Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WWJK zwangerschap en kinderen

<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 24 Dec 2013 22:02

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

@clapperdie, hier hetzelfde gevoel. Begrijp me niet verkeerd ik ben echt heel gelukkig met het kleine mannetje dat komen gaat!! Maar heb ook altijd gedroomd van een dochter. Ook hier gaat er waarschijnlijk geen 3e komen.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 22:10

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Printje schreef:Dat ik er idioot veel moeite mee heb dat mijn mannetje bijna 4 wordt en gewoon naar school gaat. Mijn eigen school notabene maar ik heb er echt te triest veel moeite mee... En mijn kleine meid alweer 1 jaar... wat gaat het toch absurd hard.



Had ik ook! Als een berg tegen op gekeken. Maar toen ik zag hoe een ander kind ze werd, en hoe ze er eigenlijk aan toe was om die stap te zetten, had ik er snel vrede mee. Ik heb zoveel nieuwe leuke contacten op gedaan, zoveel leuke nieuwe mensen leren kennen, dat het echt heel snel gewoon werd. Ik heb nu zoiets van, ze zit op 3 weken na gewoon al een jaar op de bassischool. Als ze alle groepen zo snel doorgaat heb ik straks zomaar een puber! :shock:
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 22:16

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Misschien heb je ook wel gelijk Tangerine maar ik wil niet dat hij anders wordt haha het is zo'n heerlijk knuffelkontje. Ik hoop zo dat hij zo blijft. Nieuwe contacten schat ik niet zo in omdat ik natuurlijk daar zelf al werk en vrijwel alle kleuterouders wel ken.

Ik had ook echt niet gedacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Dec 2013 22:20

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik had er ook heel veel moeite mee Printje, maar het wende toch wel snel, helemaal toen ik zag hoe Y. op haar plaats zit op school. Ze vindt het zo leuk en leert er zoveel. Ik heb ook veel contacten opgedaan en vind het erg leuk om te helpen op school (al is dat voor jou natuurlijk anders omdat je zelf op zijn school werkt).
Maar ik denk dat ik er bij mijn zoon weer moeite mee zal hebben, ik heb hem nog steeds niet opgegeven voor de psz omdat ik daar zo tegenop zie...
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Dec 2013 22:28

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik verwacht dat deze baby nog wel even blijft zitten. Tis een eigenwijs ding geloof ik ;-)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 22:29

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Dank je Liadan. Ik zie het natuurlijk ongeveer 20 x per jaar dat ouders in hetzelfde schuitje zitten maar nu mijn eigen ventje pffff ik vind het nog maar niets. Em dat terwijl hij bij een geweldig leuke collega etc komt, het is denk ik vooral het gevoel van alweer vier jaar.... Dat het zo snel gaat allemaal. Ik ben bang om hem ' kwijt' te raken... Stom he.

Terwijl ik niet eens mag klagen want ik zie hem overdag natuurlijk ook nog wek eens als ik zelf ook moet werken.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 22:31

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Printje; Niet dat ze perse helemaal van persoontje veranderen, maar ze leren zo veel, worden zoveel wijzer, gaan zo heerlijk het leven met andere ogen bekijken, en juist daar kan ik heel erg van genieten! Je krijgt er gelukkig ook wat voor terug, maar toch is je gevoel wel begrijpelijk. Je moet ze ineens best een groot deel van de week loslaten, en dat maakt het moeilijk!
<<

Anoniem16

Bericht 24 Dec 2013 22:33

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ja dat is ook zo. Het stomme is is dat ik natuurlijk zelf de andere kant die jij omschrijft ook zie bij de kindjes uit mijn klas. Maar gaat h om mijn eigen aap is het verhaal natuurlijk net wat anders. Je stelt me overigens wel weer wat meer gerust.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2013 22:35

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik heb best moeite met dat loslaten gehad hoor, tot ik echt aan haar kon zien dat ze er zo'n nog leuker kind van werd! Kleuters zijn gewoon zo leuk! Gewoon over je heen laten komen, je merkt snel genoeg aan je ventje dat het ook voor hem de juiste tijd was om te gaan! De wijde wereld in, die zich gelukkig nog beperkt tot de basisschool :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 24 Dec 2013 22:40

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ah wat een lieve trotse moeders. Heel mooi om te lezen.

Ik ben ook echt stapelgek op die kleine mopjes van me! Ze zijn zo leuk en zo goed gelukt, haha.
Hoe ze zich ontwikkelen en hoe groot en wijs ze ineens worden.
Vandaag ging ik met ze op pad ( met de auto ) en hoor ik 2 kleine kinderstemmetjes lekker kletsen achterin en toen dacht ik echt, jeetje, zijn die 2 lieve, kleine mensjes écht van mij??!! Gelukkiger kun je me niet maken.

@ Kwak: Wat goed van je zoontje! Het heeft zijn ontwikkeling dus echt niet in de weg gezeten. Daar kun je zeker trots op zijn.

@ Laced: Wat fijn dat je zoontje zo goed is gaan praten! En dat in zo'n korte tijd.

@ Sarahkey: Wat een beslissing dat jullie het niet via de mmm gaan doen. Wij hadden het ook voor een tweede niet meer gedaan ( tenminste zo dachten we op dat moment ). Ik hoop echt zo dat het jullie gegund is. En fijn om te horen dat jullie gezinnetje anders ook compleet is.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 24 Dec 2013 22:42

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Steep: Dat kan inderdaad zo'n naar gevoel zijn. Hopelijk zijn het voortekenen en ga je heel snel bevallen!
Afbeelding
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 24 Dec 2013 22:44

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Printje, ik herken je helemaal.
Ondanks dat ik weet dat ze het geweldig gaat vinden, zie ik er zo tegenop.
Alsof ik haar een stukje kwijt raak. Wij juffen zouden beter moeten weten he. Hopelijk went het voor mij ook snel.
💜💜💙💙
<<

Anoniem32

Bericht 24 Dec 2013 23:23

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik wil kwijt dat ik mijn zoon elke week opnieuw, al 3 jaar lang, gruwelijk veel mis.
Het is een pijn die nooit over zal gaan. Mijn kleine ventje die ik wekelijks moet delen is gewoon killing.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 24 Dec 2013 23:33

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Stuiterbal :hug:
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Dec 2013 23:40

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Aah Stuiterbal.. Die gaat echt recht door mijn hart.. Dikke knuffel!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem32

Bericht 24 Dec 2013 23:42

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Heb het er nu natuurlijk nog extra moeilijker mee. Hij is bij zijn vader en doordat ik moet werken kan ik hem pas 2e kerstdag om 16:00 in mijn armen sluiten.
Gelukkig gaat een werkdag snel maar bleeehh wat haat ik dit!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 24 Dec 2013 23:43

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Kwak schreef:Ik ben zo trots op de jongste, hij heeft 3 maand in een spreidbroek gezeten maar daar is niks meer van te merken, hij kruipt, loopt langs tafels ect, probeert al over te stappen en stond een paar dagen terug opeens los en hij is 11 mnd!


Wat goed! Mijn jongste heeft er ook 3 maanden ingezeten en heeft haar inhaalslag ook gemaakt! Dan gaat het ineens super snel.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem11

Bericht 25 Dec 2013 01:27

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Wat goed Kwak en wat snel dat hij al staat en rondloopt!

Ik ben zo ontzettend trots en blij met ons meisje! Ze doet het zo goed en is zo moooi en geweldig en prachtig! En morgen is ze alweer 3,5 maanden oud. Ze lacht zoveel en kraait de hele dag. Zo leuk!
<<

Anoniem25

Bericht 25 Dec 2013 08:38

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Saartje schreef:Aimee: krijg je rond de 35 weken niet nog een echo? Of is dat niet meer gebruikelijk?

Nee, bij onze vk is dat alleen als er een vermoeden is van een groeiachterstand of juist voorsprong. Dus eigenlijk is het alleen maar goed als ze dat niet nodig vinden. Nóg een pretecho laten maken(hebben we ook al met zestien weken gedaan) vind ik zonde het geld omdat het kindje strsks toch niet meer zo goed in beeld past en ik 3d een beetje eng vind haha.
Dus ik ga niet meer zeuren en gewoon genieten! Ik vind ook gewoon alle laatste dingen deze zwangerschap lastig...

Clapperdie; ik herken het helemaal hoor! Ik had echt geen voorkeur, maar vind het wel jammer nooit te weten hoe het is om een dochter te hebben. Dat gevoel was eigenlijk vooral de eerste dagen sterk, nu ben ik evht helemaal ingesteld op mijn mannen gezin :)
<<

Anoniem123

Bericht 25 Dec 2013 13:31

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Clapperdie: ik kan het ook begrijpen dat je toch even 'baalt'. Ik zou het hebben als ik ooit wel een dochter zou krijgen. Een mannen gezin lijkt mij juist echt super gaaf. En dat een kindje gezond is dat staat natuurlijk bovenaan, maar ik vind het onzin als iemand geen voorkeur voor geslacht mag hebben.

Lana: wij waren al wel begonnen in de mmm, 9 maanden nu zo ongeveer, maar het word mij vooral allemaal teveel. Onze relatie werd er niet beter van en ik heb liever 1 kind en wel een gezin dan straks 2 kinderen en dan een alleenstaande moeder zijn. Want die kant zou het wel op gaan.
En geweldig, 2 kleintjes hebben :heart: Beginnen ze al goed te praten?
S klets genoeg maar verstaanbaar, neu haha.

Kwak: :cheering: :cheering: Wat goed van hem! Super dat hij het zo goed doet.
<<

Anoniem25

Bericht 25 Dec 2013 13:36

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik ben vandaag heel blij! Gister dacht ik nog dat ik Luuk op marktplaats moest gaan zetten, hij was zoooo niet gezellig. Alleen maar huilen, 's nachts minimaal 10x wakker geweest, om 8.30 's ochtends zeuren om chips, niks was goed... En vandaag is het weer het liefste kind van de wereld! Heerlijk geslapen vanacht en de hele dag al zo lief. Heel fijn!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 25 Dec 2013 13:46

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Sarahkey: Ik snap het helemaal en je hebt helemaal gelijk. Al zal het wel een moeilijke beslissing zijn! Maar de mmm heeft gewoon heel veel impact op je leven.
Dochter praat heel veel en ook echt verstaanbaar. En zoon kletst ook veel, maar iets minder verstaannbaar, haha. Hij heeft wel hele verhalen ;). En woorden zijn wel duidelijk ( voor ons ), zoals drinken, slapen, tillen, auto, eten, noem maar op. Hij kent wel veel woorden.

Aimee en Clapperdie: Ik snap het wel hoor. Het is ook logisch die gedachte. Het is ook geen voorkeur, maar meer dat het gewoon jammer is dat je nooit weet hoe het andere geslacht is.
Jullie krijgen wel heerlijke mannengezinnen!
Wat heerlijk Aimee dat L zo lekker vrolijk is. Geniet ervan!
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Dec 2013 14:33

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Brooke :hug:
Stuiter :hug:
En SarahKey, wat heftig allemaal. Ik hoop dat jullie gewoon heel binnenkort een keertje verrast gaan worden. En S. is gewoon een geweldig lief en leuk ventje :heart:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem166

Bericht 25 Dec 2013 15:02

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik wil kwijt dat ik het zo leuk vind dat mijn dochter zo goed kan praten al. Ruim de helft van wat ze zegt is verstaanbaar en ze maakt zinnen tot 4 woorden lang. De mensen om me heen zijn allemaal verbaasd en dat is natuurlijk leuk om te horen. En het is gewoon lekker makkelijk dat je kind praat.

En verder wil ik kwijt dat ik het karakter van dochter soms echt lastig vind en dat dat de stap om te stoppen met borstvoeding ook moeilijk maakt.
<<

Anoniem151

Bericht 25 Dec 2013 19:09

Re: WWJK zwangerschap en kinderen

Ik word gek van de baby kriebels!
Ik. Wil. Een. Kind! Nu!
Huis, auto, financiën, geen probleem. Maarja, moet nog 2 jaar studeren...
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers