisje af om haar weer heerlijk te knuffelen. Daarna heb ik pas ook voor de juffen hahaha. En stiekum doe ik heel stoer....maar vind het vreselijk dat ze volgende week 1 jaar wordt.
zo....dat lucht op.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jan 2014 14:48

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Wat superschattig Sanne!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jan 2014 15:21

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Travel, dat die ik ook hoor. Inmiddels stormt mijn dochter op mij af als ik haar ophaal, maar we knuffelen en kussen elkaar helemaal fijn eerst. En pas nadat ik haar gevraagd heb hoe het was, vraag ik dat aan de leidsters.
Is jullie appartement niet geschikt voor een tweede kindje? Wij wonen ook niet groot en hebben ook geen slaapkamer meer over, maar dat houdt ons niet tegen in onze kinderwens. Ik weet immers niet hoe lang het duurt voordat het verkocht is en wil de kinderwens niet uitstellen.
<<

Anoniem113

Bericht 08 Jan 2014 15:24

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Wij hebben ook maar twee slaapkamers en ook hier in een tweede op komst. Het is net als wat je zegt Sanne, misschien duurt het nog wel 2/3 jaar voor je huis verkocht is. Onze wens is/was daar veel te groot voor.

En wat lief Sanne dat ze zo met al haar knuffels naar mama wilt gaan. Is er een reden waarom je de spijlen er uit hebt gehaald?
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jan 2014 15:27

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ze dreigde er uit te klimmen en toen we hoorden dat het kindje van een kennis zijn armpje had gebroken bij de val uit het ledikant door het klimmen, hebben we besloten om een paar spijlen eruit te halen. Ze vindt het zelf erg leuk, maar het is wel even wennen met naar bed brengen 's avonds. Ze komt steeds stiekem eruit en gaat dan heel zachtjes tegen de deur naar de woonkamer tikken.
<<

Anoniem113

Bericht 08 Jan 2014 15:34

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ties is 2 weken terug uit zn bedje gevallen. Ik zette hem in bed en was nog even wat kleding aan het opvouwen en boem daar lag meneer. Hij was niet bewust aan het klimmen maar toch gevallen. Ik dacht eerst dat hij zijn nek brak zo lelijk viel hij maar "gelukkig" alleen een flink blauw voorhoofd. Wij hebben schuifdeuren dus ik denk dat als wij dat spijlen loshalen dat hij dan echt aan de wandel gaat en aangezien alle deuren schuifdeuren zijn hij dan het hele huis door gaat. Incl keuken. Dat maakt me nogal angstig.
<<

Anoniem162

Bericht 08 Jan 2014 15:42

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Clapperdie, kan je dan geen traphekje in zijn slaapkamerdeur doen, dan kan hij nog wel zijn deur open schuiven maar staat hij niet zomaar ergens anders.
<<

Anoniem113

Bericht 08 Jan 2014 15:54

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik weet niet of we het hekje kunnen monteren. De schuifdeur valt weg in zijn kamermuur zeg maar. Dus er is heel weinig ruimte om een traphekje te monteren.
<<

Anoniem24

Bericht 08 Jan 2014 18:13

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik wil kwijt dat het met J een heel stuk beter gaat sinds ik thuis ben. Zal heus ook wel komen doordat ik minder gestresst ben maar het verschil is zo opvallend dat het geen toeval meer kan zijn. Haar driftbuien zijn met zeker 75% verminderd en ze is weer mijn gezellige, vrolijke, dansende en zingende meisje.
Volgende week heb ik weer een gesprek op mijn werk en ik laat me niet meer ompraten, ik stop er voorlopig mee!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jan 2014 18:15

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

R heeft door dat hij zichzelf kan optrekken in de box en kan nu dus ook staan zonder aan ons te hangen! Ik ben trots :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jan 2014 18:39

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Waar zit jullie keuken dan, Clapperdie? Kan hij vanuit zijn slaapkamer daar komen zonder dat hij jou tegenkomt op zijn weg er naar toe? Kan me voorstellen dat je ervan schrok dat hij uit zijn ledikant viel.

Carool, wat goed van R!

Fiwen, wat fijn dat het nu al een stuk beter gaat met je dochter nu je thuis bent. Lijkt me moeilijk voor je om te zien hoe het anders gaat. Geeft een opgelucht gevoel zeker dat je een keuze hebt kunnen maken?
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 08 Jan 2014 18:40

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Leuk Caroow!

Fiwen, je hebt groot gelijk vind ik. Jij en jullie meisje zijn het belangrijkst, ze is maar 1 keer klein. Werken kan altijd nog.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Jan 2014 21:38

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Fiwen schreef:Ik wil kwijt dat het met J een heel stuk beter gaat sinds ik thuis ben. Zal heus ook wel komen doordat ik minder gestresst ben maar het verschil is zo opvallend dat het geen toeval meer kan zijn. Haar driftbuien zijn met zeker 75% verminderd en ze is weer mijn gezellige, vrolijke, dansende en zingende meisje.
Volgende week heb ik weer een gesprek op mijn werk en ik laat me niet meer ompraten, ik stop er voorlopig mee!


Dat lijkt me een hele goede keuze! Ik vind het maar een nare redenatie van je leidinggevende. Ik vind het altijd vervelend als mensen over kinderen denken vanuit een mening dat kinderen altijd maar een manipulatief spelletje met je spelen of zo. Terwijl ze je gewoon mist! Fijn dat je deze keuze vanuit je gevoel hebt kunnen maken!
<<

Anoniem24

Bericht 09 Jan 2014 15:45

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Sanne, ja er valt een hele last van mijn schouders nu man en ik besloten hebben dat we het zo gaan doen. En het is ook erg fijn dat iedereen die ik het vertel heel positief reageert, het 100% snapt en me groot gelijk geeft.

Zenna, ja ik heb daar ook een hekel aan. Maar mijn leidinggevende kan het zo goed 'verkopen' dat je echt aan jezelf gaat twijfelen. Maar nu hou ik echt voet bij stuk, ik wil gewoon niet meer, niet op deze manier. En dan zien we over een klein jaartje wel weer verder als J op school zit hoe we het dan gaan doen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus